Ahja, de NYTIMES met hun "anonieme bronnen", hoe kon ik het vergetenquovadis schreef:Dus idd die willen in de gratie staan van Trump
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het hoogste hof van de VS verwerpt de zaak, omdat Texas niets te zeggen heeft over andere statenquovadis schreef:En zoals verwacht: “The Big One” draait op niets uit.
https://www.nbcnews.com/politics/suprem ... p-n1250883
De zoveelste nederlaag voor Team Trump.
Dat is niet meer dan normaal, iedere staat moet immers voor zijn eigen deur vegen.warpozio2 schreef: Het hoogste hof van de VS verwerpt de zaak, omdat Texas niets te zeggen heeft over andere staten
Zelf het door Republikeinse rechters gedomineerde Hooggerechtshof zit mee in het complot.on4bam schreef:Als er echt massaal fraude werd gepleegd is het toch raar dat Trump zaak na zaak verliest. Je zou verwachten dat hij er toch een groot aantal kan binnenhalen.
Het kan ook één groot complot zijn natuurlijk waarbij iedereen alle bewijsmateriaal heeft laten verdwijnen. Helaas voor hem is daar ook geen bewijs voor.
En nog beter, de wetten die de democraten wouden voorzien tegen fraude (paper trail, meer audits) werden afgeblokt door de republikeinen omdat ze ook nog meer plaatsen wouden voorzien om te stemmen. En dat kon niet gebeuren! Het moet zo moeilijk mogelijk gemaakt worden om te stemmen, zeker in overwegend democratische buurten.on4bam schreef:Als er echt massaal fraude werd gepleegd is het toch raar dat Trump zaak na zaak verliest. Je zou verwachten dat hij er toch een groot aantal kan binnenhalen.
Het kan ook één groot complot zijn natuurlijk waarbij iedereen alle bewijsmateriaal heeft laten verdwijnen. Helaas voor hem is daar ook geen bewijs voor.
Heb de tape in z'n geheel beluisterd. Hij vraagt niet om de resultaten te vervalsen. Hij vraagt om bepaalde zaken te onderzoeken. Er hangen ook advocaten van Trump aan de lijn, die zouden zo'n vragen tot vervalsing niet hebben laten passeren.quovadis schreef: Hij beschuldigt de Democraten van fraude (zonder enig bewijs) maar hij vraagt blijkbaar zelf om de resultaten van de verkiezingen te vervalsen
Ja ik heb het in het geheel beluisterd.boran_blok schreef:Heb JIJ die tape in zijn geheel beluisterd? Hij vraagt wel degelijk om11k stemmen te vinden (meerdere keren), en impliceert dat er gevolgen gaan zijn voor Raffensperger indien hij hier niet voor zorgt.
Echt waar, ben je nu bewust blind?But I won't ... this is never ... this is ... We have some incredible talent said they've never seen anything ... Now the problem is they need more time for the big numbers. But they're very substantial numbers. But I think you're going to find that they — by the way, a little information, I think you're going to find that they are shredding ballots because they have to get rid of the ballots because the ballots are unsigned. The ballots are corrupt, and they're brand new and they don't have a seal and there's the whole thing with the ballots. But the ballots are corrupt.
And you are going to find that they are — which is totally illegal, it is more illegal for you than it is for them because, you know what they did and you're not reporting it. That's a criminal, that's a criminal offense. And you can't let that happen. That's a big risk to you and to Ryan, your lawyer. And that's a big risk. But they are shredding ballots, in my opinion, based on what I've heard. And they are removing machinery and they're moving it as fast as they can, both of which are criminal finds. And you can't let it happen and you are letting it happen. You know, I mean, I'm notifying you that you're letting it happen. So look. All I want to do is this. I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have because we won the state.
Het resultaat in Georgia is 3 x herteld
1. volledige manuele hertelling van de stemmen
2. opnieuw inscannen van alle manuele stemmen en hertellen via machines
3. volledige machinale hertelling van de stemmen
Daarna is er nog een audit geweest van 15.000 mail-in-ballots, om te controleren of er daar fraude was met niet-geverifieerde handtekeningen, waarbij geen enkele fout werd ontdekt.
