Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

iceke schreef: Ik ben helemaal niet specifiek tegen dit vaccin... ik ben tegen de maatregelen die ze ons opleggen.
Ik heb ook problemen met bepaalde maatregelen, maar ik snap dan niet dat je zegt "we kunnen ze een hak zetten door die spuit te weigeren."
Daar doen we volgens mij alleen onszelf pijn mee.
iceke schreef: Ik ga nog 1 voorbeeld geven .
Vanmorgen op het nieuws.. De sint besmet 40+ bewoners in het wzc.
Inderdaad, en het gaat opnieuw in de richting van wat ik zei over de variatie in superverspreiders als verklaring voor het plots slechter of beter worden van de cijfers.
Tot hiertoe is geweten dat hij op zijn eentje 59 bewoners besmet heeft, en het kunnen er nog meer worden.
Een superverspreider dus...
Ook een artikel in De Standaard wijst in die richting :
"Wat is er aan de hand in West-Vlaanderen?
Nergens stijgt het aantal besmettingen zo fors als in West-Vlaanderen. Maar dat wil niet zeggen dat West-Vlamingen de regels minder respecteren."

Dan blijf ik erbij dat ook de wetenschappers aan het gissen zijn.
Ze nemen een aantal maatregelen, kijken dan of de curve stijgt of zakt, en leiden dan daaruit af of het een goede of een slechte maatregel was.
Dat lijkt wetenschappelijk, maar we weten ook dat 2 gebeurtenissen die elkaar opvolgen niet altijd betekenen dat de 1e de 2e veroorzaakt heeft.
Bijvoorbeeld ik moet niezen en 2 minuten later valt de stroom valt uit.
Vermits ik weet dat er geen verband is tussen de 2 zaken weet ik maar al te goed dat het toeval is, en het ene niet door het andere veroorzaakt wordt.
Bij de Covid gaan ze wel op die manier tewerk.
We sluiten de winkels en de curve gaat omlaag.
DUS het waren de winkels?
Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Een beetje later stijgt de curve weer.
Men weet niet waarom, dus veronderstelt men dat het is omdat de mensen de regels niet meer volgen ("er zijn teveel auto's op baan")
Maar deden ze dat een maand geleden dan zoveel beter?
Of zijn we gewoon op een onwetenschappelijke manier aan het gokken?
En als Duitsland het beter doet, zeggen we dat ze gedisciplineerder zijn, de volksaard, weet je wel.
Gaan de cijfers plots omhoog in Duitsland, dan is de Duitse volksaard plots veranderd?
Er wordt gewoon constant gegokt en verondersteld.
Dat men dat in het begin doet, dat begrijp ik, men heeft nog geen informatie.
Maar we zijn wel al 9 maanden na het begin van de eerste lockdown, een jaar nadat we van het virus in China hoorden.
Laatst gewijzigd door boulder 12 dec 2020, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

devilkin schreef: Geeft gewoon de indruk als 'doe maar zot als we begonnen zijn met vaccineren'.
maar stagneren de cijfers is het uiteraard de schuld vd bomma die 4 biefstukken besteld en de beenhouwer die da durft meegeven.

al de rest loopt nog steeds perfect :)
Misschien toch ne keer de vlieger naar Zuid-Afrika pakken :). Da mag nog steeds hé

dan hou ik me toch netjes aan de maatregelen en met deze maatregelen zouden de cijfers altijd en per definitie moeten zakken
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Sasuke schreef:
devilkin schreef:Vandaag aan een supermarkt, beveiligings agent laat effectief maar 1 persoon per gezin binnen. Drama! Geschonden in hun rechten! Schelden, roepen.

Triestig volkje.
Zouden ze hier in Pelt ook eens mogen doen, vandaag in de Jumbo meerdere groepjes van 2 tot 4 gezien die dan denken dat het OK als ze dan allemaal een kar nemen. Resultaat ... 4 karren achteraan en maar kwetteren tegen mekaar, man ben 3 keer kwaad geworden en telkens zelfde antwoord gekregen: Ik heb toch een masker aan dus dan kan ik jou toch niet aansteken je, zeveraar ...
Mag ik jullie allen eens uitdrukkelijk uitnodigen om volgende te lezen en te vertellen aan diegenen die de maatregelen bullsh** vinden en denken aan feesten in grote groep met eindejaar. Deze feiten zijn helaas, helaas waar gebeurd bij ons in het ziekenhuis:

- 26- jarige dochter van een collega met geen medische antecedenten en 6 maanden zwanger, ongecompliceerd; dus alles verliep normaal.
- mevrouw is administratief medewerkster in een hogeschool en kan en mag van thuis uit werken voor de volle 100%. Ze doet dit wegens de zwangerschap en kan zeker covid missen, nog meer dan de pest.
- echtgenoot: werktuigkundige. Moet enkel naar werk in geval iets van thuis echt niet kan opgelost worden. Werkgever is blijkbaar zeer sociaal en geeft vervangend werk dat van thuis uit kan gebeuren. Hij moet gemiddeld max. 2 halve dagen per dag fysiek op het werk verschijnen. Hij doet ook de boodschappen. Verder beperken ze de contacten, uitkijkend naar een wolk van een baby in het voorjaar.

Doch het noodlot:

- sedert vorige zaterdag voelt mevrouw zich extreem moe. Zij en haar echtgenoot denken dat dit komt door de zwangerschap ...
- nacht van zaterdag op zondag: toch lichte koorts en algemene malaise. Oproep huisarts van wacht die naar spoed verwijst voor alle zekerheid.
- bij aankomst op spoed, saturatie OK. Subfibriel (dus zelfs geen echte koorts meer). Wel lichte hoest en vermelde klachten van algemeen onwel bevinden. Uiteraard naast medicatie, ook directe uitvoering covid test.
- zondag in de heel vroege morgen: stijgende koorts, dalende saturatie, uitgesproken sufheid, braakneigingen + 10 u.: resultaat covid + Patiënte bevond zich toen al op cohorte-afdeling en werd extra gemonitord. Zuurstofsuppletie was al opgestart.
Man wenend naar huis gestuurd na ondersteunend gesprek met sociaal werker van wacht want de echtgenoot mag natuurlijk de afdeling niet betreden.
- verder: toestand blijft vrij stabiel maar toch vlugge transfer naar IZ voor alle zekerheid. Echo wijst voorlopig op geen problemen met kind. Toch gynaecoloog en neonatoloog opgeroepen voor overleg, preventief want men weet natuurlijk niet hoe de zaak verder evolueert.
- zondagmiddag: opnieuw stijgende koorts, braken, buikpijn, verder dalende saturatie. Alarmerende signalen zorgen opnieuw voor oproep gynecoloog en neonatoloog voor overleg die het ziekenhuis niet meer verlaten. Bezorgdheid blijft moeder én kind redden.
- In de namiddag: verdere in globo, ongunstige evolutie met een beeld typisch voor covid. Baby dreigt in de problemen te komen na de zoveelste echo. Zo blijkt ook uit de resultaten van permanente monitoring. Vraag wordt: toch bevalling induceren? Zeer vlug wordt overgegaan tot een keizersnede.
- Jammer maar helaas: tijdens de ingreep overlijdt het kindje met ook op verschillende manieren bewezen covid-infectie.

