devilkin schreef:Maar ik ben het wel wat zat dat sommigen hier steevast alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen.
Als sommige maatregelen (WC voor 1 knuffelcontact, drones om de burgers te bespieden) in het buitenland op hoongelach of op verontwaardiging botsen, dan zegt dat genoeg over het falende beleid.
Bovendien, gisteren had men het in de media over de informatie die
niet in de rapporten staat die wij als burger zien, maar wel naar de beleidsmensen gestuurd wordt.
De beleidsmakers beweerden dat dit overbodige informatie was, maar deze morgen hoorde ik in het radionieuws dat het nogal vaak gênante informatie voor de Overheid bevat, namelijk dat de virologen al weken op voorhand waarschuwden waar de politiek wekenlang niets mee deed, waarna er effectief een probleem ontstond/verergerde.
heist_175 schreef:Tja, waarom wordt al die informatie wel uitgewisseld als het een buitenlandse rekening is (binnen CRS/OESO en FATCA/US) en niet als het een binnenlandse rekening is? Zeer zeker de strijd tegen fraude. Daar heb ik geen probleem mee, en opnieuw: binnen CRS & FATCA gebeurt het al.
Als ze die info willen is het om weer nog wat meer in je zakken te zitten, dat is wat er mis mee is.
heist_175 schreef:Ik heb vooral gezien dat de politie bloedgeil wordt van al die extra privileges en dat de politiek tegen is (al hebben sommigen er hun kar voor moeten keren).
Ik weet niet waar je gezien hebt dat de politiek tegen zou zijn, Van Quickenborne was trots om te kunnen zeggen dat Kortrijk een heel cameraschild heeft, in Antwerpen staat het ook vol.
De gouverneur van West-Vlaanderen (CD&V) is ook zo een die er trots op is drones in te zetten.
Ik zie geen tegenzin, ze worden er net zo bloedgeil van...
https://www.hln.be/brugge/meteen-boetes ... ~a26e83b6/
1207 schreef:het huidige evenwicht dat men gekozen heeft is blijkbaar onvoldoende, 2000 besmettingen en 100 doden per dag.
jammer genoeg kijkt men dan liever naar een handvol joden of een beenhouwer die een buffet voor meer als 5 man heeft gemaakt.
Dat weet ik dus niet of het onvoldoende is.
Het probleem is dat men te weinig gegevens heeft om de echte bronnen te kennen, en tegelijk doet men te weinig moeite om die gegevens te verzamelen, zodat we na 9 maanden nog altijd te horen krijgen dat het niet zeker is of kinderen nu wel of niet besmettingen overdragen, enz.
En men krijgt ook iedere keer het fenomeen dat als men een maatregel neemt en de cijfers zakken daarna wat, men zomaar de conclusie trekt dat het aan die maatregel ligt.
We weten nochtans dat dat een denkfout kan zijn, het is immers niet omdat 2 gebeurtenissen elkaar opvolgen dat de ene een gevolg is van de andere.
Klassiek voorbeeld : de haan kraait, en daarna gaat de zon op, denkfout : de zon gaat op omdat de haan kraait...
Daarom dat ik mijn theorie nog altijd aannemelijk vind: dat het aantal besmettingen vooral te maken heeft met het aantal superverspreiders, en dat daarin toeval een rol speelt.
NickG schreef:Is die hele drone-discussie niet overtrokken? Als ik het goed begrijp is het overal de bedoeling ze in te zetten om het publieke domein te controleren. En als daar per ongeluk wat opgemerkt wordt op privé terrein, dan kunnen ze dat inderdaad gaan gebruiken om te beboeten. Maar is dat niet een redelijk kleine minderheid van mensen die aan een (groot) publiek domein woont?
Die drones waren tegen terrorisme, weet je nog?
Nu is het al het openbaar domein controleren en 'toevallige' overtredingen opsporen bij burgers.
En morgen is het weer een stapje verder, richting politiestaat...
NickG schreef:Ach ja, ik weet het wel... Ik vind het gewoon bizar dat die drones nu zo ter discussie staan. Al die camera's, zogezegd het cameraschild tegen criminaliteit. Iedereen kon toch zien dat die voor andere zaken gebruikt kunnen worden?
En wie zegt dat daartegen bij het invoeren geen protesten waren?
Maar toen werden die gesmoord met het argument dat het maar tegen terrorisme, tegen criminaliteit was.
Het is altijd het verhaaltje van "je bent te vroeg met je kritiek, het is er nog niet eens en je protesteert al tegen wat het zou kunnen worden", wat dan later verandert in "je had maar moeten protesteren toen het er nog niet was.".
En zo is het altijd te vroeg of te laat...