Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hij heeft toch een Asus gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Dafke schreef:Hij heeft toch een Asus gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
OMG ik heb vakantie nodig... ik las "plaats gemaakt voor een nieuw samsung scherm" :?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Inderdaad, een Asus aangekocht.
Ik heb voor 1 van de 2 schermen een nieuw moederbordje besteld.
2560x1440 zorgt voor lekker veel workspace :)
De duurste van de 2 is beginnen flitsen/flikkeren gelijk zot, daar durf ik niet goed meer aan beginnen.
Ik denk dat het daar in het paneel zelf stuk is gegaan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

knipperen en flitsen zijn meestal condensatoren op het moederbord die uitgedroogd zijn, of Bol staan (defect)
Greetz cyberbug

Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

@Titanium ga eens naar de hacker/makerspace in de buurt... Antwerpen is wat ver maar voor 2-5 euro aan onderdelen is het wel te maken en een 6-pack.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Morgen de zilveren is open gooien en kijken of ik het nog gefixed krijg.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Zzzz
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 06 mei 2021, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dan te bedenken dat ik voor mijn lg oled tv nog 1500 betaalde als goedkoopste 3 jaar terug.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

boonpwnz schreef:Dan te bedenken dat ik voor mijn lg oled tv nog 1500 betaalde als goedkoopste 3 jaar terug.
Oled blaast mijn sony 4K gewoon weg, wat een kwaliteit.
Alleen sommige instellingen ken ik niet zo, dat moet ik nog uitpluizen.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Eindelijk m'n lang verwachte yamaha rx-v6a av receiver kunnen kopen. Hij kwam uit einde 2020. Zaterdag is deze hier aangekomen.

https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html

Dolby Atmos® met Height Virtualizer
HDR10+
8K/60 Hz en 4K/120 Hz
7 HDMI-ingangen met de nieuwste technologie
Phono ingang (dus terug vinyl plaatjes draaien)
spotify enz..

Hij zou ook spraak hebben om met google samen te werken (wat ik nog niet vind)

Is de vervanging van mijn oudje deze was 15 jaar en begon mankementjes te vertonen.. Ook mijn subwoofer werkt niet meer. Dus dat wordt uitkijken naar een ander model. (kweet nog niet wat)
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Beats Flex

Reden:
ik vind "true wireless airphones" maar niets. Je moet altijd een doosje bij hebben. Spreek tiemand je aan moet je ze uithalen en vast houden, ik raak ze makkelijker kwijt ....
Deze kosten amper 49 euro !
Ze hebben de Apple W1 chip, dus ze werken prima samen met alle Apple producten
En voor mij is het geluid meer dan prima met een goede bass! :beerchug:

Afbeelding

Gewoon bij Apple te koop, want het zijn gewoon Apple Beats! ;-)
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zoom H8 multichannel 24/96 recorder
woefaoweifaow-awef-awefgawe-feature.jpg
heb nog een paar extra microfoons uit mijn calibratieverleden, gaat leuk worden ;)
7777_74_velodyne_1.jpg
Net een opname gemaakt en vergeleken met de smartphone (xiaomi mi9) en wat een rommel is die mi9 microfoon ....

En dan aardig verrast wat de H8 nog meer kan dan louter stereo opnames:

[youtube]tmDvVlA-pKw[/youtube]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Op 28 oktober had ik een paletilla 5 jotas besteld. Het beste wat ik tot nu toe geproefd had. Vandaag heb ik een verse besteld. Iets van een 6 kilo voor ongeveer 190 euro. Donderdag wordt ze geleverd. Zo ziet dat eruit. Een jamón was mij iets te duur, ongeveer 530 euro. Ik denk niet dat ik ooit nog een ander merk dan 5J bestel.
Bijlagen
IMG_20201221_201339.jpg
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

ub4b schreef: Net een opname gemaakt en vergeleken met de smartphone (xiaomi mi9) en wat een rommel is die mi9 microfoon ....
Ook niet echt eerlijke vergelijking :lol:
Micro van Logitech brio wordt toch beschreven als goed maar je moet geen audiofiel zijn om het verschil met een 'echte' micro te horen :lol: (en vermoed dat je micro's voor calibratie nog wel een categorie hoger zijn als mijn "die is mooier" A77 :lol:

