Slaap oorplugs

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoi,

Er zullen hier ongetwijfeld nog wel mensen zijn die (soms) oorplugs gebruiken om te slapen, zij het om een lawaaierige partner, straatlawaai, ...

Hebben jullie ervaringen met bepaalde merken/modellen? Ikzelf gebruik (nu en dan) de oordoppen van Quies uit mousse, maar na een paar uur krijg ik er toch pijn van in de gehoorgang.

Thanks in advance
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

mijn madam gebruikt er ook van Quies maar die van natuurlijke was en is daar wel nog tevreden van
peroxide
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 9 keer

Ik gebruik soms de Alpine sleepsoft. Kan niet vergelijken met andere, maar wel tevreden van
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

quovadis schreef:mijn madam gebruikt er ook van Quies maar die van natuurlijke was en is daar wel nog tevreden van
Dempen die wassen oorstoppjes om te slapen voldoende?
Krijg je die er nog wel fatsoenlijk uit nadien (zonder wasreseten)?
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Gluurbuur schreef:
quovadis schreef:mijn madam gebruikt er ook van Quies maar die van natuurlijke was en is daar wel nog tevreden van
Dempen die wassen oorstoppjes om te slapen voldoende?
Krijg je die er nog wel fatsoenlijk uit nadien (zonder wasreseten)?
Beter dan die met mousse van quies. De was vult het oor ook mooi op. En uithalen lukt steeds zonder problemen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een fles rum uitkroezen voor het slapen gaan doet ook wonderen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maar niet bijster gezond [emoji846]

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Hier ook iedere nacht Quies (natuurlijke was). Gebruik ze al jaren en werken voor mij persoonlijk veruit het beste. Dempt enorm goed (moet wel met de buren die vinden dat wij een abnormaal slaappatroon hebben van 23:00-07:00 itt henzelf die meestal pas gaan slapen ergens tussen 3u en 7u ... yep :roll: ). Natuurlijk wel regelmatig de oren kuisen, maar dat staat op zich ook los van het gebruik ervan :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

devilkin schreef:Maar niet bijster gezond [emoji846]

Bwa, ik leef nog en ben in goede gezondheid.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Ik heb vrij lang ook de wasbolletjes van Quies gebruikt, maar sedert een jaar of 4 overgestapt op oordopjes op maat van bij Laperre. Een wereld van verschil, ik zou niks anders meer willen of kunnen gebruiken. (en ik slaap naast een supersnurker :) ) Niet goedkoop (ik dacht 80€ of zoiets), ze gaan +/- 2 jaar mee.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

tdemeyer schreef:Ik heb vrij lang ook de wasbolletjes van Quies gebruikt, maar sedert een jaar of 4 overgestapt op oordopjes op maat van bij Laperre.
Heb zelf ook al jaren op maat gemaakte oordoppen van bij Laperre voor als ik naar concerten ga, is inderdaad niet goedkoop maar zijn geld absoluut waard. Ben het ook al een tijdje ah overwegen om er te laten maken voor 's nachts. Mijn hoofdvraag: hoor je nog wel voldoen voor bijvoorbeeld je alarm of als er luider geroepen wordt? Bij de Quies vind ik het eigenlijk net perfect van wat je niet of net wel hoort. En werkt het bij die op maat gemaakte doppen voor 's nachts zoals de muziekdoppen ook met een filter die eventueel verwisselbaar is (bijv. mocht het toch niet sterk genoeg zijn dat je kan switchen)?
tdemeyer
Premium Member
Premium Member

Ik durf daar in alle eerlijkheid niet op antwoorden, vooral omdat ik vroeger ook al niet wakker werd van de wekker (vermoedelijk omdat die eigenlijk voor mijn madam afgaat :) ), en ik van nature al een diepe slaper ben. De telefoon die naast mijn bed staat maakt me wél direct wakker.

Doppen zijn relatief simpel: volledig in een soort silicone, met een trekdraadje eraan om ze makkelijk uit te halen. Dus nikske filter.. Mijn hoofdredenen indertijd om te switchen was enerzijds dat die waspluggen in de loop van de nacht 'vervormden', en dus soms uitvielen of minder of niet meer afsloten. Anderzijds ook altijd toch heel wat gepriegel om ze goed in te brengen, en één enkele keer toch moeite om ze weer uit te halen wegens te diep gestoken...
Met de pluggen op maat is 't allemaal een stuk simpeler geworden:)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Welke zijn die op maat? Ik heb de pluggen voor muzikanten, met een filter, maar die zijn zo hard dat slapen daarmee echt onmogelijk is.

