Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

iceke schreef:
quovadis schreef:
iceke schreef:Natuurlijk kan je dat wel, maar pak er vooral een quote uit zonder 2 posts eerder te lezen.
ik quote idd uw post omdat jij graag verwijst naar Zweden als voorbeeld over het omgaan met het virus. En mijn punt is dat je 2 zo verschillende landen moeilijk kan vergelijken. Mssn moeten we Belgie gaan vergelijken met Nieuw-Zeeland of Zuid-Korea ofzo qua maatregelen
Ja, das duidelijk beter.. vergelijken met een eiland aan de andere kant van de wereldbol :bang:
Maar je wil het blijkbaar niet door hebben, ik heb je 2 landen gegeven waar ze een pak minder maatregelen getroffen hebben en waar ze er echt niet slechter voorstaan dan hier in België..
tuurlijk gaan we ze niet vergelijk want de vergelijking slaat op niets. Net zoals vergelijk met Zweden op niets slaat :wink:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Neen :angel:
Jij pikt er 2 landen uit die het wel goed doen qua cijfers, ik pik er 2 landen uit die het niet goed doen..
Ik probeer toch helemaal niet aan te tonen dat NL of Zweden het beter doen ? Ik probeer alleen aan te tonen dat landen die amper maatregelen treffen het niet beter of slechter doen dan België(en dat die verschillen dus meer te maken hebben met geluk, bevolkingsdichtheid, geografie, enz.)
Als je dat verschil niet snapt zijn we uitgesproken...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

maw vergelijken is zinloos omwille van de vele verschillen tussen bepaalde landen :wink:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik denk dat jij een andere conclusie trekt dan iceke. En in mijn ogen heeft hij wel een punt, maar ‘niets doen’ is totaal onaanvaardbaar voor de bevolking.

De maatregelen zijn er om de 80/20 regel te kunnen handhaven, spijtig genoeg is het in de praktijk eerder 60/40 gebleken, waardoor de maatregelen veel van hun nut verliezen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

De jojo zit overal. Ondanks maatregelen en aanmodderen zitten we overal in Europa verder weg van een oplossing dan bij het begin van de eerste golf maar wordt er nog altijd naar een 'evenwicht' gezocht en zijn er plekken buiten onze persoonlijke sfeer waar Covid-19 blijkbaar niet bestaat.
En dan durft men in België nog 'het goed nieuws' brengen door te zeggen dat 92% van de positieven in de contact tracing bereikt worden. Over de contacten van die positieven wordt er niet eens meer gesproken terwijl dat wel uitermate belangrijk is. Maar het staat wel schoon als titel in de gazetten... :bang:

Nederland gaat voor zijn doen in een lockdown.
Duitsland schroeft de vijzen aan.
In het zuiden van Engeland is 'tier 3' afgekondigd door een plotse piek. Ook spreekt men daar over een mutatie terwijl het virus al constant aan het muteren is van in het begin.
Het alom geprezen Zweden krijgt een oplawaai van hier tot ginder. De opnamecapaciteit komt er serieus in het gedrang en het aantal besmettingen per dag is dubbel zo hoog als we nu kennen in België (14 december 2020).

Allez, gaan we echt een blanco cheque geven aan 'een vaccin'? Terwijl wetenschappers verdomd goed weten wat het korte termijn effect is van de menselijke afweer net op corona virussen? Waarvan men verdomd goed weet dat dat meedraait met de windhaan op de kerktoren?
Het enige dat de afkondiging van die vaccins teweeg gebracht heeft is een stijging van de beurzen en een stijging van het aantal besmettingen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Het is moeilijk allemaal.

Zoals jullie weten ben ik wel iemand die in de categorie van angsthaas thuis hoort volgens sommigen. Ik wil met mijn chronische aandoening en verlagende imuunmedicatie corona niet oplopen. Ik heb geen idee hoe het dan gaat lopen. Ik wil het griepsvaccin niet afbreken, ook wil ik geen aandachtshoer zijn die zomaar wat uitkraamt. Maar verdomme, sinds ik dat gekregen heb zijn de onstekingen de pan uitgevlogen. ik heb afgezien en zie nog steeds af. Dus wil niet weten wat corona met me zou doen.

Nu mijn verhaal. Mijn moeder, waar ik mee samen woon en die tot nu toe rekening gehouden heeft met mijn situatie en wel de ernst van de bedreiging wat het aantal besmettingen inziet. Is ineens omgeslagen. Het begon met mijn nonkel te laten logeren voor twee nachten omdat hij met een verhuis zit. Maar als ik op voorhand had geweten dat mijnheer nog elke dag afspreek met twee mensen in een garage om te biljarten. Dat hij een vriendin heeft gehad (waar hij wel nog contact mee heeft want ze heeft het huis opgekuist). Hoeveel mensen hij nog heeft gezien, no clue. Wel als ik dat had geweten, ik had het niet toegelaten. Ook al is dit mijn moeder haar huis. Maar het is pas na zijn logie dat de boel is ontploft en dat ik ben uitgemaakt voor dramaqueen, moet maar wat minder het nieuws bekijken enz.....