- Het kindje is gecremeerd gisteren. Voor de plechtigheid wordt gewacht ... ja, tot mama het ziekenhuis kan verlaten.

Een verslagen medisch team, verpleegkundigen die amper hun emoties konden bedwingen en toch moet de zorg verder gezet worden. Psychologen worden ingezet voor opvang van deze medewerkers.

De gynaecoloog, met het hoofd rustend op de handen, zei totaal verslagen: dit is nu al de 3° keer dat ik dit meemaak sedert maart. Ik ga weer enkele slapeloze nachten tegemoet.

Dus beste vrienden: let's party en liever met 30 dan met 20 en als het moet zelfs met 50, f*** up the rules en ordehandhaving en spoel die masker door 't toilet. Nu met kerst en nieuw geldt enkel: met een zo groot mogelijk groep, dolle pret ... Ik wens natuurlijk iedereen die aan deze evenementen deelneemt, veel plezier en nog veel meer: een rustig geweten voor zover dit er uiteraard nog is ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 12 dec 2020, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Mag ik jullie allen eens uitdrukkelijk uitnodigen om volgende te lezen en te vertellen aan diegenen die de maatregelen bullsh** vinden en denken aan feesten in grote groep met eindejaar. Deze feiten zijn helaas, helaas waar gebeurd bij ons in het ziekenhuis:
Ik weet niet aan wie je hier denkt, maar ik voel mij niet aangesproken.
Wat ik zeg is dat men onwetenschappelijk bezig is, ik zeg niet dat men niets moet doen, of alle maatregelen aan zijn laars lappen.
Zelf ga ik waarschijnlijk met één persoon Kerst vieren, en eventueel diezelfde met Nieuwjaar.
Kan natuurlijk nog altijd dat die ondertussen besmet is geraakt.
Ik denk dat ik heel voorzichtig ben, ook al leef ik niet alle regels tot in de puntjes na, er zijn dan andere zaken die ik doe, die ik volgens de regels niet hoef te doen, maar die ik doe omdat ze mij logisch lijken.

En je voorbeeld zelf is eigenlijk heel slecht gekozen.
Als ik het goed begrepen heb, heeft iedereen in je voorbeeld de maatregelen wel gevolgd, en het heeft hen niet geholpen...
Je had dan beter eentje genomen waar ze het allemaal gevolgd hadden, maar door de schuld van een buitenstaander die zich niet aan de regels hield, het toch gekregen hebben.
En gezien de extreme voorzichtigheid van dat koppel, en het feit dat ze toch Covid binnengekregen hebben, bewijst nog maar eens dat de wetenschappers een element missen in het verhaal.
Hoe hebben ze het nu binnengekregen?
Op het werk?
In de winkel?
Van een besmette vriend of vriendin die op bezoek gekomen was?
Een van de twee die stiekem toch naar een feestje geweest was?
Contacttracing zou veel meer op zoek moeten gaan naar de bron, en dan ga je volgens mij bij de superverspreiders uitkomen.
Haal die eruit en je hebt de motor van de pandemie onklaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door boulder 12 dec 2020, 14:29, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Lees aub mijn feitenverslag duidelijk:ik spreek hier NIEMAND rechtstreeks aan.

Ik roep om om dit feitenrelaas te brengen aan / te laten lezen door diegenen die openlijk de maatregelen overroepen vinden, de controle erop niet kunnen hebben en die plannen hebben om "en masse" te vieren.

Er zijn er een hele hoop die enkel mits indrukwekkende maatregelen, zich aan de regels zullen houden en dan nog ...

En finaal: I rest my case. Tegenover het leven van dit kind, interesseert mijn privacy en een eventuele schending ervan om maatregelen te controleren, mij geen bal. Nogmaals, gezondheid en eenieders recht op leven is het hoogste goed dat er is. En veel van diegenen die zeggen dat privacy belangrijker is, wil ik wel eens zien spreken op het moment dat het gaat over hun (klein)kind. Gaarne bereid ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:En finaal: I rest my case. Tegenover het leven van dit kind, interesseert mijn privacy en een eventuele schending ervan om maatregelen te controleren, mij geen bal. Nogmaals, gezondheid en eenieders recht op leven is het hoogste goed dat er is. En veel van diegenen die zeggen dat privacy belangrijker is, wil ik wel eens zien spreken op het moment dat het gaat over hun (klein)kind. Gaarne bereid ...
Dat vind ik wel heel gemakkelijk.
Kinderen worden altijd gebruikt en misbruikt om sympathie en medelijden op te wekken, en een boodschap erdoor te jagen die anders niet te verdedigen valt.
Neen, de dood van dat kind betekent niet dat ik zomaar mijn privacy hoef op te geven.
We kunnen ook zeggen : gisteren is een kind doodgereden, vanaf nu worden alle auto's verboden.
Dat is te doorzichtig.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je kan geen beleid voeren op basis van 1 al dan niet overleden kind. Dat doen we ook niet in het verkeer: hoeveel mensen worden daar levenslang verminkt of dood gereden? We vinden dat "normaal". Coronamaatregelen hebben geenszins tot doel om overlijdensrisico tot 0 te brengen.
Een collega heeft een paar maanden geleden haar baby verloren na 8 maanden zwangerschap, los van corona. Dat is ook dramatisch.

Voor de ouders, de ganse familie- en vriendenkring is het overlijden sowieso een klap.

Overigens: ik ben een brave burger, respecteer alles wat er te respecteren is, maar zit - ongeacht uw verhaal - niet te wachten op politiedrones boven mijn huis/tuin.

