navigeren naar "mijn telenet' = spontane reboot modem CH6643E

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

Hulp/advies gezocht voor volgend probleem: Telenet basic internet en de zwarte modem CH6643E die reboot bij opvragen gegevens via mijn telenet.
(https://www2.telenet.be/content/www-tel ... an-telenet)

Als ik de mijn telenet diensten wil bezoeken, en dus navigeer naar "mijn telenet' en dan specifiek daar 'je thuisnetwerk' opvraagt, waarbij je dan vervolgens op de details van uw modem klikt, om o.a. onderaan de verbonden toestellen te zien met hun bijhorende IP's, dan crasht mijn modem in de meeste gevallen spontaan. Heel vervelend dus.
5 dagen geleden een technieker van Telenet over de vloer die hier een identieke, maar refurbished exemplaar gezet heeft. Tijdens zijn bezoek was dat ok, maar kort daarna, opnieuw hetzelfde. Als je niet naar mijn telenet surft en geen gegevens van het thuisnetwerk opvraagt, dan is er geen probleem.
Ik verdenk mogelijks dat de (veranderde/vernieuwde?) firmware van die modems misschien de schuldige zou kunnen zijn? Hoe dan ook, veel (basic) telenet klanten hebben die telenet pagina eigenlijk niet of zelfs nooit nodig en komen daar dan ook niet. In zo'n geval geen enkel probleem, want ook mijn modem blijft werken als ik daar niet naartoe ga. Gewoon naar de pagina surfen en de tegels bekijken is hier ook geen probleem, zelfs het verbruik in detail bekijken is ok. Maar zodra je op de tegel klikt van 'mijn thuisnetwerk' gaan de poppen aan het dansen, en reboot de modem spontaan.

Heeft er hier iemand al hetzelfde voorgehad met die modem? (er hangen zo'n 20-tal apparaten aan de wifi)
Dank voor de reacties!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

yezzer schreef:5 dagen geleden een technieker van Telenet over de vloer die hier een identieke, maar refurbished exemplaar gezet heeft.
Het verbaast mij dat een technieker nu nog zo'n oude CH6643E plaatst :-( .
Dit is een modem van 2 generaties geleden (Docsis 3.0 8*4).
Deze had al een opvolger CH7465LG-TN (Docsis 3.0 24*8), die intussen ook al vervangen wordt door een nieuwere generatie 8*** (Docsis 3.0 32*8 & Docsis 3.1).

Ik zou je aanraden om de modem te vervangen door tenminste de CH7465LG ...
Eens een Telenet winkel binnenstappen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Je kan de modem rebooten vanuit mijn.telenet, en die site doet soms rare dingen ivm caching (cashed credentials tot je op een bepaalde pagina klikt en dan ineens ben je uitgelogd en van die dingen...)
Probeer het eens in incognito mode of op een andere pc; mogelijk stuurt je browser dat reboot commando iedere keer als je op die bewuste link klikt.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:
yezzer schreef:
Ik zou je aanraden om de modem te vervangen door tenminste de CH7465LG ...
Eens een Telenet winkel binnenstappen?
Bedankt voor uw reactie Philippe.
Had ik gevraagd hoor, maar hij bleef op dat vlak nukkig. Wellicht dat ze bij telenet de klanten met basic internet geen nieuwe meer willen geven.
Het zal wel moeten hoor, ik heb voor vrijdag een nieuwe afspraak, en dan eis ik inderdaad minstens de CH7465LG of zelfs de CV8560E (en niet de CH8568LG omdat de telenet modem nog achter mijn tv staat en ik die vervelende ventilator niet constant wil horen...)

Bedankt SpecialK voor uw reactie, ik zal ook uw advies eens volgen en laat nog weten hoe dat afloopt!
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

SpecialK schreef:Je kan de modem rebooten vanuit mijn.telenet, en die site doet soms rare dingen ivm caching (cashed credentials tot je op een bepaalde pagina klikt en dan ineens ben je uitgelogd en van die dingen...)
Probeer het eens in incognito mode of op een andere pc; mogelijk stuurt je browser dat reboot commando iedere keer als je op die bewuste link klikt.
Ik dacht dat dé oplossing gevonden was, omdat ik meerdere keren foutloos kon inloggen in de incognito mode.
Helaas, toch vastgesteld dat dit blijkbaar niet het geval is.
Het is precies als het drukker wordt op het telenet netwerk dat mijn aanvraag er te laat doorkomt, en dat die aanvraag blijft hangen en dan de modem doet crashen, en dat is niet leuk...
Ook via de app geprobeerd en idem dito: soms direct respons, en andere keren als het wat langer duurt en dan uiteindelijk niet lukt, reset de modem zich zonder pardon.
Misschien ben ik wel een van de weinigen die regelmatig "mijn telenet" hier raadpleeg, en meer bepaald wil gaan kijken naar welke toestellen met welk ip verbonden zijn met de telenet modem. Ik verdenk nog steeds de firmware van die modem die de zaak @random doet crashen bij drukker netwerkverkeer. (niet op mijn eigen netwerk maar op dat van telenet)
Vandaar dat ik me afvraag of er hier mensen zijn met basic internet die niet de CH6643E modem hebben maar bijvoorbeeld de witte CH7465LG-TN, en of ze ook dat probleem hebben. (dat is de 2de modem in onderstaande link)
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... net-modem/
Dank voor jullie inbreng.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”