Pittig detail: vandaag is mijn moeder naar haar tante (+80) op bezoek geweest, ze heeft afstand gehouden verklaart ze. Mijn moeder is een verpleegster op pensioen.

Het is moeilijk allemaal.

Ik zal niet de enige zijn waar conflicten de kop op steken. Ik hoop dat we dringend naar een staat van eensgezindheid kunnen gaan maar dat lijkt wel een utopie. Het begint stilaan allemaal heel erg surreëel aan te voelen omdat ik vind dat het toch maar iets simpel is om je gewoon aan de regeltjes te houden? Dan duurt deze ellende minder lang en vallen er minder slachtoffers, logica zelve?
Die mensen die hun gedrag constant te lopen minimaliseren zijn voor mij rijp voor een opname.
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Jack Daniels schreef: Je hebt heel waarschijnlijk ooit wel eens zo een alcohol sniffer in werking gezien? Ding wordt bij de chauffeur door het raam naar binnen geduwd en gaat alcohol "ruiken". Die gaf wel een positief resultaat omdat hij alcohol waarnam die aanwezig was in... parfum van vrouwen die mee in de auto zaten.
Ook hier weer: Alle testen hebben hun limieten, dus ook deze van de alcohol-sniffers. Die sniffer-test is louter een snelle rudimentaire test die een goede indicatie geeft over het feit of er een significant alcoholgehalte gemeten wordt in de atmosfeer in de wagen van de bestuurder. Dat is dan ook de reden dat de bestuurder nooit een boete zal krijgen op basis van de resultaten van zo een sniffer-test. Als de sniffer-test een positief resultaat geeft, zal de bestuurder wel een nieuwe, meer nauwkeurige alcoholtest moeten ondergaan. Als hij/zij daarop dan opnieuw positief reageert dan zal hij/zij uiteraard wel beboet worden op de resultaten van die meer nauwkeurige test.

Als je maar de helft van het verhaal kent, reageer dan liever niet ipv moedwillig twijfel te zaaien over zaken waar je niets van afweet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Ik probeer toch helemaal niet aan te tonen dat NL of Zweden het beter doen ? Ik probeer alleen aan te tonen dat landen die amper maatregelen treffen het niet beter of slechter doen dan België(en dat die verschillen dus meer te maken hebben met geluk, bevolkingsdichtheid, geografie, enz.).
En ondertussen zijn de maatregelen in Nederland al strenger dan bij ons.
En is Zweden flink op weg om ook alle maatregelen in te voeren.
Hun geluk zal op zijn zeker... :angel:
en dan volgen er toch de gekende maatregelen ...
En dan wordt het ineens terug beter ... raar hè :roll:

De maatregelen werken uitstekend in een land waar de burgers ze opvolgen, of gedwongen worden om ze op te volgen. simpel ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

duizend schreef: De maatregelen werken uitstekend in een land waar de burgers ze opvolgen, of gedwongen worden om ze op te volgen. simpel ...
gelukkgi is ons beleid, onze aanpak en onze maatregelen al maanden perfect :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
en dan volgen er toch de gekende maatregelen ...
En dan wordt het ineens terug beter ... raar hè :roll:

De maatregelen werken uitstekend in een land waar de burgers ze opvolgen, of gedwongen worden om ze op te volgen. simpel ...
Wat zou daar raar aan zijn ? Met maatregelen vlak je alleen de piek af... je hebt dus (een héél klein beetje) controle over hoe het gaat worden/zijn.
Dat het terug beter wordt heeft helemaal niks met die maatregelen te maken.
Geen maatregelen = hoger aantal doden en hospitalisaties
Wel maatregelen = langer miserie

