Jaagpadenbevraging - De Vlaamse Waterweg nv
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
De Vlaamse Waterweg organiseert een bevraging naar het gebruik van de jaagpaden in Vlaanderen.
Dit is dus hét moment om te laten weten wat je vindt over dat stukje jaagpad waar je vaak langs wandelt/fietst/…
De input zal gebruikt worden om de beleidsvisie van De Vlaamse Waterweg te actualiseren.
Aangezien er hier onlangs een heftige discussie was omtrent fietsbellen, hoffelijkheid in het verkeer, ebikes en speedelecs dacht ik dat het nuttig was deze enquête hier te vermelden zodat er met jullie opmerkingen ook echt rekening kan gehouden worden.
https://forms.office.com/Pages/Response ... ZNRDBZRi4u
Dit is dus hét moment om te laten weten wat je vindt over dat stukje jaagpad waar je vaak langs wandelt/fietst/…
De input zal gebruikt worden om de beleidsvisie van De Vlaamse Waterweg te actualiseren.
Aangezien er hier onlangs een heftige discussie was omtrent fietsbellen, hoffelijkheid in het verkeer, ebikes en speedelecs dacht ik dat het nuttig was deze enquête hier te vermelden zodat er met jullie opmerkingen ook echt rekening kan gehouden worden.
https://forms.office.com/Pages/Response ... ZNRDBZRi4u
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hoe gebruikt u het jaagpad meestal? Indien u het jaagpad op verschillende manieren gebruikt, vragen we u om deze vragenlijst meerdere keren in te vullen.
Wordt dat ooit gehandhaafd?Op jaagpaden geldt volgens het Scheepvaartreglement een maximumsnelheid (namelijk 30 km/u in het open veld en 10 km/u in de bebouwde kom, bij het kruisen van wegen, in bochten met slechte zichtbaarheid en op sluiswallen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Het jaagpad dient primair om de trekschuiten te jagen op man- of peerdenkracht en voor het onderhoud van de waterweg en de glasvezelinfrastructuur van de waterwegbeheerder die onder het jaagpad ligt.
Recreatie is secundair.
En er is idd veel geregeld omtrent het jaagpad, zelfs aan welke kant het moet liggen van het kanaal.
Recreatie is secundair.
En er is idd veel geregeld omtrent het jaagpad, zelfs aan welke kant het moet liggen van het kanaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
België en wetten handhaven ??Wordt dat ooit gehandhaafd?
Voel je vrij om dit in de opmerkingen in te vullen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Nee, ook de mannen van de Vlaamse Waterweg steken me vaak voorbij tegen een hogere snelheid. Aangezien je als fietser ook niet verplicht bent om een "snelheidsmeter" te gebruiken. Kunnen ze dit moeilijk toepassen.
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Je zal als fietser vast wel weten als je sneller als 30 km per uur fietst, want dan moet je toch al een serieuze inspanning doen (op een normale fiets toch).
Wielertoeristen zullen vast ook wel weten wat hun snelheid is uit ervaring. De meesten blijven ver weg van jaagpaden als het druk is.
In de bebouwde kom aan 10 km/u zullen de meeste fietsers er toch wel over gaan. Maar ik kan me niet herinneren ooit door een bebouwde kom te zijn gefietst op een jaagpad.
Belangrijkste is de snelheid aanpassen aan de drukte / andere gebruikers.
Wielertoeristen zullen vast ook wel weten wat hun snelheid is uit ervaring. De meesten blijven ver weg van jaagpaden als het druk is.
In de bebouwde kom aan 10 km/u zullen de meeste fietsers er toch wel over gaan. Maar ik kan me niet herinneren ooit door een bebouwde kom te zijn gefietst op een jaagpad.
Belangrijkste is de snelheid aanpassen aan de drukte / andere gebruikers.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kan dat ongeveer inschatten. Maar ik heb met de fiets eigenlijk nog nooit rekening gehouden met een snelheidsbeperking. Ook omdat deze er op normale fietspaden niet zijn. Waar dat het vaak gevaarlijker is om tegen een hogere snelheid te rijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
crapiecorn schreef:Ook omdat deze er op normale fietspaden niet zijn.
Snelheidsbeperkingen gelden voor alle gebruikers van de openbare weg. Ook een fietspad is doorgaans deel van de openbare weg. Ook een fietser is een gebruiker.
Een fietser mag niet sneller dan 30 km/u in een zone 30, niet sneller dan 50 km/u in de bebouwde kom, 70/90 km/u erbuiten.
Het jaagpad heeft dan weer een specifiek regeling wat voorgaat op de algemene snelheidsbeperkingen.