Trump schreef:And there’s nothing wrong with saying that, you know, um, that you’ve recalculated because the 2,236 and absentee ballots, I mean, they’re all exact numbers that were, were done by accounting firms, law firms, etc. And even if you cut ’em in half, cut ’em in half and cut ’em in half again, it’s more votes than we need.
Hij moedigt dus wel degelijk aan tot fraudeTrump schreef:And I think you have to say that you’re going to re-examine it, and you can re-examine it, but re-examine it with people that want to find answers, not people that don’t want to find answers.
Een bedreiging? Dus als je aanwijzingen hebt van feiten die idd crimineel zijn en dat iemand crimineel bezig is, mag je niet zeggen dat het juridische gevolgen kan hebben of het is een bedreiging? Dan zijn er wel veel bedreigingen op dit forum. Hij zegt toch niet dat hij die man in de gevangenis gaat smijten (want dat kan hij ook niet doen)? Hij zegt dat ze een groot risico nemen.boran_blok schreef:Echt waar, ben je nu bewust blind?
Dat daar, is een dreigement, je kan daar veel rond breien, maar dat daar, dat is een crimineel feit. Trump is een crimineel, een misdadiger. en ik kan dat zeggen, want dat zijn feiten.
Neen, dat doet hij niet. Met "find answers" bedoelt hij net dat hij bewijzen wilt vinden omdat hij ervan overtuigd is dat die bestaan. Hij zegt niet dat die stemmen er zonder meer bijgeschreven moeten worden. Hij zegt meermaals dat hij gelooft dat er fraude is waarvan de bewijzen bestaan (dat zijn de documenten die hij letterlijk vraagt maar niet gegeven willen worden) en dat ahv die bewijzen aangetoond zou worden dat Trump Georgia gewonnen heeft. Dat zijn die "answers". Het is net het ontdekken van fraude.quovadis schreef:Hij moedigt dus wel degelijk aan tot fraude
Wat we hier zien is wel het tegenovergestelde van particratie denk ik. Het zijn Republikeinen onder elkaar die informatie weerhouden, wat in principe de andere partij kan bevoordelen.heist_175 schreef:Pijnlijker is dat hier fraude wordt verdedigd en tegelijk de particratie in BE aan de kaak wordt gesteld.
Hij vraagt geen recount he, want dan tel je dezelfde frauduleuze stemmen gewoon opnieuw.heist_175 schreef:Hoeveel hertellingen heeft die oude kleuter nog nodig eer het "goed genoeg" is om hem niet meer te verdedigen?
Hoe komt het dan dat de Democraten 4 jaar lang een "Russian interference" verhaaltje aangehouden hebben om Trump's legitimiteit te ondermijnen? Als Trump wint, dan zijn ze dus niet sterk genoeg?heist_175 schreef: Gelukkig zijn de instellingen net sterk genoeg om zijn vragen om fraude te plegen actief af te weren.
Ik zie niet in wat er verkeerd is om Trump dan inzage te geven in die documenten, dan zijn die aantijgingen meteen gesettled. Achterhouden van documenten speelt enkel maar in zijn kaart en straks in het ondermijnen van Biden's legitimiteit. Net zoals de Democraten dat 4 jaar gedaan hebben met Trump.quovadis schreef:de reactie van zijn eigen partijgenoten is dat ze reeds onderzoeken gedaan hebben en dat er geen fraude is gevonden. En die aanwijzingen heeft er nog nooit iemand gezien, maar Trump blijft het wel herhalen zonder enig bewijs.
