Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

1207 schreef:
johand schreef:Geeft Streamz eigenlijk 5.1 audio door, want als ik gisteren een 14 dagen trial abo nam, en een film naar mijn NVIDIA Shield TV (ronde tube) streamde, kreeg ik enkel stereo.
beeldkwaliteit is bedroevend, geluid idem, gebruiksgemak blijft een geklooi (of het ligt aan mij), heb het buitengesmeten
wou het houden voor hbo maar dat zal dan voor volgend jaar zijn
Ik vind het grootste minpunt van Streamz ook de beeldkwaliteit. Ik had een maand Streamz+ genomen, maar in de toekomst huur ik liever die nieuwe films ergens anders om ze in 4k te kijken. Het valt goed op als je het met andere streamingdiensten vergelijkt die 4k hdr hebben. Zelfs films die enkel in HD op bvb Netflix staan, zien er heel wat beter uit dan de HD films op Streamz.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier hetzelfde, 1 maand getest. Beeldkwaliteit is echt belabberd, zeker voor dat maandbedrag.
Als ik switchte van een 4K (of idd zelfs een FHD) beeld van Netflix/Amazon naar Streamz.. :roll:
Plus nog slechts Stereo.

Hallo? 2014??
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ben blij dat ik niet de enige ben die de kwaliteit beneden alle peil beoordeelde.

Na een maand heb ik het opgegeven, te duur voor wat het maar is.

Netflix blijft beter scoren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

1207 schrijft: ...maar dat zal dan voor volgend jaar zijn...

Dat is de juiste spirit, uiteindelijk gaat het hier maar over luchtig entertainment! Een beetje shoppen links en rechts is ook boeiend :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

heist_175 schreef:
Didymus schreef:Streamingdienst HBO Max komt in tweede helft van 2021 uit in Europa

Gaat Streamz de exclusieve rechten op HBO kunnen verlengen, dat blijft een heikel punt.
Het gaat nooit goed zijn.
Kunnen ze de deal wel verlengen, gaat het véél meer geld kosten, dat ze ook in het Streamz-abonnement moeten doorrekenen.
Kunnen ze de deal niet verlengen (wat het meest waarschijnlijke lijkt), dan is de huidige kost voor Streamz compleet van de pot gerukt.
Helemaal mee eens, mensen die niet downloaden kunnen deze content niet zien. HBO rechtvaardigt nog een beetje de hoge prijs.
Undoing is heel goed, heb er van genoten.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Voor wie 1 maand gratis streamz wil bekijken, toch wel interessant voor wie het niet heeft;

https://www.redactie24.be/shopping/kijk ... um=twitter

Nu zaterdag hln gazet kopen staat er en 1 maand gratis streamz.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Unicorn1 schreef:Warrior zit voorlopig aan 2 seizoenen. Doet me een beetje denken aan Bruce Lee, Peaky Blinders en Deadwood, zo'n heel heel klein beetje een mix is het. Ik weet niet of anderen dit ook zo zien?

Sowieso een steengoeie serie.
Ik zag de trailer en deed me onmiddellijk aan de sfeer van Banshee denken... rara, is van dezelfde schrijver.

Dus, indien nog Banshee nog niet gezien... kijken! :wink:
Victory Not Vengeance
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wied schreef:1207 schrijft: ...maar dat zal dan voor volgend jaar zijn...
Dat is de juiste spirit, uiteindelijk gaat het hier maar over luchtig entertainment! Een beetje shoppen links en rechts is ook boeiend :-D
volgend weekend eens snuffelen in die sooner. soort van cartoons vd streaming precies
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Wow, Vlaamse productie Kongo staat daar op. Die kwaliteit tho'
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Veel content geleverd door de VRT. Ofwel hebben ze geen beter archief, of ze willen het voor hunzelf houden :wink:
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Jaarpromo 100eur ipv 143eur.

Telenet sluit Streamz in Wallonië niet uit.
https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 71793.html

Ik denk dat die baas van Telenet aantal jaren geleden gelijk heeft, doodgeboren kind.
novie
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 6 keer

Jaarpromo van 100euro is blijkbaar niet voor bestaande klanten :|
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2020, 12:02
Bedankt: 2 keer

In Franstalig België kwam het nog niet tot een dergelijke lokale krachtenbundeling tegen de Amerikaanse techreuzen.
Porter sluit niet uit dat Streamz de taalgrens oversteekt.
John Porter & Telenet zijn via Liberty Global thans onderdeel van een Amerikaanse techreus.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Via De Standaard een maand Sooner gewonnen. Eerste film viel al mee en het aanbod is veel groter dan ik dacht en het is ook Belgisch dus ook van ons. :lol:

Dit zijn eerder de films met een verhaal en inhoud en dus niet de grote kaskrakers maar die zenden ze op TV ook uit en neem ik wel op.