Ja natuurlijk werken die maatregelen beter daar waar ze opgevolgd worden, maar dan zit ik met een paar vragen..
1. Zijn die maatregelen leefbaar ?
2. Leven we in een totalitair regime ?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

iceke schreef: 1. Zijn die maatregelen leefbaar ?
2. Leven we in een totalitair regime ?
1. Ja, maar zou het liever anders zien natuurlijk. Maar we amuseren ons nog genoeg als gezin. Als alleenstaande, of jeugd/puber, zal het mentaal wel zwaarder zijn.
2. neen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Verwijderd wegens fout quotes. Probeer straks te verwijderen
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 15 dec 2020, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

koenraaddeconinck schreef:
koenraaddeconinck schreef:2. We staan gewoon diametraal tegenover mekaar qua visie. Wat is er mis met controle als je niets te verbergen hebt
Omdat je vraag gewoon fout is.
koenraaddeconinck schreef:Wat gaan we dan juist zien?
Je mag er je zelf iets bij voorstellen.
koenraaddeconinck schreef:Dan ook zeker niet vergeten te kappen op de zorgverleners die zich nog enkele maanden extra uit de naad kunnen werken en daarvoor een premie krijgen die we finaal volledig terug zullen kunnen geven aan vader staat om de economische put te dempen
Zoek maar naar een post waarin ik dat gedaan heb, veel geluk ermee.
Kan je de quotes eens checken in je post want het lijkt alsof je met jezelf aan het praten bent. Heb de posts van eerder deze ochtend gemist.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:
Op een bepaald moment is een zeer gevaarlijk virus onze maatschappij binnen gedrongen: "het AMK- virus". AMK staat voor "alles moet kunnen". Daarbij is nog het MVMB- virus gekomen. MVMB staat voor mijn vrijheid mijn blijheid waarbij de rest de pot op kan.
Soms vraag ik me af of jij ook maar 1 sprankeltje vreugde wil in je leven...niks op tegen hoor, waar ik wel iets op tegen heb is dat je dat een ander niet gunt.


https://kirstinvanlierde.wordpress.com/ ... 8aCXKrVW3o
Laatst gewijzigd door iceke op 15 dec 2020, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Maandag stegen de cijfers 3%
Vandaag stijgen de cijfers 6%

Het (voorlopige) antwoord van de regering die handelt als een kip zonder kop is: meer repressie, ook al hebben ze daar nog nooit iets mee bereikt. Controles op thuiswerken worden opgevoerd. Of dat gewoon bangmakerijsensibilisering is of iets dat ze echt gaan doen weet ik niet, ik heb gehoord (zonder bewijs!) dat de sociale inspectie sowieso al onderbemand is en zelf met ziekteuitval te kampen heeft.

@Jack Daniels - ik denk dat jij het was die bewust naar kantoor ging voor een job waarin je kan thuiswerken. Ga je door de (fake/real) extra controles op thuiswerk dit herzien of niet?
iceke schreef: Soms vraag ik me af of jij ook maar 1 sprankeltje vreugde wil in je leven...niks op tegen hoor, waar ik wel iets op tegen heb is dat je dat een ander niet gunt.
Uiteraard wil hij dat. Zijn punt is dat het enorm frustrerend is dat zij die de regels correct volgen telkens slachtoffers worden van zij die ze aan hun laars lappen, en van zij die de regels niet moeten volgen. Een valide punt dat al een tijdje meegaat.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Goed zo!
Als de werknemers perfect van thuis kunnen werken, mag men dat voor mijn part (voor de werkgever) als een lockdown feestje behandelen.
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

De andere zijde...

Verleden week werd mijn grootmoeder, die gehospitaliseerd was, corona-positief getest.
Ze mocht geen bezoek ontvangen.
Nu mag ze plots wel naar huis.
Wat blijkt, ze was helemaal niet corona-positief, het hospitaal deed dit voor extra subsidies!!!!
Geloven wie geloven wil.
Ons angst aanjagen voor het geld.
Ik geloof niet meer in "de cijfers"
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

^ Vertaling van een van de meestverspreide Amerikaanse hoax-theorieën? Komt dit van Facebook?
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

Niks te hoax-theorieën.

Als je wil geef ik de naam van het hospitaal in Vlaams-Brabant.
Chapeau als je deze vindt in een Amerikaanse Hoax.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Lees even door de historiek van de thread... Is hier al een paar keer gepasseerd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

Kan best zijn. Maar ik kan niet 184 pagina's doornemen.
Wou jullie deze gewoon even meegeven.
Het is ongehoord dat de zorgsector zijn financiele graantjes meepikt.
Ik snap dat de op vele plaatsen de zorgsector op zijn tandvlees zit maar nu begint het meer op een lucratieve business te lijken.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dacht dat het ook grotendeels ontkracht was dat verhaal.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

Gisteren live meegemaakt.
De dokters gaven het zelfs toe.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 32049.html

Wat dus wel kan, patient komt binnen met Corona symptomen; dan kan een dokter er idd "Corona" op plakken. Maar eerder uit veiligheid, en dus ook geen bezoek e.d.
Als later blijkt dat de test negatief is, is er geen probleem meer en mag ze "plots" wel naar huis.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Welk verhaal ? Dat de zorgsector graantjes meepikt ?
Ik dacht dat je gestudeerd moest hebben voor een telecom factuur...en toen kreeg ik de factuur van het ziekenhuis voor mijn neus :angel:
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

Ze is opgenomen met hartproblemen en bij de eerste test was ze negatief.

