router achter bbox3 zinnig?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
volta
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik heb een BBox3 met daarachter nog een AP. Binnenkort heb ik echter wat te weinig netwerkpoorten en ben aan het rondkijken om een extra switch aan te schaffen. Ik vroeg me af, nu ik toch wat extra apparatuur moet aanschaffen en m'n netwerk wat herdenk of het zin heeft om een extra router achter bbox te zetten (ipv de router van de bbox te gebruiken)

We hebben vandaag een twintigtal apparaten in het netwerk hangen (bekabeld en via wifi), gaande van een aantal laptops en gsm's, een printer, IP camera, en nog enkele domotica toestellen die via udp, modbus over ethernet, etc. werken

Is er een toegevoegde waarde om een aparte router te hebben, of voldoet de bbox3?
-> Is de bbox3 een bottleneck, en zou het dus vlotter werken met een aparte router?
-> Is er andere functionaliteit die ik mis door de bbox3 te gebruiken?

Bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Mijn advies zou zijn
  1. als je poorten tekort hebt, koop dan gewoon een switch (met een extra router achter de B-box zal je het aantal (bruikbare) poorten niet uitbreiden
  2. als je functionaliteit tekort hebt, koop dan een router die deze functionaliteit biedt
Een bbox3 is geen bottleneck, en indien het een bottleneck zou zijn, dan zou je die toch niet uitsluiten als je er nog een router achter hangt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”