Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:Baby die na 9 maanden nog altijd eens ni wil doorslapen .... begin het serieus te voelen.

PS: Aangezien ze geboren is op 1 maart loopt haar leeftijd nagenoeg gelijk met de Belgische Coronacrisis ...
Ik wou dat ik je hoop kon geven, maar onze oudste van 4 en onze jongste van 3 jaar slapen beiden nog steeds niet door (wel moeten we -voor elk- maar één keer per nacht 'meer' opstaan om erbij te gaan liggen ofzo, geen flesjes meer gelukkig). Na 4+ jaar geen enkele (ik kan ze letterlijk op één hand tellen) nacht door kunnen slapen voel je dat inderdaad. Wat ik geleerd heb uit kinderen hebben is dat je echt leert hoe diep je kan gaan (en dat is steeds opnieuw dieper dan je zou denken). Profiteer ervan dat je baby overdag nog af en toe een dutje doet, als dat mogelijk is want hebt nog een kindje dacht ik.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Don't shoot the messenger.

Hoe gaan ze ooit leren doorslapen en/of alleen slapen als je altijd ingaat op hun wensen?
De eerste "puree" is toch ook niet zo lekker als (moeder)melk, gelukkig ga je hen dat niet blijven geven tot ze 18 jaar zijn...?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Alles ok hoor ... en ja, we hebben er nog een ander die net 8 geworden is (afgelopen maandag) ... dus 'rust' bestaat bij ons niet :-) Maar ja, borstvoeding heeft zijn voor- en nadelen hé. De oudste heeft tot 1,5j uitsluitend- en tot 3,5j borstvoeding gekregen, de baby krijgt nu al brood en papjes hoor :)

Denk dat het probleem (en frustratie) vooral is dat we zelf ondertussen ook 8j ouder zijn geworden :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Vandaag opnieuw een coronatest laten afnemen op de luchthaven.
Ik had online ingeschreven met de bedoeling om een afspraak te kunnen maken om wachttijden te vermijden (vorige keer 2 uur in kou en regen). Hoewel ik duidelijk gekozen had voor een afspraak stopte de inschrijving na de online betaling en was er dus geen mogelijkheid om tijdstip te kiezen. Als ik daarop naar het callcenter bel krijg ik na 15 minuten wachtlijn iemand aan de lijn die ik amper kan verstaan omdat het callcenter zo rumoerig is dat ik de andere operatoren beter hoor dat de man die mijn probeert te woord te staan.
Het levert niets op. Hij kan ook geen afspraak maken en zegt dat ik gewoon naar het testcenter moet gaan en dat ik niet zou moeten wachten.

Na zoveel maanden slaagt men er daar nog altijd niet in om dat goed te organiseren. Ik stond opnieuw meer dan een uur in kou en regen aan te schuiven.
Duidelijke signalisatie ontbreekt nog altijd en dus moet iedereen vragen hoe en waar je moet aanschuiven aan totaal onwetend personeel zodat de chaos nog groter wordt. En in die chaos zijn er uiteraard figuren aan wie de wachtrijen niet besteed zijn en iedereen voorbij steken.
Eenmaal binnen blijkt nog eens hoe slecht opgeleid het personeel is omdat ze totaal niet op de hoogte zijn van hun taak inzake administratie.
Veel gezucht ook want "de computers werken traag" bij alle operatoren.

Als de vaccinaties gaan georganiseerd worden zoals de testing dan kunnen we nog enkele golven verwachten.


UPDATE: Vandaag ontvang ik mijn attest in de vorm van een PDF via email. Gelijktijdig ontvang ik in een afzonderlijke mail een code waarmee ik de PDF kan openen. Wat is het nut van een vergrendeling als je de sleutel via dezelfde weg meestuurt???? :bang:
De code werkt gelukkig en nog beter nieuws is dat ik Covid negatief ben.
Nu probeer ik dat attest te printen. (ik heb enkele exemplaren nodig voor opdrachtgevers en autoriteiten) Maar dat lukt dus niet: printen is blijkbaar niet toegestaan want er komen enkel blanco papieren uit de printer.
Waarom betaal ik zoveel voor een attest waar ik niets kan mee doen ????? :bang: :bang: :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik denk dat mijn ring video deurbel 1 de geest aan het geven is. Kreeg vandaag melding dat batterij nog maar 30% heeft ondanks dat de bel bedraad is. Los gemaakt en factory reset gedaan. LED bleef namelijk branden ook al was de bel niet meer met de stroom verbonden. Dan maar weer op zijn plaats gehangen, stond toen op 24%. Update geforceerd van apparaat gezondheid en half uurtje later staat de teller op...11%. En die eerste versie heeft batterij nodig om te werken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