Had eigenlijk geen serieus result verwacht maar Rode heeft blijkbaar smartphone mics, kan voor jou mogelijk wel handig zijn. Blijkbaar via 3.5mm. XLR op smartphone niet gevonden (surprise, misschien iets voor apple om het verdriet over de jack te laten vergeten) maar ook wel adapters... blijkbaar dan toch niet zo abnormaal.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lexmark MC2535adwe . Kleuren-laser, -copier, etc... full-duplex met ADF.

Afbeelding

Ondertussen eigenlijk het koopje van mijn leven, ondanks (of eerder: dankzij) de bumpy road. Had in september 2019 op iBood een MC2425adw gekocht voor de spotprijs van net geen €150 incl. verzending. In het begin van de pandemie ineens problemen met vastlopers/crashes. Omdat er nog wel mee te leven viel ook niet echt agressief achter gezeten, gezien de pandemie, maar uiteindelijk bleek toch niets te helpen, zelfs geen moederbord replacement.

Ondertussen had ik ook een probleempje met een nieuw-gekochte toner-cartridge die gewoon abnormaal snel leeg liep. De cartridge werd door Printabout onder garantie vervangen, maar ondertussen had Lexmark zelf ook al beslist om me als compensatie voor de problemen een nieuwe cartridge van elk kleur op te sturen.

En qua printer beslisten ze uiteindelijk om het hele toestel te vervangen. Ik verwachtte een refurb, maar bleek een spiksplinternieuw toestel te krijgen die dan ook nog eens een upgrade bleek tov die die ik had :beerchug: . Nieuw toestel betekende bovendien ook weer nieuwe/volle toner cartridges :D.

Voor die €150 heb ik dus nu uiteindelijk een printer die volgens Tweakers Pricewatch minstens €280 gekost heeft, en dan nog eens 2 extra sets toner twv €400. :beerchug: :beerchug: En sowieso wel tevreden van de support van Lexmark.

Wel typisch printer-fabrikanten: de meegeleverde toners worden blijkbaar gekoppeld aan de printer zelf. Ik had van mijn defecte printer nog 2 cartridges in gebruik, die ik ook tot helemaal leeg wou opgebruiken. De nieuwe printer bleek die echter te weigeren, wegens 'incompatible'. Gelukkig waren ze allebei ook zo goed als leeg.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tomby schreef:De nieuwe printer bleek die echter te weigeren, wegens 'incompatible'. Gelukkig waren ze allebei ook zo goed als leeg.
Walgelijke praktijk, waardoor ik meerdere (printer)merken zelfs niet overweeg te kopen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Poly Studio X30 - Meeting Room conference system. Kan ik meetings (en familie onderonsjes) eens op groot scherm doen met een hoge WAF :-)

Afbeelding

Aangekocht als NFR wél ... anders beetje duur voor home office
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Ik heb hier enkel kleine wafkes :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Tomby schreef:Lexmark MC2535adwe . Kleuren-laser, -copier, etc... full-duplex met ADF.
Ook op een lexmark gestaan, tot ik de cartridges prijzen zag. :eek: Geen namaak ook voor deze printer.
https://www.goedkoopsteprinter.nl/lexma ... -lase.html
https://www.lexmark.com/nl_nl/printer/1 ... MC3326adwe

Dan deze gekocht: 199 € en 3 jaar on-site reparatie. en 2 jaar bijgekocht voor 46 € of zo.
Afbeelding

