Voip Proximus gekoppeld aan MS Teams
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Sinds vandaag zijn een aantal testkandidaten op het werk die voip gaan testen om de -hopeloos verouderde- telefooncentrale te vervangen.
Normaal was dit begin oktober gepland door Proximus.
We verwachten van Proximus nog een uitleg over de werking.
"We hebben een nieuw (extra) nummer gekregen dat gekoppeld is aan ons Teams-account. Als je in Teams aan de linkerkant “Oproepen” selecteert vind je onderaan een knop “Kies een nummer”. Selecteer je dit, dan krijg je een numeriek klavier te zien. In sommige gevallen toont Teams het numeriek klavier dadelijk. Van hieruit kan je met uw toegekend nummer bellen naar om het even waar (bijvoorbeeld een gsm-nummer of vast toestel)" Dat betekent dat als iemand je belt, je pc, laptop en je gsm allemaal tegelijk kunnen beginnen rinkelen (tenminste als Teams op deze toestellen geïnstalleerd is)."
SIP-gegevens die ik in Fritzbox zou kunnen ingeven, zal wss. niet mogelijk zijn? Nog altijd liever een gewone DECT. (die altijd werkt).
Normaal was dit begin oktober gepland door Proximus.
We verwachten van Proximus nog een uitleg over de werking.
"We hebben een nieuw (extra) nummer gekregen dat gekoppeld is aan ons Teams-account. Als je in Teams aan de linkerkant “Oproepen” selecteert vind je onderaan een knop “Kies een nummer”. Selecteer je dit, dan krijg je een numeriek klavier te zien. In sommige gevallen toont Teams het numeriek klavier dadelijk. Van hieruit kan je met uw toegekend nummer bellen naar om het even waar (bijvoorbeeld een gsm-nummer of vast toestel)" Dat betekent dat als iemand je belt, je pc, laptop en je gsm allemaal tegelijk kunnen beginnen rinkelen (tenminste als Teams op deze toestellen geïnstalleerd is)."
SIP-gegevens die ik in Fritzbox zou kunnen ingeven, zal wss. niet mogelijk zijn? Nog altijd liever een gewone DECT. (die altijd werkt).
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Neen, dit is via een Microsoft integratie en enkel werken als je over de juiste licentie beschikt. Proximus, en anderen, hebben hiervoor een Microsoft overeenkomst moeten sluiten om dat te doen werken.
Wij gebruiken bvb Fonzer telefonie, gekoppeld aan mijn Teams, en dat werkt echt wel super. Altijd bereikbaar op vaste nummer, maar enkel tijdens de kantooruren geen GSM nummer meer uitdelen nodig.
Wij gebruiken bvb Fonzer telefonie, gekoppeld aan mijn Teams, en dat werkt echt wel super. Altijd bereikbaar op vaste nummer, maar enkel tijdens de kantooruren geen GSM nummer meer uitdelen nodig.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Jullie gebruiken Teams voice met direct routing:
- Het bedrijf heeft een MS Teams PBX licentie nodig (inbegrepen in verschillen 365 licenties of als standalone add in).
- Proximus als direct routing partner handelt de telefoongesprekken zelf af (ofwel as a service, ofwel door een audiocodes onprem te installeren, ofwel door een audiocodes op virtuele machines oid).
Je kan een certified Teams phone linken, maar een echte SIP native phone (nog) niet. Dat zou begin 2021 mogelijk moeten worden volgens MS.
Px staat hier enkel in als direct routing partner > de PBX functionaliteit zit volledig in Teams.
- Het bedrijf heeft een MS Teams PBX licentie nodig (inbegrepen in verschillen 365 licenties of als standalone add in).
- Proximus als direct routing partner handelt de telefoongesprekken zelf af (ofwel as a service, ofwel door een audiocodes onprem te installeren, ofwel door een audiocodes op virtuele machines oid).
Je kan een certified Teams phone linken, maar een echte SIP native phone (nog) niet. Dat zou begin 2021 mogelijk moeten worden volgens MS.
Px staat hier enkel in als direct routing partner > de PBX functionaliteit zit volledig in Teams.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kan je in Teams geen oproepdoorschakeling (telefoonnummer) ingeven, zodat ook jouw DECT meebelt met binnenkomende oproepen?satsurfer schreef:SIP-gegevens die ik in Fritzbox zou kunnen ingeven, zal wss. niet mogelijk zijn? Nog altijd liever een gewone DECT. (die altijd werkt).
Of een SIP-URI?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Hey, ik lees mee. Wij zijn een bedrijf zonder kantoor met 3 interne medewerkers en 4 intern/externen. Iedereen is thuiswerker. We zitten op MS365. Iedereen heeft een mobiele telefoon (wat in het geval van de interne medewerkers, wel een beetje overkill is) en we bellen met elkaar bijna altijd met teams.