kamiel schreef:Boete in de brievenbus gehad met nummerplaat van onze cabrio die al meer dan een maand stil staat. :x
En dan begint het. Enkel mogelijk om online een formulier in te vullen, dan afdrukken en opsturen met BPost :bang: Je moet de bestuurder opgeven op het moment van de overtreding :bang: Als je aangeeft dat je zelf niet de chauffeur was, kan je enkel de naam van de bestuurder invullen. Als je aangeeft dat je zelf reed kan je een reden opgeven waarom je de boete betwist.
Bellen met de wijkagent of het nummer op de brief haalt niets uit.
Dus boete maar betwist en meteen ook de foto opgevraagd. Ben eens benieuwd wat eruit zal komen. Onze cabrio is een gele Fiat Barchetta, een foto zou dus nog snel duidelijkheid moeten geven.
Vorige week brief gehad ze m'n betwisting ontvangen hebben en dat ik de boete niet meer moet betalen.
Wel blij, maar toch heel zuinig met uitleg.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gkgrskgkjmgr
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

...tegen de burger die zich misdraagt.
Daar heb ik alvast geen enkel probleem mee!
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Iederéén "misdraagt" zich vroeg of laat, zeker in het verkeer.

Het begint altijd met het aanpakken iets waar niemand kan tegen zijn, maar de "function creep" is echt.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Mensen die met hun hond gaan wandelen met een veel te lange leiband.
Intussen op hun smartphone bezig zijn en hun hond richting mijn wiel komt.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Een pakketje naar het buitenland willen verzenden...

Eerst via BPost een poging, ik moet HS codes meegeven (tis een cadeau, waarde 12 Euro...). De link waar ze u naartoe sturen werkt niet voor die HS codes. Uiteindelijk zelf de correcte pagina gevonden. Alle stappen tot het einde, betaling werkt niet...

Kotsbeu dan maar over gegaan naar UPS, een euro in prijs meer maar dat is dan inclusief carbon compensatie en handtekening. Alles ingevuld, niet nodig HS codes in te vullen maar ik doe het toch gezien ik ze toch al heb. Ze maken blijkbaar zelf een handelsfactuur aan voor de inhoud met de HS codes op, bon, daar bij gezet dat het een gift is (ook opgegeven bij beschrijving). Alles goed tot de betaling, betaling gaat door op Paypal. Error, bel de klantendienst...
Dus wel centen kwijt maar geen label. 2e poging idem, dus 2x centen kwijt... Dan maar bellen. Eerst moet ge tegen een robot leuteren in een keuzemenu. Dan staat ge in wacht en plots stopt alle geluid, alle muziek, en blijft ge maar aan de lijn hangen. Geen idee of nog iemand gaat opnemen of niet, 25 minuten intussen :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Krijg opeens opvallend veel mails in mijn prioriteit inbox.

Van volgend adres. @enginphotograph.cloud

Iemand daarmee bekend?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn vriendin woont officieel bij mij in Dendermonde sinds 1 februari. Vandaag krijgt ze op mijn adres een aanslagbiljet van de gemeente Wetteren van 90 euro gemeentebelasting. Ze moet het bedrag integraal betalen ook al heeft ze dit jaar maar 1 maand in Wetteren gewoond. Over diefstal gesproken, gelegaliseerde diefstal in mijn ogen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gqkj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

om half 7 bijna in 2 gereden door een :smash2: die door het rood reed.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Jack Daniels schreef:Mijn vriendin woont officieel bij mij in Dendermonde sinds 1 februari. Vandaag krijgt ze op mijn adres een aanslagbiljet van de gemeente Wetteren van 90 euro gemeentebelasting. Ze moet het bedrag integraal betalen ook al heeft ze dit jaar maar 1 maand in Wetteren gewoond. Over diefstal gesproken, gelegaliseerde diefstal in mijn ogen.
Ik ken het probleem echter snijd ht mes aan 2 kanten.