Losse scanner canon op bol (+/- 75 € met korting). Scant sneller en veel mooier dan mijn Brother All-in One A3 printer.
https://www.bol.com/nl/p/canon-canoscan ... 6532/?s2a=
Printer werd vooral gebruikt als scanner, dus nu zal de laser enkel aanstaan om te printen. Dan gaat mobo mss. minder snel stuk.
scanner defect, weggooien.
https://www.pcmag.com/reviews/canon-canoscan-lide-400
Laatst gewijzigd door satsurfer op 23 dec 2020, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

satsurfer schreef:Losse scanner canon op bol (75 €). Scant sneller en veel mooier dan mijn Brother All-in One A3 printer.
Printer werd vooral gebruikt als scanner, dus nu zal de laser enkel aanstaan om te printen.
https://www.pcmag.com/reviews/canon-canoscan-lide-400
Hier wordt er ook meer gescand dan geprint, maar dan vind ik een duplex ADF wel een absolute must. Mijn vorige AIO was een Samsung, enkelzijdig, zonder ADF. Dat was gewoon niet te doen om documenten te scannen. Nu ben ik heel de papierwinkel thuis aan het digitalizeren. Stapelke facturen erin, en gaan met die banaan :banana: .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

mijn vorige had ook adf (enkelzijdig), maar voor mij moet het juist zijn, en papieren werden niet evenmooi ingescand als manueel (positie bedoel ik)

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/sony ... nt-1629116
Afbeelding
249,99 € betaald. Stond shipping via FR. Uiteindelijk via Hong Kong. Geen douane betaald. :wink:
Top headphones. LDAC codec, ideaal om mijn FLAC bestanden (high res/MQA) te beluisteren.
Afbeelding

Afbeelding
Uhuru USB-microfoon, 192 kHz/24 bit, professionele podcast-microfoonsets met microfoonstandaard

Amai, veel beter dan die brol headsets, waar micro te dicht tegen mond staat. Ideaal voor online vergaderingen of voip?

Afbeelding
https://www.banggood.com/YEELIGHT-LED-S ... aign=16956
via Polen verstuurd, op 2 dagen had ik thuis.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

geen problemen met de douane er staat op de Site CN Waar is dat
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

glda19 schreef:geen problemen met de douane er staat op de Site CN Waar is dat
China.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

via die deal was het PL :-D

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/yeel ... ent=176613

en af en toe wijzigt stock, dan terug CN
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

is https://nl.pepper.com/ te vertrouwen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

tuurlijk :eek:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

glda19 schreef:is https://nl.pepper.com/ te vertrouwen
Hoe bedoel je ? Is gewoon een soort forum waar iedereen interessante deals met link kan posten en anderen kunnen up of down voten. Er wordt daar zelf niets verkocht he.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Topic is opgeruimd, graag de "dwaasheden" achterwegen laten ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Je kan het bekijken als speelgoed, maar gisteren de bestelbon getekend voor een nieuwe Porsche Panamera 4e hybrid.
Na 13 jaar en 4 x 5 serie gereden te hebben komt een eind aan de Bmw dominantie :)

De verwachtingen zijn hoog en zullen maart/begin april ingelost worden, hopelijk [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Boys and their toys! Ik neem aan sat dat redelijk diep in de buidel tasten is?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef: Walgelijke praktijk, waardoor ik meerdere (printer)merken zelfs niet overweeg te kopen.
Welke merken zijn zeker te vermijden? De laatste keer hier een printer aangekocht werd dateert van de schreeuwende matrixprinters met linten.
Door HW zijn we nu toch aan het uitkijken om ene aan te schaffen maar hebben geen flauw idee welk merk.

Voor een onbekende reden lijkt Brother the way to go. Vermoedelijk omdat die vroeger op het werk werden gebruikt, en nog steeds bij de partner op school.

OT: TS100 solderbeerbout en nog ander soldeermateriaal. Doel = microsoldering 'proberen' aanleren.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

HP: zeker vermijden, pest de klanten actief om geen vervangtoner te gebruiken
Brother: persoonlijke ervaring met 5 modellen die al jaren lang op vervangtoner draaien
Samsung: persoonlijke ervaring met 2 modellen die al jaren lang op vervangtoner draaienLexmark: zie hoger, iets met gekoppelde patronen etc - dat wil je als consument dus niet ...

