Ik heb een Ali pakje dat nu al meer dan een week elke dag de tracking status "shipment on hold" krijgt, na op 1 dec "shipment held - avalable upon receipt of payment" gekregen te hebben.
Nu begin ik me af te vragen of ze zelf contact zouden opnemen via brief (geen idee of ze een email hebben van mij, zeker geen gsm nr) of aan de deur, en dat ik gewoon geduldig moet wachten, of dat ik toch ns moet overwegen om contact op te nemen.
DHL pakje vast - on hold
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
DHL het probleem nog niet gehad maar best wel proberen te contacteren, waarschijnlijk douanekosten (normaal bij dhl vooraf in orde?). Al gehad dat ik net op tijd was voor terugsturen (was wel met normale post en geen enkel bericht dat het al in Belgie was, normaal wel brief)
-
- Elite Poster
Dan maar ns gebeld.
Vlotte afhandeling, zalige helpdesk, die ook direct de data terugvindt en je naar de juiste dienst stuurt.
Niks dan positief dus tot nu toe.
Pakje zat idd vast voor invoerkosten (totaal verwacht), en ze hadden geen telefoonnummer noch emailadres van mij.
(De verzender stuurt blijkbaar enkel telnr n door en geen email, maar ik geef verzenders nooit mijn tel nummer)
Brief was gestuurd maar blijkbaar nog niet aangekomen.
De afhandeling kan verdergaan nu DHL een werkend emailadres heeft.
Vlotte afhandeling, zalige helpdesk, die ook direct de data terugvindt en je naar de juiste dienst stuurt.
Niks dan positief dus tot nu toe.
Pakje zat idd vast voor invoerkosten (totaal verwacht), en ze hadden geen telefoonnummer noch emailadres van mij.
(De verzender stuurt blijkbaar enkel telnr n door en geen email, maar ik geef verzenders nooit mijn tel nummer)
Brief was gestuurd maar blijkbaar nog niet aangekomen.
De afhandeling kan verdergaan nu DHL een werkend emailadres heeft.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
tis maar wat je vlot noemt... dhl die shipments vastzet zonder je te verwittigen vind ik niet zo heel erg vlot, en dat is wel exact wat vaak voorvalt.ITnetadmin schreef:Dan maar ns gebeld.
heb ook al een keer of 2 gehad dat ik het dan zelf maar moest uitzoeken dat het bij dhl zat ,daar vastzat tot ik betaalde,
en ik moest toen zelfs gewoon dat zelf in het verdeelpunt van dhl gaan betalen en ophalen.
ik heb daar toen ook nooit een brief of telefoon van gehad.
die mensen daar zijn vriendelijk genoeg, daar niet van... maar om het vlotte afhandeling te noemen gaat me toch wat ver.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
DHL en FedEx hebben beide idd de betere klantendiensten van de koeriers waar ze naar een snelle oplossing zoeken. De ervaring van ITnetadmin heb ik ook.
Bij UPS kom je ergens in Nederland (of Suriname who knows) uit en hen kan je pakje niets minder schelen. Voor de rest heb ik niets te klagen over UPS.
Bij bpost kunnen ze je nooit met iets helpen, altijd "dossier opmaken"
Vandaag de dag is een email EN/OF telefoon wel verplicht maar veel verzenders vullen dan hun eigen nummer in of iets als 0000000000.
AFAIK sturen ze idd niet meteen de brief, ze wachten een dag of twee want zij die het dringend nodig hebben volgen de tracking en bellen zelf wel op.
FedEx blijft de enige firma die gewoon bezorgt en de BTW-factuur achteraf opstuurt. Let wel, als je eens betalingsachterstand gehad hebt daarmee doen ze dat ook niet meer voor jou en moet je op voorhand betalen.
Bij UPS kom je ergens in Nederland (of Suriname who knows) uit en hen kan je pakje niets minder schelen. Voor de rest heb ik niets te klagen over UPS.
