Straffe toeren hier
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hij was al een clown in de media maar dat is niet bijzonder, eerder een kwaliteit op dat niveau. Als zo'n clown dan ineens één van de belangrijkste posten ter wereld gaat bezetten dan is het uiteraard andere koek en kijkt men kritischer naar de clown. De grappen zijn nu immers niet meer vrijblijvende fun maar doodernstig (wan)beleid.cod2k schreef:Trump besloot in juli 2015 mee te doen aan de verkiezingen.
vanaf die dag verandert een populair media figuur in een persona non grata.
al zijn verdiensten werden door de media geminimaliseerd.
elk lijk wordt uit de kast gehaald om hem maar af te kunnen zetten,
al moet men dat "lijk" er zelf leggen.
er zijn bewijzen van fraude in de 2020 verkiezingen
maar elke aanklacht wordt niet ontvankelijk verklaard.
Trump wordt aanzien als dé aanstoker van het geweld in DC en wordt,
net als iedereen die zich afkerig opstelt tegenover de wetten van de technocratie,
van alle media geweerd.
een staatsgreep 'pur sang'.
l'histoire se répète
Ik heb er nota van genomen dat de politie inderdaad onderbemand was, en vooral dat er politie was die zich niet leek te verzetten en de betogers gewoon lieten passeren. Ik heb het dan niet over een toestand waarbij het 1 politieman tegen 100 betogers was, veeleer beelden van een van de smalle gangen die uitgaven op een buitendeur, waar duidelijke voldoende politiemannen aanwezig waren om de doorgang in die smalle gang gemakkelijk te blokkeren, maar waar men toch netjes opzij ging staan zodat iedereen naar binnen kon, als ze al de deur niet open gedaan hebben voor de betogers. Wat daar achter zit, zal hopelijk nog duidelijk worden.heist_175 schreef:Aha! Nu mag je zelfs een ontoereikend politie-optreden (& dito voorbereiding) zo niet meer benoemen.
Straffe toeren hier.
Dus als jij iets ziet, is het een observatie.CCatalyst schreef:Ik heb er nota van genomen dat de politie inderdaad onderbemand was, en vooral dat er politie was die zich niet leek te verzetten en de betogers gewoon lieten passeren. Ik heb het dan niet over een toestand waarbij het 1 politieman tegen 100 betogers was, veeleer beelden van een van de smalle gangen die uitgaven op een buitendeur, waar duidelijke voldoende politiemannen aanwezig waren om de doorgang in die smalle gang gemakkelijk te blokkeren, maar waar men toch netjes opzij ging staan zodat iedereen naar binnen kon, als ze al de deur niet open gedaan hebben voor de betogers. Wat daar achter zit, zal hopelijk nog duidelijk worden.heist_175 schreef:Aha! Nu mag je zelfs een ontoereikend politie-optreden (& dito voorbereiding) zo niet meer benoemen.
Straffe toeren hier.
Maar als Biden echt de President van alle Amerikanen wil zijn, zoals hij zelf beweerd, moet hij geen olie op het vuur smijten en de politie beschuldigen van racisme, zonder dat de zaak al onderzocht is. Zoals ik zei, Biden zal gewoon verder polariseren en zal initieel de President van ongeveer de helft van de Amerikanen zijn. Wanneer Trump echt uit beeld is zullen de Democraten niets meer hebben om zich tegen te verenigen en zal de interne verdeeldheid die nooit weggeweest is weer naar boven komen, met BLM, de club-Sanders/Warren, en het extremisme van AOC die allen niet gaan krijgen wat ze denken van Biden.
Ik zeg wat ik zie, zonder daar conclusies uit te trekken. Ik zeg "wat daar achter zit, zal hopelijk nog duidelijk worden." Er zijn verschillende mogelijke verklaringen voor wat ik heb gezien.heist_175 schreef: Dus als jij iets ziet, is het een observatie.
Als Biden hetzelfde ziet, is het polariseren?
Interesting.
Er is bij beiden grote verdeeldheid. Maar de komende 4 jaar gaat dat de vuile was bij de Democraten weer meer uitgehangen worden. De Republikeinen krijgen nu iets waar ze zich kunnen tegen verenigen, het zal allen tegen Biden zijn. Iets wat niet moeilijk is nu blijkt dat Biden gewoon verder zal polariseren ipv de President van alle Amerikanen te zijn.heist_175 schreef:Je ziet enkel de verdeeldheid bij de Democraten, maar niet die bij de Republikeinen?
