Mijn achterbouw is sinds kort terug voorzien van stroom. De vorige eigenaar had het allemaal nogal defect en ‘open’ achtergelaten. Wonder boven wonder, de oude Chamberlain Lifmaster motor blijkt nog te werken, zelfs de afstandbediening doet het nog, dus best leuk zo een automatische poort. Bij het dichtgaan valt die auto in het slot, en langs de buitenkant is er een codeslot (code onbekend). Dus als ik de poort verbind met de motor MOET ik dus de A/B gebruikt om ze open te krijgen. Heb er wel een trekkoord aangehangen om de poort uit het slot te trekken en dan manueel open te doen, maar toch ..
Lang verhaal, hier de vragen:
- - Iemand ervaring met zo een oude codesloten om daar de code van te achterhalen ?
- Het AB kastje is nu een groot lomp geval, net iets groter als een pakje sigaretten. Online zie ik universele AB’s ter grootte van een sleutelhanger. Iemand ervaring met zo een universele AB, moet ik ergens op letten ?
- Iemand ideetjes om daar wat automation mee te doen ? E.g. bewegingssensor of nabijheidssensor voor de wagen of ...
- Laatste vraag, ik schaf een van de komende weken een nieuwe wagen aan, vink ik de optie voor universele garage opener aan , of niet ? Want dat is dan wel mooi geïntegreerd, maar geen zin als dat niet werkt.