Canon ?
Epson ?
... ?

Dus, zonder uitgebreide marktanalyse qua actief klanten-pasten, zou ik gaan voor Brother.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Boys and their toys! Ik neem aan sat dat redelijk diep in de buidel tasten is?
Ja en nee... voor de ene wel, voor de andere minder.
Het is een weloverwogen keuze geweest.
Ben al een tijdje minder tevreden van de kwaliteit van BMW door de jaren heen.
Ik heb het van zeer goed naar meh zien gaan, en de prijs van ok naar heel duur.
Ook zijn de laatste 3 modellen echt niet meer de grote verandering die ik verwachte. Telkens weer hetzelfde.
De rij eigenschappen, die waren wel top!
Maar dat zal enkel maar nog beter zijn met de Pana naar wat ik lees :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

MClaeys schreef:Na lang twijfelen toch een LG Oled65CX6LA gekocht. Nu nog wachten op het tv kastje en misschien later eens kijken voor een geluidssysteem voor erbij. Hoewel hij op verschillende sites te koop is heb ik eens gezocht naar een lokalere zaak om hem aan te schaffen ipv een keten. Heb een goede prijs gekregen bij Frans De Smet dus gisteren er om gereden. Dat het tv kastje er maar snel is, ik hoop hem volgende week te kunnen plaatsen. In tussentijd de laatste opknappingen op zolder aan het doen.
Zoals ik hier had gepost heb ik er ook 1, spijt heb ik niet en die blaast ook mijne 4K weg en ook bv streamz en noem maar op werkt vloeiender dan op mijne vorige tv maar toch een paar dingetjes die me opvallen maar me wel niet echt storen (gelukkig maar).

Ik merk dat de tv moeite heeft om bepaalde instellingen te onthouden. De tv zei opeens dat hem bv binne 5 min wou uitschakelen, nadien heb ik dat afgezet en toch na 4 tal uren kwam die tekst er opnieuw op.

Ook merk ik soms op door dat upscalen (volgens mij) dat je het ziet, er komen gelijk blokken in het beeld en beetje wazigheid daardoor, dat duurt gelukkig niet lang en ook niet om de 5 stappen maar het viel me wel al meermaals op maar ik stoor er me niet meteen aan, mocht dit bv een hele film door zijn dat zou andere koek zijn en bij het ene heb ik het weinig tot niet voor en bij een andere wel , nu valt het best mee maar het is iets dat me wel opviel en ik denk dat die door de vele software is die de boel upscaled en soms beetje moeite mee heeft.

Niettemin doet anderzijds de upscaling goed zijn werk, zelfs sopranos zo'n oude serie op streamz die ik bekijk is de kwaliteit daardoor mooier, echt wel leuk.

Oled tv is den top maar er is nog wat werk aan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige oled user ben die dit voor heeft?

Toch blijf ik bij mijn mening: laat niemand het afschrikken: oled is echt wauw, bv het vtm nieuws als je die ziet of bepaalde programma's zijn echt wel wauw te noemen, beduidend een pak mooier nog dan op mijne vorige 4K tv en ondanks de kleine probleempkes zou ik niet naar mijne vorige tv willen gaan ook al was ik daar heel tevreden van en ook daar de kwaliteit goed was, éénmaal oled dan ga je nimmer terug naar een gewone 4K tv :).

