Hi
Ze vragen hier om mijn 6 jaar oude pioneer Tuner /versterker sx20s te herstellen 171 € en is maar 45 min werk en vragen 15€ per 15min
En heeft al 3 x binnen gezeten voor het zelfde probleem 1x line ingang van cassette deck stuk nu voor de 3de x.
Deze is verbonden is met een gedeelde line uitgang van pc.
Moet af en toe eens aan die aansluiting komen aan de computer daar als ik speel via mijn logitech pc boxen deze maar langs 1 kanaal spelen.
En hoor soms een brom
De versterker staat dan niet. Vermoed da
Wat raden jullie nu aan om te kopen
Zouden jullie fm /dab + aanraden voor enkel binnen huis antenne ?
Internet radio? En wat nodig voor internet radio ?
Hoe geluid via pc laten spelen wat nodig
Nu deed ik het via mij pc line out en dan naar de line in van de cassette deck. Maar deze is voor de 3de x 1 kanaal stuk op 6 jaar tijd 1ste 2 onder garantie laten herstellen
En kon de zondag na kerst er nog de radio's van de VRt uitkrijgen de maandag niet meer.
En ook niet met mijn zeer oude draagbare radio en een nieuwe pocket digitale radio.
En de woensdag met de laatste 2 vernoemde wel ?
wat is een goede hifi tuner versterker.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Ga naar een goede winkel die nog toestellen heeft opgesteld staan.
Luister naar wat voor jouw goed klink binnen je budget.
.
Ik zou zeker voor DAB gaan. Veel zenders zijn enkel via DAB te beluisteren.
Op de meeste plekken kan je DAB binnen wel ontvangen.
Mvg
Luister naar wat voor jouw goed klink binnen je budget.
.
Ik zou zeker voor DAB gaan. Veel zenders zijn enkel via DAB te beluisteren.
Op de meeste plekken kan je DAB binnen wel ontvangen.
Mvg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
Hier zit je probleem. nooit via "splitters" meer dan 1 apparaat op een in of uitgang aansluiten. En anders niet klagen dat het stuk gaat.glda19 schreef: Deze is verbonden is met een gedeelde line uitgang van pc.
Moet af en toe eens aan die aansluiting komen aan de computer daar als ik speel via mijn logitech pc boxen deze maar langs 1 kanaal spelen.
En hoor soms een brom
wablieft?De versterker staat dan niet. Vermoed da
nee, geen Dab indoor,Zouden jullie fm /dab + aanraden voor enkel binnen huis antenne ?
Internet radio? En wat nodig voor internet radio ?
bekijk zeker eens (als je digitale tv hebt) of je daar iets mee bent (digicorder/box/decoder). Deze bevatten ook radiozenders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
De commerciële radiozenders blijkbaar wel maar de openbare is wat anders.
https://www.dabplus.be/nl/bereik/
Dan zou je er ook een aparte binnenantenne moeten bijkopen als dat al voldoende is.
https://www.dabplus.be/nl/bereik/
Dan zou je er ook een aparte binnenantenne moeten bijkopen als dat al voldoende is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Dit mag totaal geen probleem vormen... geen idee waar dergelijke uitspraak dus vandaan komt.profke schreef:Hier zit je probleem. nooit via "splitters" meer dan 1 apparaat op een in of uitgang aansluiten. En anders niet klagen dat het stuk gaat.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
ik denk aan impedantie onbalans, aardingslussen, te grote stromen met overbelasting uitgang tot gevolg...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Maar 1 kanaal op boxen is waarschijnlijk gewoon kabel/connector. Die zijn bij veel pc luidsprekers zeer goedkoop uitgevoerd (logitech hier in alle geval geen uitzondering). Gewoon luidsprekers bij audioboer halen ipv pc winkel gaat al veel verschil maken (moeten niet eens echt hifi zijn) maar vermoedelijk is dat de reden dat er ook versterker aan hangt en al bekend probleem.
