advies steelstofzuiger zonder zak

My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Geen stofzuiger aanbevelingen (want nog geen draadloze in gebruik en onze klassieke bosch stofzuiger is al lang uit produktie) maar ik wil wel even vermelden dat stofzuiger geluid zo'n beetje de sweet spot is van elke Noice Cancelling koptelefoon.

Zowel de goedkope Sony WH-CH700n / WH-CH710N als de duurdere WH-1000XM3 zijn zo goed in het onderdrukken van het geluid van de stofzuiger dat ik regelmatig eens de schelp van mijn oor moet halen om te controleren dat de stofzuiger toch écht wel aan staat.

Dus misschien nog ergens 100€ in het budget reserveren voor een ANC koptelefoon...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

My_download schreef:Geen stofzuiger aanbevelingen (want nog geen draadloze in gebruik en onze klassieke bosch stofzuiger is al lang uit produktie) maar ik wil wel even vermelden dat stofzuiger geluid zo'n beetje de sweet spot is van elke Noice Cancelling koptelefoon.
...
Dus misschien nog ergens 100€ in het budget reserveren voor een ANC koptelefoon...
Leuke oplossing, maar niet als er thuis meerdere mensen zo'n ding moeten opzetten telkens er gestofzuigd moet worden hé :-)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Wij hebben een maand geleden na 10 jaar onze Dyson vervangen door een Miele. Zuigkracht is veel beter (ook wattage tov nieuwe dyson) en het geluid is een pak minder. Wie nu nog zegt dat een stofzuiger luid klinkt, moet hypergevoelig zijn. Het kan wat qua merk afhangen.

Het stond mij trouwens ook voor dat nieuwe stofzuigers maar een max aantal decibel mogen hebben, bepaald volgens EU normen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:Wij hebben een maand geleden na 10 jaar onze Dyson vervangen door een Miele. Zuigkracht is veel beter (ook wattage tov nieuwe dyson) en het geluid is een pak minder. Wie nu nog zegt dat een stofzuiger luid klinkt, moet hypergevoelig zijn. Het kan wat qua merk afhangen.

Het stond mij trouwens ook voor dat nieuwe stofzuigers maar een max aantal decibel mogen hebben, bepaald volgens EU normen.
En die Miele is ook op batterijen en zonder zak?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Vaganzza schreef:Het stond mij trouwens ook voor dat nieuwe stofzuigers maar een max aantal decibel mogen hebben, bepaald volgens EU normen.
Een maximum vermogen... maar van geluid weet ik niet meteen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

BMaster schreef:
Vaganzza schreef:Wij hebben een maand geleden na 10 jaar onze Dyson vervangen door een Miele. Zuigkracht is veel beter (ook wattage tov nieuwe dyson) en het geluid is een pak minder. Wie nu nog zegt dat een stofzuiger luid klinkt, moet hypergevoelig zijn. Het kan wat qua merk afhangen.

En die Miele is ook op batterijen en zonder zak?
Nee, een gewone stofzuiger zonder zak (CX1 cat & dog geloof ik dat het model heet). We hebben ook een Dyson zonder zak op batterij (V10 model), maar daarmee zie ik nog niet een gans huis te doen. Zoals ik in dit topic al eens gesteld heb: voor mij is dat ding niet gemaakt om een gans huis te doen. Wij doen er onze trappen mee en stofzuigen er tussen door wat mee (bv keuken apart eens).

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Vaganzza schreef:Nee, een gewone stofzuiger zonder zak (CX1 cat & dog geloof ik dat het model heet).
Zijn die Miele's niet MET zak ? Althans ik heb al vele jaren de Miele C3... prima stofzuiger (maar is dus een klassiek model met snoer en zak).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

De onze is zeker zonder zak, heb er zonet nog even naar gekeken hier achter mij in de kast :-D

Heb ff het exacte model opgezocht en het is deze: https://www.miele.be/nl/c/stofzuigers-1 ... ne_-_SKCF3

EDIT: het verhaal is dus voor ons: goedkoper en beter (ook qua wattage) dan een gelijkaardige Dyson.

BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Als zo'n batterij-model alleen voor trappen en voor tussendoor eens is, dan vind ik pakweg 500 euro veel te duur voor wat het is.
Maar van een klassiek model met snoer wil ik vanaf, omdat het gedoe met het snoer zo irrittant is, om nog maar te zwijgen over de stofzuiger die je achter u aan moet trekken en dan overal blijft hangen achter elk hoekje... dat werkt misschien nog goed als je ruim woont, maar bij ons staat het daarvoor veel te vol blijkbaar.
Dilemma's, dilemma's!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Wij hebben sinds 2 jaar een Samsung Powerstick. Destijds veel vergeleken en deze kwam voor er voor ons als beste uit:
- zeer licht en wendbaar
- motor en reservoir zitten onderaan de steel: laag zwaartepunt is aangenaam en hij kan ook zelfstandig staan zonder om te vallen
- losse batterij: bewuste keuze want waar hem stockeren is geen stroom om te laden. Bovendien vinden we permanent in de lader zitten geen goed idee wat betreft duurzaamheid en veiligheid.
- autonomie: we gebruiken die enkel gelijkvloers en laden moet pas na verschillende beurten. Batterijniveau ook mooi uitleesbaar met lichtjes. Na twee jaar gebruik merken we nog geen degradatie.
- borstel is gemakkelijk te reinigen (EZ-clean)
- We konden hem zeer goedkoop kopen in de januari solden: 110 of 120 euro als ik me niet vergis. Huidige prijs zit rond de 200.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Tip: als je reviews zoekt best ook eens op het Youtube kanaal van Vacuum Wars kijken. Veruit de meest grondige tests die ik al ben tegen gekomen. Is ook altijd transparant wanneer het zelf aangekochte apparaten zijn of die gratis door de fabrikant zijn gegeven. Zijn wel US based als ik me niet vergis, maar zeer veel van de apparaten zijn hier ook te koop.

Zelf al 4+ jaar een Dyson (even aan het twijfelen of het de V6 is of nog net de V8 al) en super content mee. Zeker met de katten die hier rondlopen om al het haar van de zetel, matten, etc ... af te halen :) Ook geen last van de batterij eigenlijk na al die tijd, maar we laten die wel altijd compleet leeg gaan voordat we die in de lader steken.
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

We hebben een Xiaomi Dreame V10.
Perfect toestel.
Mega robuust.
Top ergonomie.
Beter dan toestellen die het viervoud kosten.
Wicky
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Hier een Dyson v7. Best wel tevreden over. Die komen soms voorbij op iBood voor rond de 200 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”