@Iceke, leuk dat u dit in het belachelijke trekt
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

boulder schreef:
koenraaddeconinck schreef:1. Ja, uw afbeelding van een politie-agent met verklikkingsformulier, legt daarvoor niet direct een basis
Het is dan wel humor, maar het wijst toch op een serieus probleem, dat we aan het verglijden zijn naar een politiemaatschappij. Het lijkt wel de DDR.
Op een bepaald moment is een zeer gevaarlijk virus onze maatschappij binnen gedrongen: "het AMK- virus". AMK staat voor "alles moet kunnen". Daarbij is nog het MVMB- virus gekomen. MVMB staat voor mijn vrijheid mijn blijheid waarbij de rest de pot op kan.

Resultaat: bij een te groot deel van de bevolking: normloosheid en regels, wet en gezag zijn allemaal overbodige zaken die het leven totaal zuur maken. Op school laten leerkrachten in de middelbare school leerlingen slagen met tekorten. Waarom: moeder / vader geven hun kop vol want mijn kind schoon kind en een herexamen kan de vakantieplannen, tennis- en balletschool hypothekeren, niet waar. Of je komt tegen zoals een vriend van mij, leraar wiskunde, die in het 5° jaar humaniora ooit op een mondeling examen een leerling buisde die op geen enkele vraag kon antwoorden. Zijn voorbereiding was ja, een blanco blad. De man heeft en advocaat kunnen nemen en is het mogen gaan uitleggen op de rechtbank. Hij zou zoon lief te veel geïntimideerd hebben in de klas en niet tijdig geremedieerd hebben. Gelukkig had hij mail met bewijzen van uitnodiging van de ouders tot gesprek omdat hij een ernstige probleem zag aankomen. Uiteraard is aan die uitnodigingen gevolg gegeven. Enkele verwijten naar zijn hoofd in het bijzijn van collega's die gelukkig getuigd hebben en verder: "classement vertical". Hij heeft na een burn-out omdat hij het verval van basiskennis en attitude bij de jeugd dagelijks met lede ogen aanzag (op meerdere uitzonderingen niet te na gesproken) en werkt nu als burger bij defensie.

En verder zie ik het resultaat als ik eindwerken lees, ondervraag of sollicitatiegesprekken doe. Het niveau van een meerderheid is gewoon be-droe-vend. En dit is dan nog een understatement.

En hetzelfde met corona: een te grote groep zorgt ervoor dat wij nu nog altijd in de sh** zitten door het AMK en MVMB- virus die nog steeds aan kracht winnen.

9 maanden vragen naar gezond verstand, burgerzin, zelfzorg, zorg voor de omgeving, redelijkheid. Niets van dat. Lees eens het artikel deze morgen in het Nieuwsblad over gerechtszaken in A'pen nav. lockdown parties.

Waar ik wil toe komen, is dat een te grote groep aan burgers, door het systematisch "voeten vegen" aan regels / afspraken, maakt dat controle moet verscherpt worden want anders leven we binnen enkele jaren in een Far West. En ja, met onze politici hebben we geen geluk. Wanbeleid al 30 jaar en meer door de traditionele politiek. Maar dit neemt niet weg dat burgers zelf nog verstand en rede en goede wil moeten hebben om er ook in dit kl*** land, de kerk in het midden te houden

En ik denk ook dat je echt niet goed weet wat een politiestaat is. Daar word je vervolgd omdat een dictatoriaal gepropageerd beleid door u niet gevolgd wordt of men uw doen en laten as such percipieert. En ja, daar mag uw buur u aangeven als hij zo iets vermoedt en je wordt opgepakt.

Hier wordt criminaliteit en asociaal gedrag zelfs gedoogd. Vanwaar die grote frustratie bij vele agenten die misdadigers oppakken die hen de dag nadien op straat komen uitlachten in hun gezicht.

Mijn ouders vragen al een jaar systematisch tussenkomsten van milieupolitie omdat hun buur vuil stockeert op een plat dak dat aan het hunne grenst. Geurhinder, nu ook muizen, in de zomer vliegjes, etc. Resultaat tot op heden: de vuilbelt neemt toe. Ja, ik zal moeten klacht indien bij de vrederechter met een album vol aan fotomateriaal en een attest van hun huisarts dat het niet respecteren van elementaire hygiëne voor 80ers toch wel gevaar impliceert voor de gezondheid.