Ik ben nu wel geïnteresseerd om ook de klanten te laten inbellen via teams, ofwel naar een centraal bedrijfsnummer (dat we nu niet hebben).
Wat is de stap die ik best neem?
Ik ben nu wel geïnteresseerd om ook de klanten te laten inbellen via teams, ofwel naar een centraal bedrijfsnummer (dat we nu niet hebben).
Wat is de stap die ik best neem?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als je niet teveel eisen hebt aan callcenter functionaliteiten zou ik gewoon de "Business Voice with Calling plan" addon nemen.
Meer info: https://docs.microsoft.com/en-us/micros ... l-business
Meer info: https://docs.microsoft.com/en-us/micros ... l-business
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Idem. Al valt het soms wel tegen, maar meestal heel goede kwaliteit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Met een voipnr geïntegreerd in teams of van teams nr teams?Sasuke schreef:Bij mij/ons is de kwaliteit beter dan met een gewone voip telefoon eigenlijk. Ik gebruik de cliënt zowel op smartphone als op pc en beide zijn beduidend beter dan normale gsm gesprekken.
ik bel vaste nrs en heb met mijn softphone veel betere kwaliteit.
Wij zijn voor de covid crisis overgegaan met de volledige telefonie naar teams.
Op een weekeend tijd had de IT afdeling het opgezet
We behielden onze telefoonnummers en alles werkt vlot en zonder kwaliteitsverschil.
Vroeger schakelde we de vaste lijn door naar gsm als we van op locatie/thuis werkte, maar dat is dus niet meer nodig.
Op een weekeend tijd had de IT afdeling het opgezet
We behielden onze telefoonnummers en alles werkt vlot en zonder kwaliteitsverschil.
Vroeger schakelde we de vaste lijn door naar gsm als we van op locatie/thuis werkte, maar dat is dus niet meer nodig.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Hoe doe je dat nu ?? In een lift werkt er volgens mij niks, geen ontvangst is geen ontvangst hè.
Het is niet zaligmakend, maar het werkt beduidend beter over 4G dan een gewone sip client
Het is niet zaligmakend, maar het werkt beduidend beter over 4G dan een gewone sip client
Laatst gewijzigd door meon 12 dec 2020, 19:03, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Full quote verwijderd.
Reden: Full quote verwijderd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Modbreak:
Aanvallen hoeft niet bij mensen die je willen helpen.
er staan overal gsm versterkers van proximus en orange i/h gebouw. Dus kan eens uitvallen als je in lift kruipt.Aanvallen hoeft niet bij mensen die je willen helpen.
Teams vooral goed als je je in goede wifi dekking bevindt.
Al gehoord van voWIFI/voLTE?
denk betrouwbaarder dan van ene nr andere AP te switchen.
Tja, OVH zegt me a/d telefoon dat LTE (juiste term) niet geschikt is voor voip.
En als ik bel met voip sipclient GSM nr fritzbox ovh nr en fritz fon glashelder, alsof persoon naast me staat.
teams 'voip-in' is dat voor alle duidelijkheid NIET.
Signal bellen meestal ook top.
En die wise guys die bellen met die Telenet Triing brol hoor ik van uren ver....dan zeg ik, bel eens met gewone telefoon, want is niet om aan te horen ..delay, wegvallen. Werkt nog altijd niet na 6 jaar?
Och ja, luister ook nr 24 bit/96 kHZ muziekfiles met gemodde voeding en gemodde streamer, mss daardoor iets te veeleisend dan de 'gem'. telefonieklant?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat was héél erg vijandig hierboven, Satsurfer.
Bij ons op het werk hebben we repeaters IN de liftkoker voor 2G, 3G, dus mobiele telefonie valt daar niet weg. Wifi wél .
Proximus heeft nog géén VoWIFI, dat zou er eind deze maand, begin volgende maand aan moeten komen.
De geluidskwaliteit bij elk van die VoIP en ook mobiele telefonie komt bijna altijd neer op beschikbare bandbreedte die stabiel beschikbaar is voor voice en welke codecs daar bij gebruikt worden en ook welk type headset. Zo gebruiken wij op het werk dure Plantronics 8200 UC-hoofdtelefoons, maar als je daar niet de bijhorende dongle gebruikt klink je alsof je een GSM-toestel uit het jaar 2000 vast hebt.
Ik kan (nog) niets zeggen over extern bellen via Teams (dat doen wij nog via Skype for Business), maar mijn gevoel zegt wel dat Teams-naar-Teams gemiddeld beter klinkt en stabieler is dan Skype-naar-Skype.
Bij ons op het werk hebben we repeaters IN de liftkoker voor 2G, 3G, dus mobiele telefonie valt daar niet weg. Wifi wél .