@vliegen naar rode zone
Ik snap niet zo goed waarom dat nog toegelaten is, de 2de golf is mee aangestoken door de terugkeerders uit rode zones.
Qua beleid gaan we recht naar een 3de golf, omdat het beleid het vertikt om de lobbygroepen lik op stuk te geven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:@vliegen naar rode zone
Ik snap niet zo goed waarom dat nog toegelaten is, de 2de golf is mee aangestoken door de terugkeerders uit rode zones.
Qua beleid gaan we recht naar een 3de golf, omdat het beleid het vertikt om de lobbygroepen lik op stuk te geven.
Zoals professor Devos (niet de politicoloog, die andere) onlangs zei : "in het buitenland heb je beleid, in België neemt men maatregelen".
En dat is het probleem, men kijkt niet vooruit, heeft geen strategie, men wacht tot een bepaald probleem zich stelt, en gaat dan snel wat maatregelen nemen, daarna wacht men af, en neemt men nog wat meer maatregelen.

Je ziet dat ook met de vaccins.
Iedereen wist op hetzelfde ogenblik dat de vaccins eraan kwamen.
Toch was Duitsland al helemaal voorbereid over de vaccinstrategie, hier moesten ze nog beginnen met hun werkgroep op te richten.
Ondertussen zijn ze in Groot-Brittannië al aan het inenten, hier zijn ze nog aan het naspelen, zonder dat er echte spuitjes gezet worden.
Eigenlijk lijkt mij dat ideaal voor het Belgisch leger, die zijn ook gewoon van schietoefeningen te houden zonder kogels.
Ze roepen dan PANG, en dan laat de ander zich vallen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...tot weer iemand anders FLES roept :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Spijtig voor dat kindje dat overleden is maar in het verkeer zien we situaties waarbij op 1 en dezelfde plek (dodelijke) slachtoffers gevallen zijn in de loop van meerdere jaren. Telkens veel blablabla maar niks boemboemboem. We gaan het aanpassen, we gaan het verbeteren, we gaan maatregelen treffen, we gaan dit, we gaan dat... En uiteindelijk vele jaren na de feiten blijft alles dode letter. Typisch België. Als natuurlijk de postjes belangrijker zijn en we willens nillens een meerderheid moeten hebben om toch maar te kunnen regeren, zelfs al hebben we daar 6 of 7 partijen voor nodig, dan krijg je dit situaties. Geen enkele partij zit op dezelfde golflengte en iedereen moddert maar aan. Onze excellenties mogen zich in de handen wrijven dat we in een tamelijk beschaafd land leven. Op andere plaatsen waren ze al lang tegen de muur gezet en afgeschoten wegens zoveel incompetentie.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 12 dec 2020, 15:26, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:@vliegen naar rode zone
Zelfs zij die terugkeren worden niet gecontroleerd... maar men gaat wel met drones boven je hoofd rondvliegen en pizza's tellen :bang:
boulder schreef:Zoals professor Devos (niet de politicoloog, die andere) onlangs zei : "in het buitenland heb je beleid, in België neemt men maatregelen".
Onze nieuwe regering onder leiding van Alexander De Croo was toch oh zo geweldig ? Niet dus, de euforie is er al af :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Ik roep om om dit feitenrelaas te brengen aan / te laten lezen door diegenen die openlijk de maatregelen overroepen vinden, de controle erop niet kunnen hebben en die plannen hebben om "en masse" te vieren.
Maar je zit verkeerd
de absolute overgrote meerderheid is bang genoeg hoor.

vervelend blijft dat de beleidsmakers zich blijven verstoppen achter die 50 man die men per weekend beboet. in A'pen op 1 weekend 60 man, als ik goed kan rekenen is dat 0,01% vd A'pse bevolking. Voor mijn part mag je dat aantal vertienvoudigen (diegenen die men neit pakt) en dan zit je neit eens aan 1%.
die marginalen hebben geen invloed. niet op de stijging, niet op de dalingen en niet op de stagnatie.
voor het menselijk brein is 100 man samen zien heel veel volk, op de hele massa is da peanuts en een nonevent.
Maar ik zou ze niet beboeten en ze gewoon naar de spoed sturen.

Soit,
je blijft met beleid en maatregelen zitten, of nonbeleid. Berx had nog een klein beetje aanzien maar heeft zopas zichzelf begraven met haar pizzadozen

in november landen er 100 000 uit rode gebieden en er worden er 100 gecontroleerd
bouchez zegt vlakaf de regels te overtreden
contact tracing? men kan nu 90% bereiken en het stopt bij besmettingen in de familie. Da is geen interessant gegeven want de evidentie zelve. vanwaar kom het binnen volgens de overheid? school, werk en familie.
Alsof wij op deze moment nog iets anders doen :)

Duitsland en Engeland zijn klaar wat vaccinatie betreft. wij gaan proefdraaien om dan straks in dezelfde zaal zowel mensen te testen als in te enten.
Wie verzint dat? Waarschijnlijk zal er nog ergens ene een ingewikkelde procedure aan het verzinnen zijn met ene hoop papieren en een hoop regeltjes om burgers straks te kloten.
de app? werkt die nu al deftig of kunt ge nog steeds uw besmette vrouw langs achter pakken terwijl uw app vrolijk op groen blijft?
Tegenover het leven van dit kind, interesseert mijn privacy en een eventuele schending ervan om maatregelen te controleren, mij geen bal.
bankrekeningnummer, kaartnummer en code?
mastercard en cvc code mag natuurlijk ook :)

dat dode kind misbruiken zoals we nu zien? dat is gewoon staan dansen op da kind zijn graf

de maatregelen en het beleid zijn onbestaande en zo verliest ge de burgers. dus iedereen doet wat hij denkt dat goed is. Dus ook die mens die subiet naar zuid Afrika vliegt, iedereen is tenslotte op voorhand getest en ge hebt een masker op. Komt hij terug zal hij ook braaf da papiertje invullen (met die schone engelse naam). een papierke waar de overheid uiteraard niets mee doet.

hoeveel tonnen papier heeft de horeca in da half jaar weggesmeten met de namen van klanten?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Een leuke
Bijlagen
IMG-20201211-WA0000.jpg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ga het beleid niet verdedigen maar als je ziet dat het overal fout loopt en men overal problemen heeft met deze epidemie dan ligt het niet alleen aan dat beleid. Dit is geen test voor beleid maar veel meer, het is een test van de mens zelf. Kunnen we ons eigenbelang aan de kant schuiven voor de algemene belangen van iedereen? Dat geldt voor een politieker maar ook voor een garagist.

