Shadow PC en packet loss

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
conda
Starter
Starter

Sinds 4/12 zijn we omgeschakeld naar EDPNET. Dit is tot hiertoe een positieve ervaring geweest. Bij EDPNET hebben ze het druk momenteel met teckniekers, die in quarantaine moeten en plots uitvallen, veel aanvragen voor aansluitingen, etc...
Enkele keren contact met EDPNET gehad en telkens vriendelijke, degelijke en eerlijke info gekregen. 1 keer uitstel gehad van installatie en tweede keer hebben ze extra moeite gedaan om ons alsnog aangesloten te krijgen, gezien de technieker ziek was en toch nog een andere technieker omgeleid om de installatie te komen doen. Extra punten voor EDPNET hiervoor. Het zijn geen gemakkelijke tijden, maar dat ter info.

De eerste dagen was dit een droom scenario. Alles werkte prima. We klommen snel van een 20/6 profiel, een half uur later zaten we op 50/15 en na ongeveer 24 uur een 100/30 profiel, dat ondertussen nog is gestegen naar 100/35. We zitten hier op 360m van de kast, dus al bij al mag ik niet klagen denk ik dan.

Ik gebruik Shadow als gaming service en op de kabel werkte dit prima. Een stabiele ping van rond de 21 ms en om de twee maanden eens de router herstarten, zodat deze altijd de kortste route naar de servers in Parijs vond en alles werkte terug prima.

De eerste dagen na de omschakeling naar EDPNET werkte alles evenzeer prima. Een ping van 11 tot 12 ms was zelf een sterke verbetering, dan over de kabel (Orange).

Nu kom ik even tot het punt van deze thread.
Om een lang verhaal kort te maken was er hiervoor al een NTP2007 kastje en een aansluiting door de muur voor telefoon. Gezien we geen vaste telefoon meer gebruiken had de technieker ervoor gezorgd dat ik de modem binnen kon aansluiten, omdat dit een muur uitsluit en het WIFI signaal beter is. Hiervoor moest ik enkel de VDSL splitter weg nemen en het signaal werd via een kabel door de muur naar het aansluitpunt gestuurd. Gezien we geen vaste telefoon gebruiken kon dit.
Hiervoor heb ik een extra CAT kabel getrokken om het internet te kunnen verdelen over de rest van ons netwerk.
VDSL splitter uitgetrokken en de modem verplaatst naar het tweede punt, dan de model aangesloten, opnieuw laten syncen tot er connectie was. Alles was in orde tot ik in mijn shadow account merkte dat er ineens heel veel packet loss was. Tot het punt dat dit de ervaring erg stoorde. Een ander streaming protocol zorgde dan weer voor 0% packet loss, maar een ping spikes met een slechte ervaring als gevolg.
Ondertussen heb ik de modem terug naar zijn originele plek gebracht (met muur tussen), VDSL plitter terug in het NTP2007 punt gestoken en geresynct. Het internet werkt prima, maar het packet loss in Shadow bleef.

Ik had een ticketje aangemaakt bij Shadow en ze vroegen om aan mijn ISP te vragen om een reboot van de lijn te doen. Gisteren in de namiddag heb ik een ticketje aangemaakt bij EDPNET, maar gezien het weekend is, zal ik tot begin volgende week moeten wachten uiteraard alvorens ze hier gevolg aan kunnen geven.

Gisteren rond 22u merkte ik dat met de VDSL splitter terug op zijn plek de packet loss in Shadow al een stuk beter, maar nog niet verdwenen. Deze ochtend lijkt het nog te zijn verbeterd, maar nog niet helemaal verdwenen. Wel op een punt dat het niet storend meer is in het gebruik van Shadow.
Vermoedelijk zal EDPNET me wel het antwoord volgende week kunnen geven, maar ik vroeg me af of de packet loss volledig zal verdwijnen zonder reboot van de lijn of toch vragen om een reboot te doen en opnieuw laten opbouwen van een 20/6 --> 50/15 --> 100/3 -->100/35 profiel?

