Kan ik F@H draaien op een dedicated server met suse of debian erop?
Daarnaast zou een cs 1.6 private server van 6-12 slots draaien en een webserver en mailserver. Maar die 1.6 server zal niet veel gebruikt worden. Only for testing purposes. Maar de vraag is, hoeveel bandbreedte kan F@H zoal innemen op een maand?
F@H op dedicated server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je een 1u rack hebt en een gewone desktop cpu zou ik dit toch afraden.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
de bandbreedte?
Pakweg tussen 10 en 30 MB per maand
Maar inderdaad: je load gaat dan altijd op 100% zitten en in een 1U kan het behoorlijk warm worden. Dus tenzij je er 7 fans in hebt zitten is dat niet aan te raden...
Pakweg tussen 10 en 30 MB per maand

Maar inderdaad: je load gaat dan altijd op 100% zitten en in een 1U kan het behoorlijk warm worden. Dus tenzij je er 7 fans in hebt zitten is dat niet aan te raden...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Guarantied 4 hours of Hardware replacement at defect of Hardwaremeon schreef:Ge huurt die, neem ik aan? Is dan technische schade een probleem van u, of voor het probleem van de verhuurder?
In geval 2: folden maar!
folden maar

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Hoe zit het met je temps? Zijn die hard gestegen?Ken schreef:- Guarantied 4 hours of Hardware replacement at defect of Hardwaremeon schreef:Ge huurt die, neem ik aan? Is dan technische schade een probleem van u, of voor het probleem van de verhuurder?
In geval 2: folden maar!
folden maar
Kheb ook nog een dedicated die ik er voor kan gebruiken, maar kheb er wat schrik van.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 7 keer
F@H draait altijd in lage(re) prioriteit.Ken schreef:Maar kan ik zo niet instellen dat F@H maar bv. 10-20% van de CPU neemt en andere applicaties voorrang geeft en indien nodig volledig gestopt word?
Ja, je kan het maximum CPU-gebruik instellen. Zoek maar eens in het configscherm.
If you can't beat them, confuse them.
- Ken
- Elite Poster
Hoe doe ik dat in SSH?CueBoy schreef:F@H draait altijd in lage(re) prioriteit.Ken schreef:Maar kan ik zo niet instellen dat F@H maar bv. 10-20% van de CPU neemt en andere applicaties voorrang geeft en indien nodig volledig gestopt word?
Ja, je kan het maximum CPU-gebruik instellen. Zoek maar eens in het configscherm.

- Ken
- Elite Poster
kheb het nu gewoon even lokaal op m'n @home server getest. 'k denk dat het nogal best is dat ik die maar maximum 5% laat gebruiken. De server load gaat anders flink omhoog. Volgende week zal ik die wel op de dedi meppen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
No shit sherlockKen schreef:De server load gaat anders flink omhoog.

het idee van Folding en alle andere distributed projecten is net altijd 100% cpuload te hebben. Het gebruikt namelijk de idle-time.
Indien je applicaties dus 5% CPU gebruikt, gebruikt F@H 95%. Gebruiken je applicaties 99% cpu, dan gebruikt F@H er 1%.
Het staat in de laagst mogelijk prioriteitsmode, dus het 'duwt' nooit andere applicaties weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Mja ik lees wel juist ......
Ik weet niet als het bij jou provider ook zo is maar ik zou het toch eens navragen.Het is niet toegestaan om zwaarbelastende (background) processen zoals:
eg-drops te draaien, adult/warez/mp3/chat-programma's en/of overige aanstoot gevende pagina's op de servers van dutchwebhosting te plaatsen, bij schade ontstaan door het ongeoorloofd gebruik door dergelijke programma's, zullen de kosten van herstel worden verhaalt op de accounthouder!
-
- Pro Member
Mijne server crasht na nen tijd als ik FAHlinux draai,
ma bent nog aant uitzoeken, nu draait et ni en geen crash, der draait nu ook nix zwaar, als FAH draaide was CPUtemp 48max (AMD XP2000) dus da zou't prob ni moge zijn.
Zal het morgen ofzo is keer proberen me zo'n andere client van distributed.
Maar t'kan wel aan de hardware liggen want in windows had het mobo ook al probs...
ma bent nog aant uitzoeken, nu draait et ni en geen crash, der draait nu ook nix zwaar, als FAH draaide was CPUtemp 48max (AMD XP2000) dus da zou't prob ni moge zijn.
Zal het morgen ofzo is keer proberen me zo'n andere client van distributed.
Maar t'kan wel aan de hardware liggen want in windows had het mobo ook al probs...
wa moogde daar wel ? voor zover ik weet is een shell huren meestal voor zo'n dingen...OFFTOPIC schreef: Het is niet toegestaan om zwaarbelastende (background) processen zoals:
eg-drops te draaien, ....chat-programma's....
- Ken
- Elite Poster
Mja maar als die CPU naar de kloten is en 't is door je eigen fout dan mag je die zelf betalen. Maar dat is allemaal naargelang je contract.Sub Zero schreef:Euhm.. Als je een dedicated server huurt, dan doe je daar toch mee wat je wilt? Of die nu 10% belast is of 100%, dat is toch uw eigen bekommernis dan? Of zie ik dit even verkeerd?