Hoe langer we erover doen om deze les te lezen, hoe meer slachtoffers er zullen vallen en hoe langer deze periode zal duren. Zie het als een test van de natuur.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

boulder schreef: Tot hiertoe is geweten dat hij op zijn eentje 59 bewoners besmet heeft, en het kunnen er nog meer worden.
Een superverspreider dus...
Het probleem is dat dat dus niet geweten is...
Men is pas beginnen testen toen er een externe positief testte.

Een normaal mens zou denken dat daar waar de meeste slachtoffers vallen het meest getest wordt... nee, daar moet eerst iemand deftig ziek worden(of zoals nu een externe positief zijn) voor ze heel de boel gaan testen. :bang:

Een normaal mens zou denken dat daar waar de meeste slachtoffers vallen, de meeste voorzorgsmaatregelen getroffen worden... maar nee, in de zorg wordt er verder gewerkt, positief of niet. :bang:

Had de sint daar niet binnengestapt, dan waren we waarschijnlijk terug een paar weken verder (tot er een bewoner goed ziek wordt) vooraleer heel den boel getest wordt.

Voor mij, en voor 99% van de 65-ers is covid helemaal niet levensbedreigend.. moet er niet opgepast worden ? Dat zeg ik helemaal niet..
MAAR, voor de groep waar de meeste slachtoffers vallen, en dan gaat het hier dus vooral om WZC en mensen die thuishulp nodig hebben, daar kunnen de voorzorgsmaatregelen niet streng genoeg zijn.... en daar gebeurt dus niks(lees veel te laat)

koenraaddeconinck schreef: Mag ik jullie allen eens uitdrukkelijk uitnodigen om volgende te lezen en te vertellen aan diegenen die de maatregelen bullsh** vinden en denken aan feesten in grote groep met eindejaar. Deze feiten zijn helaas, helaas waar gebeurd bij ons in het ziekenhuis:
Je moet me dat toch ff uitleggen, dat verband tussen een miskraam en ik die mijn ouders uitnodig met kerstmis :angel:
De wereld blijft doordraaien, ook voor die dame met miskraam, ben ik de grote egoïst ? en waarom probeert iedereen zo'n dingen in mijn schoenen te schuiven... je moet me dat echt ff uitleggen hoor, want ik ben niet mee.
Sinds wanneer zijn we zo gaan denken ? Waarom zijn we zo gaan denken ? En vooral is het nuttig om zo te denken ?
Laatst gewijzigd door iceke 12 dec 2020, 16:30, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Er is natuurlijk 1 makkelijke middenvinger die we binnenkort kunnen geven.. die spuit voor mij mogen ze houden :angel: en dat gaat(tegen dan) iedereen die me kent ook geweten hebben.
iceke schreef:Je moet geen anti vaxxer zijn om die spuit niet te willen hé Boulder ( ik ga niet constant gaan herhalen dat ik pro vaccinatie ben)
iceke schreef: Ik ben helemaal niet specifiek tegen dit vaccin...
Wat is het nu?
Voor het c19 vaccin ?
Tegen het c19 vaccin ?

Of gewoon draaien met de wind, hoe het het beste uitkomt voor jouw persoonlijk op dat moment ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Voor een vaccin, op vrijwillige basis, op het moment dat ik dat wil.. net zoals ik ook geen probleem heb met het griepvaccin (dat ik trouwens niet gekregen heb dit jaar, waar zit dat eigenlijk ?)

Dus nee ik geloof niet dat Bill Gates een microchip in het vaccin gaat stoppen en ons 24/24 7/7 gaat monitoren via 5g, ik geloof ook niet dat evil pharma van ons allemaal schaapjes gaat maken met dit vaccin... waar ik wel in geloof is dat dit vaccin wel eens te vroeg op de markt zou kunnen komen, zonder dat het terdege getest is (was dat rna vaccin niet iets helemaal nieuw ? )
Van het griepvaccin weet ik dat ik buiten een zere arm voor een dag of 4 helemaal geen bijwerkingen heb, van dit nieuwe vaccin weet ik helemaal niks, wat ik wel weet is dat de kans dat ik het loodje leg door corona verwaarloosbaar is. Dus waarom zou ik in hemelsnaam vooraan in de rij willen staan ? Red een baby ???
Laatst gewijzigd door iceke 12 dec 2020, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:Onze nieuwe regering onder leiding van Alexander De Croo was toch oh zo geweldig ? Niet dus, de euforie is er al af :roll:
Aan die euforie heb ik nooit aan meegedaan, hoor :lol:
Dizzy schreef:Ik ga het beleid niet verdedigen maar als je ziet dat het overal fout loopt en men overal problemen heeft met deze epidemie dan ligt het niet alleen aan dat beleid.
Ik zeg al maanden dat er iets niet klopt.
Je hebt al die Europese landen (hoeveel zijn het er juist, want ik bedoel meer dan de Europese Unie, maar heel het continent).
Elk van die landen heeft een ander beleid.
Toch zie je in elk van die landen ongeveer op hetzelfde moment een nieuwe golf ontstaan, dan weer dalen, en dan weer stagneren.
Dat is toch vreemd, want we hebben allemaal aparte maatregelen, verschillend van die andere landen.
Ik kan dus alleen maar concluderen dat we iets missen, en ik blijf aan die superverspreiders denken.
Het verwondert mij dat ik precies de enige ben die dat niet opmerkt (of weten de virologen dit al lang, maar zwijgen ze, omdat het op een falend tracing beleid wijst?).
Gisteren in "De Afspraak op Vrijdag" verwees professor Devos (niet de politicoloog) naar Australië waar hij quasi permanent woont.
Daar is alles onder controle, er komen nog nauwelijks nieuwe gevallen.
En hij verwees ook naar het contact tracing beleid, dat daar veel beter werkt, en net zoals ik zeg, verwees hij naar het opsporen van de bron van de besmetting.
Hij nam het woord superverspreider daarbij niet in de mond, maar de kans is groot dat je dan bij zo'n superverspreider uitkomt.
Dizzy schreef:Dit is geen test voor beleid maar veel meer, het is een test van de mens zelf.
Jij schuwt ook de grote woorden niet, hee? :lol:
Misschien tijd om nog eens een klassieker boven te halen :

"Don't ask what your country can do for you, but what you can do for your country!"
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Natuurlijk ligt de stijging aan de mensen die lak hebben aan de regels. En dat is méér dan 10 procent van de bevolking.

https://www.hln.be/buitenland/reiziger- ... ~ac81c602/

https://www.hln.be/buitenland/besmettin ... ~a9d038eb/

Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de wagens in de stad Eindhoven op een bepaald moment uit ons land kwamen.