Bij bpost kunnen ze je nooit met iets helpen, altijd "dossier opmaken"
Als de verzender te lui is om een email of telefoon van jou in te tikken in de shipment record kan DHL geen SMS sturen (bellen) of mailenSplitter schreef: tis maar wat je vlot noemt... dhl die shipments vastzet zonder je te verwittigen vind ik niet zo heel erg vlot, en dat is wel exact wat vaak voorvalt.
Vandaag de dag is een email EN/OF telefoon wel verplicht maar veel verzenders vullen dan hun eigen nummer in of iets als 0000000000.
AFAIK sturen ze idd niet meteen de brief, ze wachten een dag of twee want zij die het dringend nodig hebben volgen de tracking en bellen zelf wel op.
FedEx blijft de enige firma die gewoon bezorgt en de BTW-factuur achteraf opstuurt. Let wel, als je eens betalingsachterstand gehad hebt daarmee doen ze dat ook niet meer voor jou en moet je op voorhand betalen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
in beide gevallen was mijn nummer en adres aanwezig. (email niet)CCatalyst schreef:Als de verzender te lui is om een email of telefoon van jou in te tikken in de shipment record kan DHL geen SMS sturen (bellen) of mailen
sterker: in geval 1, toen ik de klantendienst belde omdat ik zag dat de status was dat het bij dhl vastzat, kreeg ik doodleuk het antwoord dat ik maar moest wachten op de brief...
het zal een beetje zoals bij alle klantendiensten zijn: het hangt er sterk vanaf wie je op welk moment aan de lijn hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja da's vreemd. Als mijn nummer erin staat krijg ik automatisch een SMS met de link naar het betaalformulier. Zelfs voor het pakje al aangekomen is in de EU, als de verzender de gegevens voor de douane elektronisch doorgestuurd heeft en de douane hier ze al conditioneel goedgekeurd heeft.Splitter schreef:in beide gevallen was mijn nummer en adres aanwezig. (email niet)
-
- Elite Poster
Klopt.CCatalyst schreef:Als de verzender te lui is om een email of telefoon van jou in te tikken in de shipment record kan DHL geen SMS sturen (bellen) of mailen
Iirc had de verzender een nummer gevraagd, maar ik word echt niet graag opgebeld, laat staan dat ik mijn nr in een of andere db wil terugvinden om dan spamtelefoontjes te krijgen.
Ik vul dus ook altijd 000000000 in.
Ik kan me niet herinneren of ze een email vroegen. Die kunnen ze krijgen, daar heb ik genoeg tijdelijke opties voor.
Het is een keuze, en dan neem je er de nadelen bij.
Qua helpdesk ervaring: ik heb met twee mensen gesproken, op twee verschillende lijnen.
First line moest ik zelfs geen tracking nummer geven, die had ik ingetikt in het telefoonmenu en ze zagen hem direct (dat is echt niet overal het geval).
Die gaf me de nummer van de betaaldienst, en die stuurden dan automatisch de betaalemail naar het adres dat ik aan hen doorgaf.
In NATO phonetic, trouwens, en die mens kende dat ("Uiteraard ken ik dat, meneer.").
Dat is ook niet overal het geval (vaak is het behelpen met "De T van Tango... Nee, niet Tango, de T van Tango, ik ben het aan het spellen."), deze kende zijn Nato alphabet perfect.
Ik heb trouwens, na de eventuele computer menus, exact 5sec aan de lijn gehangen in wacht. Bij beiden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Vooral hatelijk als het een webshop is waar telnr een verplicht veld is, je moet zoeken in welk bizzar formaat ze het nu weer willen en dan helemaal niet gebruikt wordt... (voor de webdesigners met een perverse masochistische javascript fetish: tegenwoordig geef ik het soms al na één keer op, neem geen ander contact op maar ga gewoon ergens anders)CCatalyst schreef: Vandaag de dag is een email EN/OF telefoon wel verplicht maar veel verzenders vullen dan hun eigen nummer in of iets als 0000000000.
PS: ben ik de enige die regelmatig de bedankt/quote knop wisselt