Ook voor bromfietsen zijn er voertuigspecifieke beperkingen naargelang de klasse.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Zoals hierboven al aangegeven: fietspaden hebben vast en zeker snelheidsbeperkingen.crapiecorn schreef:Je kan dat ongeveer inschatten. Maar ik heb met de fiets eigenlijk nog nooit rekening gehouden met een snelheidsbeperking. Ook omdat deze er op normale fietspaden niet zijn. Waar dat het vaak gevaarlijker is om tegen een hogere snelheid te rijden.
Ik ken iemand die al beboet is omdat hij 40 reed binnen een zone 30.
Het argument dat je een snelheidsmeter niet verplicht is op een fiets haalde niets uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, natuurlijk. Maar 50 en 70 kan je zien als geen beperking voor een fietser. Omdat je hier toch niet in de buurt van komt.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
-Was dat met een gewone fiets of speed pedelec (die wel een speedometer hebben normaal gezien)?blaatpraat schreef: Ik ken iemand die al beboet is omdat hij 40 reed binnen een zone 30.
Het argument dat je een snelheidsmeter niet verplicht is op een fiets haalde niets uit.
-Hoe hebben ze die snelheid vastgesteld? Flitser of buikgevoel van meneer agent?
-Is die 40 de gemeten snelheid of met marge vanaf?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Gewone fietsMaT schreef:-Was dat met een gewone fiets of speed pedelec (die wel een speedometer hebben normaal gezien)?blaatpraat schreef: Ik ken iemand die al beboet is omdat hij 40 reed binnen een zone 30.
Het argument dat je een snelheidsmeter niet verplicht is op een fiets haalde niets uit.
Flitser in zone 30, en staande gehouden.-Hoe hebben ze die snelheid vastgesteld? Flitser of buikgevoel van meneer agent?
Goede vraag.-Is die 40 de gemeten snelheid of met marge vanaf?
Ik praat over een situatie van zo'n 10 à 12 jaar geleden trouwens.
Elektrische fietsen waren toen nog niet hip, laat staan speed pedelecs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
https://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/ ... _ID=574005Wie tóch sneller zou rijden dan toegelaten, zal echter niet gauw geflitst worden. "Een fietser draagt zijn naam niet op zijn rug, hé. Tenzij er bij een mobiele snelheidscontrole een onderschepping gebeurt. Maar bij mijn weten is nog nooit een fietser bekeurd voor te snel rijden", besluit Blocken.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Maar een speed pedelec draagt dan wel weer zijn naam op zijn rug, in de vorm van een nummerplaat. Mss. wielertoeristen verplichten van ook een nummerplaat te hebben
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Die gaan op hun achterste poten staan: dat extra gewicht kunnen ze echt niet hebben op hun fiets.
Da's trouwens ook de reden waarom ze geen fietsbel hebben
Da's trouwens ook de reden waarom ze geen fietsbel hebben
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
en een bierpens van al die terraskes
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Het zijn toch vaak dezelfde vooroordelen die naar boven komen, als het over "wielertoeristen" en speed pedelecers gaat. Als ook naar motorijders of iemand de met een wat snellere wagen rijdt. Samengevat : alles wat sneller dan mij kan rijden, moet slecht zijn
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Natuurlijk zijn dat vooroordelen Maar het is een feit dat je niet moet zeiken over 10 gram aan je fiets als je zelf 5 kilo teveel weegt he, het gaat om de sport, niet om de prestatie, 't is een hobby.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat zijn dus de vooroordelen die tegenwoordig niet meer correct zijn. Bijna iedereen gebruikt een bel, omdat je anders meer stilstaat dan iets anders.
En iedereen weet ondertussen dat aerodynamica in het vlakke Vlaanderen belangrijker is dan gewicht. Dus de weight weenie mentaliteit is eerder iets van 10 jaar geleden.
En iedereen weet ondertussen dat aerodynamica in het vlakke Vlaanderen belangrijker is dan gewicht. Dus de weight weenie mentaliteit is eerder iets van 10 jaar geleden.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Was dat maar zo, dan zou ik mij niet zo vaak een hoedje schrikken als er opeens weer iemand mij voorbijvlamt.crapiecorn schreef:Bijna iedereen gebruikt een bel
Ik ben echt aan het overwegen om een spiegel te monteren op mijn fiets, maar dan plaats ik mij in de categorie (actieve) senior en daar ben ik nog lang niet aan.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je bent nooit te jong voor een spiegel. Ik heb op mijn meeste "racefietsen" een kleintje : https://www.bol.com/nl/p/cateye-spiegel ... 092130457/
Maar deze werken niet zo goed in combinatie met een "plat" stuur. Dit model : https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... 00g-zwart/ werkt hier beter mee. En is nog altijd vrij discreet.
Maar deze werken niet zo goed in combinatie met een "plat" stuur. Dit model : https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... 00g-zwart/ werkt hier beter mee. En is nog altijd vrij discreet.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Gebruik je die dan ook ? Ik heb het nut van een spiegel nooit ingezien..
