Kreeg afgelopen weekend een 17 jaar oude IMB Thinkpad T41 in handen. Moet ergens vele jaren ongebruikt in een kast of op zolder gelegen hebben want ziet er uit als nieuw. Helaas zonder harde schijf. Die schijf zou origineel een 40 GB IDE interface geweest zijn. Met externe USB floppy draait hij wel IMB DOS.
Heeft iemand nog ergens een 2.5 inch IDE harde schijf liggen?
Zou leuk zijn zo een oud ding aan de praat te krijgen onder XP ook al heeft het ding daarmee weinig of geen praktisch nut.
Nostalgie
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik denk van wel, zal straks eens in een doos gaan graven.
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
IDE > Compact flash adapter?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Wel, ik wil die best allemaal met plezier voor u testen. Met 80 jaar op de teller heb ik daar nog altijd goesting en tijd voor.Sinna schreef:Ik heb nog tig schijfjes liggen die daar in zouden passen (uit T42's en T43's) maar geen idee in welke staat die zijn.
Test utilities genoeg hier en dan weet je meteen in welke staat ze zijn.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Even nagekeken, er hangt een grote ticker op "bad sectors" in mijn handschrift, dus... mja ;P
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Zou kunnen maar properste zou gewoon een IDE op zijn voorziene plaats zijn. Zo blijven de CF poorten vrij voor een Gigabit ethernet kaart en een 802N WIFI kaart die ik beiden nog heb liggen.honda4life schreef:IDE > Compact flash adapter?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
CompactFlash, niet PCMCIA. Iets zoals dit: https://www.allekabels.be/delock/6335/1 ... er-cf.html
Uw "schijf" zit dan nog steeds waar normaal de harde schijf zit. Aan uw PCMCIA sloten wordt niet geraakt.
Uw "schijf" zit dan nog steeds waar normaal de harde schijf zit. Aan uw PCMCIA sloten wordt niet geraakt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
CompactFlash IS parallel ATA he, dus da's een heel simpele conversie. Een aantal jaar geleden heb ik eens een IDE naar mSATA adapter geprobeerd, en daar dan een mSATA SSD opgeprikt maar dat was geen succes. Een hoop gesukkel om Windows te installeren en nadien de ene bluescreen na de andere.
De SSD is uiteindelijk naar een laptop met mSATA slot verhuisd en dat werkte wel goed.
De SSD is uiteindelijk naar een laptop met mSATA slot verhuisd en dat werkte wel goed.