In 1998 begonnen als elektricien/installateur omdat ik als ongeschoolde 18 jarige iets met IT wou doen. De job begon bij het bekabelen van de zendmasten van Belgacom voor GSM’s en na enkele maanden mocht ik mee de ‘kopstations’ van Integan bekabelen. Dat moest toen zeer zorgvuldig gebeuren met zowel UTP als Coax in mooie kabelgoten omdat ze toen net in zee waren gegaan met Telenet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rond 1999/2000 had ik mij door een sollicitatie geluld om als PC technieker aan de slag te kunnen gaan bij Vobis Microcomputers. Ik had mij op voorhand heel goed ingelezen, want het enige dat ik ooit had gedaan was mijn CDROM vervangen
1 jaar later was ik hoofdtechnieker voor de regio Antwerpen en kreeg ik redelijk leuke projectjes, ook van business klanten. Tijdens deze periode leerde ik ook enkele toffe mensen kennen die een forum opgezet hadden (Skynet userbase) en geinteresseerd waren in mijn DSL kennis ( ik had toen een website ‘world of adsl’ op Yahoo pages ). NukeM, subzero en Sensei Zeon waren nog bij me thuis geweest om een stapje in Antwerpen te doen samen met de mensen van ADSL2fit ( een ter ziele gegane ISP die banden had met een berucht IT sujet Cain Ransbottyn
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
In 2001 ging Vobis failliet, maar kon ik via een kennis solliciteren bij een ICT dienstenbedrijf in Antwerpen. Tijdens dat sollicitatie gesprek was mijn bullshit gehalte weer zeer hoog, ik herinner me nog de vraag : ‘ Heb jij ervaring met Microsoft SMS’ ... uiteraard bedoelde men de MS Systems Management Server, maar ik dacht dat ze het over SMS hadden. Maar omdat ik dat een rare vraag vond heb ik even vaag geantwoord: ‘Ja, maar enkel nog maar om berichten te sturen naar de gebruikers ... ‘
Blijkbaar goed gegokt
Wegens een geschil met de werkgever ( ik was toen 28 en vol van mezelf) heb ik mijn ontslag gegeven en kon ik beginnen bij enkele oud-collega’s die zelf iets waren begonnen samen met een bevriend bedrijf. Dat ging eigenlijk zeer goed, tot ik out of the blue een aanbod kreeg om bij een grote bank/verzekeraar te beginnen. Het sollicitatiegesprek was zeer goed, en hun aanbod was een brutoloon dat bijna het dubbele was van wat ik toen had, dus ja ... het was wel een zure voor mijn werkgever toen omdat die mij net , privé, geholpen had met de aankoop van mijn woning (kleine lening) . Maar ja ... je look verdubbelen kan je niet zomaar negeren.
Bij die verzekeraar heb ik het bijna 6 jaar volgehouden, ben ik ook daar teamleider geworden van het Workplace team en had ik kleine en grote projecten zeer goed uitgevoerd. Via interne promoties was er nog eens 40% loon bijgekomen. In mijn team had ik toen 2-3 zelfstandige consultants waar ik goed mee overeen kwam, maar ergens stak het mijn ogen uit dat zij een premium dagprijs konden factureren terwijl ik ze helemaal niet (technisch) beter inschatte dan mezelf. En toen botste ik tegen mijn eigen ego, ergens had ik ooit tegen iemand zijn kan gereden die op dat moment het zelf ook als general manager had geschopt. Ik werd voorgedragen als young potential om een mgmt track te doorlopen, maar die persoon heeft dat tegengehouden en in een privé gesprek wist die te vertellen dat zolang hij er iets over te zeggen had, ik nooit zou doorgroeien
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Daar ik in mijn positie als teamlead reeds een hooo contacten had in de ICT recruiting business, kon ik direct na mijn opzegperiode aan de slag bij een andere grootbank/verzetsraad aan een zeer comfortabel tarief (BMW 5 series, here I come
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Anyway, bedankt om tot hier te lezen, ik verveelde mezelf en moest terug denken aan mijn integan periode wegens een ander topic.
En ... hoe is het bij jullie gegaan ?