Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Garage was alvast juist in zijn diagnose en wagen is terug in orde nu.
Tankuitbater kreeg al een mail 3 dagen na de tankbeurt (omdat te vragen of ze weet hadden van problemen) . Toen kreeg ik in de reply mail al te horen dat ze verzekerd zijn moest het hun schuld zijn , maar ik was de enige met problemen tot dan toe

Nu dus morgen terug alles op mail (tankbonnetje+ factuur van 400 €) naar tankstation uitbater.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik wou maar bedoelen, het is niet omdat het probleem is opgelost dat de diagnose juist was. Bij mij had het ook opgelost geweest met de turbo te vervangen omdat men dan ook zowiezo de carterfilter (60 EUR) vervangt.

Als jij de enige bent met klachten lijkt me het zeeeer raar dat er iets fout gelopen is. Het is niet dat dat per klant wordt aangeleverd hè.

Ik zou toch zeker ook je eigen verzekeringsagent inlichten
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 20#p857304

User lokt discussie uit met posts, andere reageren en dan verwijderd de originele poster de info waardoor de discussie onleesbaarder wordt.

En dan als resultaat gooit een mod alles posts weg, mooie doofpotoperatie, vraag me af of men alles gaat weggooien waar discussie uit komt. Dus als ik niet akkoord ben gooi ik mijn posts leeg en daarna kuist een mod alles op alsof er niets gezegd is. Handig. :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ghùldh,ldhl,h
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als er nu een bedrijf is waar ik sowieso nooit mee zou boeken, is het wel Ryanair. Een maatschappij die zowel hun klanten als hun personeel uit melkt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

devilkin schreef:Als er nu een bedrijf is waar ik sowieso nooit mee zou boeken, is het wel Ryanair. Een maatschappij die zowel hun klanten als hun personeel uit melkt.
Heb jij al persoonlijk personeel van Ryanair gesproken die jou verteld hebben dat ze uitgemolken worden?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

devilkin schreef:Als er nu een bedrijf is waar ik sowieso nooit mee zou boeken, is het wel Ryanair. Een maatschappij die zowel hun klanten als hun personeel uit melkt.
Klopt. Wil je toch low-cost is Easyjet toch iets beter.
Vergeet niet dat low-cost voor de reiziger toch ergens betaald moet worden en dat is meestal het personeel en "strongarming" dienstverleners zoals baggage handlers.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ken er een van, ja, die ondertussen voor Swiss werkt.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Jack Daniels schreef: Heb jij al persoonlijk personeel van Ryanair gesproken die jou verteld hebben dat ze uitgemolken worden?
+3 :-D
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een klant die een tijd geleden onze projecten afblies (waaronder Security checkup, vervanging van de outdated antivirus, ...) wegens 'geen tijd' en nu in het nieuws komt wegens cyber aanval (eigenlijk ransomware virus wegens niet genoeg gepatched en slechte AV).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Sasuke schreef:Een klant die een tijd geleden onze projecten afblies
Mmm, ik zou verwachten dat bij zulke gevoelige bedrijven de (ISO) audits strenger zijn?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jack Daniels schreef:
Heb jij al persoonlijk personeel van Ryanair gesproken die jou verteld hebben dat ze uitgemolken worden?
Yep, meerdere zelfs. Hier ook, een keer en nooit meer.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Iemand die hier een workstation aanbiedt dat zogezegd in 2017 werd aangekocht....met daarin een moederbord dat EOL is reeds in 2013 en cpu met EOL in 2015...op basis van ddr3 geheugen daar waar er in 2012 al ddr4 was...dus zeker in 2017!!

Tenzij het in 2017 ook al een tweedehands aankoop was(wat niet vermeld is!) heb ik toch zo mijn twijfels over de eerlijkheid van de verkoper!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