M.a.w. Er waren daar méér Belgen dan Nederlanders aan het winkelen.

https://www.hln.be/brussel/nieuwstraat- ... ~a64bf8e9/
boulder
Elite Poster
Elite Poster

sint schreef:Had de sint daar niet binnengestapt, dan waren we waarschijnlijk terug een paar weken verder (tot er een bewoner goed ziek wordt) vooraleer heel den boel getest wordt.
Vraag is ook hoeveel mensen die nog buiten dat WZC aangestoken heeft.
Die 120 worden nu getest, maar er zijn er gegarandeerd nog een pak meer daarbuiten die hij onbewust besmet heeft.
iceke schreef:Voor een vaccin, op vrijwillige basis, op het moment dat ik dat wil.. net zoals ik ook geen probleem heb met het griepvaccin (dat ik trouwens niet gekregen heb dit jaar, waar zit dat eigenlijk ?)
Hmm, ja, als iedereen zo redeneert, dan heb je misschien 25% ingeënten, heb je dus ook geen groepsimmuniteit.
iceke schreef:Van het griepvaccin weet ik dat ik buiten een zere arm voor een dag of 4 helemaal geen bijwerkingen heb
Maar dat vaccin wordt toch ieder jaar aangepast aan de hand van de op dat moment voorkomende griepstammen?
Dus het is ook ieder jaar anders, en kan dus ook niet langdurig getest zijn...
En ja, ik heb mij dit jaar eens laten inenten, had inderdaad een paar dagen pijn aan de bovenarm.
iceke schreef:van dit nieuwe vaccin weet ik helemaal niks, wat ik wel weet is dat de kans dat ik het loodje leg door corona verwaarloosbaar is.
Dat is ietsje te gemakkelijk verondersteld.
Hangt af van leeftijd, overgewicht en andere aandoeningen.
Bovendien, men denkt altijd aan doodgaan, ik ken iemand die het gehad heeft, ze is er niet aan doodgegaan, maar de longschade is enorm, de revalidatieperiode erg lang.
iceke schreef:Dus waarom zou ik in hemelsnaam vooraan in de rij willen staan ? Red een baby ???
Tenzij jij al heel oud bent, zul je sowieso niet vooraan in de rij staan, ik ook niet.
Daarom dat ik zeg, ik zal al blij zijn als ik in september of oktober de kans krijg om mij te laten inenten.

Maar ik zie meerdere redenen, zonder groepsimmuniteit gaan we :

* om de zoveel tijd nieuwe golven hebben
* moeten blijven mondmaskers dragen, en vervelende maatregelen slikken
* kans lopen dat we een andere aandoening krijgen, maar dat het ziekenhuis vol ligt en we daaraan sterven of iets overhouden

En ja, ik wil gerust enige solidariteit tonen met anderen.
phil48 schreef:Natuurlijk ligt de stijging aan de mensen die lak hebben aan de regels. En dat is méér dan 10 procent van de bevolking.
Dat is wat men zegt omdat men het niet weet.
Een maand geleden klopte België zich op de borst dat we zo goed bezig waren, toen waren er geen Belgen die de regels aan hun laars lapten, zeker?

Er is nu een opstoot in West-Vlaanderen, en niemand kan verklaren waarom (volgens mij gewoon wat meer superverspreiders dan anders, kan gewoon toeval zijn).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: Vraag is ook hoeveel mensen die nog buiten dat WZC aangestoken heeft.
Die 120 worden nu getest, maar er zijn er gegarandeerd nog een pak meer daarbuiten die hij onbewust besmet heeft.
Moest het de griep zijn hadden we daar niet van wakker gelegen, nu wel, terwijl er waarschijnlijk in het WZC ook wel een paar gesneuveld zouden zijn.
Nu liggen we er wel van wakker en is hij de boeman(of super verspreider) terwijl we helemaal niet weten hoeveel zorgverleners of bewoners al positief waren voor die goedheilig man daar binnenstapte. Echt moeilijk kan dat toch niet zijn, een WZC periodiek testen, volgens mij zijn die testen interessanter dan iedereen testen die uit een vliegtuig stapt.
boulder schreef: Hmm, ja, als iedereen zo redeneert, dan heb je misschien 25% ingeënten, heb je dus ook geen groepsimmuniteit.
Die groepsimmuniteit gaan we gewoon nooit hebben hoor, dat is de grootste leugen van heel dit verhaal..

boulder schreef: Dat is ietsje te gemakkelijk verondersteld.
Hangt af van leeftijd, overgewicht en andere aandoeningen.
Bovendien, men denkt altijd aan doodgaan, ik ken iemand die het gehad heeft, ze is er niet aan doodgegaan, maar de longschade is enorm, de revalidatieperiode erg lang.
Dat risico wil "ik" dus lopen, sinds wanneer leven we in een communistisch regime waarin alleen het "wij" van tel is ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Moest het de griep zijn hadden we daar niet van wakker gelegen, nu wel, terwijl er waarschijnlijk in het WZC ook wel een paar gesneuveld zouden zijn.
De griep wordt ook onderschat, en dat komt omdat we veel zaken die niets met griep te maken hebben, allerhande verkoudheden, ook verkeerdelijk als griep catalogeren, op die manier lijkt het veel minder erg.
iceke schreef:Nu liggen we er wel van wakker en is hij de boeman(of super verspreider) terwijl we helemaal niet weten hoeveel zorgverleners of bewoners al positief waren voor die goedheilig man daar binnenstapte.
Goh, ik vind het eerder fout van dat woonzorgcentra dat ze zo'n sinterklaasevent toegelaten hebben.
iceke schreef: Die groepsimmuniteit gaan we gewoon nooit hebben hoor, dat is de grootste leugen van heel dit verhaal..
Hoe weet je dat zo zeker?
Als 80% ingeënt is, zal dat virus niet meer zo makkelijk rondgaan.
iceke schreef: Dat risico wil "ik" dus lopen, sinds wanneer leven we in een communistisch regime waarin alleen het "wij" van tel is ?
Men zal mij niet gauw van communistische sympathieën verdenken, maar eens iets doen voor een ander, daarvoor hoef je toch geen communist te zijn?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: De griep wordt ook onderschat, en dat komt omdat we veel zaken die niets met griep te maken hebben, allerhande verkoudheden, ook verkeerdelijk als griep catalogeren, op die manier lijkt het veel minder erg.
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.. wordt de griep onderschat of zijn de maatregelen die men nu neemt tov covid buitenproportioneel ?
boulder schreef: Goh, ik vind het eerder fout van dat woonzorgcentra dat ze zo'n sinterklaasevent toegelaten hebben.
Het gaat altijd een moeilijke zijn natuurlijk.. Ik kom zo weinig mogelijk bij mijn ouders binnen.. maar zij rijden natuurlijk wel naar NL, want daar waren de cafés nog open :angel:
Trek dat door naar de WZC, die staan ook niet te springen om een gevangenis 2.0 te zijn.. waar vind je een evenwicht in die maatregelen ?
Laat je niemand meer binnen en schaf je alles af ? Is dat leefbaar ? Imho, is periodiek testen daar de gulden middenweg... positief = quarantaine.
NIET zoals nu, pas testen als het al veel te laat is.
boulder schreef: Als 80% ingeënt is, zal dat virus niet meer zo makkelijk rondgaan.
Yup, dat verhaaltje kennen we van het griepvaccin, alleen vergeet men er bij te vertellen dat er nog jaarlijks duizenden doden vallen in België, ondanks de vele vaccinaties
boulder schreef: Men zal mij niet gauw van communistische sympathieën verdenken, maar eens iets doen voor een ander, daarvoor hoef je toch geen communist te zijn?
Natuurlijk niet, in normale omstandigheden, direct.. Zijn dit normale omstandigheden ? Ik zie veel te veel fout lopen en veel te veel vraagtekens bij wat er nu allemaal gebeurt om te zeggen "zet die spuit maar" dan zijn we er vanaf.
Trouwens, ik laat dat griepvaccin niet zetten omdat ik zo'n sociale kerel ben of de gemeenschap wil redden, ik laat dat vaccin zetten omdat ik geen week in bed wil steken als ni nodig is.
Het is een gemakkelijke oplossing, net zoals dat vitamine shotje elke morgen, dat is ook niet nodig als je heel je leven een gezond dieet aanhoud(ik zou wel willen hoor, maar soms is het frietkot+vitamine shot makkelijker dan an apple a day keeps the doctor away)
En zo maken we heel ons leven keuzes die misschien niet de beste zijn, maar soms de makkelijkste of de prettigste... EN DAT WIL IK VOORAL ZO HOUDEN.. niet alleen voor mij, voor iedereen. Ik lig echt niet wakker van die lockdown feestjes, van die vakantie reisjes of van mijn ouders die een koffie gaan drinken in Sluis... het enige waar ik wakker van lig is die idiote regels die mij beperken in mijn vrijheid + het feit dat ze amper werken als ik dan eens rondom mij begin te kijken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer

iceke schreef:Voor een vaccin, op vrijwillige basis, op het moment dat ik dat wil.. net zoals ik ook geen probleem heb met het griepvaccin (dat ik trouwens niet gekregen heb dit jaar, waar zit dat eigenlijk ?)
Gisteren nog een gekregen bij IDEWE via het werk.
iceke schreef:Van het griepvaccin weet ik dat ik buiten een zere arm voor een dag of 4 helemaal geen bijwerkingen heb
En zelfs zonder zere arm !
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

iceke schreef:
boulder schreef: Als 80% ingeënt is, zal dat virus niet meer zo makkelijk rondgaan.
Yup, dat verhaaltje kennen we van het griepvaccin, alleen vergeet men er bij te vertellen dat er nog jaarlijks duizenden doden vallen in België, ondanks de vele vaccinaties
Ik weet dat Wikipedia een slechte bron is, maar https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep#In_Belgi%C3%AB spreekt van
In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147.
Laatst gewijzigd door warpozio2 12 dec 2020, 18:16, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

phil48 schreef:Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de wagens in de stad Eindhoven op een bepaald moment uit ons land kwamen. [/i]

M.a.w. Er waren daar méér Belgen dan Nederlanders aan het winkelen.
Prachtig staaltje van scheve gevolgtrekking...

Ooit in NL geweest?
Daar gebruiken ze wel het OV.
Daar nemen ze véél vaker de fiets dan wij hier in BE.
Er wonen ook gewoon mensen in Eindhoven, die stappen naar de winkelstraten. :roll:

Als je dus enkel de auto's gaat tellen en die 1/1 overzetten naar aanwezigheid ben je totaal verkeerd bezig.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
koenraaddeconinck schreef:En finaal: I rest my case. Tegenover het leven van dit kind, interesseert mijn privacy en een eventuele schending ervan om maatregelen te controleren, mij geen bal. Nogmaals, gezondheid en eenieders recht op leven is het hoogste goed dat er is. En veel van diegenen die zeggen dat privacy belangrijker is, wil ik wel eens zien spreken op het moment dat het gaat over hun (klein)kind. Gaarne bereid ...
Dat vind ik wel heel gemakkelijk.
Kinderen worden altijd gebruikt en misbruikt om sympathie en medelijden op te wekken, en een boodschap erdoor te jagen die anders niet te verdedigen valt.
Neen, de dood van dat kind betekent niet dat ik zomaar mijn privacy hoef op te geven.
We kunnen ook zeggen : gisteren is een kind doodgereden, vanaf nu worden alle auto's verboden.
Dat is te doorzichtig.
Waarschijnlijk zo lang het uw kind niet is ... Sorry, maar hier haak ik af.

Iemand heeft ooit gezegd: de mate van beschaving van een samenleving, is te meten aan de mate waarin gezorgd wordt voor de zwaksten. Ik denk dat wij primaten zijn als ik dit betrek op wat er in de samenleving gebeurt en krijg rillingen van sommige reacties hier. No problem, soms staan mensen diametraal tegenover mekaar.

Velen blazen hier hoog van de toren en met alle recht. Maar als je dagelijks met het menselijk leed geconfronteerd wordt dat covid aanricht, ben je geneigd een andere partituur te spelen.

En leed opwekking met feiten over kinderen. Dit is echt bullsh** Exemplarisch kan ik even goed tientallen intrieste verhalen vertellen over volwassenen.