Proximus heeft nog géén VoWIFI, dat zou er eind deze maand, begin volgende maand aan moeten komen.
De geluidskwaliteit bij elk van die VoIP en ook mobiele telefonie komt bijna altijd neer op beschikbare bandbreedte die stabiel beschikbaar is voor voice en welke codecs daar bij gebruikt worden en ook welk type headset. Zo gebruiken wij op het werk dure Plantronics 8200 UC-hoofdtelefoons, maar als je daar niet de bijhorende dongle gebruikt klink je alsof je een GSM-toestel uit het jaar 2000 vast hebt.
Ik kan (nog) niets zeggen over extern bellen via Teams (dat doen wij nog via Skype for Business), maar mijn gevoel zegt wel dat Teams-naar-Teams gemiddeld beter klinkt en stabieler is dan Skype-naar-Skype.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Dat kan ik bevestigen. Wij zitten op het bedrijf in overgangsfase, en de gesprekken over Teams zijn stukken beter, en stabieler.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens mij hebben ze nu wel al VoWiFi, al zoeken op hun forum ben ik op een thread terechtgekomen waar iemand het over zijn VoWifi had van Proximus en was ook geen tester van VoWifi.meon schreef: Proximus heeft nog géén VoWIFI, dat zou er eind deze maand, begin volgende maand aan moeten komen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Heeft Microsoft dan calling plans voor Belgie ?Sasuke schreef:Als je niet teveel eisen hebt aan callcenter functionaliteiten zou ik gewoon de "Business Voice with Calling plan" addon nemen.
Meer info: https://docs.microsoft.com/en-us/micros ... l-business
Wat zijn trouwens prijzen om Proximus (kan Telenet dit ook) te gebruiken als direct routing partner ?
Is zoiets betaalbaar voor een kleine KMO ?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Volgens mij heeft Teams al calling plans voor België ja. Via directrouting zijn de kosten meestal tussen de 5 en de 10 EUR/maand/extensie, afhankelijk van de providers (er zijn er genoeg die dat doen, niet enkel proximus/telenet/...)
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Vorige week nog niet. Heb MS daarover aan de lijn gehad. Ze verwijzen nu nog door naar een reseller.Sasuke schreef:Volgens mij heeft Teams al calling plans voor België ja. Via directrouting zijn de kosten meestal tussen de 5 en de 10 EUR/maand/extensie, afhankelijk van de providers (er zijn er genoeg die dat doen, niet enkel proximus/telenet/...)
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ah, straf, had het anders verwacht, maar moet toegeven dat wij ook altijd via een partner werken hiervoor.
Maar gewoon bellen en 02/03 nummers koppelen aan een teams extensie kan normaal wel zonder een partner hoor. Pbx functionaliteit zou ik sowieso niet bij Microsoft afnemen.
Je kan bijna alle MS opties steeds 30 dagen trial krijgen, zelfs al heb je nog geen O365 omgeving.
Maar gewoon bellen en 02/03 nummers koppelen aan een teams extensie kan normaal wel zonder een partner hoor. Pbx functionaliteit zou ik sowieso niet bij Microsoft afnemen.
Je kan bijna alle MS opties steeds 30 dagen trial krijgen, zelfs al heb je nog geen O365 omgeving.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Microsoft heeft inderdaad een calling plan voor Belgie maar dat is vrij duur in vergelijking met andere providers zoals Proximus.Sasuke schreef:Volgens mij heeft Teams al calling plans voor België ja. Via directrouting zijn de kosten meestal tussen de 5 en de 10 EUR/maand/extensie, afhankelijk van de providers (er zijn er genoeg die dat doen, niet enkel proximus/telenet/...)
Ik hoor niemand Microsoft aanbevelen voor het calling plan.
Volgens mij heb je hier een SBC voor nodig en dat is toch niet zo eenvoudig dacht ik.Sasuke schreef:Maar gewoon bellen en 02/03 nummers koppelen aan een teams extensie kan normaal wel zonder een partner hoor.
Enige motivatie voor dit statement ?Sasuke schreef:Pbx functionaliteit zou ik sowieso niet bij Microsoft afnemen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Motivatie: Schoenmaker blijf bij je leest. Microsoft hun ecosysteem is gestoeld op partnerships. Vanaf je ietwat meer geavanceerde PBX functionaliteit nodig hebt zal je naar Anywhere365 of andere partners moeten kijken, en das niet goedkoop
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
De vraag is hoeveel percent van de gemiddelde KMO dit (uitgebreide contact center functionaliteit) nodig heeft ?Sasuke schreef:Vanaf je ietwat meer geavanceerde PBX functionaliteit nodig hebt zal je naar Anywhere365 of andere partners moeten kijken, en das niet goedkoop
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Dat Teams (nog niet) de functionaliteit heeft van een geavanceerde PBX wil ik best geloven maar ik ben nog volop bezig met de requirements af te checken voor een business case van een KMO. Geavanceerde contact center functionaliteit zit hier echter niet bij.