murdock447 schreef:Iemand die hier een workstation aanbiedt dat zogezegd in 2017 werd aangekocht..
Waarom niet in die thread reageren dan, want is blijkbaar een verkoop hier op Userbase ? Want je hebt wel gelijk met je observatie. Anderzijds moeten potentiële kopers zich natuurlijk gewoon baseren op de specs en niet leeftijd.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Tomby schreef:
murdock447 schreef:Iemand die hier een workstation aanbiedt dat zogezegd in 2017 werd aangekocht..
Waarom niet in die thread reageren dan, want is blijkbaar een verkoop hier op Userbase ? Want je hebt wel gelijk met je observatie. Anderzijds moeten potentiële kopers zich natuurlijk gewoon baseren op de specs en niet leeftijd.
omdat ik dan onder mijn voeten krijg van de moderators die dit niet toelaten!! dus vandaar dat ik het hier doe. Ik vind het absoluut niet kunnen dat men ofwel niet eerlijk is over de herkomst/staat/leeftijd enz. en anderzijds ook mensen die zaken aanbieden aan prijzen die hoger liggen dan de nieuwwaarde. Ik ben van mening dat dit niet kan en baseer mij altijd op objectief en aantoonbaar bewijs dus ik zie niet in waarom deze opmerkingen niet mogen gemaakt worden rare mensen die moderators!!! :-)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat wij zouden tussenkomen als je op een vriendelijke en onderbouwde manier de topic starter duidelijk maakt dat hij volgens jou zijn prijs te hoog zet.

Add, in de regels van het subforum:
13. Discussie te starten in een verkoopsthread.
Dus we hebben liever niet dat het een discussie wordt, die kan verder via PM als het moet. Men is vrij te vragen wat men wil natuurlijk, maar bedrog kan niet.
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:Een klant die een tijd geleden onze projecten afblies (waaronder Security checkup, vervanging van de outdated antivirus, ...) wegens 'geen tijd' en nu in het nieuws komt wegens cyber aanval (eigenlijk ransomware virus wegens niet genoeg gepatched en slechte AV).
‘Geen tijd’ wegens te druk bezig met geld te verdienen :bang:
brubbel schreef:
Sasuke schreef:Een klant die een tijd geleden onze projecten afblies
Mmm, ik zou verwachten dat bij zulke gevoelige bedrijven de (ISO) audits strenger zijn?
Zulk een labo werkt volgens ISO 15189:2012

Als de auditoren al enige kennis hebben op IT vlak bekijken ze de software voor het opvolgen van het kwaliteitssysteem en heel zelden de software van de analyse toestellen.

Algemene IT infrastructuur en opvolging is bij mijn weten geen aandachtspunt
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Sasuke schreef:Een klant die een tijd geleden onze projecten afblies (waaronder Security checkup, vervanging van de outdated antivirus, ...) wegens 'geen tijd' en nu in het nieuws komt wegens cyber aanval (eigenlijk ransomware virus wegens niet genoeg gepatched en slechte AV).
wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten?
het zou erger geweest zijn moest je de checkup en vernieuwing wel gedaan hebben, en ze nog getroffen zijn, want dan zou het ineens jouw schuld zijn.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Leuke buren die de flikken bellen als je je moeder bezoekt met de 2 kinderen (7 en 9 jaar), voor het eerst sinds maart. We zijn gaan wandelen (mijn vrouw, ik en de 2 kinderen, in totaal met 5). Daarna nog even opwarmen in een oude, open schuur aan het warmtekanon naast het huis (een gevel volledig open, het dak is zelfs gedeeltelijk weg)

Toch vinden de nieuwe buren het nodig om de politie te laten langskomen. Die geven aan dat we in principe in fout zijn, want met teveel "binnen". Nu zagen ze ook dat er in dit geval wat interpretatie mogelijk was, een open gevel en een half dak is bezwaarlijk binnen te noemen, dus hebben ze "geen overtreding" genoteerd in hun verslag. Risico was nihil, zo goed als buiten en 2 meter tussen de bubbels aan het warmtekanon.

Maar waar mensen zich mee bezig houden... (Al was er al wel een verzuurde relatie met de nieuwe buren wegens een gemeenschappelijke certitudeweg).

De agenten gaven zelfs aan dat mijn overdekt terras hier thuis een overtreding zou zijn, want: aan huis vastgemaakt en 2 dichte zijkanten. Dat is dus volgens de letter van de wet binnen blijkbaar... Ik hou me 100% aan de regels, meestal strikter dan noodzakelijk, maar als een open schuur of zelfs een open overdekt terras al niet meer buiten is...

Sfeer iig meteen weg, en de kinderen ook wat geschrokken omdat we iets deden wat eigenlijk niet mocht blijkbaar.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat vroeg ik mij al af: hoe binnen is binnen.
Uit uw relaas maak ik op dat er minstens 2 kanten open moeten zijn?