In Dendermonde zal ze maar betalen op 1/1/2021 dus je wordt belast voor een jaar waar je woont op 1/1

Idem voor het volume water aan basis tarief, peildatum 1/1
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Zelfstandigen die zeggen dat de zaken goed gaan terwijl ze Corona-ondersteuning aanvragen...
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

mailracer schreef:Zelfstandigen die zeggen dat de zaken goed gaan terwijl ze Corona-ondersteuning aanvragen...
Da's misschien nét de reden waarom de zaken goed gaan :angel:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

jjghj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ub4b schreef: Stel dat jij als loontrekker technisch werkloos wordt, heb je ook recht op steun.

Draai de redenering om: je bent loontrekker met een mooi loon, en hebt een grote buffer opgebouwd omdat je zuinig leeft. Dan val je zonder werk. Ga je den dop weigeren? Ik denk het niet ..

Vanuit de sociale kas wordt zelfs gepromoot om ook relance aan te vragen, en dat is louter op basis van een kwartaal dit jaar tov zelfde kwartaal vorig jaar om het te krijgen als er 10% omzetdaling is.
Goh, ik weet niet hoe ik op zo’n zaken zou reageren, maar met een buffer van 6 maand en een vooruitzicht om zes maand geen inkomen te hebben, zou ik gewoon uitzweten op voorwaarde dat ik werknemers niet in gevaar breng. Als ik volledig zonder werk val, dan ga ik mijn dop niet weigeren. Wel twee verschillende zaken denk ik. Je moet nmlk geen wiskunde prof zijn om te weten dat alle kosten door de middenstand zal betaald worden en dat elke steun te veel (o.a; zelfstandige met veel reserve) niet echt maatschappelijk verantwoord is.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Problemen met starten en lopen van onze diesel-auto na tanken. Garage zegt benzine in de tank te ruiken en gaat alles leegpompen spoelen en filter vervangen (400€) ... Mijn grootste frustratie echter.... heb 100% zeker diesel getankt en tankbonnetje heb ik nog.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Hebben vroeger voor gehad dat vrachtwagen verkeerd gelost had en benzine in diesel (of andersom, reed toen nog matchbox). Dacht wel dat dat niet meer mogelijk was.. Als het dus toch zo is, kan je best ook even contact met tankstation nemen (kans wel groot dat ze dat vrij snel te weten komen).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

olkihnmjfkjme
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Leegpompen kan je zelf: hevelen met een darm.
Dan bijvullen met echte diesel zodat restant benzine verdund wordt. Filter vervangen is normaal niet nodig.
Omgekeerde vervuiling (diesel in benzine) is erger omwille van de viscositeit of vettigheid van diesel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Fluppeke schreef:Problemen met starten en lopen van onze diesel-auto na tanken. Garage zegt benzine in de tank te ruiken en gaat alles leegpompen spoelen en filter vervangen (400€) ... Mijn grootste frustratie echter.... heb 100% zeker diesel getankt en tankbonnetje heb ik nog.
Je had beter geïnformeerd bij uw pechverhelping als je dat hebt. Sommige contracten voorzien in het reinigen en leegmaken van reservoir en leidingen. Diesel in een benzinemotor is veel minder erg dan benzine in een dieselmotor.
@R2D2: auto werd gestart en motor heeft gedraaid. Vergeet jouw theorie van zelf eruit te hevelen. In dergelijk geval kun je dat niet zelf.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 23 dec 2020, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik zou toch ook eens informeren, waarschijnlijk ben je niet alleen slachtoffer. Als er meerdere mensen verkeert getankt hebben kan je een gezamenlijke schadeclaim indienen.