België een politiestaat: ik ben me aan het kronkelen van het lachen ... :beerchug: :beerchug: :beerchug:

2.
boulder schreef:Iedereen heeft iets te verbergen, en kennis is macht.
Wat nu onschuldig lijkt, kan op een dag tegen u gebruikt worden.
Zo zijn er ook ouders die vonden dat ze niets te verbergen hadden toen ze foto's van jonge kinderen openbaar zetten op facebook, maar dan blijken die door pedofielen bekeken te worden.
Nochtans deden die ouders niets mis...
Ja maar ... is het in deze tijden van cyber criminaliteit ook met uitspattingen op sexueel vlak, nog wel zo verstandig om veel te posten.
Dat is net het punt dat ik probeer te maken beste vriend. Velen laten een wind en hij moet op facebook, ik had een collega die zogezegd ziek was en foto's op facebook plaatste van zijn vakantie op Tenerife in volle ziekteverlof en dat met een doktersattest "mag de woning niet verlaten".

Hoela, drones, politiestaat, privacy. Wat een NAZI's maar ondertussen grijpen we zelf onze privacy te grabbel
BTW: een uitdaging. Hoeveel overtreders zullen foto's van hun feestelijkheden in tegenstelling tot de maatregelen, niet zelf posten of facebook en andere media.

En ik blijf er bij: wie niets te verbergen heeft, hoeft geen drone te vrezen.
boulder schreef:Er zijn genoeg mensen die problemen niet doorhebben tot het te laat is.
Volledig akkoord. De huidige situatie met corona is daar het volstrekte bewijs van.
boulder schreef:
koenraaddeconinck schreef:En wat van Quickelborne betreft die zijn staart intrekt, in grote koppen kun je deze morgen in Het Nieuwsblad lezen dat hij de parketten oproept om zeer streng te straffen ... Dus ja ...
Dat is niet in tegenstrijd met hoe je tot die overtreding komt.
Ik ben ook voor veel strengere straffen voor lockdown feestjes organizatoren.
Wel moet men opletten dat het nog in verhouding blijft, het is moeilijk vol te houden dat je die mensen keihard aanpakt, maar iemand die een politieagent kreupel slaat direct weer vrijlaat.
Dus je pleit voor meer repressie. En da's positief. En hoera, hoera, de straffen die het parket in A'pen vordert zijn niet mals. En die jongeren: "onze toekomt gehypothekeerd door een strafblad, help"" Inderdaad velen beseffen pas dat er een probleem is als het te laat is.
boulder schreef:Wat gaan we dan juist zien?
Je mag er je zelf iets bij voorstellen. :beerchug: Denk eens zelf na wat die 3° golf kan impliceren. Misschien zelfs een afname van het aantal besmettingen en opnames op IZ. :bang:

boulder schreef:
koenraaddeconinck schreef:En dan ook zeker niet vergeten te kappen op de zorgverleners die zich nog enkele maanden extra uit de naad kunnen werken en daarvoor een premie krijgen die we finaal volledig terug zullen kunnen geven aan vader staat om de economische put te dempen
Zoek maar naar een post waarin ik dat gedaan heb, veel geluk ermee.
Het is natuurlijk gemakkelijk een ander woorden in de mond te leggen.
tja, want hierop is er nog geen kritiek gekomen maatschappelijk ... Zeg ook niet dat jij daar zo over denkt en ik heb zelfs geen probleem met kritiek op dit vlak maar opnieuw, velen hebben daar wel problemen mee.
Zelf heb ik lak aan de premie. Had veel liever gehad dat we ze nooit gekregen hadden ... omdat er geen corona was.[/quote]
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef: Uiteraard wil hij dat. Zijn punt is dat het enorm frustrerend is dat zij die de regels correct volgen telkens slachtoffers worden van zij die ze aan hun laars lappen, en van zij die de regels niet moeten volgen. Een valide punt dat al een tijdje meegaat.
en ik ga niet akkoord
de lockdownfeestjes zijn op 13 maart 2020 begonnen en zijn al die tijd doorgegaan tot vandaag, zullen blijven doorgaan tot aan het vaccin.
wie je pakt laat je een weekje kuisvrouw spelen op een covid-afdeling. ik garandeer u dat 90% van dei mannen het dan wel snappen. Veel meer dan gewoon beboeten want dat is dan corona misbruiken om de schatkist te spijten.