toxictooms
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Heb al jaren op maat gemaakte oordoppen om te slapen.
Deze zijn van zacht rubber, zonder filter.
De otoplasten die ik heb om mee te werken zijn hard en met filter. Daar kan ik niet goed mee slapen.
Ik heb de mijne maken bij amplifon, ik dacht 70€.
Zijn echt ideaal om te slapen of om te dragen op een concert ofzo.
Kan niet begrijpen dat ik vroeger in de discotheek uren versleten heb zonder gehoorbescherming.

https://www.lapperre.be/nl/oordopjes/slapen/
tdemeyer
Premium Member
Premium Member

yup, 't zijn die sleep-comfort pluggen in de link..
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Hier alles bij de hand, mouse, paraplukes, quies, op maat gemaakte slaapdoppen.

Comfortabelste vind ik de Quies, ja die vervormen naar verloop van tijd en sluiten naar het einde van de nacht minder af maar beter dat dan niet in slaap geraken omdat ze niet comfortabel zijn. (ik ben een zijslaper en slaap dus bijna altijd op een oor)

Wat de op maat gemaakte betreft waren dit Variphone slaapdoppen, imho niet comfortabel genoeg voor zijslapers, eerder voor rugslapers.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Daar heb ik ook wat schrik voor, ik ben evenzeer een zijslaper.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member

Ik slaap altijd zijdelings... Nul komma nul last van... (voor alle duidelijkheid even herhalen: oordoppen van Laperre, geen idee hoe andere fabrikanten die vervaardigen)
lapperre-sleep-comfort.jpg
Een héél kleine kanttekening: als de doppen helemaal nieuw zijn, kan het zijn dat de nylon draadjes waarmee je ze uithaalt nog een beetje - hoe zal ik het zeggen - te "recht" staan, en daardoor een heel klein beetje raar aanvoelen, maar na een nachtje vormen die zich ook een beetje naar je oor en ben je daar van af.. But again... Dit is écht helemaal miniem, en misschien zelfs op het randje van het niet vermelden waard..

Wat me bij het allereerste gebruik van maatdoppen (dus nu al enkele jaren geleden) ook opviel is dat je jezelf wat meer hoort ademen :) Ook iets dat na enkele dagen verdwijnt (gewenningseffect).
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 10 keer

Het ook op maat gemaakte oordoppen om te slapen gekocht. Via de thuiszorg winkel toen de CM daar nog korting voor die dingen gaf (had begrepen dat dit tegenwoordig niet meer zo is).

Zijn van pluggerz en werken mijn inziens wel goed. Ben ook een zijslaper en heb er niet onmiddelijk last van. Wel even gewoon worden paar nachten. Ik hoor mijn wekker en gsm nog voldoende om er wakker van te worden.
*-*
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

tdemeyer schreef:Ik slaap altijd zijdelings... Nul komma nul last van... (voor alle duidelijkheid even herhalen: oordoppen van Laperre, geen idee hoe andere fabrikanten die vervaardigen)
lapperre-sleep-comfort.jpg

Een héél kleine kanttekening: als de doppen helemaal nieuw zijn, kan het zijn dat de nylon draadjes waarmee je ze uithaalt nog een beetje - hoe zal ik het zeggen - te "recht" staan, en daardoor een heel klein beetje raar aanvoelen, maar na een nachtje vormen die zich ook een beetje naar je oor en ben je daar van af.. But again... Dit is écht helemaal miniem, en misschien zelfs op het randje van het niet vermelden waard..

Wat me bij het allereerste gebruik van maatdoppen (dus nu al enkele jaren geleden) ook opviel is dat je jezelf wat meer hoort ademen :) Ook iets dat na enkele dagen verdwijnt (gewenningseffect).
Hoeveel kosten van die op maat gemaakte oordopjes van Laperre?
Om de hoeveel tijd moet je die vervangen?
Is dat hypo-allergeen?
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
tdemeyer
Premium Member
Premium Member

ik dacht ik de laatste keer iets boven de 80€ betaalde. Ben aan mijn derde reeks toe, ik laat nieuwe maken om de 2 jaar. Niet omdat ze kapot gaan of zo ('k heb mijn eerste reeks nog ergens liggen als reserve), maar eerder uit hygiënische overwegingen.. Ze verkleuren na een tijdje toch een beetje (onder invloed van oorsmeer vermoed ik..) ..

Hypo allergeen.. euh.. dunno...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Merci! Zal mijn licht eens opsteken bij Laperre!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”