Dit is er voor 8 Eur/maand. Als ik moest kiezen zou ik het wel weten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2020, 12:02
Bedankt: 2 keer

Handig bij Sooner is dat je ook per film kan betalen.

In de film categorie is Mubi ook een aanrader.
https://mubi.com/nl
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, maar dan is de prijs redelijk duur vind ik. Als je enkel maar 1 film per week kijkt heb je al voordeel met de aboformule.

Gisteren tweede film gezien "Elle" van Paul Verhoeven, ook weer leuk na Portrait de la jeune fille en feu.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Premium nemen das 3 tickets en het svod aanbod ( 15€)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Kan je eigenlijk ook live naar programma's kijken of komen alle programma's van de mainstream zenders er op nadien?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Live kijken kan niet, maar heel wat programma's staan er al op voordat ze live op TV komen.
bv.
* Blackout
* Albatros
* Red Light
* hetisingewikkeld

Anderzijds staat ook niet alles erop:
De Twaalf staat bv wel op Netflix, niet op streamz. Ook undercover staat enkel op Netflix(maar aangezien dat een samenwerking tussen de VRT en Netflix was lijkt me dat logisch).
Ook bij VTM ontbreken er verschillende series.
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Veerle Baetens schittert in het Frans

Najaar 2021 op Eén, nu al integraal op Streamz: Cheyenne & Lola, met een Franssprekende Veerle Baetens in de rol van Cheyenne. “Een underdog als Cheyenne trekt me meer aan dan een personage met een deux-pièceske en hoge hakken.”
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201230_98366222?
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Heb op dit moment de drie platforms (Prime Video, Netflix en Streamz) en ik moet zeggen dat qua films bv het aanbod bij Streamz heel pover is vergeleken met hun concurrenten. Quasi bij elke interessante film staat daar een pluske.

Denk dat ik op maximum een maandje tijd toch die hele portfolio uitgekeken heb.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Wij hebben hier hetzelfde.
Ik heb gisteren streamz geactiveerd en vind het heel magerkes.
Ik ben natuurlijk super blij met willy’s en marjetten, maar de kinderen waren behoorlijk ontgoocheld als ze de lijst films zagen. Alles wat ze wille zien heeft een plus. Na de gratis maand zal het hier dus gedaan zijn.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Als Telenet klant kan je toch gebruik maken van streamz?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Hoppetabenjamin schreef:Als Telenet klant kan je toch gebruik maken van streamz?
Als je betaalt ja :).

Mijn ouders hebben streamz+ voor 6€ extra omdat ze ook voetbal enzo hebben , dan krijgde korting enz...

Maar ze gaan nog veel werk hebben want op 1-2 maand tijd heb je al het beste gezien zeker als je een grote tv kijker bent zoals mij.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Ik kijk via vrienden uit België de
Vlaamse tv met Yeloplay via hun account hier in Nederland. Zij weer weer via mijn account de NL zenders. Dacht even dat dit erbij zat. Maar mis er niet veel aan als ik dit leest.
Bedankt voor de reactie.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Op streamz+ heb je fair trade: dat is nog eens een Vlaamse topserie, denk de beste die er op staat.
Uiteraard heeft niet iedereen dezelfde smaak als mij.

Warrior is ook een topserie.

The Undoing is een mini serie maar een heel goeie.

Red Light is degelijk al had ik er mss nog ietske meer van verwacht.

Jan De Licht vond ik niet goed en na paar afl mee gestopt ook.

Vikings is ook top maar niet iedereen houdt blijkbaar van het genre, is nochtans heel goed.

Yellowstone ook een topserie met Kevin Costner.

Cold courage was bij momenten goed maar ook wat te weinig pit in.

Deputy had ik in het begin bekeken maar toch niet volledig mijn goesting waardoor ik ben gestopt met kijken.

Dit is het lijstje van series die ik nu nog volg:
Uiteraard velen niet te zien op streamz+ maar op andere....
En er komen er nog steeds bij :), tv verslaafd zeker?
De waslijst van series die ik al heb gezien en gestopt zijn zoals dexter kan ik allang nimmer bij houden.

phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gisterenavond begonnen aan Succession, dat is toch wel een topserie.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

phil48 schreef:Gisterenavond begonnen aan Succession, dat is toch wel een topserie.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Echt wel een aanrader, die.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

is er een manier om streamz te bekijken via een app voor de raspberry pi?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

fiestaboyke schreef:is er een manier om streamz te bekijken via een app voor de raspberry pi?
Je kan er kodi opzetten en er is een app voor kodi om streamz te bekijken.
https://github.com/add-ons/plugin.video.streamz

