Ik vind dit nog altijd de beste afstandsbediening voor de digicorder (beter dan de zwarte). We hebben er nu ééntje, maar de kinderen drukken zo hard op die knoppen dat ik nu merk dat hij soms minder goed begint te reageren (zelfs met nieuwe batterijen).
Als iemand nog eentje in goede straat liggen heeft (of zelfs nieuw?), stuur me dan maar een PB-tje!
Grijze Telenet digicorder afstandsbediening
Tja, was ik al van plan, maar 'k ben bang dingen af te breken (aangezien er geen vijsjes zijn om het deftig open te vijzen). Iemand een idee hoe ik deze open-"wrik" zonder plastic klipjes en dergelijke af te breken? Iemand dit al eens gedaan?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Als je echt nog zo een zoekt, ik heb nog een liggen, maar die steekt ver, ver weg
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Ikzelf heb al een paar van die grijze hersteld die niet meer goed werkten.
Probleem lag tussen het zwart rubber en de printplaat. Alles eens goed afgekuisd.
Afstandsbediening werkt nu al 2 jaar nog steeds perfect.
Als je voorzichtig hem open doet, kan je mss dit ook eens proberen
Ik vind persoonlijk de grijze afstandsbediening duidelijk en beter voor oudere mensen.
Die zwarte, de knoppen zijn gewoon te klein en onoverzichtelijk
Probleem lag tussen het zwart rubber en de printplaat. Alles eens goed afgekuisd.
Afstandsbediening werkt nu al 2 jaar nog steeds perfect.
Als je voorzichtig hem open doet, kan je mss dit ook eens proberen
Ik vind persoonlijk de grijze afstandsbediening duidelijk en beter voor oudere mensen.
Die zwarte, de knoppen zijn gewoon te klein en onoverzichtelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Mij lijkt vooral handig dat je direct shortcut toetsen hebt.
Je hoeft niet eerst naar het menu en dan de EPG te selecteren, of naar de opnames.
Je hoeft niet eerst naar het menu en dan de EPG te selecteren, of naar de opnames.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Wat mij vooral irriteert aan de zwarte is dat hij steeds terug naar digicorder mode switcht na korte tijd. Ik wens graag mijn volume op mijn tv aan te passen (is veel gevoeliger dan geluid van de digicorder), dus eens ik kijk, wil ik dat mijn afstandsbediening gewoon op TV modus blijft staan. Onmogelijk bij die zwarte!
Ondertussen heb ik de afstandsbedienign die Tomby nog had overgekocht. Eens ik deze heb, ga ik de andere eens voorzichtig openprutsen en zien of die te repareren valt. Maar ik wil eerst de "backup" binnen te hebben voor ik de andere compleet op zeep help.
Ondertussen heb ik de afstandsbedienign die Tomby nog had overgekocht. Eens ik deze heb, ga ik de andere eens voorzichtig openprutsen en zien of die te repareren valt. Maar ik wil eerst de "backup" binnen te hebben voor ik de andere compleet op zeep help.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
OK goed, dat bespaart mij enig graafwerk
Nu ik de nieuwe afstansbediening van Tomby ontvangen heb, heb ik toch de andere even opgengeprutst. Voor wie dit ook wenst te doen: het is geen systeem met plastic clipjes, maar gewoon staafjes die in elkaar schuiven. Als je dus een platte schroevendraaier tussen het radje steekt en die zachtjes als hefbook gebruikt en dit doet rondom rond, krijg je de afstandsbediening zonder enige schade open.
De "inhoud" is inderdaad enkel een rubber, de printplaat en het plastc dopje voor het infrarood lampje. Ik heb de printplaat en de rubber eens gereinigd en alles terug in elkaar gestoken en de afstandsbediening werkt wel, maar toch niet zo goed als de nieuwe van Tomby. Ik vermoed dat de puntjes op het rubber die contact moeten maken, door de jaren héén toch wat afslijten en dat je dit voelt in de gevoeligheid van de knoppen.
Anyway, blij dat ik een nieuwe liggen heb voor het geval de oude echt "onwerkbaar" wordt.
De "inhoud" is inderdaad enkel een rubber, de printplaat en het plastc dopje voor het infrarood lampje. Ik heb de printplaat en de rubber eens gereinigd en alles terug in elkaar gestoken en de afstandsbediening werkt wel, maar toch niet zo goed als de nieuwe van Tomby. Ik vermoed dat de puntjes op het rubber die contact moeten maken, door de jaren héén toch wat afslijten en dat je dit voelt in de gevoeligheid van de knoppen.
Anyway, blij dat ik een nieuwe liggen heb voor het geval de oude echt "onwerkbaar" wordt.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Op de plaatsen waar de rubber moet zorgen voor een verbinding tussen de printeilandjes is een dun laagje koolstof opgedampt. Het is dit laagje dat met het gebruik langzaam verslijt en dus nog dunner wordt, tot het op de duur volledig verdwenen is.
Ik heb ooit bij een soortgelijke afstandsbediening, waar enkele toetsen niet meer werkte, het versleten koolstoflaagje vervangen door een klein rondje aluminium folie. Gewoon met een druppeltje secondenlijm vast gekleefd
Ik heb ooit bij een soortgelijke afstandsbediening, waar enkele toetsen niet meer werkte, het versleten koolstoflaagje vervangen door een klein rondje aluminium folie. Gewoon met een druppeltje secondenlijm vast gekleefd
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb ooit gehoord er grafietpoeder op te doen, maar misschien lukt het wel als je van een potlood heel fijntjes de punt schraapt met een breekmesje.
Ik heb ook nog een remote, eveneens nieuw in de doos. Mocht het nodig zijn...
Ik heb ook nog een remote, eveneens nieuw in de doos. Mocht het nodig zijn...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Iedereen heeft hier blijkbaar nog grijze remotes in overvloed? Gebruiken jullie dan allemaal liever de zwarte? OK, hij ziet er iets meer "stylish" uit, maar praktisch gezien vind ik hem een stuk minder...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik gebruik een Logitech Harmony Remote, vandaar dat de Digibox remotes hier in de kast belandden. Naast die splinternieuwe heb ik hier zelfs nog een gebruikte liggen in geval van nood.TomVDJ schreef:Iedereen heeft hier blijkbaar nog grijze remotes in overvloed? Gebruiken jullie dan allemaal liever de zwarte?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Neen, maar ik had familie die een kapotte digibox had, met nog werkende afstandsbediening. Die heb ik gebruikt in de plaats van de originele, die in het doosje gebleven is.TomVDJ schreef:Iedereen heeft hier blijkbaar nog grijze remotes in overvloed? Gebruiken jullie dan allemaal liever de zwarte? OK, hij ziet er iets meer "stylish" uit, maar praktisch gezien vind ik hem een stuk minder...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...