^ Zoals ik zei, de rollen zijn omgedraaidheist_175 schreef:Dat heb jij er van gemaaktCCatalyst schreef:Biden beschuldigt de politie meteen van racisme.
Geef de quote maar waar hij (= Biden) dat (= politie is racistisch) zegt héCCatalyst schreef:Soit, https://www.nbcnews.com/news/us-news/ca ... s-n1253363heist_175 schreef:Dat heb jij er van gemaaktCCatalyst schreef:Biden beschuldigt de politie meteen van racisme.
Context: hij zegt dat hij een foto van zijn dochter gekregen heeft van de bescherming van het Lincoln memorial tijdens BLM betogingen, van militairen en politie in full gear die het monument volledig beschermden, en zijn dochter die zei "pop, this isn't fair". Zijn volgende zin is dan deze:heist_175 schreef: Geef de quote maar waar hij (= Biden) dat (= politie is racistisch) zegt hé.
Dat is een overduidelijke bewering dat de LEO's racistisch tewerk gingen, in het nadeel van voornamelijk zwarte BLM-betogers en in het voordeel van voornamelijk blanke Trump betogers. Ik verzin hier niets, NBC News, een democratische outlet, maakt exact dezelfde interpretatie in het licht van de huidige culturele context in de VS.No one can tell me that if it had been a group of Black Lives Matter protesters yesterday that they wouldn't have been treated very differently than the mob that stormed the Capitol, we all know that's true — and it's unacceptable.
Kan je mij het bewijs geven dat dit de reden is dat de reactie anders was? Of moet ik eerder bewijzen dat het niet zo was?Dizzy schreef:Waarom de reactie anders is? Blijkbaar werd het niet mogelijk geacht dat de grotendeels blanke Trumpfans tot zoiets in staat waren.
Ja, hopelijk heeft hij dan lessen geleerd uit Obama. Toen hebben beiden veel te lang niets gedaan, eer ze wakker werden was de Senaat hen alweer ontglipt. En ik zeg het, zijn momentum is er nu maar het is heel kort. De infighting bij de Democraten zal niet lang wegblijven, ik garandeer dat. Dus idd, als hij geen crisis wil verspillen, moet hij snel handelen, veel sneller dan Obama.Dizzy schreef:Biden heeft opnieuw een cadeau gekregen. Na de presidentsverkiezing en de zetels in de senaat nu ook nog een internationale verontwaardiging over tegenstanders. Het ideale moment om met stevige ingrepen weg te komen. Never waste a good crisis dus.
Dat verbaast me niet, Parler werd heel snel ineengestoken als reactie op al een dreiging van sociale media om Trump te verwijderen indertijd. Sinsdien hebben ze uiteraard tijd gehad om de code beter te maken, maar de "if it ain't broke"-visie zal misschien weer gedomineerd hebben.Tomby schreef:Blijkbaar is Parler compleet gehackt, nadat tech bedrijven hun services met Parler beëindigden. Door wat programmatorische kemels verdween heirdoor ineens e-mail verificatie voor o.a. password changes,
Deleted posts bestaan nietTomby schreef:, en alle (zelfs gedeletet) posts.
Hier lijkt een gebrek aan besef van de culturele context te heersen. Hij stelt specifiek de vraag waarom er een andere behandeling was met BLM. Uit de oorzaak en de reden voor de BLM-protesten (politiegeweld tov African-Americans) volgt er een niet mis te verstane connotatie van de uitspraak van Biden. Media-outlets, ook democratische, hebben die connotatie ook zo begrepen, en het is niet alsof Biden die uitspraak daarop verduidelijkt heeft.Dizzy schreef:Een andere behandeling is niet noodzakelijk racistisch. Hij stelt gewoon de vraag waarom er een andere behandeling was.
Je werd gevraagd te bewijzen dat "het niet mogelijk geacht (werd) dat de grotendeels blanke Trumpfans tot zoiets in staat waren" en dat dat de reden voor het gebrek aan politiemacht was. Je wordt niet gevraagd te bewijzen wat er op de beelden staat (weinig politie, dat weten we), wel de specifieke reden dat er weinig politie is. Ter herinnering wat ik daarover zei: "Wat daar achter zit, zal hopelijk nog duidelijk worden. Er zijn verschillende mogelijke verklaringen voor wat ik heb gezien." Ik schuif dus niet een reden naar voor als racisme (wat Biden doet) of het onderschatten van de Trump fans (wat jij doet).Dizzy schreef:En bewijzen? Is de aarde plat dan? Zijn er geen beelden genoeg?