Ik heb het zelf nog niet getest, want voor 't moment is mijn RPi omgetoverd tot een retropie. :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Stroper schreef: Anderzijds staat ook niet alles erop:
De Twaalf staat bv wel op Netflix, niet op streamz. Ook undercover staat enkel op Netflix(maar aangezien dat een samenwerking tussen de VRT en Netflix was lijkt me dat logisch).
Eigenlijk wringt dat met de opdracht die een 'openbare' zender heeft. De content zou voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn. Dus zo logisch vind ik dat niet.
Ik wil ook even aanstippen dat niet alle klanten van TN vrij toegang hebben tot Streamz. Wie bijvoorbeeld wel een abbo heeft voor TV maar geen internet bij TN heeft hier geen toegang toe. Ook al is het abbo vrij prijzig.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

petrol242 schreef: Eigenlijk wringt dat met de opdracht die een 'openbare' zender heeft. De content zou voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn. Dus zo logisch vind ik dat niet.
An sich heb je gelijk. Bepaalde politieke partijen hebben echter beslist dat de VRT minder geld moet krijgen en zelf inkomsten moet kunnen genereren. Het logische gevolg is dat ze daarvoor moeten samenwerken met private spelers in ruil voor tijdelijke exclusiviteit met bv. Telenet( voor Albatros, Blackout,...) of Netflix (voor Undercover).
Al die series zijn ook op VRT-NU geweest (of zullen erop komen). Idealiter staat het VRT-archief gewoon op VRT-NU. Maar de politiek heeft beslist dat dat niet mag.
Nog erger is dat ze vanaf nu verplicht moet samenwerken met Streamz(en dus niet meer a la carte kan kiezen tussen de verschillende private spelers).
Dat is noch een zelfredzame vrt, noch een algemeen toegankelijke openbare zender maar wel belastingsgeld geven aan DPG/LibertyGlobal.
petrol242 schreef: Ik wil ook even aanstippen dat niet alle klanten van TN vrij toegang hebben tot Streamz. Wie bijvoorbeeld wel een abbo heeft voor TV maar geen internet bij TN heeft hier geen toegang toe. Ook al is het abbo vrij prijzig.
Das weer een andere discussie, als je geen internet hebt, heb je ook geen toegang tot streaming services ongeacht of dat nu Streamz, Netflix,VRT-NU of iets anders is.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Stroper schreef: Wie bijvoorbeeld wel een abbo heeft voor TV maar geen internet bij TN heeft hier geen toegang toe. Ook al is het abbo vrij prijzig.
Klopt niet. Ik zit bij Orange en heb via de krant een maand streamz, gewoon via de app op mijn philips smart tv. Staat ook op de xiaomi tv stick en de android tv box.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

phil48 schreef:
Stroper schreef: Wie bijvoorbeeld wel een abbo heeft voor TV maar geen internet bij TN heeft hier geen toegang toe. Ook al is het abbo vrij prijzig.
Klopt niet. Ik zit bij Orange en heb via de krant een maand streamz, gewoon via de app op mijn philips smart tv. Staat ook op de xiaomi tv stick en de android tv box.
Klopt: streamz app staat op de nieuwe oled tv en de mediaplayer en heb ook orange, gaat perfect met account van mijn ouders. Ik zou er zelf niet voor betalen ze ook al zou het niet hebben gegaan.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

petrol242 schreef: Eigenlijk wringt dat met de opdracht die een 'openbare' zender heeft. De content zou voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn. Dus zo logisch vind ik dat niet.
In Nederland heeft men ook een soort Nederlandse Streamz nl NLziet, dat is ook een samenwerking tussen Talpa TV, RTL Nederland en jawel NPO.
En ook bij de NPO zijn er besparingen die de Nederlandse overheid oplegt: minder dotaties net als bij de VRT, reclame wordt ingeperkt zo mag er maar reclame uitgezonden worden na 20 uur althans op TV dus ook minder reclame inkomsten en dus is de NPO dan ook verplicht om samen te werken met die NLziet, zij moeten een deel van hun content ter beschikking stellen aan NLziet maar hun streaming platform NPO Start (zeg maar Nederlandse VRTnu) bevat echter ook betalende gedeelde NPO Plus dus voor sommige contents die enkel te zien zijn in NPO Plus moet men er ook voor betalen dus nog eens inkomsten voor de NPO.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Iemand al eens Amazon Prime Video geprobeerd?
Aanbod lijkt op zich wel redelijk. Wel niet alles lijkt Nederlanse ondertiteling te hebben.
Voor €2,99 per maand kan je anders wel niet sukkelen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Raketisch schreef:Iemand al eens Amazon Prime Video geprobeerd?
Aanbod lijkt op zich wel redelijk. Wel niet alles lijkt Nederlanse ondertiteling te hebben.
Voor €2,99 per maand kan je anders wel niet sukkelen.
Voor mij persoonlijk staat er weinig interessants op.
Alleen Picard vond ik de moeite.
The man in the high castle was matig.
Hun andere exclusives zijn niets voor mij.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

The man in the high castle heb ik uitgekeken, enkele andere reeksen ben ik slechts beginnen kijken. Spijtig, want de prijs is erg bescheiden :-D
Ik kijk wel uit naar de nieuwe (Disney+ Star) bewerking van "Shogun"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”