Ik lees in de summary wel het volgende:
- alle landen (4) die wel het NTP (network termination point) gedefinieerd hebben, hebben dit gezet op punt A (vóór de modem).
- al deze landen deden dit specifiek om de klant vrije modemkeuze te geven.
- al deze landen wezen het gebruik van een whitelist van de hand, maw de vrije modemkeuze daar is ook echt vrij.
Maw het is niet vaak gedefinieerd, maar overal waar dat wel zo is is dat op het gunstigste punt voor de klant.
Maw er is een sprankeltje hoop, dat --als het ooit gedefinieerd wordt-- het niet op punt B of C zal zijn (B: tussen modem en router; C: achter router).
PPPOE gegevens mogelijk?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
@philippe_d Ben je zeker dat het al gepubliceerd is? Dat document heeft de datum van 4 oktober 2018.
Iets recenter is dit document: https://berec.europa.eu/eng/document_re ... topologies van 3 oktober 2019.
Een draft met richtlijnen hoe de NTP te bepalen. Helaas dus nog geen echte beslissing over wat het nu is, dat lijkt alsnog aan de lokale autoriteiten overgelaten te worden heb ik de indruk.
Iets recenter is dit document: https://berec.europa.eu/eng/document_re ... topologies van 3 oktober 2019.
Een draft met richtlijnen hoe de NTP te bepalen. Helaas dus nog geen echte beslissing over wat het nu is, dat lijkt alsnog aan de lokale autoriteiten overgelaten te worden heb ik de indruk.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Hopen dat dit snel lukt en zo die onzin de kop wordt ingedrukt om meer richting die vrije modemkeuze te gaan.
Ik weet dat dit een beetje utopie is, met negatief te zijn/kritiek te hebben gebeurt er niets.
Ik weet dat dit een beetje utopie is, met negatief te zijn/kritiek te hebben gebeurt er niets.
Gelukkig & gezond 2022!
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
tuurlijk, nog meer verschraling van de markt, daar zitten we allemaal op te wachten.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
scarlet blijft proximus, zover zal het niet komen. Ergste geval wat boetes en werkgelegenheid voor advokaten.GinoD schreef:Dat het BIPT hun licentie eens opheft dan is het zo opgelost.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
je hebt volkomen gelijk, ik heb er inderdaad volledig naast gekeken .MaT schreef:@philippe_d Ben je zeker dat het al gepubliceerd is? Dat document heeft de datum van 4 oktober 2018.
Iets recenter is dit document: https://berec.europa.eu/eng/document_re ... topologies van 3 oktober 2019.
Met deze mijn excuses voor de verkeerde info, en bedankt voor de rechtzetting en de link naar de recente publicatie!
Nog geen tijd genomen om dit document volledig door te nemen, maar het lijkt er inderdaad op dat deze richtlijnen alleen bedoeld zijn om de lidstaten te "helpen" om het overgangspunt vast te leggen, met welke criteria ze rekening moeten houden, enz ..MaT schreef: Een draft met richtlijnen hoe de NTP te bepalen. Helaas dus nog geen echte beslissing over wat het nu is, dat lijkt alsnog aan de lokale autoriteiten overgelaten te worden heb ik de indruk.
Met andere woorden: er komt geen eensluidende Europese richtlijn over vrije modemkeuze, iedere lidstaat beslist hierover zelf ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dan zijn ze rap als ze geen klanten meer mogen aannemen.tien schreef:scarlet blijft proximus, zover zal het niet komen. Ergste geval wat boetes en werkgelegenheid voor advokaten.GinoD schreef:Dat het BIPT hun licentie eens opheft dan is het zo opgelost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hoe heb je dit gedaan (kabel xdsl uitgetrokken en wan poort aangesloten via een hub/mirrored poort op een switch ?)jonka schreef:Ik dacht dus eerst te proberen geraken aan die gegevens langs Scarlet en ombudsman zoals Philippe aanraadde.
Die manier met Wireshark, PPPoE lukt daarmee, maar hoe geraak je aan de VoIP-gegevens? Een valse telefonie-server opzetten? Kan je die ook unencrypted instellen?
Kun je geen bbox2 installeren en de configuratie exporteren ? http://wiki.yobi.be/wiki/Modem_BBox-2
Hmm waarom heb ik een donkergrijs vermoeden dat Scarlet veel meewerkender aan het worden is ; misschien onder druk van de ombudsman ???
Dus voor iedereen die hierboven tegen zelfde probleem aanloopt , gewoon ombudsman sturen, gaan ze misschien hun policy hierover wijzigen, aangezien de Klantendienst het begint te begrijpen dat het zo voor hun centen kost, terwijl ze gewoon deze kunnen geven en zeggen geen BBOX geen support.
Dus zo zie je maar niet opgeven gewoon achter Scarlet aanzitten en ze geven deze op een presenteerblaadje..... en zelfs GRATIS (sorry voor caps)Uitzonderlijk zal er een technieker gestuurd worden. Deze zal de gegevens in de Fritz box instellen. Deze interventie is
kosteloos.
Wij hebben het nodige departement geïnformeerd zodat er een datum met de klant afgesproken kan worden."
Dus voor iedereen die hierboven tegen zelfde probleem aanloopt , gewoon ombudsman sturen, gaan ze misschien hun policy hierover wijzigen, aangezien de Klantendienst het begint te begrijpen dat het zo voor hun centen kost, terwijl ze gewoon deze kunnen geven en zeggen geen BBOX geen support.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Had ik het niet voorspeld…Joe de Mannen schreef:Of jij krijgt je gegevens en al je klachten worden geklasseerd. klaar. Dag meneer.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Veel meewerkender? Geef toch eens gewoon toe dat jouw hele hectic nog niets heeft uitgehaald.GinoD schreef:Hmm waarom heb ik een donkergrijs vermoeden dat Scarlet veel meewerkender aan het worden is ; misschien onder druk van de ombudsman ...