PS: ik denk dat mijne maat dezelfde tv als u heeft gekocht.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Unicorn1 schreef:Ook merk ik soms op door dat upscalen (volgens mij) dat je het ziet, er komen gelijk blokken in het beeld en beetje wazigheid daardoor, dat duurt gelukkig niet lang en ook niet om de 5 stappen maar het viel me wel al meermaals op maar ik stoor er me niet meteen aan, mocht dit bv een hele film door zijn dat zou andere koek zijn en bij het ene heb ik het weinig tot niet voor en bij een andere wel , nu valt het best mee maar het is iets dat me wel opviel en ik denk dat die door de vele software is die de boel upscaled en soms beetje moeite mee heeft.
Zou me verbazen dat dat door upscaling komt (overigens wat is de resolutie dan van je bronmateriaal). Ik heb nog nooit upscaling weten zorgen voor overduidelijke artefacten. Toch niet zoals jij ze hier beschrijft.
Wat je hier beschrijft, lijkt me eerder op het ineenzakken van de bitrate van je bronmateriaal (is het via een streaming dienst ?).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef:HP: zeker vermijden, pest de klanten actief om geen vervangtoner te gebruiken
Brother: persoonlijke ervaring met 5 modellen die al jaren lang op vervangtoner draaien
Samsung: persoonlijke ervaring met 2 modellen die al jaren lang op vervangtoner draaienLexmark: zie hoger, iets met gekoppelde patronen etc - dat wil je als consument dus niet ...
Canon ?
Epson ?
... ?
Dus, zonder uitgebreide marktanalyse qua actief klanten-pasten, zou ik gaan voor Brother.

Het voorgevoel zat dus goed, bedankt om te bevestigen. 8)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:Ook merk ik soms op door dat upscalen (volgens mij) dat je het ziet, er komen gelijk blokken in het beeld en beetje wazigheid daardoor, dat duurt gelukkig niet lang en ook niet om de 5 stappen maar het viel me wel al meermaals op maar ik stoor er me niet meteen aan, mocht dit bv een hele film door zijn dat zou andere koek zijn en bij het ene heb ik het weinig tot niet voor en bij een andere wel , nu valt het best mee maar het is iets dat me wel opviel en ik denk dat die door de vele software is die de boel upscaled en soms beetje moeite mee heeft.
Zou me verbazen dat dat door upscaling komt (overigens wat is de resolutie dan van je bronmateriaal). Ik heb nog nooit upscaling weten zorgen voor overduidelijke artefacten. Toch niet zoals jij ze hier beschrijft.
Wat je hier beschrijft, lijkt me eerder op het ineenzakken van de bitrate van je bronmateriaal (is het via een streaming dienst ?).
Op alle manieren kijk ik tv: download, streaming, via decoder enz... Ik moet het wel nog verder testen, dat heeft tijd nodig.
Dat kan ook heel goed zijn ivm bitrate want het is niet bij alles zo. Ik zat bv vtm 2 jurrasic park te kijken daar zag ik dat en ook de kwaliteit was niet het van het.

Zelfde bij eleven sports.

Ook bij serie via nassysteem heb ik het wel eens voor en ook via disney+ die ik nu eens 1 maand heb aangeschaft al voorgehad. Der is alvast iets die daarvoor zorgt maar ik herhaal, het is gelukkig maar beperkt en het stoort ook niet echt hoor maar het is iets dat je wel opvalt.

Bij mijne gewone 4K tv had ik dit niet.
Niettemin zou ik nooit willen ruilen ze haha, het is hier meer genieten nu, wat groter en nog veel betere kwaliteit (uiteraard hangt het soms vh programma ook af).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Als die vlekken in monotone zaken zitten zoals wolken/lucht of logo’s van zenders, dan zou het kunnen gaan om een burn-in beveiliging.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Unicorn1 schreef: Oled tv is den top maar er is nog wat werk aan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige oled user ben die dit voor heeft?
Ik heb een LG Oled tv van 2017 (55C7V), wat jij in je beeld ziet heb ik nog niet gezien en die van mij is al 3 jaar oud.
Zoals iemand anders al zei, door het inzakken van de bitrate dan krijg je inderdaad van die blokken.
Zou je niet beter terug gaan naar de winkel want als je dat hebt lijkt het mij niet normaal ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb er een van 2019, en dit effect heb ik zelf ook nog niet gezien.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”