EDPnet down = 3 dagen wachten op hulp?!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Vandaag opnieuw een internet uitval door straatwerken en m'n MV Hotspot gebruikt als backup.

Het jammere is echter dat EDPnet in het geheel niet weet of er problemen zijn met de straatkasten of als er werken gepland of bezig zijn.

Bij internetproblemen check ik altijd eerst of mijn buurman z'n vaste PX telefoon nog werkt. Indien niet bel ik PX op en daar weet men meestal vlug wat er aan de hand is en hoelang dit zal duren.

Deze keer werkte de vaste lijn van mijn buur nog en belde ik naar EDPnet. Dit is behoorlijk frustrerend want het enige wat men kan vaststellen is dat de lijn niet werkt en dat ze een PX technieker zullen sturen eventueel op mijn kosten.

M'n opmerkingen rond de regelmatige uitval door straatwerken,... doet er niet toe en EDPnet heeft blijkbaar geen mogelijkheid om te controleren of er iets aan de hand is.

Ik heb dan maar eens naar PX gebeld (als NIET klant nota bene) en die konden direct vaststellen dat er werken in uitvoering waren en dat ze een paar uur zouden duren. Bedankt helpdesk PX :-D en teleurstellend voor de helpdesk van EDPnet. :-(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hoe raak jij daar binnen? Moet je geen klantnr. intikken?

En als ze je als 'niet-klant' toch willen helpen? :eek: Ik vermoed dat gem. helpdeskmedwerker toch niet weet dat Edpnet over hun netwerk loopt?

It's your lucky day zou ik zo zeggen. :-D
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb de telefoonnummer van m'n buur ingegeven en gezegd dat ik indirect klant ben via EDPnet en die vriendelijke man heeft mij zonder verpinken geholpen. Top! Het moet niet altijd negatief nieuws zijn.

Natuurlijk jammer dat dit zo moet gaan en EDPnet dit niet kan. De suggestie om PX op te spitsen in een nutsbedrijf (kabels) en diensten zou dit misschien vereenvoudigen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ghost_27 schreef: Ik ben geen expert in arbeidsrecht, maar hoe komt het dat zo'n CAO afspraken dan toch niet algemeen kunnen worden afgedwongen?
Het afdwingen van een cao is van veel factoren afhankelijk. Het is niet omdat iets wettelijk afdwingbaar is, dat dat ook gebeurt. De krachtsverhoudingen in een bedrijf, zeker met een werknemersdelegatie, zijn bepalend en dan nog in die mate in hoever de achterban bereid is om er in mee te gaan.

Je zegt zelf dat je werkgever alles strikt toepast, maar is dat ook zo? En er bestaat inderdaad voor telewerk die bewuste NAR cao (Nationale ArbeidsRaad) bepalingen die dus onder de sociale partners zijn afgesproken. Maar op sectorieel- of bedrijfsvlak moeten daar nog bijkomende afspraken over gemaakt worden als ze nog niet bestaan. Daar verwijst ook die NAR cao naar, dus ja... Covid-19 wordt nu te pas en te onpas misbruikt in bedrijven waar nog geen zulke afspraken bestaan.

Ik kan er van meepraten want ik zit zelf als delegee in zo'n onderhandelingen en ik kan verzekeren dat die niet van een leien dakje lopen. Vooral de vergoedingen wekken veel weerstand op bij de werkgevers, terwijl wij eerder problemen hadden verwacht met het mankeren van arbeidscontrole op mensen die op andere locatie werken.

En uiteindelijk gaat het ook veel verder dan de verwarming, de verbindingen etc. Ook het meubilair, de burostoel etc, zijn onkosten die niet te onderschatten zijn. Wij proberen momenteel (weliswaar voor baremale bedienden) een dagvergoeding te verkrijgen, maar dat wordt pertinent geweigerd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Met polemiek tussen werkgever en werknemer geraak je zelden tot een goeie, laat staan een snelle oplossing.
Maar het is wel duidelijk dat de werkgevers best wel wat lekkers gekregen hebben, door corona:
> ons HQ staat gewoon leeg. Verboden daar naartoe te gaan zonder goedkeuring van weet-ik-veel-wie: stookkosten, elektriciteit, water.
> Niemand rijdt nog met zijn auto: uitgespaarde brandstofkosten.
> Niemand mag nog vliegen voor het werk: uitgespaarde travelkosten (vliegtuig, hotel)
> Projectonkosten vallen weg: vliegen, hotels, dagvergoedingen, ...

En tegelijk betalen werknemers wel meer:
- uitrusting thuis: wifi/netwerk, bureau, stoel, scherm, ...
- verwarmingskosten, water, elektriciteit
- eventuele internet-upgrade

Er wordt echter al meer dan een half jaar over gebakkeleid en we staan nog nergens. Ik denk dat de strategie is om het zo lang te rekken tot corona voorbij is :).
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Ghost_27 schreef:Ondertussen is het probleem alsnog verder uitgeklaard en blijkt het nu toch een Proximus/wegenwerken probleem te zijn. Zeer vreemd dus terwijl Proximus vrijdag nog ontkende dat er een probleem was met hun kabel, geven ze vandaag plots de info dat er werken zouden zijn aan hun infrastructuur gelinkt aan de wegenwerken en dat er pas woensdag namiddag ten vroegste terug signaal zal zijn :?

Alweer een staaltje van schitterende communicatie dus...
EDPnet heeft hierover alvast klacht ingediend bij Proxiumus. Maar daar zijn wij weinig mee vooruit natuurlijk, gewoon ondergaan en hopen dat het woensdag wel gefixt raakt.
Weinig ervaring met helpdesken?
Het komt wel meer voor dat de linkerarm niet weet wat de rechter doet en in sommige gevallen is dat een ramp.
Vandaar mijn tip om bij de buren te informeren, op die manier had je zelf al een beter beeld zodat je daar op kon inspelen bij een volgende contact.
Aan de telefoon heeft een call agent ook niet altijd een goed/volledig zicht op de problemen.
Gelukkig & gezond 2022!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”