MySQL gegevens in excel laden adhv kolom

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Hoe kan ik het volgende realiseren:

In veld A2 vul ik een waarde doen.
Met die waarde wordt er een query uitgevoerd, in de trant van "SELECT field1, field2 FROM tablename WHERE id = <FIELD>", en wens ik B2 en C2 in te vullen.
Zelfde voor A3, enzovoort (tot ongeveer A50).

Ik vind veel (niet werkende) mogelijkheden om een ganse tabel, view, database, noem maar op, te laden in excel, maar niets waarmee ik rechtstreeks kan queries uitvoeren tov de mysql database.
Aangezien de inhoud van de database op regelmatige basis geüpdatet wordt, is het eenmalig opslaan van een kopie (in excel formaat) niet meteen een optie (of ik zou dit moeten automatiseren met een macro, telkens ik het template-document open).

Ik maak gebruik van Excel 2019, wellicht van belang daar de meeste online info nog over oudere versies gaat (en zoals ik zei: de meeste uitleg die ik vond, werkt niet).
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Waarom importeer je niet je xls in een tabel in je database en maak je er een php scriptje voor?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Euh, geen pasklaar antwoord, maar moet het uitvoerbaar zijn BINNEN Excel?

Is het niet makkelijker om waarde A2 door te geven aan een query, en daarmee de Excel-file waar A2, B2, C2 ingevuld worden te genereren?

Je zou een PowerShell-script kunnen maken dat via ADO je query uitvoert en dan via COM een 'template.xlsx' manipuleren?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”