Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
En dat probeert hij ook te zijn. Dat hij crimineel gedrag veroordeelt is toch maar normaal. Of mag dit ook niet meer?
En idd de polarisering is al langer bezig (dat ontkent ook niemand). Maar kende onder Trump een gigantische opflakkering. En daar zien we nu idd het resultaat van
En idd de polarisering is al langer bezig (dat ontkent ook niemand). Maar kende onder Trump een gigantische opflakkering. En daar zien we nu idd het resultaat van
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik zie het echt niet. Ik zie Obama Light. Met Hope Light. Ik zie niet in hoe een man die 47 jaar bevoordeeld werd door een systeem systematische wijzigingen gaat doorvoeren. Hij had ze dan in die 47 jaar wel al doorgevoerd.quovadis schreef:En dat probeert hij ook te zijn. Dat hij crimineel gedrag veroordeelt is toch maar normaal. Of mag dit ook niet meer?
Er was 1 kandidaat bij de Democraten die perfect 100% de vinger op de wonde kon leggen van wat er momenteel mis gaat in de VS, dat was Marianne Williamson. Als ik haar hoorde spreken, had ik telkens een "wow ". Het was Obama, maar zonder "hope blabla hope blabla hope", wel "ik ga zeggen waar het op staat en hoe ik het ga oplossen".
Er waren er nog die er dichtbij zaten, met name Cory Booker, Andrew Yang en in redelijk mindere mate ook nog Pete Buttigieg met de hakken over de sloot. Ik denk dat elk van die namen in staat was, en niet gecorrumpeerd genoeg was, om een begin van herstel van het onbehagen in gang te zetten.
Maar niet Biden, en evenmin de andere kandidaten die al 30-40-50 jaar in de politiek zitten. Of in de woorden van Marianne :
Twitter: https://twitter.com/marwilliamson/status/1346707633198268416
-
- Elite Poster
Wij zijn het eens dat Biden niet de beste mogelijke kandidaat was Maar hij heeft nu eenmaal de verkiezingen gewonnen dus we moeten er het mee doen. Net zoals met Trump 4 jaar geleden of met Obama 8 jaar geleden enz...
Zal er veel veranderen? Waarschijnlijk niet maar ik heb alvast meer vertrouwen in dan de huidige president.
Zal er veel veranderen? Waarschijnlijk niet maar ik heb alvast meer vertrouwen in dan de huidige president.
Het is inderdaad niet ontstaan op 4 jaar. Wie verantwoordelijk is of wat de aanleiding is weet ik ook niet. Persoonlijk hou ik het er op dat het mentaliteitsverschil tussen het zuiden en noorden zeker nog altijd meespeelt (iets wat in Belgie soms ook wel beweerd wordt btw), naast de almaar groeiende kloof tussen armoede en rijkdom. Ik heb wel de indruk (spreek me tegen indien ik fout ben) dat jij stellig weet dat die kloof te wijten is aan bepaalde democratische presidenten of presidentskandidaten?
Feit is wel dat op voorhand al voorspeld kon worden dat Trump bij een nederlaag een hoop herrie zou maken. Velen (waaronder ikzelf) vroegen zich terecht af of dit logischerwijze dan ook niet zou leiden tot rellen of in het slechtste geval zelfs een burgeroorlog. Die rellen zijn er intussen dus effectief (laat ons hopen dat het daar bij blijft). Had Trump zich ridderlijk neergelegd bij zijn verlies was dit zo goed als zeker niet gebeurd. Hij vond het echter nodig om zijn die-hard fans nog wat op te hitsen met het gekende resultaat (maar verbeter me opnieuw als ik fout ben dat jij hierover weer een andere mening hebt?).
Trump heeft gedurende de BLM-protesten trouwens ook meer dan genoeg polariserende uitspraken gedaan. Het is een algemeen gegeven dat protestmanifestaties vaak misbruikt worden door een kleine minderheid van mensen die er enkel op uit zijn om keet te schoppen. Dit was zo gedurende de BLM manifestaties en dat is ook zo tijdens de huidige rellen. Ik zie er niets mis in dat Trump of Biden de effectieve keetschoppers terechtwijzen. Een ganse beweging (waaronder ook de vreedzame protestmarcheerders) terechtwijzen daarentegen lijkt me minder verstandig. Als ik de beelden zie van de mensen van de huidige rellen, dan krijg ik inderdaad de indruk dat dit een bende gekke (vooral mannelijke) extremisten (ofte keetschoppers) is. Begin alvast maar te zuchten bij deze vaststelling van me....
En over Trumps (tot in den treure herhaalde) claim over gestolen verkiezingen:
Sinds wanneer moet een winnaar eerst gaan bewijzen dat hij geen fraude heeft gepleegd? Misschien moeten we de overwinning van Tadej Pogacar in de recentste Ronde van Frankrijk ook maar in twijfel gaan trekken, want zijn prestatie in die tijdrit was toch ook wel heeeeeel verdacht... Het kan niet anders dan dat hij doping of een motortje in zijn fiets gebruikte. Dat hij eerst maar eens aantoont dat dit niet het geval was, alvorens we hem gaan uitroepen als winnaar (ironisch bedoeld!)
Hopen respect overigens voor Primoz Rogliz, de op voorhand gedoodverfde favoriet (maar ondanks dat, slechts de tweede in de eindstand voor de niet wielerliefhebbers). Zijn reactie bewijst hoe je wel een goede, waardige verliezer kan zijn (in tegenstelling tot...?).
Feit is wel dat op voorhand al voorspeld kon worden dat Trump bij een nederlaag een hoop herrie zou maken. Velen (waaronder ikzelf) vroegen zich terecht af of dit logischerwijze dan ook niet zou leiden tot rellen of in het slechtste geval zelfs een burgeroorlog. Die rellen zijn er intussen dus effectief (laat ons hopen dat het daar bij blijft). Had Trump zich ridderlijk neergelegd bij zijn verlies was dit zo goed als zeker niet gebeurd. Hij vond het echter nodig om zijn die-hard fans nog wat op te hitsen met het gekende resultaat (maar verbeter me opnieuw als ik fout ben dat jij hierover weer een andere mening hebt?).