Misschien dat mijn confrontatie met de realiteit dag na dag, het verschil in visie verklaart ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:Waarschijnlijk zo lang het uw kind niet is ... Sorry, maar hier haak ik af.
Dat is een beetje simpel.
Het spreekt vanzelf dat als jij persoonlijk getroffen wordt door iets (een aanslag, een kind verliezen, etc.) dat dat voor jou gewoon quasi het belangrijkste is dat je je kunt indenken.
Maar je mag een beleid niet daarop afstemmen, zoiets heet emo-politiek.
koenraaddeconinck schreef:Iemand heeft ooit gezegd: de mate van beschaving van een samenleving, is te meten aan de mate waarin gezorgd wordt voor de zwaksten. Ik denk dat wij primaten zijn als ik dit betrek op wat er in de samenleving gebeurt en krijg rillingen van sommige reacties hier. No problem, soms staan mensen diametraal tegenover mekaar.
Ach, komaan, het is pure demagogie om te doen alsof wij de kinderen laten doodgaan, omdat we ertegen zijn dat drones met warmtecamera's ons voortdurend zitten te bespieden.
koenraaddeconinck schreef:En leed opwekking met feiten over kinderen. Dit is echt bullsh**
Dat ontkennen is bulsh**.
Als men geld vraagt voor de honger in Afrika, zijn het geen kale 50'ers die men toont, het zijn kinderen.
Staan er bordjes langs de weg om trager te rijden dan staat daar "Voor onze kinderen, rijd voorzichtig" (meestal met -dt), er staat niet "Voor onze vijftig plussers, rijd voorzichtig."
Er is dus overal leed, maar leed met kinderen wekt meer medelijden en sympathie op.
Dat zie je bij elke actie.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat veel verder dan dat hé, de rede dat jij vandaag op een felgekleurde stip staat te wachten en grote infopanelen staat te bekijken dat je uw moembakkes moet ophouden is niet toevallig... dat heet nudging, en dat wordt gewoon opgedrongen in de richtlijnen door onze overheid.
Een klein stickerke op de grond dat niet opvalt en een handgeschreven A4eke voor de deur met de richtlijnen is niet genoeg.
Maar bekijk ook vooral die video van MVR nog eens die ik vorige week heb gepost, hij geeft nog een pak meer technieken mee hoe je het gepeupel moet aanpakken om vooral zijn geboden te volgen.(het verwonderd me trouwens dat daar geen enkele comment op gekomen is)
Dat inspelen op onze gevoelens door de overheid is niet toevallig hé, dat is een welbewuste keuze (arm zorgpersoneel, bescherm de ouderen, jij ben misschien wel die superverspreider zonder het te weten)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

[sarcasme on]
Het samenleven met dat virus, SARS-CoV-2, gaat precies toch "wat" moeizamer dan velen lieten uitschijnen in maart 2020. :lol: :lol:
[sarcasme off]
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Weer een lockdownfeest met 100 aanwezigen stopgezet. Ondertussen mogen ze de boetes daarvoor toch eens gevoelig optrekken, 500 euro onmiddellijke inning (+verplichte quarantaine gedurende 1 week) en indien bij herhaling gevat, een week gemeenschapsdienst op een COVID-19 afdeling in de buurt. Zo zal het snel afgeleerd zijn.

En zowel Duitsland als Nederland overwegen ondertussen een hardere Lockdown (o.m. sluiten niet essentiële winkels in NL).

Ik hoop dat de overheid toch met een plan komt om kerst en nieuw enigszins gecontroleerd te laten verlopen, uiteraard met combinatie van voorlichting en handhaving. Anders krijgen we tweemaal een massa event met miljoenen mensen op het moment dat we nog halfweg de huidige 2e piek zitten.
Alleen zo voorkomen we een nieuwe Lockdown en een massieve burn-out bij de zorg. En denk ook eventjes aan alle mensen die al maanden wachten op een operatie of te laat hun kankerdiagnose krijgen waardoor we ze niet meer kunnen genezen. Of aan alle beroepen die door een derde golf weer of nog langer toe zullen moeten... Waar is dat 'tous ensemble' als het echt belangrijk is?

P.s. het vaccin is cruciaal maar zal helaas de komende maanden weinig verlichting brengen voor de ziekenhuizen. Slechts 17% van COVID-19 opnames zijn patiënten uit rusthuizen. De mortaliteit zou gelukkig wel normaal beduidend moeten dalen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

<cynisch>hup hup, op naar de volgende golf! </cynisch>

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

CCfan schreef:Weer een lockdownfeest met 100 aanwezigen stopgezet. Ondertussen mogen ze de boetes daarvoor toch eens gevoelig optrekken, 500 euro onmiddellijke inning (+verplichte quarantaine gedurende 1 week) en indien bij herhaling gevat, een week gemeenschapsdienst op een COVID-19 afdeling in de buurt. Zo zal het snel afgeleerd zijn..
Of zoals in Spanje:
Bar in Mallorca door de rechtbank veroordeeld met 201.000 EUR boete + 2 maanden sluiting wegens veelvuldig overtreden Corona regels.
https://www.mallorcazeitung.es/lokales/ ... l#cxrecs_s
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Duitsland gaat vanaf woensdag opnieuw in lockdown, en dat tot tot minstens 10 januari, met een lichte versoepeling tijdens de kerstdagen. Daarover zijn Berlijn en de deelstaten het eens geraakt, zo heeft bondskanselier Angela Merkel bekendgemaakt op een persconferentie. De meeste winkels en de scholen gaan dicht, religieuze diensten mogen enkel in zeer beperkte kring plaatsvinden. Er mag in het openbaar geen alcohol gedronken meer worden, en werkgevers moeten zo veel als mogelijk telewerk mogelijk maken. Binnen- en buitenlandse reizen worden ten strengste afgeraden.
Bron: HLN (& AD, Focus, Reuters)

Er wordt ook gekeken naar meer ingrijpende maatregelen, dewelke succesvol in andere landen werden toegepast:
Duitse wetenschappers adviseerden de politiek in de herfst al om te focussen op Nieuw-Zeeland en Oost-Aziatische landen. Die wisten het coronavirus in te dammen met een harde lockdown van drie weken, waarna de zevendaagse incidentie (aantal nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners in een week) weer onder de kritische bovengrens van 50 gevallen zakte en contactonderzoek van de besmettingsbronnen mogelijk maakte. Desondanks bleef een harde lockdown in Duitsland uit.
Misschien gaat het ooit nog dagen dat het virus buiten houden toch de betere optie is... :lol: :lol:

Of toch minstens zo goed als buiten houden. :wink:
1207
Elite Poster
Elite Poster

CCfan schreef:Weer een lockdownfeest met 100 aanwezigen stopgezet.
beelden gezien vd luchthavens de laatste dagen?
geen van die mensen gaan ergens in de fout.
En zowel Duitsland als Nederland overwegen ondertussen een hardere Lockdown (o.m. sluiten niet essentiële winkels in NL).
klopt en da vind ik interessant