Soit,
op geen enkele manier bleken die lockdownfeestjes enige invloed te hebben op de cijfers. niet die periode maart-mei, neit tijdens de A'pse lockdown en ook neit tijdens de daling 14 dagen geleden.
tot vorige week was Brussel de sterkste daler (gelukkig). flikken zijn er doodsbang dus zijn lockdwonfeestjes uiteraard doorgegaan.


de lockdownfeestjes worden door de overheid gewoon ge/misbruikt om het eigen falen te verdoezelen en om de grondwet uit te hollen.
er zijn er in A'pen 500 voorgekomen terwijl er vorige maand 150 000 in zaventem geland zijn zonder enige vorm van controle.
500 komen voor terwijl 2 dagen eerder er 10 000 bezoekers in het wijnegem shopping center hebben rondgelopen.

de huidige stagnatie?
het massa-evenement onderwijs is 3-4 weken geleden begonnen dus dat lag in de lijn der verwachtingen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

PhilB schreef:Ze is opgenomen met hartproblemen en bij de eerste test was ze negatief.

@Iceke, leuk dat u dit in het belachelijke trekt
Ik denk echt dat je me verkeerd verstaan hebt hoor.. maak wat van uw oren tegen diegene die hier denken dat je aan't liegen bent.
PhilB
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2019, 07:41

Het zal dat zijn. Het wordt een mens soms een beetje teveel. Zeker als het je eigen familie treft.
Voor anderen is het dan de ver van mijn bed show.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:Soit,
op geen enkele manier bleken die lockdownfeestjes enige invloed te hebben op de cijfers. niet die periode maart-mei, neit tijdens de A'pse lockdown en ook neit tijdens de daling 14 dagen geleden.
tot vorige week was Brussel de sterkste daler (gelukkig). flikken zijn er doodsbang dus zijn lockdwonfeestjes uiteraard doorgegaan.

de lockdownfeestjes worden door de overheid gewoon ge/misbruikt om het eigen falen te verdoezelen en om de grondwet uit te hollen.
er zijn er in A'pen 500 voorgekomen terwijl er vorige maand 150 000 in zaventem geland zijn zonder enige vorm van controle.
500 komen voor terwijl 2 dagen eerder er 10 000 bezoekers in het wijnegem shopping center hebben rondgelopen.
Er is al meermaals aangegeven dat men niet kan bepalen wat de invloed is van die feestjes op het totale beeld MAAR dat betekent dus NIET dat er geen verband is. Een kind ziet in dat dit gedrag geen verbetering van de cijfers zal opleveren.

De cijfers gaan alle kanten uit omdat de testen niet gelijkmatig gebeuren, met de cijfers kan je dus alles bewijzen.

Als de overheid dit als complot gebruikt dan is het een wereldwijd complot want heel de wereld kampt met dit virus. Wel vreemd dat de wereldleiders ineens wonderwel overeen komen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

PhilB schreef:Het zal dat zijn. Het wordt een mens soms een beetje teveel. Zeker als het je eigen familie treft.
Voor anderen is het dan de ver van mijn bed show.
Het probleem is dat die dokter uw Oma dus 9/10 bij Corona patiënten gestoken heeft en laten behandelen heeft door positief personeel... maar daar zien weinigen hier dus graten in, maak u vooral geen zorgen 't is maar een hoax :bang: uw oma zal waarschijnlijk ook geen risico patiënt geweest zijn zeker ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schrijft: ...dan is het een wereldwijd complot want heel de wereld kampt met dit virus. Wel vreemd dat de wereldleiders ineens wonderwel overeen komen...

Duidelijk dat zij al maanden "goochelen" met cijfers, dat is iets heel anders dan een complot. Trouwens, allemaal moeten zij passeren langs de gezamenlijke FED/ECB kassa, dat heeft dus niks te maken met overeenkomen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

1207 schreef:
de huidige stagnatie?
het massa-evenement onderwijs is 3-4 weken geleden begonnen dus dat lag in de lijn der verwachtingen.
Intussen is dat overal gestopt, zelfs in de lagere school (kinderen al met vakantie, gehoord uit diverse bronnen). Dan moeten de cijfers binnen een dag of acht weer serieus gaan dalen zeker ?
De cijfers gaan alle kanten uit omdat de testen niet gelijkmatig gebeuren, met de cijfers kan je dus alles bewijzen.
Klopt inderdaad, in sommige provincies (West-Vlaanderen o.m. 3x zoveel, in Luik 8x minder) wordt er meer of minder getest, je daarop baseren dat de grootste stijging in bv West-Vlaanderen is, wordt zo erg relatief natuurlijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef: Er is al meermaals aangegeven dat men niet kan bepalen wat de invloed is van die feestjes op het totale beeld MAAR dat betekent dus NIET dat er geen verband is.
hoe groot is dat verband?
ik ga ervan uit dat de lockdownfeestjes sinds 13/3/2020 onafgebroken doorgaan. Toch is het cijfer al herhaaldelijk gedaald na verstrenging.
nu daalt het niet meer en kijkt iedereen naar die groep marginalen als hoofdverantwoordelijke.
wat mij betreft een iets te makkelijk excuus
Dizzy schreef:Als de overheid dit als complot gebruikt :
niet als complot
eerder als paraplu om eht eigen falen te verdoezelen

neem de benelux. in de afgelopen maanden zijn die 3 regeringen neit gaan samenzitten om iets af te spreken
gaan wij dicht loopt iedereen naar holland en gaat holland dicht komen die allemaal naar hier.

wat zie je? onze minister raadt hollanders af om te komen en schuift en passant alle verantwoordelijkheid af op de grensburgemeesters die hun plan maar moeten trekken. da's geen beleid hé
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Strengere straffen voor lockdownfeestjes:
"Boete voor een deelnemer is vandaag 250 euro, dat wordt 700 euro. De boete voor een organisator is vandaag 750 euro, dat wordt 4.000 euro, het wettelijke maximum."
"Naast de hogere boetes of de rechtstreekse dagvaarding voor de rechtbank, zal de procureur des konings ook de kans krijgen om de inbeslagname te bevelen van alle middelen die hebben gediend voor de organisatie van dergelijke feesten. Dan denk ik aan de muziekinstallatie, de wagens of de gsm's, maar ook de opbrengsten van een evenement."



Gebruik drones is niet proportioneel
"Wat betreft drones en woonstbetredingen: in de rondzendbrief verschaffen we ook duidelijkheid over de inzet daarvan. Het uitgangspunt is dat opsporing door de politie een gerechtelijke finaliteit heeft. Die beperkingen zijn zeer streng, en terecht. Zeker over de woonstbetredingen. Wat de drones betreft zijn wij van oordeel dat het gebruik daarvan niet proportioneel is tegenover de ernst van de op te sporen misbruiken."
Drones mogen niet gebruikt worden voor vaststellen corona-inbreuken
"Dat wil dus zeggen dat de richtlijnen voorschrijven dat de politiediensten geen gebruik kunnen maken van drones voor vaststellingen van inbreuken op de corona-wetgeving. Als er toch pv's worden opgesteld op basis van het gebruik van drones, zullen die door de parketten geklasseerd worden zonder gevolg."
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

quovadis schreef: Die beperkingen zijn zeer streng, en terecht. Zeker over de woonstbetredingen. Wat de drones betreft zijn wij van oordeel dat het gebruik daarvan niet proportioneel is tegenover de ernst van de op te sporen misbruiken."
Dit wordt afgedaan als een zware verstrenging, maar m.i. is het eerder de politie die er van langs krijgt na hun grote uitspraken. Als drones niet mogen, kan ik mij niet inbeelden dat huizen binnendringen zonder toelating van de bewoners en zonder huiszoekingsbevel dan wel zou mogen. Die illegale praktijken mogen ze dus ook stopzetten.

Alsook, sinds wanneer bepaalt de rechterlijke macht hoe hoog een boete kan zijn? Dat bepaalt de wetgever nog altijd. Dit is dus niets meer dan een richtlijn inzake het "voorkeursbedrag" van zo'n boete binnen het venster dat de wetgever toegelaten heeft. Een rechter is nog altijd vrij om van die richtlijn af te wijken, evenwel binnen het venster van de wetgever.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef:
Op een bepaald moment is een zeer gevaarlijk virus onze maatschappij binnen gedrongen: "het AMK- virus". AMK staat voor "alles moet kunnen". Daarbij is nog het MVMB- virus gekomen. MVMB staat voor mijn vrijheid mijn blijheid waarbij de rest de pot op kan.
Soms vraag ik me af of jij ook maar 1 sprankeltje vreugde wil in je leven...niks op tegen hoor, waar ik wel iets op tegen heb is dat je dat een ander niet gunt.


https://kirstinvanlierde.wordpress.com/ ... 8aCXKrVW3o
Ik ga u geruststellen Iceke :angel: Ik heb veel sprankels vreugde in mijn leven. Nogmaals, ik wou dat ik nu eindejaar net zoals andere jaren kon vieren. En ja, mochten we bij ons thuis niet met 4 maar met 2 zijn, ik zou ook mijn beide ouders heel graag uitnodigen. En ja, om hen toch een beetje feestgevoel te geven heb ik mijn zuster gevraagd als hun knuffelcontact om samen met haar echtgenoot bij hen de dagen door te brengen en vice versa. En ja hoor, ik had daar samen met mijn vrouw en 2 zonen bij aangesloten. Alleen is dat nu niet zo verstandig, hé Iceke.

Het enige verschil met u Iceke is misschien dat ik van het leven geniet met volle teugen maar daarbij niemand in de misère wil steken of ambeteren of schade toebrengen en dat ik weet dat er nu éénmaal grenzen zijn die mijn vrijheid beperken. Nogmaals, mijn vrijheid eindigt waar ik een ander schade toebreng. En dat vind ik evident.