Trump heeft gedurende de BLM-protesten trouwens ook meer dan genoeg polariserende uitspraken gedaan. Het is een algemeen gegeven dat protestmanifestaties vaak misbruikt worden door een kleine minderheid van mensen die er enkel op uit zijn om keet te schoppen. Dit was zo gedurende de BLM manifestaties en dat is ook zo tijdens de huidige rellen. Ik zie er niets mis in dat Trump of Biden de effectieve keetschoppers terechtwijzen. Een ganse beweging (waaronder ook de vreedzame protestmarcheerders) terechtwijzen daarentegen lijkt me minder verstandig. Als ik de beelden zie van de mensen van de huidige rellen, dan krijg ik inderdaad de indruk dat dit een bende gekke (vooral mannelijke) extremisten (ofte keetschoppers) is. Begin alvast maar te zuchten bij deze vaststelling van me....
En over Trumps (tot in den treure herhaalde) claim over gestolen verkiezingen:
Sinds wanneer moet een winnaar eerst gaan bewijzen dat hij geen fraude heeft gepleegd? Misschien moeten we de overwinning van Tadej Pogacar in de recentste Ronde van Frankrijk ook maar in twijfel gaan trekken, want zijn prestatie in die tijdrit was toch ook wel heeeeeel verdacht... Het kan niet anders dan dat hij doping of een motortje in zijn fiets gebruikte. Dat hij eerst maar eens aantoont dat dit niet het geval was, alvorens we hem gaan uitroepen als winnaar (ironisch bedoeld!)
Hopen respect overigens voor Primoz Rogliz, de op voorhand gedoodverfde favoriet (maar ondanks dat, slechts de tweede in de eindstand voor de niet wielerliefhebbers). Zijn reactie bewijst hoe je wel een goede, waardige verliezer kan zijn (in tegenstelling tot...?).
-
- Elite Poster
Uiteraard speelt de kloof tussen arm en rijk mee, ik zeg dat Obama verder gepolariseerd heeft maar niet dat hij de enige is die aandeel heeft, en natuurlijk was wat je hierboven beschrijft vandaag de trigger. Maar je hebt Trump niet nodig om triggers te hebben. Die gaan er nog komen, de samenleving is immers extreem gepolariseerd, triggers zijn een garantie.bvhaute schreef:Had Trump zich ridderlijk neergelegd bij zijn verlies was dit zo goed als zeker niet gebeurd. Hij vond het echter nodig om zijn die-hard fans nog wat op te hitsen met het gekende resultaat (maar verbeter me opnieuw als ik fout ben dat jij hierover weer een andere mening hebt?).
Trump is bijna weg, en dat zal de boel wel even weer kalmeren, maar het onbehagen zal niet verdwijnen. Er zijn splintergroepen ontstaan (een kwestie van tijd, Trump of niet) die zich verder gaan organiseren. De meeste daarvan gaan het niet lang volhouden, maar enkelen wel en die gaan de leden van de gefaalde groepen overnemen. Vandaag was een topdag voor hen. Zoals Bellingpoes zegt, vandaag is een networking event voor extreem rechts. Email adressen en SMS nummers worden verzameld en er zal een stroom aan propaganda beginnen aankomen op die adressen, die niet meer gefilterd zullen worden op te extreme dingen door Fox News of Twitter of Facebook. Die mensen bouwen nu hun eigen sociale media uit (Parler etc).
Wat ik dus vraag, wat nu? Wat na het Trump tijdperk? Hoe kan vermeden worden dat dit onbehagen, waar Biden niets aan zal verhelpen, zal uitgroeien tot extremisme, waarin er mogelijks een nieuwe persoon zou opstaan die je terug naar Trump zou laten verlangen ("want Trump deed tenminste dit/dat niet")?
Als ik zie dat ook jij weer afkomt met die mensen te marginaliseren als "gekke extremisten", kwestie van de self-fulfilling prophecy in leven te houden dat die mensen niets te verliezen hebben met extreem te gaan doen, dan begin ik er toch voor te vrezen. Ik zie akelige parallellen met zaken die in Europa gebeurd zijn, inclusief de bevolking die dezelfde woorden in de mond nam, enkele jaren later gevolgd "ich habe nicht gewusst". Ik hou niet van die vergelijking, het zal ook helemaal niet, totaal niet, gebeuren zoals het toen gebeurd is, maar de grote lijnen zijn altijd dezelfde waar het ook gebeurd. We zitten nu duidelijk in de fase van groeiend extremisme en de politiek die de reden erachter niet wil weten en de mensen marginaliseert in de plaats, en veel burgers die net hetzelfde doen op basis van wat ze lezen en horen. En ik zeg "we", want wat daar gebeurt heeft ook hier gevolgen. Als we nood hadden aan BLM om eindelijk racistische portretten van onze koningen te vermijden, wil dat ook zeggen dat er hier mensen zijn die opkijken naar het groeiend extremisme in de VS.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 jan 2021, 02:12, in totaal 8 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 40 keer
Biden gaat juustekes niks verbinden.
Dien kerel en zeker die linkervleugel staan voor alles waar de meeste Republikeinen absoluut geene voorstander van zijn.
De verdeeldheid zal niet snel weggaan.
Dien kerel en zeker die linkervleugel staan voor alles waar de meeste Republikeinen absoluut geene voorstander van zijn.
-
- Elite Poster
Ik vrees idd dat je gelijk hebt en dat het na 4 jaar gewoon nog zoveel verder zal staan. Niet omdat Biden intentioneel dingen gaat doen die het erger zouden maken. Wel omdat hij geen dingen gaat doen die het kunnen verhelpen. En met "het" bedoel ik: het gevoel van onbehagen dat ik hierboven uitgebreid beschreven heb.Unicorn1 schreef:Biden gaat juustekes niks verbinden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Hoe dan ook, Trump heeft grenzen verlegd, precedenten gecreëerd.
Je gehele familie een job geven in de white house, je eigen eigendommen gaan afhuren, publiekelijk geld gaan vragen voor deals die je fixt(tiktok tweets), vetoing en executive orders afkondigen voor alles wat je niet aanstaat, buitenlandse politici onderdruk zetten voor eigen gewin, mensen/groepen tegen elkaar opzetten etc. Het gaat maar door.
Andere presidenten en politici doen evengoed dezelfde soort zaken, maar toch niet in zo een overdrive, publiek en dan ook nog eens totaal geen f*** geven als het in het nieuws komt. Er zullen zeker zaken overgenomen worden door toekomstige presidenten en mensen zullen dit aanvaardbaar vinden.