Dus voor iedereen die hierboven tegen zelfde probleem aanloopt, gewoon ombudsman sturen ...
- * BIPT ?
* Privacy commissie?
* Scarlet zou het voor iedereen vrijgeven?
* Scarlet zou zijn VDSL licentie kwijtspelen?
En nu?
Je had toch gezegd dat je de technieker niet zal binnenlaten, tenzij er een lid van de directie meekomt
De "Klantendienst" (een paar mensen in Barcelona) begrijpt niets, ze voeren gewoon de Scarlet policy uit.GinoD schreef:... gaan ze misschien hun policy hierover wijzigen, aangezien de Klantendienst het begint te begrijpen dat het zo voor hun centen kost, terwijl ze gewoon deze kunnen geven en zeggen geen BBOX geen support.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb OOIT eens een eigen password ingesteld bij scarlet (LANG geleden), en de credentials die ik nu gebruik om in hun portal in te leggen werken gewoon ook als PPPOE credentials. (openWRT router WAN poort gewoon op een lan poort van de BBox3)
Ik krijg nu gewoon 2x een extern IP op de openWRT router. (die aan zijn LAN kant 192.168.254.x gebuikt <> 192.168.1.x van de bbox3 zelf)
Dit kunnen ze ongetwijfeld zien: blokkeren ze soms de 2e sessie?
Hoeveel PPPOE sessie kun je zo opzetten??
Ik krijg nu gewoon 2x een extern IP op de openWRT router. (die aan zijn LAN kant 192.168.254.x gebuikt <> 192.168.1.x van de bbox3 zelf)
Dit kunnen ze ongetwijfeld zien: blokkeren ze soms de 2e sessie?
Hoeveel PPPOE sessie kun je zo opzetten??
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Goede zaak voor Scarlet klanten.
Nu kunnen ze eindelijk hun eigen modem (zover whitlelisted) gebruiken...
Worden de VoIP gegevens dan ook vrijgegeven?
Nu kunnen ze eindelijk hun eigen modem (zover whitlelisted) gebruiken...
Worden de VoIP gegevens dan ook vrijgegeven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik zie geen voip gegevens
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het drop-down item "SCARLET BBOX3" is er een dat je (ooit) zelf hebt aangemaakt.
Wij kunnen toch niet weten welk profiel je zelf aangemaakt hebt onder de naam "SCARLET BBOX3"
Als je de Fritz!Box als modem wilt gebruiken, moet je kiezen voor "Scarlet VDSL".
Wij kunnen toch niet weten welk profiel je zelf aangemaakt hebt onder de naam "SCARLET BBOX3"
Als je de Fritz!Box als modem wilt gebruiken, moet je kiezen voor "Scarlet VDSL".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Met de nieuwe klantenzone enkel de:philippe_d schreef:Goede zaak voor Scarlet klanten.
Nu kunnen ze eindelijk hun eigen modem (zover whitlelisted) gebruiken...
Worden de VoIP gegevens dan ook vrijgegeven?
"Inloggegevens voor je internetverbinding" : Gebruikersnaam en Wachtwoord
en
"Details mailbox"
GEEN VOIP gegevens
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik gebruik ook al jaren een pppoe verbinding opgezet door mijn ASUs roiuter.
De BBBox 3 staat standaard in bridge.
Dit is handig om een VPN op te zetten naar mijn router. Je moet dan geen poorten openzetten in de modem.
Ik zal morgen proberen in te loggen in mijn router voor de VOIP gegevens.
Volgens mij was het iets van "GEBRUIKERSNAAM@scarlet.
Mvg
De BBBox 3 staat standaard in bridge.
Dit is handig om een VPN op te zetten naar mijn router. Je moet dan geen poorten openzetten in de modem.
Ik zal morgen proberen in te loggen in mijn router voor de VOIP gegevens.
Volgens mij was het iets van "GEBRUIKERSNAAM@scarlet.
Mvg
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Dat zijn de PPPoE login gegevensedwin.d schreef:Volgens mij was het iets van "GEBRUIKERSNAAM@scarlet.
voor VOIP is ziet het er zo uit
[email protected]
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb even in de modem gekeken, voor zo ver je nog veel kan zien.
Bij de telefoon zijn dit de instellingen.
Domein : ims.scarlet.be
Telefoonnummer : +3213.......
Gebruikersnaam : [email protected]
Paswoord : ×××××××
Transport : UDP
Poort :5060
Mvg
Bij de telefoon zijn dit de instellingen.
Domein : ims.scarlet.be
Telefoonnummer : +3213.......
Gebruikersnaam : [email protected]
Paswoord : ×××××××
Transport : UDP
Poort :5060
Mvg
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
... en het Paswoord is ???????edwin.d schreef:Gebruikersnaam : [email protected]
Paswoord : ×××××××
dat Paswoord willen ze bij scarlet niet geven
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik ben niet zeker maar volgens dat ik mij herinner stond in de Sagem modem, hetzelfde paswoord dan het paswoord van je verbinding.
Al ben ik niet zeker, want dat is alweer lang geleden.
( al heb ik die Sagem hier nog wel ergens liggen denk ik)
Mvg
Al ben ik niet zeker, want dat is alweer lang geleden.
( al heb ik die Sagem hier nog wel ergens liggen denk ik)
Mvg