Dat is niet waar.quovadis schreef:En het inzagerecht wordt idd geweigerd omdat dit wettelijk gewoon niet mag. Dus opnieuw zet Trump aan om fraude te plegen en de wet te negeren
GERMANY: Well, that’s not the case here. Things that, that you guys are entitled to get, and there are things that under law, we are not allowed to give out.
lijkt me dus wel waarGERMANY: I don’t think we, I don’t think we can give access to, to data that’s protected by law. But we can sit down with them and —
Het is de job van Germany, een advocaat, om zijn klant te verdedigen die die info niet wil geven. Zijn "I don't think" uitspraken zijn helemaal niet bindend. De andere advocaat vraagt er net naar, zij zal het recht ook wel kennen.quovadis schreef:lijkt me dus wel waar
Transparantie is een noodzaak bij verkiezingen. Ik zie niet in waarom ze die info anders zouden achterhouden. Temeer omdat ze ook wel beseffen dat dat enkel in het voordeel van een zekere agenda werkt. Informatie achterhouden zonder reden leidt tot hoax-theorieëen ("ze hebben iets te verbergen") waar niemand voordeel bij heeft, in het minst zijzelf.quovadis schreef:Persoonlijk denk ik...
Ik heb gezegd dat, indien het voor het SCOTUS zou komen (quod non), ze de Grondwet bevestigd zouden hebben, maw dat het parlement in elke staat de kiesmannen vrij mag aanduiden, wat extra legitimatie zou zijn. Het zou een schending van de scheiding der machten zijn als een rechtbank effectief zelf de kiesmannen zou bepalen.quovadis schreef:En dat komt van de persoon die hier iedereen steeds zat te zeggen dat niet wij, niet de pers maar het gerecht zou beslissen over de verkiezingen.
Hij doet zijn job: hij verdedigt zijn klant en beschermt hem tegen een mogelijks nadeel. Als hij het omgekeerde zou zeggen was hij per direct ontslagen. Zouden er strafbare gevolgen zijn als die "we are not allowed to give" een leugen zou blijken? Nee, hij verklaart niets op eer.quovadis schreef:Edit: en hij zegt duidelijk “we are not allowed to give”.
Neen, ze hebben gezegd dat er geen bewijs van widespread fraud is. Waar ik meen dat over zou kunnen gaan, dat is fraude, maar geen "widespread fraud". Het zal m.i. over tientallen of honderden stemmen gaan, niet over 11k, en het zal een geisoleerd incident betreffen dat niet "georganiseerd" was. Dat is geen widespread fraud. Dat is fraude die je bij ons ook kan voorhebben.quovadis schreef:Het is onderzocht en de resultaten van de GBI en FBI waren dat er geen fraude (of grote fraude of whatever) was. Zitten die mensen nu ook al in het complot tegen Trump?
Bij de corrupte gouverneur die ze achterhoudt, blijkbaar. Dus een mooi cadeautje van The Washington Post voor Trump die meteen een antwoord heeft voor "waar zijn de bewijzen?". Daarom dat ik zeg dat ze die documenten beter gewoon zou vrijgeven, vanuit het "wij staan recht in onze schoenen"-principe, "wij verbergen niets". Dat ze dat niet doen, ik kan me echt niet inbeelden dat er een andere reden is dan dat ze zichzelf moeten beschermen. Of dacht je dat de democraten hen een rechtszaak zouden aansmeren als ze een document zouden vrijgeven waaruit zwart-wit volgt dat Trump ongelijk heeft?quovadis schreef:En nogmaals waar zijn de bewijzen van Trump zijn claims?
Ik zei uiteraard wat Trump zou kunnen zeggen op de rally in Georgia straks.quovadis schreef:Raffensberger is geen gouverneur en is volgens mij niet veroordeeld dus ook niet corrupt. Het is niet aan u om iemand corrupt te verklaren maar aan de rechterlijke macht
Ze mogen en moeten die info zelfs geven. Met 2 dagen te gaan zou de rechtbank hopeloos te laat komen, en dat weten zij even goed. Wat voor zin heeft het als de rechtbank eind deze maand beslist dat de info niet achtergehouden moet worden, en stel dat dat daaruit zelfs volgt dat Trump idd Georgia gewonnen had? Dan heb je een interne Republikeinse crisis in Georgia en blijft Biden nog steeds in het Witte Huis (weliswaar met nog minder legitimering).quovadis schreef:En nogmaals als ze wettelijk de info niet mogen geven dan mogen ze die niet geven.