Alle input is dus welkom in deze context.
Alle input is dus welkom in deze context.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als je geen hunt groep nodig hebt in de kleine KMO dan zal alles er wel inzitten. Vanaf je hunt groeps, advanced logging/reporting e.a. nodig hebt dan moet je naar Luware of A365. Maar voor: "Bellen met 1 of meerdere mensen, Wachtmuziek, menu keuzes en callgroepen", dan zit alles er wel in ondertussen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
je hebt wel een goed product hoor daarDarkV schreef:Ik heb hen even een mailtje verzonden voor wat meer info... al ga ik niet meteen het risico nemen dit te gebruiken in een professionele omgeving.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Hoe goed het product ook is... als het fout gaat sta je vrees ik redelijk alleen.honda4life schreef:je hebt wel een goed product hoor daar
Maar voor sommige kleine bedrijfjes is het vast en zeker een optie... vandaar m'n interesse erin.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
sinds januari nieuw werk, en daar werken ze met Skype. + een IP phone op sommige posten. Uw skype contacten te zien in de IP-phone.
Werkt zeer goed. HD-voice.
Iedereen heeft een fixed Skype nr.
Wss. nadien overvloeien in Teams? (was op vorig werk, maar daar hadden ze nog geen voip) behalve 'testen' met 10 man en niet overtuigd.
Werkt zeer goed. HD-voice.
Iedereen heeft een fixed Skype nr.
Wss. nadien overvloeien in Teams? (was op vorig werk, maar daar hadden ze nog geen voip) behalve 'testen' met 10 man en niet overtuigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
SfB wordt uitgefaseerd door Microsoft dus uiteindelijk zal je naar Teams moeten (of iets totaal anders).satsurfer schreef:sinds januari nieuw werk, en daar werken ze met Skype. Wss. nadien overvloeien in Teams? (was op vorig werk, maar daar hadden ze nog geen voip) behalve 'testen' met 10 man en niet overtuigd.
Momenteel bellen we ook via SfB en dat werkt wat mij betreft prima (dus ik zie niet in waarom dat bij Teams niet zo zou zijn maar je input is steeds welkom waarom men niet overtuigd was).
Proximus biedt hier z'n VMS systeem voor aan... wat op zich extra kosten meebrengt (en de pricing ervan is me nog niet geheel duidelijk). Of men de optie zonder VMS wil aanbieden is eveneens nog onduidelijk (ook omdat het onduidelijk is wat Teams nu echt als PBX kan). Voorlopig dus nog redelijk wat "onduidelijk"Sasuke schreef:Motivatie: Schoenmaker blijf bij je leest. Microsoft hun ecosysteem is gestoeld op partnerships. Vanaf je ietwat meer geavanceerde PBX functionaliteit nodig hebt zal je naar Anywhere365 of andere partners moeten kijken, en das niet goedkoop
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Proximus heeft het ondertussen opgegeven... men is er duidelijk niet klaar voor wanneer enkele kritische vragen volgen.
Trouwens Telenet heeft na een week ook nog niets van zich laten horen.
Dit zijn dan de grote telecom spelers
Trouwens Telenet heeft na een week ook nog niets van zich laten horen.
Dit zijn dan de grote telecom spelers
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Er is ook nog Sewan, het vroegere 3StarsNet.DarkV schreef:Proximus heeft het ondertussen opgegeven... men is er duidelijk niet klaar voor wanneer enkele kritische vragen volgen.
Trouwens Telenet heeft na een week ook nog niets van zich laten horen.
Dit zijn dan de grote telecom spelers
Ik heb bij hen 2 VoIP trunks en ben klant sinds 2007. Ik heb veel nummers maar een heel laag verbruik.
De SIP toestellen worden hier ook gebruikt met 2 videofoons.
Zij hebben direct routing al een tijdje uitgerold in Frankrijk en ze beloofden me een tijd geleden al dat ze binnenkort ook in België klaar zouden zijn.
Ik ben benieuwd naar hun oplossing, maar desnoods installeer ik zelf een SBC.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Wij hebben een bestaand 100 reeks nummer geporteerd van Proximus naar Teams, die nummers zijn dus nu beschikbaar in Teams, en het enig bedrijf waar we contact hebben gehad is Microsoft.
Voor NL hebben we ook bij MS een nieuwe nummerreeks (10) ook exclusief via MS.
Voor NL hebben we ook bij MS een nieuwe nummerreeks (10) ook exclusief via MS.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset