Opnames delen/DLNA werkt niet op één digicorder

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik heb een Digicorder-probleem dat ik niet meteen opgelost krijg.
Ik heb twee toestellen in huis, een AD2200 en een AD2100. Ik heb een modem-only maar ik heb een setup met MAC adres filtering tussen VLAN's, en dat werkt correct; mijn setup gedraagt zich zoals een HGW. Beide Digicorders krijgen zowel een adres van Telenet in de 10.196.x.x range als een adres in mijn eigen LAN (10.0.0.x range), het Inhome IP-adres. Interactiviteit werkt op beide toestellen, en ook vanuit Yelo swipen naar een toestel lukt.

Sinds een paar maanden werkt het delen van opnames tussen die twee toestellen niet meer, daarvoor werkte dat prima. Op de 2200 werkt ook DLNA niet meer, terwijl dat op de 2100 wel nog werkt.
Het probleem met opnames delen lijkt ook in de 2200 te zitten waar de optie opnames delen zelfs niet meer zichtbaar is. Op de 2100 is die er wel, maar worden er geen andere toestellen gevonden.
Ik zie beide toestellen op mijn pc in Devices and Printers, dus de LAN-connectiviteit is ok. Als ik met Wireshark kijk wat de 2200 doet na het opstarten, zie ik verkeer in twee richtingen. Er zitten geen routers/firewalls tussen de pc en de digicorders, ze zien elkaar op layer 2.

Ik heb de 2200 al eens compleet gereset (met behoud van opnames) maar dat maakte geen verschil.
Ik weet niet exact wanneer het is gestopt met werken, maar dat zou wel eens bij de lancering van de Netflix app op de 2200 (juni 2020) geweest kunnen zijn. Dat ging gepaard met een nieuwe softwareversie voor de 2200, de 2100 krijgt die niet.
Beide toestellen zijn overigens gekocht dus ik kan ze niet zomaar gaan ruilen.

Heeft iemand anders ook een 2100 en een 2200, en zou die eens DLNA kunnen proberen op beide toestellen?
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 19 keer
Contacteer:

Hallo, hier identieke situatie met gekochte 2200 en 2100 digicorders.

En inderdaad een paar maand geleden na een update op de 2200 waren er wat rare zaken aan de hand.
opnames delen tussen digicorders ging niet meer.
Toen het delen niet langer werkte dacht ik eerst ook dat het aan mijn interne configuratie lag (meerdere managed switches die tussenkomen). Ben zelfs tijdelijk overgegaan tot het verbinden van de digicorders via een afzonderlijke (unmanaged) switch, maar ook daar werkte het delen niet meer.

Ik dacht zelfs dat er sindsdien 1080p mogelijk was op deze digicorder. Geen idee of dat vroeger ook al kon, stond altijd op 1080i totnog toe. Op de 2100 is die optie niet beschikbaar en blijft die op 1080i.

Sinds de update van een paar weken geleden, werkt het delen tussen de digicorders opnieuw wel, en ondertussen ben ik terug overgestapt om de managed switchen te gebruiken voor de digicorders. Ik heb wel eens in de configuratie van opnames zitten switchen tussen 'deze digicorder, andere digicorders, ... en toen verschenen beide digicorders terug en de daarbijhorenden opnames ook). Voorlopig lukt het dus terug om de opnames tussen verschillende digicorders te bekijken, op te nemen, ... .

Wat ook misliep, was het CEC hdmi verhaal. Ook dat heeft een tijdje helemaal niet gewerkt op de 2200 in combinatie met een onkyo receiver en sony tv. Maar sinds dezelfde update van een paar weken geleden werkte dat weer wel. Maar soms viel het geluid helemaal weg van de digicorder via de receiver naar de TV. (zowel op de TV als op de receiver). Ik heb de CEC dan maar helemaal uitgeschakeld, een reset van de onky receiver gedaan en nu lukt het bijna zoals het hoort, maar dan zonder het automatisch aan/uit springen van de toestellen. (zal eens moeten investeren in een logitech harmony of zoiets).

Over het DLNA gedeelte kan ik me niet (meer) uitspreken, mijn switch die de MAC VLAN configuratie toeliet heb ik ondertussen vervangen en met de huidige setup lukt me het niet meer om de digicorders zowel een telenet als een inhouse ip adres uit te delen.

Ik heb de indruk dat de firmware upgrades voor de 2100 niet meer onderhouden worden, de laatste versie dateert van 2019. Voor de 2200 is de laatste versie van een paar weken geleden.

Voor DLNA ben ik overgeschakeld naar de chromecast ...
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Aha! Dat zou enorm veel verklaren. Net nog eens een factory reset gedaan, helaas heeft die terug dezelfde softwareversie gedownload. De mijne draait momenteel 0.5.23r, applicatie 1.8 (b7039_HD_P7) en TLN R9.6.0C. Dewelke heb jij ondertussen gekregen? Meestal wordt software per headend uitgerold om te vermijden dat een slechte release ineens heel het land zonder TV zet. Misschien ben ik nog aan de beurt.

Aan de 2100 software wordt volgens mij inderdaad niets meer gedaan; Netflix werd ook niet meer op dat toestel geïnstalleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”