Als ik de (vrijstaande, niet verwarmde) garage opendoe (5m poort) en uit de regen ga staan, is dat dus niet buiten genoeg :). Niet dat ik de kantjes er probeer af te rijden, maar gewoon ter info.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jefm schreef: Zulk een labo werkt volgens ISO 15189:2012

Als de auditoren al enige kennis hebben op IT vlak bekijken ze de software voor het opvolgen van het kwaliteitssysteem en heel zelden de software van de analyse toestellen.

Ik zie ook geen enkele reden waarom een auditeur toegang zou moeten hebben tot de software van de analyse toestellen?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Dat vroeg ik mij al af: hoe binnen is binnen.

Als ik de (vrijstaande, niet verwarmde) garage opendoe (5m poort) en uit de regen ga staan, is dat dus niet buiten genoeg :). Niet dat ik de kantjes er probeer af te rijden, maar gewoon ter info.
Die hele discussie is al een paar jaar bezig.
Niet door corona dan, maar door het rookverbod.

Er mag buiten gerookt worden op terras van een café, maar dan moeten minstens x-zijden open zijn om 'buiten' genoemd te worden. Weet niet meer precies hoe het zat, maar dacht 2 zijden.
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

axs schreef:

Ik zie ook geen enkele reden waarom een auditeur toegang zou moeten hebben tot de software van de analyse toestellen?
Om na te kijken:
Dat alle gebruikersrechten correct zijn ingesteld
Dat alle parameters en berekeningen correct staan in de betrokken methodes
Dat logging en trails beschikbaar zijn en nagekeken worden
En nog 101 andere redenen...

Maar inderdaad:
de meeste labo’s hebben zulke vragen niet graag omdat ze liever niet bezig zijn met data veiligheid.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Dat vroeg ik mij al af: hoe binnen is binnen.

Die hele discussie is al een paar jaar bezig.
Niet door corona dan, maar door het rookverbod.

Er mag buiten gerookt worden op terras van een café, maar dan moeten minstens x-zijden open zijn om 'buiten' genoemd te worden. Weet niet meer precies hoe het zat, maar dacht 2 zijden.
2 open zijdes lijkt idd het criterium. Wel wat belachelijk, want met één open zijde is de verlichting ook wel OK, en het risico verwaarloosbaar als je op 2m van elkaar blijft. Maar goed, zolang de politie ook kan toegeven dat de letter van de wet soms belachelijk is kan ik er nog mee leven.

Dat de buren dan plots toch Nederlands spreken en voor zoiets de flikken bellen stoort me véél meer.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jefm schreef:
axs schreef:

Om na te kijken:
Dat alle gebruikersrechten correct zijn ingesteld
Dat alle parameters en berekeningen correct staan in de betrokken methodes
Dat logging en trails beschikbaar zijn en nagekeken worden
En nog 101 andere redenen...

Maar inderdaad:
de meeste labo’s hebben zulke vragen niet graag omdat ze liever niet bezig zijn met data veiligheid.
Correct, echter dacht ik (naar aanleiding van bovenstaande Posts) dat u het had over het onderliggende OS of de software an sich.
De door jou aangehaalde gegevens zijn deel van de application software en niet van het OS (inclusief antivirus / anti malware / firewalls voor remote connectivity...)
Daar heeft de gebruiker (en al zeker en vast geen auditeur) toegang tot.
Dat gedeelte en de patientdata op zich is serieus afgeschermd door de meeste serieuze fabrikanten (abbott, BD, Roche, Hologic, Siemens, Diasorin, Ortho Clinical, ...).
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Telenet ligt er weer eens uit. Toch es moeten overwegen om de oprit open te smijten om die koper binnen te steken... Al wacht ik liever op glasvezel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Telenet ligt er weer eens uit. Toch es moeten overwegen om de oprit open te smijten om die koper binnen te steken... Al wacht ik liever op glasvezel.
Buis in de grond langs waar koper en glasvezel door kunnen?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Optie idd. Maar dan blijft het toch de boel opensmijten he :/
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Koper kan ook soms eens defect gaan, zeker afhankelijk van hoe oud de kabel is die in je straat ligt, of beschadigd door andere wegenwerken etc...
Fiber daarentegen, de tijd zal het uitwijzen. Maar daarvoor moet ie er effectief ook reeds liggen uiteraard.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Orange klantendienst die zegt dat ik een nieuwe modem nodig heb als ik Internet Boost wilt. Ok leuk, tot de technieker hier staat en exact dezelfde modem installeert en die nieuwe modem ondertussen niet geregistreerd geraakt door een ‘algemeen probleem’ en ik dus sinds donderdag tot ten vroegste maandag zonder internet zit.

