Afgelopen week is telenet het signaal komen verbeteren, waardoor ik de volle snelheid binnenkrijg. Op de telenet-router staat fast-track aan & de snelheid wordt mooi doorgespeeld op het volgende niveau (=de load balancing oplossing).
Blijkt nu: op de load balancing RB2011, trek ik maar 150/30 van die lijn. De load-balancing gebeurt via de typische firewall/mangle oplossing. Fast-track staat er uit.
Ik vind maar geen weg om de snelheid door te geven samen met de load-balancing, vb door onderliggende fasttrack. Er loopt altijd wel iets fout

En de fasttrack wiki van Mikrotik... die help ook niet. https://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:Wiki/Fasttrack
Vandaar:
a) heeft iemand een goed voorbeeld van loadbalancing + fasttrack op routerOS, waar er veelvouden van 100en Mbit snelheden op gehaald worden?
b) mocht dit niet kunnen: met welk (betaalbaar) rackable toestel van mikrotik zou ik het wel kunnen doen? Kwestie van de de load-balancing oplossing "gewoon" te vervangen door een veel krachtiger exemplaar. vb RB3011UiAS-RM of RB1100AHx4
c) heeft er iemand een ander type loadbalancing, met failover, waar ik gemakkelijk 100+300 Mb lijntjes kan samengooien? (merk op, ik zou wel eens durven een 5G lijntje erbij lappen in de toekomst)
PS: ik post graag mijn ROS loadbalancing config, indien relevant.
edit: RB machine preciezer aangeduid.