Duitsland zit aan 600 doden op 80 miljoen inwoners en willen verstrnegen, oa scholen dicht
wij zitten nog steeds aan 100 doden op 10 miljoen inwoners. 2 weken geleden waren we zogezegd goed bezig
Ik hoop dat de overheid toch met een plan komt
de overheid wil mensen in hetzelfde lokaal zowel testen als laten inenten. dat is ons beleid
net op de 7e dag heeft men het over de verplichte negatlieve test als je landen binnen wil.
Belgie? we zijn in maand 10 vd pandemie en nu praat men erover om da heir misschien ook te doen :)

maar laat ons focussen op die marginale groep idioten. En laat ons mekaar wijsmaken dat die mensen totaal niet in de fout gaan als de cijfers dalen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

1207 schreef: net op de 7e dag heeft men het over de verplichte negatlieve test als je landen binnen wil.
Belgie? we zijn in maand 10 vd pandemie en nu praat men erover om da heir misschien ook te doen :)
Tijdens de herfstvakantie 110 000 teruggekeerd uit rode zones (met het vliegtuig) en 154 ervan werden getest.

Misschien kunnen ze al beginnen met weer grenscontroles te doen (wie in Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk... ging shoppen op de bon) en verplichte test in Zaventem etc.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer

@koenraaddeconinck

Ik heb met aandacht je verhaal gelezen en het toont nog maar eens aan wat een vetzak SARS-CoV-2 is. Maar veel meer heb ik er eigenlijk niet uitgehaald en ik zoek nog steeds naar de argumentele waarde van je bijdrage. Ik ken zelf ook een aantal verhalen met dezelfde lading. Maar het meest essentiële element mis ik. Is er geweten hoe de vrouw besmet is geraakt? Je zet de slachtoffers neer als 'brave mensen' en dat zal waarschijnlijk ook wel zijn, maar toch is het virus op één of andere manier binnen geslopen in het gezin. De man op zijn werk, in de winkel?

Ondanks je ontkenning probeer je wél een aantal mensen hier op het forum aan te spreken die sommige maatregelen (terecht) in twijfel trekken. Want dat is uiteindelijk het opzet van je verhaal : "Kijk eens wat voor shit je krijgt als 'de maatregelen' niet gevolgd worden." En éénieder die iets kritisch is over diezelfde maatregelen moet er nog maar eens op gewezen worden wat het virus veroorzaakt?

Begrijp me niet verkeerd hé. De maatregelen gaan bijlange na niet ver genoeg omdat de overheid met twee maten en twee gewichten werkt. Het voorbeeld van die WC was zo sprekend. En dan krijg je een verlies in draagvlak waardoor een aantal mensen er de brui aan geven. Ik praat dat absoluut niet goed voor alle duidelijkheid.

Over privacy zijn hier op userbase al heel wat woorden gewisseld dus die discussie ga ik nu niet voeren, maar ik kan wel zeggen dat drones en andere controlemiddelen niets bij brengen in een oplossing naar de crisis waarin we zitten maar eigenlijk een afspiegeling zijn van het falen van onze overheid.

Ik vind het ongelooflijk verbazend hoe naïef en verontwaardigd dat de overheid nu is terwijl elk klein kind zag aankomen dat de cijfers gingen uitvlakken omdat men nog altijd een consensus probeert te maken met het virus en dat is de misdaad die onze beleidsvoerders op hun palmares mogen bijschrijven.

Maar het zijn wel de lockdown feestjes en de idioten die massaal in de winkelstraten paraderen die de krantenkoppen halen. Qua framing kan dat tellen. Maar geen kat die reageert op het vele lobbywerk dat er op de achtergrond gebeurd...
1207
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef: Maar het zijn wel de lockdown feestjes en de idioten die massaal in de winkelstraten paraderen die de krantenkoppen halen. Qua framing kan dat tellen. .
is het framing of is het gewoon luie journalistiek?
hier moet ge gewoon afgaan op een persberichtje vd flikken en ergens een foto van een combi of een shopping center zien te pakken te krijgen.

er zijn interessantere dingetjes rond corona maar dat kost meer tijd en energie om daar mee bezig te zijn.
kies zelf maar uit, genoeg onderwerpen dnek ik dan
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nu hoor je het eens van een ander, intelligent persoon
https://www.hln.be/binnenland/invloedri ... ~afd69319/

Deze wil ik jullie ook niet onthouden: corona sneltest kleurt positief door... Cola
https://www.hln.be/nieuws/coronasneltes ... ~a3c6fcc7/

Voor dit laatste artikel is het gewoon even wachten op reacties van de linkiewinkies die geen probleem hebben met de test an sich maar die er wél een probleem van maken dat die aangebracht werd door iemand van het FPÖ. Ik ken mijn pappenheimers hier ondertussen al. Mijn mening: als die test een foutief resultaat geeft op basis van een paar druppels cola, dan is die test onbetrouwbaar. Ongeacht wat "experts" ook mogen beweren.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 13 dec 2020, 14:52, in totaal 2 gewijzigd.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

1207 schreef: beelden gezien vd luchthavens de laatste dagen?
geen van die mensen gaan ergens in de fout.
Welja 'gaat niet in de fout' is natuurlijk wel ruim genomen. De overheid stelt dat reizen 'sterk afgeraden is' en dat enkel omdat Europa heeft afgesproken dat we het niet gaan verbieden. Als we dan met zijn allen lekker dat toch gaan doen, kunnen we dan stellen dat we 'niets fout doen'? Is het dan echt zo levensnoodzakelijk om de zon elk jaar op te zoeken? Kunnen we niet voor een keer eens gewoon thuis blijven en dat geld voor volgend jaar opsparen of uitgeven aan, weet ik veel, een home cinemaset of desnoods een hobby treinset?

Het mag na 10 maanden hopelijk toch ondertussen al wel eens duidelijk zijn welke dingen coronaveilig zijn en welke niet. Dat fameuze gezond verstand zal bij al die vakantiegangers zeker tijdelijk ook op vakantie zijn gegaan. Net als trouwens bij de mensenmassa's in de Nieuwstraat e.d., wat heb je nu absoluut nodig dat rechtvaardigt om in zo'n massa te kruipen en niet 1 of 2 maand kan wachten, tot de cijfers weer beter zijn?
Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mag toch ook wel. De boodschap van Vincent VQ in de 7e dag om op positieve voorbeelden te gaan focussen in het nieuws en de media, kan daar wel helpen, denk ik dan.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”