Vorige eigenaar van gsmnummer gaf blijkbaar graag z'n nummer weg

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Net een nieuwe simkaart van Proximus ontvangen. Ik kreeg direct 2 SMS'en dat er, voor ik de simkaart in m'n smartphone stak, er 2 mensen hadden gebeld zonder een bericht na te laten. 1 bleek na een Google-zoekopdracht een Bofrost verkoper, en de andere een oplichter met een nummer van zone Antwerpen.

Alé hoppa, de vorige eigenaar van dit nummer is blijkbaar niet echt voorzichtig omgesprongen met z'n nummer. Heb deze 2 nummers nu geblokkeerd maar ik hoop dat er niet nog meer lijken uit de kast gaan vallen...

Valt hier eigenlijk iets aan te doen? Zou ik aan Proximus een nieuwe nummer kunnen vragen mocht dit uit de hand gaan lopen? En moet ik daar dan weken op wachten of kan dit direct? Op dit kaartje heb ik namelijk 2 weken moeten wachten dus vind het wel jammer dat ik nu dit voorheb... :/
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

kan niet helpen bij de concrete vragen; begrijp de frustratie, heb zelfde meegemaakt https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 07#p693603 en na een twintigtal nrs. op de blacklist is dat probleem na 6 maand grotendeels en na 2 jr volledig opgehouden. Als een nr uit dienst gaat, zouden de operatoren toch mogen opvolgen hoeveel oproepen er nog zijn nadat nr uit dienst is. En zo'n hardnekkig actief nr. zou toch minstens 6 maand extra mogen 'afkoelen'.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

antutu schreef:Zou ik aan Proximus een nieuwe nummer kunnen vragen mocht dit uit de hand gaan lopen?
Voor abonnementen wel, niet voor prepaid.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

crapiecorn schreef:
antutu schreef:Zou ik aan Proximus een nieuwe nummer kunnen vragen mocht dit uit de hand gaan lopen?
Voor abonnementen wel, niet voor prepaid.
Dit betreft een abonnement. Enig idee hoe lang zoietd kan duren? En zou er een nieuwe simkaart nodig zijn?
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

antutu schreef: Dit betreft een abonnement. Enig idee hoe lang zoietd kan duren? En zou er een nieuwe simkaart nodig zijn?
Gewoon klantendienst contacteren, wijziging gebeurt AFAIK in de volgende nacht, geen nieuwe simkaart nodig. Ik denk dat je wel enkel de laatste 4 cijfers kan wijzigen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Bedenking in de rand:

Nummer uit de proximus range, gebruiker gaat naar Orange. Na x-tijd bij Orange wordt het nummer geschrapt.
X-tijd later: wie mag het nummer terug uitdelen? Proximus of Orange?

Indien Orange, dan kan deze laatste inderdaad zien of er nog veel oproepen zijn. Indien de eerste, niet.

Iemand een idee wat 'eigendom' van zulke nummers betreft ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Vroeger werden nummers 30 dagen na opzeg, teruggestuurd naar de oorspronkelijke eigenaar. Daarna kwam het in een afkoelingsperiode van 6 maanden terecht.

Geen idee tegenwoordig, maar betwijfel dat ze dit gewijzigd hebben.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Dat zou willen zeggen dat (in mijn voorbeeld) Proximus wel de inkomende gesprekken (pogingen tot) tijdens de afkoelperiode moet kunnen zien, ook al is het in gebruik geweest bij een andere operator.

Dan zou je zoiets moeten kunnen vermijden lijkt me.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Conform de wetgeving KB 02/07/13 wordt een geannuleerd nummer gedurende minstens 6 maand en maximum 12 maand in een niet toekenbare reserve geplaatst (geporteerde nummers worden inderdaad teruggegeven aan de operator aan dewelke de betrokken nummerreeks is toegewezen door het BIPT)
&
eventueel kunt u inderdaad vragen uw nummer gratis te wijzigen mocht u nog teveel oproepen voor een vorige eigenaar krijgen
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Vandaag weer van hetzelfde laken een broek. Elke dag blokkeren, elke dag een nieuw nummer dat mij belt. Sakkerdepitjes, waar heeft die vorige gast zijn nummer overal achtergelaten, jezus christus te paard. Kan goed geloven dat hij er dan vanaf wou en 'm weg heeft gedaan.

Ik heb gebeld naar PXS en onmiddellijk een nieuwe nummer gekregen, top notch klantenservice. :D
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Mijn werknummer (die in eigen bezit is, niet uitgeleend door een werkgever dus) is ook door zowat 1000 anderen gekend.
Als ik stop met mijn huidige opdracht, gaat dat nummer ook gewoon weg.
Ik zie het probleem dus niet?
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Intussen op het nieuwe nummer (wat overigens niet enkel de laatste 4 cijfers waren die veranderd zijn, maar een volledig nieuw nummer) ook alweer spamoproepen gehad, waaronder een incassobureau etc. Loopt beetje de spuigaten uit.

Ik kon wel weer klantenservice contacteren en opnieuw een nieuwe nummer vragen maar zo blijf ik maar bezig met aan iedereen steeds mijn nieuw nummer te moeten doorsturen.

Ben terug naar Orange gegaan, nieuw nummer gekregen en nu ben ik eindelijk van al die rotzakken af.

Ik weet niet wat er aan de hand is bij Proximus. Zeer bizar toch allemaal... Misschien 2 keer toevallig dikke pech gehad? Idk, geen zin in een derde poging. Dit probleem heb ik nooit gehad bij geen enkele van mijn Orange nummers (en heb er toch ook al 5 gehad daar)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

antutu schreef:Dit probleem heb ik nooit gehad bij geen enkele van mijn Orange nummers (en heb er toch ook al 5 gehad daar)
Misschien een beetje off-topic, maar waarom verander je zo vaak van nummer? Op die manier draag je zelf bij aan het probleem he :)
Ik heb ondertussen al 22 jaar hetzelfde nummer (enfin, het is ooit van 095 naar 0495 veranderd maar dat was niet mijn keuze) en dat veroorzaakt geen problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”