Daar en tegen als je de enige bent met dit probleem vrees ik dat het eigen schuld dikke bult is en je zal het verkeerde pistool hebben gebruikt. (wat je natuurlijk kan bewijzen met je tankbonnetje)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb nooit begrepen waarom diesel en benzine hetzelfde pistool hebben. Zulke problemen kunnen eenvoudig opgelost worden door een verschillende vorm van pistool te gebruiken (en dito vulopening van de tank). Ik zeg zomaar iets: rond voor benzine en ovaal voor diesel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Terwijl wel vervelend voor de consument, ga je langs de andere kant de fabrikant van zowel wagens als pompen met meer onderdelen opzadelen, en die kost krijg je sowieso toch doorgerekend. Dus betalen ga je ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wet van Murphy zeker? Ik hoor een piepje, bekend geluid wat door mijn oven gemaakt wordt. Nochtans zat er niks in. Gaan kijken en display heeft het begeven. Oven zelf reageert ook niet meer op de bedieningsknoppen. Die heeft een heel jaar de tijd om de geest te geven. Uitgerekend vandaag, de dag voor kerstavond, geeft hij er toch wel de brui aan zeker??? :bang:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

positief blijven, je hebt nu nog 2 dagen om vervanger te zoeken, morgenavond had erger geweest :angel:

Denk uitbreiding van wet Murphy, iets dat mis gaat gaat dat altijd doen op de slechtst mogelijke moment.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb nooit begrepen waarom diesel en benzine hetzelfde pistool hebben. Zulke problemen kunnen eenvoudig opgelost worden door een verschillende vorm van pistool te gebruiken (en dito vulopening van de tank). Ik zeg zomaar iets: rond voor benzine en ovaal voor diesel.
Volgens mij heeft benzine een dunner pistool dan diesel, niet?
Of misschien is dat enkel zo bij Total, waar ik altijd moet gaan tanken (overigens altijd diesel, ook voor de komende 4 jaar :| ).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Er is één pistool dat niet past in de verkeerde, andersom wel (maar tank al paar jaar niet meer :lol: ). Denk dat je gelijk hebt en benzine wel in diesel kan maar niet andersom.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik weet wel dat sommige benzinestations een dieselpomp hebben voor vrachtwagens. Dat pistool is een pak groter dan dat voor gewone auto's. Zelf ooit ondervonden bij tankstation van Gabriels. Had het niet in de gaten maar er hing een sticker boven het pistool met daarop afbeelding van een vrachtwagen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb nooit begrepen waarom diesel en benzine hetzelfde pistool hebben. Zulke problemen kunnen eenvoudig opgelost worden door een verschillende vorm van pistool te gebruiken (en dito vulopening van de tank). Ik zeg zomaar iets: rond voor benzine en ovaal voor diesel.
Ze hebben helemaal niet hetzelfde pistool. Die van benzine is dunner, en een diesel-teut krijg je dus niet in de opening van een benzine-pomp.
Maar ook omgekeerd zijn er mechanismen om te vermijden dat je benzine tankt in een diesel. Ik heb een tijd met een BMW 3 gereden waarvan de opening van de tank ineens geblokkeerd zat. Beetje uitgezocht wat er aan de hand was, en blijkbaar zat er een mechanisme in waarbij aan de beide kanten van de opening iets ingedrukt moet worden om het te deblokkeren. Had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar was dat dus om ervoor te zorgen dat de opening geblokkeerd bleef als je een benzine-teut gebruikte. Vermoedelijk is dat wel niet iets dat op alle wagens voorkomt.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Moest het echt een menselijke vergissing geweest zijn, deal with it. Maar ik heb diesel getankt aan pomp 1 (enkel diesel verkrijgbaar) en staat ook zo op tankbonnetje. Ik hoop het te kunnen oplossen met de tankuitbater. Ik hoop ook dat mijn garage de juiste diagnose stelde en dat de wagen dus terug in orde is deze week. Hoop ook op geen gevolgschade (is wel rijdend naar garage gegaan) .... zoals je ziet veel 'hoop' in deze zinnen 'hopelijk' in deze dagen ergens weer eens goed nieuws...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