Misschien heb je ooit rechtsvakken of sociologie gehad of ethiek. Daarin wordt uitgelegd dat een maatschappij niet kan functioneren zonder regels. En ja, heel ambetant voor u, die maken dat gij niet voluit uw goesting kunt doen in om het even welke situatie. Die maken dat gij nu met corona dat f***ing masker moet dragen. Die maken dat gij nu niet na 12 u op straat moogt lopen. Waarom? Awel Iceke omdat je dan een situatie creëert waarin mensen samen met velen dreigen samen te komen. En da's nu net niet goed als je de verspreiding van het virus wil beperken. Da's niet goed voor u, uw omgeving en ook niet voor die madam achter de kassa in het warenhuis waar gij ook na nieuwjaar uw inkopen gaat doen.

Die regels worden opgelegd door de wetgevende macht. De uitvoerende macht moet waken over de naleving ervan. De rechterlijke macht moet overtredingen bestaffen. Hier in België, als politiestaat niet waar, zijn die gescheiden. Er zijn landen waar wetgever, uitvoerende macht en gerecht één en dezelfde instantie zijn. Dat is blijkbaar niet zo goed ...
En gaan die rekening houden met uw privacy? Ja. Maar als ge stout zijdt, kunt ge u niet op privacy beroepen. Lastig toch hé. Als de politie u morgen betrapt met 2 promille op, kunt ge niet beroepen op uw privacy. Als ge morgen gesnapt wordt zonder masker op straat, kunt ge u niet beroepen op u uw privacy en zeggen: "Mijnheer de agent, ge moogt dat niet laten weten aan het parket want ander word ik boos omdat het mijn privacy dan schendt. Waarom doen ze dat. Omdat het nogal hopeloos wordt als men en masse morgen met de wagen over straat rijdt met 2 promille in "de botten." Dan kunnen anderen daar toch wel enige last en schade van ondervinden. Waarom moet ge nu braaf op tijd binnen zijn en uw maskerke buiten dragen? Omdat men nu eenmaal meent dat dit het maatschappelijk belang dient en om uzelf te beschermen.

En 'k weet dat ge bij vaccinatie uw middenvingerke gaat opsteken en zeggen f*** you all. Gisteren hoorde ik nog een arts zeggen, meer bepaald een chirurg: "ik zou liever dat vaccin niet direct hebben maar als arts hebben we een voorbeeldfunctie. Eigenlijk moet iedereen dit doen vanuit een reflex betreffende burgerplicht en sociale verantwoordelijkheid."

Als je eens "googelt", ga je daarvoor waarempel zelfs een term vinden voor veel zaken die ik hier beschrijf: eens zoeken met google naar termen zoals "geweten", "sociale verantwoordelijkheidszin", "burgerzin", ... Misschien eens opzoeken. Veel leesgenot alvast ...

En wees gerust Iceke, ik gun u uw feestdagen en uw f*** you tegen alles en nog wat. Doe gerust wat ge niet laten kunt , ook in corona tijden. Zeg gerust f** up tegen de maatregelen. Ik hoop dat het nooit zal gebeuren maar weet wel, ... mocht je in een ziekenhuis belanden daar zijn ook regels.
En daar zal je geen f** you mogen zeggen voor zover je het nog zou kunnen. Ik gun u dus uit de grond van mijn hart uw feesten en al wat ge maar wilt maar in uw plaats zou ik minstens proberen om de kerk in het midden te houden ...

En nogmaals, als ge dat doet, gaan die stoute drones u niet fotograferen of filmen ... Droom rustig verder.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 15 dec 2020, 20:09, 7 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

1207 schreef:ik ga ervan uit dat de lockdownfeestjes sinds 13/3/2020 onafgebroken doorgaan. Toch is het cijfer al herhaaldelijk gedaald na verstrenging.
nu daalt het niet meer en kijkt iedereen naar die groep marginalen als hoofdverantwoordelijke.
wat mij betreft een iets te makkelijk excuus
Inderdaad... het probleem zit hem dan ook in de scholen maar dat wil Weyts (en sommigen hier) niet horen. Mensen raken niet spontaan thuis besmet... wel omdat hun kinderen het mee binnen brengen (reeds herhaaldelijk vernomen van collega's die verder geen contacten hebben behalve de kinderen).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

DarkV schreef:reeds herhaaldelijk vernomen van collega's die verder geen contacten hebben behalve de kinderen.
Met andere woorden, die collega's komen nooit buiten, het zijn de kinderen die voor hen gaan winkelen, op bezoek gaan bij de ouders enz ??
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”