Ik kan aan originele post niet echt aanuit. Het "af en toe" brommen en wegvallen van kanaal lijkt me ook connector/contact probleem. Niet gemaakt om veel in/uit te trekken. Dat ze dan vragen om versterker te repareren is wel bizzar maar zullen u wel kunnen zeggen wat ze precies willen maken. Blijft dan raar dat logitech maar via 1 kanaal werken (terwijl die blijkbaar toch niet over versterker gaan?)
Zou vooral eens proberen zonder de splitter en met andere kabels. Als je zowel via versterker als pc speakers wil gaan kan je ook nog via usb audio gaan (zag er eerst ook tegen op maar effectief beter en extra voordeel dat je er echte audio plugs bij krijgt...). Kost minder dan de 170€ reparatie, eventueel met actieve speakers of gewoon proberen dat de in van de versterker wel nog goed is (met verhaal hierboven is die kans groot).
Ik kan aan originele post niet echt aanuit. Het "af en toe" brommen en wegvallen van kanaal lijkt me ook connector/contact probleem. Niet gemaakt om veel in/uit te trekken. Dat ze dan vragen om versterker te repareren is wel bizzar maar zullen u wel kunnen zeggen wat ze precies willen maken. Blijft dan raar dat logitech maar via 1 kanaal werken (terwijl die blijkbaar toch niet over versterker gaan?)
Zou vooral eens proberen zonder de splitter en met andere kabels. Als je zowel via versterker als pc speakers wil gaan kan je ook nog via usb audio gaan (zag er eerst ook tegen op maar effectief beter en extra voordeel dat je er echte audio plugs bij krijgt...). Kost minder dan de 170€ reparatie, eventueel met actieve speakers of gewoon proberen dat de in van de versterker wel nog goed is (met verhaal hierboven is die kans groot).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
en daar geldt dat niet denk je ? grootte ordes zijn kleiner maar daar geldt dat evengoed hoor.DarkV schreef:Het gaat hier niet over speakers maar over lijn in/uitgangen.
Het blijven electronen die door een koperdraad gaan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
Wat het fm + dab + internet radio , blue tooth , spotify , podcast gedeelte betreft.glda19 schreef:Hi
En kon de zondag na kerst er nog de radio's van de VRt uitkrijgen de maandag niet meer.
En ook niet met mijn zeer oude draagbare radio en een nieuwe pocket digitale radio.
En de woensdag met de laatste 2 vernoemde wel ?
https://www.technisat.com/en_XX/DAB+-Di ... /352-8457/
Ga bij link alvast al eens kijken.
Is niet zo kostelijk , aan te kopen via amazon.de.
-
- Elite Poster
Op lijn niveau speelt dit normaal niet... https://en.wikipedia.org/wiki/Line_levelJoe de Mannen schreef:en daar geldt dat niet denk je ? grootte ordes zijn kleiner maar daar geldt dat evengoed hoor.
Het blijven electronen die door een koperdraad gaan.
Als je versterker hiervan stuk gaat zou ik dringend een ander merk zoeken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Heeft niks te maken met mijn kabel tussen pc en versterk. Sloot ik mijn digicorder op.de zelfde ingang aan ook maar 1 box die speelde. Sloot ikde pcom.andere ingang aan alkes oke.
Heb deze in de hersteldienst binnen gedaan en nu blijkt dat de fm/am tuner defect is. Want kreeg er alle zenders van vrt plots niet meer uit.
Heeft 6jaar terug 250€ gekost. Herstel prijs 171 €
En is al voor 3de x dat hij binnen zit voor herstelling
Heb deze in de hersteldienst binnen gedaan en nu blijkt dat de fm/am tuner defect is. Want kreeg er alle zenders van vrt plots niet meer uit.
Heeft 6jaar terug 250€ gekost. Herstel prijs 171 €
En is al voor 3de x dat hij binnen zit voor herstelling
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Als vervanging vindt je niet direct iets terug, een stereo versterker met internet radio of netwerkfeatures om te streamen zijn zeer schaars. Je zal dus moeten zoeken naar een surround receiver (je kan deze ook in stereo setup gebruiken).
Over je werkwijze om ook logitech speakers te gebruiken zal je toch even moeten gaan nadenken. Niet dat het verkeerd is om op een geluidskaart op 1 uitgang zowel een versterker, als een logitech ding) aan te sluiten, maar ik denk dat daardoor je oude versterker stuk is gegaan. Vaak gebeurd het dat je plopgeluiden hoort bij in en uittrekken van lijn uitgangen en dat kan nefast zijn voor de versterker trap als deze er niet voor beveiligd is. Dat je vaak maar 1 kanaal hoort is een defect of foutief contact aan deze aansluiting.
Over je werkwijze om ook logitech speakers te gebruiken zal je toch even moeten gaan nadenken. Niet dat het verkeerd is om op een geluidskaart op 1 uitgang zowel een versterker, als een logitech ding) aan te sluiten, maar ik denk dat daardoor je oude versterker stuk is gegaan. Vaak gebeurd het dat je plopgeluiden hoort bij in en uittrekken van lijn uitgangen en dat kan nefast zijn voor de versterker trap als deze er niet voor beveiligd is. Dat je vaak maar 1 kanaal hoort is een defect of foutief contact aan deze aansluiting.
-
- Elite Poster
Nogmaals, dit mag geen enkel probleem zijn... zelfs niet bij een low-cost versterker.mailracer schreef:Niet dat het verkeerd is om op een geluidskaart op 1 uitgang zowel een versterker, als een logitech ding) aan te sluiten, maar ik denk dat daardoor je oude versterker stuk is gegaan.
- mailracer
- Elite Poster
Wat is volgens jouw de oorzaak dan ?DarkV schreef:Nogmaals, dit mag geen enkel probleem zijn... zelfs niet bij een low-cost versterker.mailracer schreef:Niet dat het verkeerd is om op een geluidskaart op 1 uitgang zowel een versterker, als een logitech ding) aan te sluiten, maar ik denk dat daardoor je oude versterker stuk is gegaan.
Als alternatief vond ik een yamaha-r-n303d
https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
Met DAB+ en internet radio. 100 watt per kanaal en stereo
Kan je de logitech niet aansluiten op de headphone-uitgang van je PC ?
-
- Elite Poster
Geen idee zonder een analyse van het toestel.mailracer schreef:Wat is volgens jouw de oorzaak dan ?
Trouwens 126 euro aan onderdelen lijkt me ook niet min (tenzij een ganse print zou vervangen zijn)... dan zou ik toch wel eens willen weten wat men vervangen heeft.
- mailracer
- Elite Poster
De defecte versterker heeft volgens tweakers een prijsklasse van 200 a 250 Euro, dan is 126 Euro een bedrag dat ik er niet aan zou geven. Zeker niet als het al de derde keer is dat het voorvalt. Maar er kan best naar een oorzaak gezocht worden. Zeker de brom die ontstaat is iets dat niet normaal is.DarkV schreef:Trouwens 126 euro aan onderdelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
voor de gedesinteresseerde in bijlage de offerte van de de herstelling
En Ben vandaag in 2 winkels gaan horen en de ene wou https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
vlot verkopen.
Maar heb er al reviews over gelezen bij de ene out of de box. Bij de andere werkt het voor geen meter.
In de 2de winkel doen ze geen yahama maar hij kent wel de vertegenwoordiger heeft eerder vernoemde toestel mogen testen. Maar de app werkt meer niet dan wel
En Ben vandaag in 2 winkels gaan horen en de ene wou https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
vlot verkopen.
Maar heb er al reviews over gelezen bij de ene out of de box. Bij de andere werkt het voor geen meter.
In de 2de winkel doen ze geen yahama maar hij kent wel de vertegenwoordiger heeft eerder vernoemde toestel mogen testen. Maar de app werkt meer niet dan wel
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Ik heb zelf die Yamaha-receiver en ben er zeer tevreden van. De bediening is zonder de app wat Spartaans maar het aantal aansluitingen maakt dat ruimschoots goed.
Computer(k)nul
- mailracer
- Elite Poster
Ook Yamaha hier en die app doet het gewoon zoals het hoort, reden waarom het niet zou werken is mss een slechte WiFi verbinding, maar bedraad zou het geen probleem mogen geven.