niet echt een kleine frustratie, maar een vrij grote als je koelkast in de keuken het begeeft tijdens de feestdagen. Gelukkig hebben we nog een kleinere staan in de berging die nu tot de nok gevuld is. Helaas hebben we wel twee lades aan diepvries mogen weggooien. Gelukkig dat we een grote vriezer in de garage hebben staan met de voorraad. Maar de inhoud van de kleine was al bijna volledig ontdooit. Het betreft vooral restjes diepvriesgroenten en glutenvrije afbakbroodjes.
De defecte koel/vriescombinatie is een miele waarvan je toch wat levensduur verwacht (nu ongeveer 7 jaar). Ik dacht eerst de thermostaat die stuk was, maar de compressor draait wel, alleen vermoed ik een defect of lek aan het koelgas circuit omdat de deuren nog goed sluiten. Kostelijk om dit te herstellen. Ironie is dat de kleine backup koelkast een miele is van bijna 20 jaar. Dankzij de keten met het oranje logo en blauwe achtergrond heb ik morgen al een nieuwe (deze keer een samsung). Als ik een belgische leverancier had gekozen had ik pas na nieuwjaar een nieuwe.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Fluppeke schreef:Moest het echt een menselijke vergissing geweest zijn, deal with it. Maar ik heb diesel getankt aan pomp 1 (enkel diesel verkrijgbaar) en staat ook zo op tankbonnetje. Ik hoop het te kunnen oplossen met de tankuitbater. Ik hoop ook dat mijn garage de juiste diagnose stelde en dat de wagen dus terug in orde is deze week. Hoop ook op geen gevolgschade (is wel rijdend naar garage gegaan) .... zoals je ziet veel 'hoop' in deze zinnen 'hopelijk' in deze dagen ergens weer eens goed nieuws...
Ik raad je aan om je verzekering al in te lichten hierover, want ofwel je garagist gaat opdraaien ofwel de tankuitbater, maar dat gaat wel ff duren. Normaal heb je rechtsbijstand in je verzekering om je met zulke dingen niet te veel bezig te moeten houden.

Want, wat als je garagist een verkeerde diagnose stelde ? Ik zou die ook al eens de diagnose op papier laten zetten, want anders kan die achteraf gewoon zijn kar draaien en zeggen dat het de filter was die defect was dan ofzo ... (heb niet veel vertrouwen in garagisten, eender welke garagist waar ik al ben geweest heeft lij altijd al veel te veel kosten doen willen maken. - grootste voorbeeld was bvb een bestek van bijna 3000 EUR om de turbo te vervangen, terwijl het euvel op een halfuurtje opgelost door het carterfilter te vervangen. En zo heb ik nog een hoop andere voorbeelden.)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Fluppeke schreef:Problemen met starten en lopen van onze diesel-auto na tanken. Garage zegt benzine in de tank te ruiken en gaat alles leegpompen spoelen en filter vervangen (400€) ... Mijn grootste frustratie echter.... heb 100% zeker diesel getankt en tankbonnetje heb ik nog.
Onmiddellijk tankstation uitbater controleren zullen het wel snel weten, indien een fout ze zijn hiervoor verzekerd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb afgelopen week eens gaan flexi jobben en vond het wel leuk. Ipv thuis te zitten wat extra cash.
Volgende maand gedwongen in deeltijds tijdelijk werkloos wat maakt dat bijwerken me minder inkomen zou bezorgen dan op mijn tam gat zitten.
Werken loont, my ass!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ouders starten na een periode verbouwen de tv nog eens op want ze wilden de kerstspecial van de kampioenen zien. "geef u lijnnummer in", geen probleem dacht ik, bij Proximus is die in hun portal zichtbaar dus bij Scarlet ook op hun fancy nieuwe portal, niet? Nope.
Op de faq gekeken, bel de klantenservice. Gebeld, niet bereikbaar want feestdag :roll:.
Gelukkig konden ze rekenen op Telenet die hun na al die jaren nog niet afgesloten heeft maar toch belachelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”