De shit show van de laatste maanden zal alleszins de onderzoekers die elementen tegen hem zoeken nog meer motiveren.
Onder Biden gaat er niets veranderden. Hooguit enkele symbolische sociale problemen die misschien worden aangepakt. Tijdens Obama zijn presidentschap hadden de democraten ook de senaat en parlement en kreeg Obama ook niets fundamenteel gedaan. Niet dat Obama of democraten dat echt wouden.
Je gehele familie een job geven in de white house, je eigen eigendommen gaan afhuren, publiekelijk geld gaan vragen voor deals die je fixt(tiktok tweets), vetoing en executive orders afkondigen voor alles wat je niet aanstaat, buitenlandse politici onderdruk zetten voor eigen gewin, mensen/groepen tegen elkaar opzetten etc. Het gaat maar door.
Andere presidenten en politici doen evengoed dezelfde soort zaken, maar toch niet in zo een overdrive, publiek en dan ook nog eens totaal geen f*** geven als het in het nieuws komt. Er zullen zeker zaken overgenomen worden door toekomstige presidenten en mensen zullen dit aanvaardbaar vinden.
De shit show van de laatste maanden zal alleszins de onderzoekers die elementen tegen hem zoeken nog meer motiveren.
Onder Biden gaat er niets veranderden. Hooguit enkele symbolische sociale problemen die misschien worden aangepakt. Tijdens Obama zijn presidentschap hadden de democraten ook de senaat en parlement en kreeg Obama ook niets fundamenteel gedaan. Niet dat Obama of democraten dat echt wouden.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Hum. Zwaar uit context getrokken toch... maar da's wel typisch aan US politics: alles liefst zo vuil mogelijk portretteren en zeker geen opbouwende boodschap brengen - eerder je tegenstander door het slijk trekken, want zelf ben je (lees: de politieker die dit doet) uiteindelijk geen haar beter.CCatalyst schreef: Opdat je niet weer zou zeggen dat ik geen voorbeelden heb: "you didn't build that". Een speech met een niet mis te verstane sneer naar alle mensen die hun eigen kleine bedrijfje uitbaten (en nu het meest getroffen worden door het coronavirus): "het feit dat Amerika zo groots geworden is, dat is niet dankzij jullie".
En de grootse opflakkering daarvan is te danken aan degene die nu (hopelijk) weggaat. Verbinden heeft die nooit gedaan - iedereen en alles was tegen hem.Unicorn1 schreef:De verdeeldheid zal niet snel weggaan.
Lees wel: HEM. Niet de republikeinen. HEM.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het is een bende opgejutte zotten, niet meer niet minder. Niks volksopstand, het gaat over de rand van de rand.
Dit heeft niets met verkiezingen of Republikeinen te maken, de Republikeinen distantiëren zich dan ook heel duidelijk van deze poging tot coup.
@Minsk
Daar werden de verkiezingen vervalst, de uitslagen in de bureaus met waarnemers tonen compleet andere cijfers dan de "officiële" uitslag. De bevolking komt daar ook massaal op straat, zonder opgejut te zijn geweest door een zotte president. En daar kwam een doorsnede van de bevolking op straat, grotendeels geweldloos.
Niets van dat alles in de US gisteren: een bewapende grimmige knokploeg.
@stilleggen telling
Suggereer je nu echt dat een democratisch proces moet wijken voor de knokploeg van een slechte verliezer?
Mooie democratie waar jij naar streeft.
@geweldplegers
Moet Biden de aanvallersvan het Capitool dan feliciteren?
Overigens: wie is daar verantwoordelijk voor de orde? Als een zwarte met een steen gooit, stuurde Trump de Nationale Garde. Nu bestormt een drieste bende amokmakers het Capitool en de NG is nergens te bekennen?
Onder Trump is de US meer en meer richting een bananenrepubliek afgegleden (corruptie, machtsmisbruik, leugens, ...) en dit is het orgelpunt.
@hoe ze zich voelen
Dus nu moet Biden het erg vinden voor de Trump kiezers dat Trump, met al zijn corruptie, de kansen voor de Trump supporters niet verhoogd heeft? Ach kom nu toch. Neem je zelf serieus wat je zegt?
Trump heeft vooral de elite (zichzelf dus) doen verrijken met degressieve belastingen ed. Sociale mobiliteit staat bijna stil. Onder Trump is dat enkel erger geworden. En de woede van de kiezer die dat ervaart is nu plots de schuld van Biden?
Ik betwijfel overigens sterk dat de knokploeg die het Capitool bestormden zich veel zorgen maakt over de toekomst.
@het tijdperk Trump is voorbij
Dat is wel héél gemakkelijk. De Rpublikeinen en enkel UB'ers (waarvan sommigen het zich niet meer herinneren, als ik de laatste posts lees) hebben Trump door dik en dun verdedigd. En nu is het plots allemaal voorbij? Zo simpel is het niet. De Republikeinen oogsten wat ze door Trump hebben laten zaaien: lunatics & geweld en vooral keihard verloren verkiezingen.
@hillbilly's
Natuurlijk moet een president naar de ganse bevolking luisteren en niet enkel naar zijn achterban. Als er iemand is/was die vooral naar de eigen achterban luisterde en zich niets aantrok van "de ganse bevolking" was het toch wel Trump. Hoevaak heeft hij progressievere steden gewoon keihard aangevallen, zelfs met NG erbij en al.
Het is aan Biden om te proberen de brokken te lijmen, maar met een knokploeg (zie beelden) hoef je niet per sé te gaan onderhandelen, wel?
Dit heeft niets met verkiezingen of Republikeinen te maken, de Republikeinen distantiëren zich dan ook heel duidelijk van deze poging tot coup.
@Minsk
Daar werden de verkiezingen vervalst, de uitslagen in de bureaus met waarnemers tonen compleet andere cijfers dan de "officiële" uitslag. De bevolking komt daar ook massaal op straat, zonder opgejut te zijn geweest door een zotte president. En daar kwam een doorsnede van de bevolking op straat, grotendeels geweldloos.
Niets van dat alles in de US gisteren: een bewapende grimmige knokploeg.
@stilleggen telling
Suggereer je nu echt dat een democratisch proces moet wijken voor de knokploeg van een slechte verliezer?