Dat klopt, maar dat neemt geen 4 jaar in beslag, hooguit een jaar of 2. Bij de Democraten was het niet anders in 2016. Eenmaal die 2 jaar voorbij zijn lijkt in de VS bij de verliezende partij de gemeenschappelijke walging van de zittende President te gaan overheersen (toegegeven, bij Trump duurde dat geen 2 jaar), en wordt hij meer en meer de vijand waar iedereen zich achter schaart, de man/vrouw die "weg moet".Dizzy schreef:Bij de verliezers moeten dan ook rekeningen vereffend worden want wie zal de schuld krijgen van deze complete fail en wie ziet de kans om de nieuwe keizer te worden. Men zit dan ook nog met een hoop kiezers die geschandaliseerd zijn. Neen, er is werk aan de winkel en veel puin ruimen.
CCatalyst schreef: ...en vooral Kamala omdat die echt arrogant kan overkomen...
Ik kan alleen maar vaststellen dat er een fundamentele onwil lijkt te bestaan om er in tussen te komen, en dat evenzeer door mensen die zullen hopen onder Biden een postje (of de verlenging van hun mandaat) te krijgen, het zijn niet allemaal puur GOP-mensen.selder schreef:Voor iedereen die er nog niet van overtuigd is dat er met 2 maten en gewichten wordt gewogen:
Het werd zowat live uitgezonden en er is genoeg verschenen over heel wat deelnemers, oa een verkozene van een deelstaatparlement van W-Virginia, een zoon van een rechter,...wied schreef:Het lijkt wel of ge ter plaatse geweest bent...
De stelregel, zowel in de VS als hier, is en blijft nog altijd dat protesteren/betogen perfect ok is, maar dat dat geen schulduitsluitingsgrond is om criminele feiten te begaan, welke dan ook. Je kan een vergunning vragen om te betogen op straat, je zal die doorgaans ook krijgen obv dezelfde criteria die voor andere betogers gehanteerd worden, de straat zal worden afgezet, omleidingen worden geregeld, dat wordt niet beschouwd als een belemmering van het verkeer. Wat wel beschouwd wordt als een criminele belemmering van het verkeer is het plaatsen van obstakels op de openbare weg (of het spoor, een waterweg, een luchtweg of een pijpleiding) zonder vergunning daartoe.heist_175 schreef: Er is een tolerantie tov protesten, omdat het anders moeilijk is om nog te protesteren. Tenzij het uit de hand loopt, cfr "het rode autootje".
Ik zie dat verschil in BE idd ook:CCatalyst schreef:Desondanks zien we ook bij ons weinig animo bij de politie om in sommige betogingen tussen te komen, onder het mom van "ik kom niet tussen in politieke zaken". 2 maten, 2 gewichten dus, geen "iedereen is gelijk voor de wet". Of dat in de VS ook de reden was dat men de mensen rustig liet passeren ipv in te grijpen, dat zal nog duidelijk moeten worden en zal naar ik vermoed wel onderzocht worden.
Weinig kans op verbetering naar de toekomst toe, als je ziet hoe de selectieprocedure verloopt en welke criminelen er toch door de screening raken.Dizzy schreef:Kortom, ook bij ons is er nog werk aan de politie.
Wel, ik keek ook live naar de beelden, en op het moment zelf was er wat verwarring bij de commentatoren, een beetje gelijkaardig aan 9/11 toen er in het begin ook verwarring was en niemand besef had van de omvang van wat er aan het gebeuren was (achteraf bleek dat ook de overheid dat in het begin niet doorhad).Dizzy schreef:Wat mij minstens even interessant lijkt is de rol van de verantwoordelijke om versterking te sturen. De politie was in ondertal maar waarom kwam er zo traag versterking terwijl de feiten live op TV waren? Ik wist niet dat de Amerikaanse politie bij de grootste cablecutters hoorden
Alleen FFP2 maskers helpen en dit voor 95%.boran_blok schreef:Er zijn er nog steeds die denken dat maskers niet helpen![]()
Het verbaast me niets dat zij die niet in de objectieve realiteit leven, moeite hebben met de objectieve relaiteit.