Goed bezig daar. Best dat ik niet van thuis moet werken.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Bedrijven die maar de helft van de specs opgeven.
Nieuwe SFF case aan het zoeken: "als je een 2,"5" disk steekt, is de max CPU koeler 30mm".
En wat als je die niet steekt? Trial and error?
:bang:

Noctua NF-A14 PWM chromax.blackNH-L9a-AM4 chromax.Black is 37mm...

edit: correcte fan :)
Laatst gewijzigd door heist_175 06 jan 2021, 08:05, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 194 keer

Volgens deze pagina: What Are the Dimensions of a 2.5 SATA Drive zijn die dimensies:

0.37inch = 9.398mm
2.7inch = 68.58mm
3.96inch = 100.584mm

Maar een voorbeeldje van een SATA SSD hier geeft iets kleinere dimensies, 6.8mm hoog.

Maar de 37mm vind ik niet terug op de site: https://noctua.at/en/nf-a14-pwm-chromax-black-swap
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat dus om de CPU cooler, niet om een case fan. De CPU cooler: NH-L9a-AM4 chromax.Black
De afmetingen van een 2,5" drive kon ik wel vinden, maar niet wat de bracket aan plaats neemt en dus hoeveel mm ik win door de bracket volledig achterwege te laten.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_d ... rm_factors
Hoogte in millimeters:
5, 7, 9.5, 12.5, 15 or 19
Dat helpt alvast niet :)

In de case in kwestie past een 35mm CPU cooler.
https://www.rgeek.com/portfolio-item/rg ... se-rg-g60/

Ondertussen in mijn zoektocht een nog kleinere case gevonden, waar ze meteen eenVESA bracket bij verkopen :)
https://www.inter-tech.de/en/products/c ... uc/itx-601
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nieuwe deurbel, SIP en Fritzbox, toch niet zo 1-2-3 in orde als ik dacht...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Begin december gebeld voor jaarlijks onderhoud van de pelletkachel en afspraak gekregen vandaag 6 januari rond 15.30u. Om 17u nog steeds niemand te zien en iets na 17u doodleuk een sms dat er door personeelsgebrek vandaag geen onderhoud kan gebeuren. Ik ga gecontacteerd worden in februari voor een nieuwe afspraak. Dit is het derde opeenvolgende jaar dat die installateur mij in de steek laat voor wat onderhoud betreft. Ik heb het helemaal gehad met die firma.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Keer op keer miserie als ik ergens een omzetting doe van 1 Apple toestel naar een ander :P. Zoon heeft nieuwe iPad gekregen. Wil ik zijn vorige helemaal wipen, komt hij een PIN van Schermtijd vragen (why?). Maar blijkbaar is het niet de PIN die ik op mijn eigen iPad gebruik om zijn schermtijd te configureren. Geen idee welke PIN dat dan wel is.
Dus nu nog kleine frustratie maar met potentieel tot grote frustratie :P.

EDIT: gelukt via iTunes zonder dat ik die PIN moest ingeven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

gsetmlgsl,sgrl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Misschien moet je op die pagina onderaan ook eens al de comments lezen. Er worden veel fouten uit gehaald in de interpretatie van gegevens en de gemaakte conclusies (en hoe ze die op verschillende plekken anders verwoorden). Lijkt meer een paper waar men mee hoopt dat ze wat aandacht krijgen dan eentje die effectief volledig correct lijkt te zijn. Just saying ...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Ik gruwel van deze studie, want het gaat nooit meer weg gaan op die manier.
De gewone griep komt toch ook elk jaar terug?
Je kan hopen dat "corona" maar éénmalig is, maar voor hetzelfde geld is het een jaarlijkse weerkerend fenomeen van mutatie en aangepaste vaccinatie. Net zoals met "de griep", al is het jaarlijkse griepvaccin maar matig efficiënt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

ene pakketje kan geleverd worden in pakjesautomaat andere in het postkantoor.

De logica snap ik niet echt ervan maargoed :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”