Ik heb geen ervaring met VDSL technologie, vandaar de vraag.

Ik had de technieker bij installatie ook niet verteld dat ik gebruik maak van een cloudgaming service, gezien ik niet wist dat het misschien relevant zou zijn.

Verder wel erg tevreden van EDPNET tot hiertoe.
Als ik op voorhand had geweten dat geen VDSL splitter packet loss zou veroorzaken, dan had ik alles gelaten voor wat het was natuurlijk.
Als ik de packet loss volledig weg krijg, zoals in het begin, dan ga ik van "heel tevreden" naar "happy camper" status. :-)

Enig idee of de packet loss vanzelf nog zal verdwijnen of toch een reboot laten doorgaan?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb vandaag ook veel packet loss:

Code: Selecteer alles

Pinging google.Be [172.217.17.35] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.17.35: bytes=32 time=111ms TTL=117
Request timed out.

Code: Selecteer alles

Pinging edpnet.be [212.71.0.128] with 32 bytes of data:
Reply from 212.71.0.128: bytes=32 time=59ms TTL=60
Reply from 212.71.0.128: bytes=32 time=58ms TTL=60
Reply from 212.71.0.128: bytes=32 time=57ms TTL=60
Reply from 212.71.0.128: bytes=32 time=58ms TTL=60
Op hun website staat er (nog) niets, maar er is wel wat mis volgens mij.

- Youtube laadt niet/traag
- Smartschool laadt niet/traag
- Gmail idem
-
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Net vernomen: DDOS aanval

Bron edpnet op Twitter
Everything that has a beginning has an end.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook Shadow in gebruik en redelijk stabiel met EDPNet. Zet mijn verbinding weliswaar op 30 Mb. Lijn is hier 80 Mb trouwens. Dan blijft de verbinding stabiel zonder al te veel verlies. Durf ik te hoog gaan dan is de verbinding verstoord en durft zelfs de modem zijn connectie te verliezen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Net vernomen: DDOS aanval

Bron edpnet op Twitter
Afbeelding

Website-status heeft nog alles op groen staan:
https://issues.edpnet.be/?page_id=2
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

DDOS wordt omgeleid via filtering service, dus probleem lijkt nu onder controle. Excuses voor het ongemak.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

No offence: hoe wordt dat gemonitord?
Ik heb problemen sinds 7u30 - 8u deze morgen (hoge ping, time-outs, ...) en pas om 9u15/20 staat er iets op Twitter?
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Momenteel wordt dit nog manueel opgevolgd, we werken aan een automatisch rerouting systeem voor DDOS attacks, maar vanwege de grote impact van automatische bgp injecties zijn we hier heel voorzichtig mee. Twitter wordt niet door de techs gedaan, hiervoor doen we beroep op de mensen van de communicatie, hier zit dus ook vertraging in.
conda
Starter
Starter

iktjilp schreef:Hier ook Shadow in gebruik en redelijk stabiel met EDPNet. Zet mijn verbinding weliswaar op 30 Mb. Lijn is hier 80 Mb trouwens. Dan blijft de verbinding stabiel zonder al te veel verlies. Durf ik te hoog gaan dan is de verbinding verstoord en durft zelfs de modem zijn connectie te verliezen.
Ik merk inderdaad dat het beter is als ik de verbinding op 30 Mb zet. Vanaf 35 Mb is het minimaal verlies. Het is enkel jammer dat het in het begin prima werkte op 50 Mb, maar ondertussen niet meer. Op zich is het het einde van de wereld niet, maar het is altijd leuk als je het onderste uit de kan kan halen. Qua ping zit het met 11 ms wel goed.

Ik begin wat het gevoel te krijgen dat het niet aan de verbinding zal liggen, maar wellicht ergens onderweg tussen de servers in Parijs en hier.
Ik ga de komende dagen, wellicht woensdag, nog een aantal zaken proberen. Zal het hier posten als er verbetering te merken is.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”