Mooie democratie waar jij naar streeft.
@geweldplegers
Moet Biden de aanvallersvan het Capitool dan feliciteren?
Overigens: wie is daar verantwoordelijk voor de orde? Als een zwarte met een steen gooit, stuurde Trump de Nationale Garde. Nu bestormt een drieste bende amokmakers het Capitool en de NG is nergens te bekennen?
Onder Trump is de US meer en meer richting een bananenrepubliek afgegleden (corruptie, machtsmisbruik, leugens, ...) en dit is het orgelpunt.
@hoe ze zich voelen
Dus nu moet Biden het erg vinden voor de Trump kiezers dat Trump, met al zijn corruptie, de kansen voor de Trump supporters niet verhoogd heeft? Ach kom nu toch. Neem je zelf serieus wat je zegt?
Trump heeft vooral de elite (zichzelf dus) doen verrijken met degressieve belastingen ed. Sociale mobiliteit staat bijna stil. Onder Trump is dat enkel erger geworden. En de woede van de kiezer die dat ervaart is nu plots de schuld van Biden?
Ik betwijfel overigens sterk dat de knokploeg die het Capitool bestormden zich veel zorgen maakt over de toekomst.
@het tijdperk Trump is voorbij
Dat is wel héél gemakkelijk. De Rpublikeinen en enkel UB'ers (waarvan sommigen het zich niet meer herinneren, als ik de laatste posts lees) hebben Trump door dik en dun verdedigd. En nu is het plots allemaal voorbij? Zo simpel is het niet. De Republikeinen oogsten wat ze door Trump hebben laten zaaien: lunatics & geweld en vooral keihard verloren verkiezingen.
@hillbilly's
Natuurlijk moet een president naar de ganse bevolking luisteren en niet enkel naar zijn achterban. Als er iemand is/was die vooral naar de eigen achterban luisterde en zich niets aantrok van "de ganse bevolking" was het toch wel Trump. Hoevaak heeft hij progressievere steden gewoon keihard aangevallen, zelfs met NG erbij en al.
Het is aan Biden om te proberen de brokken te lijmen, maar met een knokploeg (zie beelden) hoef je niet per sé te gaan onderhandelen, wel?
-
- Elite Poster
Haha, Nancy's seal
De foto's in Nancy's bureau gaan me altijd bijblijven hoe ze op haar telefoon zaten te telefoneren naar weet-ik-wie, hoe ze blijkbaar een stash met alcohol (vooral wijn) in haar kast ontdekt hebben (dat verklaart haar slurred speech iig) en dat ze ook met haar "gavel" op de loop gegaan zijn (bij het hervatten had ze idd een andere vast). Ik ga er geen traantje om laten.
De foto's in Nancy's bureau gaan me altijd bijblijven hoe ze op haar telefoon zaten te telefoneren naar weet-ik-wie, hoe ze blijkbaar een stash met alcohol (vooral wijn) in haar kast ontdekt hebben (dat verklaart haar slurred speech iig) en dat ze ook met haar "gavel" op de loop gegaan zijn (bij het hervatten had ze idd een andere vast). Ik ga er geen traantje om laten.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 jan 2021, 08:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Zie, en dat is wat ik dus bedoel, je zit je te verkneukelen om dit hele gebeuren.
Smijt er nog maar wat beschuldigingen bij naar Pelosi, maar ooo weee als dit gedrag veroordeelt word (in woorden dan nog) dan moet Biden zich verzoenend opstellen en president zijn van alle amerikanen.
Hypocriete gevaarlijke gek.
Smijt er nog maar wat beschuldigingen bij naar Pelosi, maar ooo weee als dit gedrag veroordeelt word (in woorden dan nog) dan moet Biden zich verzoenend opstellen en president zijn van alle amerikanen.
Hypocriete gevaarlijke gek.
-
- Elite Poster
Neenee, niet om het "hele gebeuren", met Nancy is het iets persoonlijk omdat dat een van de meest polariserende figuren is bij de Democraten, en ik ben niet de enige. Vergeet ook niet dat het Nancy was die 4 jaar lang een baseless debunked claim van verkiezingsfraude tegen Trump gevoerd heeft zonder bewijzen, de wijn zal daarbij wel geholpen hebben. Het is ook ene van het type die mondmaskers preekt maar zelf betrapt is met het te overtreden. Dat ze haar seal "desecraten", bellen op haar telefoon, haar alcoholprobleem ontdekken en met haar gavel weglopen (die ze niet eens deftig klopt de helft van de tijd), daar heb ik geen problemen mee.boran_blok schreef:Zie, en dat is wat ik dus bedoel, je zit je te verkneukelen om dit hele gebeuren.
Ik lach enkel met de memes. Nancy is ook nooit in gevaar geweest, die werd voor alle andere al weggehaald omdat ze in de top van de successielijn zit. De beelden bevestigen dat ook.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Wat ik mij afvraag, zonder de hele polemiek hier en elders te hebben gevolgd, is die Trump er nog echt van overtuigd dat hij volgende keer terug kan meedoen voor president ?
Als er nog ergens enig spoor van nuchterheid in dat land is, zit die tegen dan toch ofwel nog in de gevangenis ofwel in een zothuis ?
J.
Als er nog ergens enig spoor van nuchterheid in dat land is, zit die tegen dan toch ofwel nog in de gevangenis ofwel in een zothuis ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
Ik zou toch durven gokken dat de Republikeinen hem "'stilaan" beginnen zien als liability eerder dan als asset:
- keihard de presidentsverkiezingen verloren
- senaat ook nog uit handen moeten geven
En dan opgeroepen tot wat qua beeldmateriaal zowaar kan doorgaan voor een coup.
- keihard de presidentsverkiezingen verloren
- senaat ook nog uit handen moeten geven
En dan opgeroepen tot wat qua beeldmateriaal zowaar kan doorgaan voor een coup.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Of People of wallmart , die menigte is niet meer dan een marginaal volkje dat niets anders te doen heeft dan een Twitteraccount te volgen van een volslagen gek. Ik ben meer geïnteresseerd in de schade aan het kapitool.heist_175 schreef:En dan opgeroepen tot wat qua beeldmateriaal zowaar kan doorgaan voor een coup.
-
- Elite Poster
De vraag is of gelijk welke Republikeinse president een corona-presidentschap zou kunnen overleven. Het vereist nu eenmaal heel wat keuzes die ingaan tegen de waarden van die partij, zoals we ook gezien hebben tijdens de laatste stemming over de nieuwe "stimulus". Rand Paul's reactie spreekt boekdelen.
Kijk naar de gouverneurs in Republikeinse staten, daar zie je nog altijd geen bereidheid om mondmaskers te verplichten, gewoon omdat dat hen electoraal gaat kosten. Natuurlijk liggen hun cijfers dan ook relatief bij de hoogste. Een beetje hetzelfde als wat Ben Weyts met onze scholen doet dus.
Ik denk dat die gouverneurs maar wat blij zijn dat de meeste pas over 2 jaar weer op het kiesbiljet zullen staan.
FWIW de telling van de stemmen is nog steeds bezig op dit ogenblik (3:30 AM), veel vertraging opgelopen door de bezwaren die gemeld zijn.
Kijk naar de gouverneurs in Republikeinse staten, daar zie je nog altijd geen bereidheid om mondmaskers te verplichten, gewoon omdat dat hen electoraal gaat kosten. Natuurlijk liggen hun cijfers dan ook relatief bij de hoogste. Een beetje hetzelfde als wat Ben Weyts met onze scholen doet dus.
Ik denk dat die gouverneurs maar wat blij zijn dat de meeste pas over 2 jaar weer op het kiesbiljet zullen staan.
FWIW de telling van de stemmen is nog steeds bezig op dit ogenblik (3:30 AM), veel vertraging opgelopen door de bezwaren die gemeld zijn.
-
- Elite Poster
@Ccatalyst: jij vindt vandalisme, diefstal, crimineel gedrag grappig? Zou Trump nu al die mensen 10 jaar cel aansmeren zoals hij in het verleden aankondigde op twitter bij de rellen in Portland?
-
- Elite Poster
Nancy heeft al $120 miljoen verdiend op de kap van Amerikanen aan belastingsgeld, verdient jaarlijks nog minstens $223k wat zoveel meer is dan de gemiddelde Amerikaanse burger die veel harder werkt en veel meer miserie kent dan haarzelf, ze woont in een villa midden in een stad vol daklozen, en wat "gestolen" is, is ook niet haar eigendom en allemaal betaald met belastingsgeld. Nee, ik lig hier niet wakker van, net zoals zij er niet wakker van ligt. Ik zou dit niet toewensen aan een gewone burger, net zomin ik "ergere" dingen zou toewensen aan Nancy. Het is goed meme-materiaal, van een vrouw die er regelmatig in slaagt om ze zelf te creëeren, en het is niet meer dan dat.quovadis schreef:@Ccatalyst: jij vindt vandalisme, diefstal, crimineel gedrag grappig?
Het lijkt dat je op zoek bent naar "hoe kan ik CCatalyst pakken" maar straks spreekt niemand meer over de seal, telefoon, en gavel, want dat is niet de kern van wat er is gebeurd. Over het schijnbare alcoholprobleem misschien wel.
- heist_175
- Elite Poster
De knokploeg van Trump pleegt een quasi coup, heel de US veroordeelt die coup én de knokploeg
en sommigen willen enkel onthouden dat er bij iemand een fles alcohol gevonden is.
Je maakt nog een goeie kans als spindoctor, hoe jij de realiteit kan draaien: faut le faire.
en sommigen willen enkel onthouden dat er bij iemand een fles alcohol gevonden is.
Je maakt nog een goeie kans als spindoctor, hoe jij de realiteit kan draaien: faut le faire.
-
- Elite Poster
Nope, zoals ik zei, dat is goed meme-materiaal, maar het is niet de kern van wat er is gebeurd, van een persoon die er al een zak in haar naam verzameld heeft.heist_175 schreef:en sommigen willen enkel onthouden dat er bij iemand een fles alcohol gevonden is.
Wat er gisteren gebeurd is, wat de wereld rondgegaan is, dat is allesbehalve meme-materiaal.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 jan 2021, 09:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Zonder op de man te spelen, sommige mensen zijn gewoon graag contrair... gewoon om contrair te zijn. Zie ook Corona topic.heist_175 schreef:Je maakt nog een goeie kans als spindoctor, hoe jij de realiteit kan draaien: faut le faire.
Met je verder niets achter zoeken.
Ontopic, gelukkig zijn er ondertussen meer en meer republikeinen die zich tegen Trump keren. Goed zo, karma...
Laatst gewijzigd door ddd 07 jan 2021, 09:53, in totaal 2 gewijzigd.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
We zullen het maar niet hebben over Trump & co... zelfde laken een broek.CCatalyst schreef:Nancy heeft al $120 miljoen verdiend op de kap van Amerikanen aan belastingsgeld, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
CC blijft me verbazen met zijn onophoudelijke pogingen om het onverdedigbare... te verdedigen.
Deze schaamtelijke vertoning zal maar één gevolg hebben, een gigantisch cadeau voor de nieuwe president Biden. Na de landslide overwinning waarbij hij enkele republikeinse staten over nam en de nieuwe overwinningen in de senaat hebben de felste tegenstanders zichzelf nu buitenspel gezet.
Zelfs heel wat republikeinen, zowel politici als kiezers, zien in dat dit niet één maar vele bruggen te ver is. Men hoeft niet meer te verwijzen naar waar dit trieste gedrag kan leiden, we hebben het nu allemaal met eigen ogen gezien. De VS hebben zich mondiaal belachelijk gemaakt en moeten niet meer met lesjes afkomen over democratie als je oa een soort gehoornde gek het parlement laat innemen.
Het pijnlijkste is dat deze al bij al kleine groep, die bovendien op voorhand aangekondigd werd, amper tegenstand kreeg van een bijna afwezige politie. Ook hilarisch hoe deze groep opgeblazen wordt terwijl het in het niets verdwijnt tegenover andere betogingen (oa BLM). Als deze groep zo'n belangrijk signaal zijn, hoe kunnen deze grotere betogingen dan geen belangrijker signaal zijn?
De verantwoordelijkheid van Trump is verpletterend en zo wordt dat ook wereldwijd gezien. Je kan uiteraard wanhopig proberen dat als één groot complot tegen de messias te zien maar zelfs Stevie Wonder heeft het deze keer echt wel gezien
De brand was er al maar Trump loopt rond met een jerrycan en sproeit maar rond. Na de verkiezingen schakelde hij over naar een vlammenwerper, uiteraard zal dat niets te maken hebben met een oplaaiend vuur
Ik heb in het verleden gewezen naar wat voor chaos dergelijk gedrag kon leiden en helaas is het werkelijkheid geworden. Er zijn doden gevallen enkel en alleen om het ego van een klein kind dat zijn overduidelijk verlies niet kan toegeven. Ik heb hem vaak als oranje clown beschreven maar dat is te zacht, met een clown kan je lachen met deze zot worden mensenlevens opgeofferd voor persoonlijke belangen. Het pijnlijkste is dat zijn felste aanhangers zelf de eerste slachtoffers zijn, letterlijk. Je bent wel echt deplorable als je je leven vergooit voor iemand die enkel narcisme great again maakte. Da rattenvanger van Hamelen zou er jaloers op zijn.
Wat uiteindelijk telt, nadat het stof gaat liggen, is dat deze hilarische poging uiteraard mislukt is en dat zij kan dienen als voorbeeld van waartoe deze waanzin leidt. Ik zie ook dat sociale media nu wel feller ingrijpen en ik denk dat dit nog maar een begin is van de aanpak van complotzever, we zijn er veel te lang veel te laks voor geweest. Ook de hondenfluitjes waarvan politici zich bedienen zijn niet onschuldig en kunnen grote gevolgen hebben. Het positieve eraan is dat extremen meer afschrikken dan ze bereiken. De democratie was ingedommeld en dan kan men verrast worden, iedereen is wakker nu en de tegenreactie zal dus logischerwijze volgen.
Biden krijgt dus eerder een cadeau. Veel werk had hij ook al zonder dit trieste schouwspel maar nu kan hij het gebruiken om grote zaken in gang te zetten, de democratie ligt immers onder vuur en de natie moet verdedigd worden. Tegenstanders zijn nu makkelijker dan ooit weg te zetten als de gekken die het vaak ook zijn en ook bij de republikeinen zullen er genoeg mensen te vinden zijn die dit a bridge too far vinden. Het riedeltje van de arme getroffenen van onrecht is nu door henzelf doorprikt. De wapenlobby kon geen slechtere reclame bedenken.
Wat we gisteren zagen was het omgekeerde van een great America maar eerder een verscheurd America en dat op enkele dagen van het einde van de man die hierin een grote rol speelde. Zijn grootste succes is dus het verder verscheuren van zijn land, wat een prestatie!
Deze schaamtelijke vertoning zal maar één gevolg hebben, een gigantisch cadeau voor de nieuwe president Biden. Na de landslide overwinning waarbij hij enkele republikeinse staten over nam en de nieuwe overwinningen in de senaat hebben de felste tegenstanders zichzelf nu buitenspel gezet.
Zelfs heel wat republikeinen, zowel politici als kiezers, zien in dat dit niet één maar vele bruggen te ver is. Men hoeft niet meer te verwijzen naar waar dit trieste gedrag kan leiden, we hebben het nu allemaal met eigen ogen gezien. De VS hebben zich mondiaal belachelijk gemaakt en moeten niet meer met lesjes afkomen over democratie als je oa een soort gehoornde gek het parlement laat innemen.
Het pijnlijkste is dat deze al bij al kleine groep, die bovendien op voorhand aangekondigd werd, amper tegenstand kreeg van een bijna afwezige politie. Ook hilarisch hoe deze groep opgeblazen wordt terwijl het in het niets verdwijnt tegenover andere betogingen (oa BLM). Als deze groep zo'n belangrijk signaal zijn, hoe kunnen deze grotere betogingen dan geen belangrijker signaal zijn?
De verantwoordelijkheid van Trump is verpletterend en zo wordt dat ook wereldwijd gezien. Je kan uiteraard wanhopig proberen dat als één groot complot tegen de messias te zien maar zelfs Stevie Wonder heeft het deze keer echt wel gezien
De brand was er al maar Trump loopt rond met een jerrycan en sproeit maar rond. Na de verkiezingen schakelde hij over naar een vlammenwerper, uiteraard zal dat niets te maken hebben met een oplaaiend vuur
Ik heb in het verleden gewezen naar wat voor chaos dergelijk gedrag kon leiden en helaas is het werkelijkheid geworden. Er zijn doden gevallen enkel en alleen om het ego van een klein kind dat zijn overduidelijk verlies niet kan toegeven. Ik heb hem vaak als oranje clown beschreven maar dat is te zacht, met een clown kan je lachen met deze zot worden mensenlevens opgeofferd voor persoonlijke belangen. Het pijnlijkste is dat zijn felste aanhangers zelf de eerste slachtoffers zijn, letterlijk. Je bent wel echt deplorable als je je leven vergooit voor iemand die enkel narcisme great again maakte. Da rattenvanger van Hamelen zou er jaloers op zijn.
Wat uiteindelijk telt, nadat het stof gaat liggen, is dat deze hilarische poging uiteraard mislukt is en dat zij kan dienen als voorbeeld van waartoe deze waanzin leidt. Ik zie ook dat sociale media nu wel feller ingrijpen en ik denk dat dit nog maar een begin is van de aanpak van complotzever, we zijn er veel te lang veel te laks voor geweest. Ook de hondenfluitjes waarvan politici zich bedienen zijn niet onschuldig en kunnen grote gevolgen hebben. Het positieve eraan is dat extremen meer afschrikken dan ze bereiken. De democratie was ingedommeld en dan kan men verrast worden, iedereen is wakker nu en de tegenreactie zal dus logischerwijze volgen.
Biden krijgt dus eerder een cadeau. Veel werk had hij ook al zonder dit trieste schouwspel maar nu kan hij het gebruiken om grote zaken in gang te zetten, de democratie ligt immers onder vuur en de natie moet verdedigd worden. Tegenstanders zijn nu makkelijker dan ooit weg te zetten als de gekken die het vaak ook zijn en ook bij de republikeinen zullen er genoeg mensen te vinden zijn die dit a bridge too far vinden. Het riedeltje van de arme getroffenen van onrecht is nu door henzelf doorprikt. De wapenlobby kon geen slechtere reclame bedenken.
Wat we gisteren zagen was het omgekeerde van een great America maar eerder een verscheurd America en dat op enkele dagen van het einde van de man die hierin een grote rol speelde. Zijn grootste succes is dus het verder verscheuren van zijn land, wat een prestatie!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
CCatalyst schreef:
Nancy heeft $120 miljoen verdiend op de kap van Amerikanen aan belastingsgeld, en wat "gestolen" is, is ook niet haar eigendom en allemaal betaald met belastingsgeld. Nee, ik lig hier niet wakker van, net zoals zij er niet wakker van ligt. Ik zou dit niet toewensen aan een "gewone" burger, net zomin ik "ergere" dingen zou toewensen aan haar. Het is goed meme-materiaal, van een vrouw die er regelmatig in slaagt om ze zelf te creëeren.
Het lijkt dat je op zoek bent naar "hoe kan ik CCatalyst pakken" maar straks spreekt niemand meer over de seal, telefoon, en gavel, want dat is niet de kern van wat er is gebeurd. Over het schijnbare alcoholprobleem misschien wel.
Het is en blijft diefstal en vandalisme maar ja blijkbaar telt dat niet voor je. En ivm zogezegd pakken: ik reageer gewoon op de onzin die je post, niet meer niet min
Trouwens de stemming is nog bezig door de 1000 betogers gisteren. Niet omwille van de bezwaren. Arizona werd afgehandeld met een stemming en 6 senatoren stemden voor die "objection". In dan is er nog 1 senator die klacht had ingediend ivm PY maar dat is ook afgehandeld zonder debat.
Congress bevestigt ondertussen de winst van Biden
Congress confirms Joe Biden’s Electoral College win
Early Thursday morning, Congress finished counting the Electoral College votes and confirmed President-Elect Joe Biden’s win after a chaotic day that resulted in four deaths and forced lawmakers to evacuate the Capitol.
Despite the disruption and objections from Republicans to election results in Arizona and Pennsylvania, members from both chambers were able to certify the Electoral College more than 14 hours after the process began.
Biden is scheduled to be inaugurated as the 46th president of the U.S. on January 20.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Bij de Rep. partij kan men beginnen te tellen hoeveel er nog in het verhaal Trump geloven,en of hij nog wel zijn job kan uitoefenen voor de komende dagen/en weken,er is toch niemand die eraan twijfeld over wie dit eigenlijk in gang heeft gestoken??
-
- Elite Poster
Dat klopt ook.devilkin schreef:We zullen het maar niet hebben over Trump & co... zelfde laken een broek.
Die seal krijg je niet zomaar mee dus zal er nog wel staan (beschadigd misschien wel) en van die gavel, het enige is dat Nancy in haar eer gekrenkt zal zijn dat een Trumper thuis "order order order, we will now vote, all Republicans shall leave the room and come back after the vote" met een slurred speech en een fles wijn zal roepen met haar gavel waarvoor ze mogelijks een loonsverhoging van $15k zal stemmen om daarvan te bekomen.quovadis schreef: Het is en blijft diefstal en vandalisme maar ja blijkbaar telt dat niet voor je. En ivm zogezegd pakken: ik reageer gewoon op de onzin die je post, niet meer niet min
Nee, ik lig daar dus niet wakker van, ik lig wel wakker van het belangrijke dat vandaag gebeurd is en wat de gevolgen daarvan zijn, want daar is het laatste nog niet over gezegd. Maar ik wil over gavels blijven praten, als je daar echt op staat.
Het tellen is idd afgelopen nu.
-
- Elite Poster
Et voilà, Biden wordt de nieuwe president en Trump belooft een ordelijke overdracht (voor zover we nog iets van die man kunnen geloven).
-
- Elite Poster
Ik denk niet dat je hem nog veel zal zien.Dizzy schreef:Et voilà, Biden wordt de nieuwe president en Trump belooft een ordelijke overdracht (voor zover we nog iets van die man kunnen geloven).
Het lijkt dat hij naar Schotland gaat op 19 januari, dus zoals verwacht zou hij ook op de inauguratie afwezig kunnen zijn.
-
- Elite Poster
Good riddance, run Donald, run!CCatalyst schreef:Ik denk niet dat je hem nog veel zal zien.Dizzy schreef:Et voilà, Biden wordt de nieuwe president en Trump belooft een ordelijke overdracht (voor zover we nog iets van die man kunnen geloven).
Het lijkt dat hij naar Schotland gaat op 19 januari, dus zoals verwacht zou hij ook op de inauguratie afwezig kunnen zijn.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
https://www.washingtonpost.com/world/eu ... story.htmlCCatalyst schreef: Het lijkt dat hij naar Schotland gaat op 19 januari, dus zoals verwacht zou hij ook op de inauguratie afwezig kunnen zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wat nu gebeurt heeft echt NIETS te maken met een verscheurd Amerika. Het heeft ook niets te maken met de boosheid van 'het volk' zoals Catalyst beweert.Dizzy schreef:maar eerder een verscheurd America en dat op enkele dagen van het einde van de man die hierin een grote rol speelde.
Wat nu gebeurt is zuiver en alleen het gevolg van een zittend president (!) die al weken onophoudelijk zijn achterban opstookt en waarvan hij de meest gehersenspoelde bende ongeregeld nu zover gekregen heeft van elke insinuatie tot actie letterlijk te nemen, met de gekende gevolgen. Dit heeft echt niets te maken met een verscheurd land, maar alles met een president die -zoals voorspeld- als een klein kind blijft bleiten dat het allemaal oneerlijk was en waarvoor alle leugens goed zijn.
Of zoals een Amerikaanse collega onlangs sharede op Facebook:
So the voters can't be trusted, the poll workers can't be trusted, the voting machines can't be trusted, the media can't be trusted, Bill Barr can't be trusted, the guy who was in charge of election security can't be trusted, the lower courts can't be trusted, the appellate courts can't be trusted, and the Supreme Court can't be trusted.
But Donald Trump can be trusted.
Roll that around in your head for about 3 minutes and realize how incredibly mind-bogglingly stupid that sounds.
-
- Elite Poster
De grote show van gisteren krijgt nu veel aandacht maar we mogen niet de fout maken door zelf een blinde hoek te behouden voor dit soort systematische praktijken.
Gisteren moest ik bvb direct denken aan enkele uitspraken hier van oa ene TF die het verlies van Trump een accident de parcours noemde en het vergeleek met de vivaldi-regering.
Gisteren moest ik bvb direct denken aan enkele uitspraken hier van oa ene TF die het verlies van Trump een accident de parcours noemde en het vergeleek met de vivaldi-regering.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170203_02710506"Door in te spelen op grote emoties, zoals wraak, kan de NVA er net als Trump de volgende keer weer staan. De retoriek kan een copy-paste worden van wat Trump nu ook al doet; Paars-groen heeft de Vlaming bestolen en ed verkiezing gestolen."
-
- Elite Poster
Dat is wel heel veel eer voor 1 enkele man die tot gisteren door velen werd afgeschreven als een schertsfiguur.Tomby schreef: Wat nu gebeurt is zuiver en alleen het gevolg van een zittend president (!) die al weken onophoudelijk zijn achterban opstookt en waarvan hij de meest gehersenspoelde bende ongeregeld nu zover gekregen heeft van elke insinuatie tot actie letterlijk te nemen, met de gekende gevolgen.
Ik blijf bij mijn mening dat het veel verder gaat dan dit. Dat Trump een trigger was, maar dit niet zelf veroorzaakt heeft. Het zou wel heel straf zijn dat tienduizen betogers (telling Politico) gemobiliseerd zouden kunnen worden voor hetgeen je zegt.
Ik veronderstel dat de opiniestukken in de Amerikaanse media, waarvan een deel genuanceerder zullen zijn dan wat je hier in de media leest (en nee, niet enkel in de pro-Trump media), de komende uren zullen verschijnen. Ik zal er dan naar verwijzen.
Inderdaad.Dizzy schreef:De grote show van gisteren krijgt nu veel aandacht maar we mogen niet de fout maken door zelf een blinde hoek te behouden voor dit soort systematische praktijken.
-
- Elite Poster
Die schertsfiguur is wel helaas nog even de POTUS en heeft dus een enorm publiek.CCatalyst schreef:Dat is wel heel veel eer voor 1 enkele man die tot gisteren door velen werd afgeschreven als een schertsfiguur.Tomby schreef: Wat nu gebeurt is zuiver en alleen het gevolg van een zittend president (!) die al weken onophoudelijk zijn achterban opstookt en waarvan hij de meest gehersenspoelde bende ongeregeld nu zover gekregen heeft van elke insinuatie tot actie letterlijk te nemen, met de gekende gevolgen.
Ik blijf bij mijn mening dat het veel verder gaat dan dit. Dat Trump een trigger was, maar dit niet zelf veroorzaakt heeft. Het zou wel heel straf zijn dat tienduizen betogers (telling Politico) gemobiliseerd zouden kunnen worden voor hetgeen je zegt.
Ik veronderstel dat de opiniestukken in de Amerikaanse media, waarvan een deel genuanceerder zullen zijn dan wat je hier in de media leest, de komende uren zullen verschijnen. Ik zal er dan naar verwijzen.
Inderdaad.Dizzy schreef:De grote show van gisteren krijgt nu veel aandacht maar we mogen niet de fout maken door zelf een blinde hoek te behouden voor dit soort systematische praktijken.
Je kan blijven de verantwoordelijkheid ontlopen maar dat heeft nog weinig zin als het zodanig duidelijk wordt. Mensen bewust leugens voeren en dat gedurende jaren, kan wel degelijk leiden tot een probleem als gisteren. Het is een oude nazi-techniek, herhaal zaken zodanig lang tot men begint te denken dat het waar is. Kortom de man is een voorbeeld van fake news en de gevolgen van zijn gedrag en woorden zijn dus volledig op zijn naam te schrijven.
-
- Elite Poster
De gevolgen van zijn gedrag en woorden, ja. Maat wat je gisteren zag was niet enkel het gevolg daarvan.Dizzy schreef:Je kan blijven de verantwoordelijkheid ontlopen maar dat heeft nog weinig zin als het zodanig duidelijk wordt. Mensen bewust leugens voeren en dat gedurende jaren, kan wel degelijk leiden tot een probleem als gisteren. Het is een oude nazi-techniek, herhaal zaken zodanig lang tot men begint te denken dat het waar is. Kortom de man is een voorbeeld van fake news en de gevolgen van zijn gedrag en woorden zijn dus volledig op zijn naam te schrijven.
Daarmee geef je ook de suggestie dat het eenvoudig op te lossen valt: vanaf Trump verdwijnt zal het probleem zichzelf geleidelijk oplossen. Ik kan je garanderen, dat is niet het geval. En ik kan je garanderen dat het binnen 4 jaar weer raak zal zijn met allerhande aantijgingen van fraude.
En kijk eens wie er 4 jaar geleden afkwam met claims van fraude.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
So? Volgens mij zijn er elke 4 jaar wel zulke claims. Dat is het probleem ook niet.
Blijven volhouden dat je wel DIK gewonnen hebt wel..
Zijn laatste statement:
“Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th. I have always said we would continue our fight to ensure that only legal votes were counted. While this represents the end of the greatest first term in presidential history, it’s only the beginning of our fight to Make America Great Again!”
Blijven volhouden dat je wel DIK gewonnen hebt wel..
Zijn laatste statement:
“Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th. I have always said we would continue our fight to ensure that only legal votes were counted. While this represents the end of the greatest first term in presidential history, it’s only the beginning of our fight to Make America Great Again!”
Laatst gewijzigd door ddd 07 jan 2021, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Een deel van die mensen (een deel = niet allemaal) die toen bezwaar aangetekend hebben zijn 4 jaar lang blijven volhouden dat Rusland de verkiezingen gestolen had. Ze hebben dat nooit bewezen...ddd schreef: Blijven volhouden dat je wel DIK gewonnen hebt wel..
Niet dat dat Trump vergoeilijkt, maar uitspraken als dat dit allemaal op Trump afgeschoven moet worden, die zijn dus ook niet zo zuiver. Het gaat toch verder dan dat.
- heist_175
- Elite Poster
Dus klagen over bizarre wendingen voor de verkiezingen (FBI onderzoek, Rusland/Wikileak emails, ...) stel je gelijk met staalhard de uitslag van de verkiezingen ontkennen en in de overgangsfase de achterban opzwepen om een halve coup te plegen?
Wees toch eens serieus !
Wees toch eens serieus !