In de wagen hou ik er actief het verkeer mee in het oog( ik kijk dus constant in die spiegels om te weten waar het verkeer is, ook als ik geen manoever moet doen) op de fiets is dat imho niet doenbaar en kijk ik enkel achterom als het echt nodig is, en dan is achteruit kijken veel makkelijker dan in zo'n beweegbaar spiegeltje zitten turen.
In de wagen hou ik er actief het verkeer mee in het oog( ik kijk dus constant in die spiegels om te weten waar het verkeer is, ook als ik geen manoever moet doen) op de fiets is dat imho niet doenbaar en kijk ik enkel achterom als het echt nodig is, en dan is achteruit kijken veel makkelijker dan in zo'n beweegbaar spiegeltje zitten turen.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Mijn bedoeling van een spiegel te monteren zou zijn om sneller beweging achter mij op te merken, niet om daar duidelijk zicht op te hebben.
Wat leeftijd betreft: ik zat nog met zo'n ouderwetse spiegel op een lange arm in mijn hoofd. De modellen waarnaar verwezen wordt zijn al een stuk 'cooler' . Maar als die spiegel in de praktijk meer staat te trillen dan wat anders...
Wat leeftijd betreft: ik zat nog met zo'n ouderwetse spiegel op een lange arm in mijn hoofd. De modellen waarnaar verwezen wordt zijn al een stuk 'cooler' . Maar als die spiegel in de praktijk meer staat te trillen dan wat anders...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Fake news. Lees eerst dit:blaatpraat schreef: Ik ken iemand die al beboet is omdat hij 40 reed binnen een zone 30.
https://www.clint.be/entertainment/fiet ... eid-video/
Dergelijke snelheidsovertredingen zijn echter moeilijk vast te stellen, omdat er geen fietsflitscamera’s bestaan en de identiteit van de bestuurder moeilijk te achterhalen is”, aldus Sven Lommaert. (KDN)
Verder is het zo dat een agent die ergens staat te flitsen alleen in de auto zit. Die gaat zeker zijn auto niet verlaten om achter die fietser te lopen. En met zijn flitsvoertuig gaat hij er al zeker niet achteraan. Die auto staat namelijk op een "geijkte" plaats om auto's te flitsen. De agent gaat eerst met een meter de afstand meten tussen 2 punten en daar wordt zijn auto opgesteld.
Wat is het nut van een bel als er, zoals in Brussel, constant aso's te voet op het fietspad stappen met hun oortjes in of koptelefoon op met een volume zodanig hoog dat ze geen reet verstaan van het verkeer rondom hen?crapiecorn schreef: Bijna iedereen gebruikt een bel...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De ene overtreding goedpraten met de andere, 't is ni just zenne...
Ik ga ook op het fietspad rijden met de auto, dat mag want er rijden constant fietsers op de weg...
waar gaat het naartoe met deze wereld
J.
Ik ga ook op het fietspad rijden met de auto, dat mag want er rijden constant fietsers op de weg...
waar gaat het naartoe met deze wereld
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Het heeft een bepaalde leercurve. Maar als je hier een aantal weken gebruik van hebt gemaakt. Voelt het vreemd om zonder te rijden.iceke schreef:Gebruik je die dan ook ?
Je krijgt een automatisme dat je kleine microcontroles uitvoert. Zoals je in de wagen ook (on)bewust doet.
Ik gebruik hem ook wel niet alleen voor "verkeersveiligheid". De oudere generatie wielerliefhebbers hebben hier de neiging om kilometers in je wiel te zitten, als je hun voorbijsteekt. Je kan dan je spiegel checken en wat extra gas geven om dit te vermijden
Ja, dat is een ander verhaal. Maar dan kunnen ze jou niet verwijten dat je je bel niet gebruikt. Oortjes zijn ook als fietser toegelaten. Dus hier kom je hetzelfde tegen.Wat is het nut van een bel als er, zoals in Brussel, constant aso's te voet op het fietspad stappen met hun oortjes in of koptelefoon op met een volume zodanig hoog dat ze geen reet verstaan van het verkeer rondom hen?
De vraag is wel :hoe je kan bewijzen, dat je je bel gebruikt hebt bij een ongeval.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 09 dec 2020, 10:29, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Misschien eens beter lezen? Het gaat mij niet over het feit dat ze op het fietspad wandelen. Maar wel dat ze met hun oortjes een bel helemaal niet horen als je als fietser voor jou een voetganger ziet met de rug naar jou toe. Eigenlijk zou de fietser die aso een schop moeten geven. Dan heeft hij meteen door dat iemand hem probeerde te waarschuwen voor een achteropkomende fietser maar die oortjes Hé. Zo ver had je niet gedacht? Dagelijkse kost in Brussel.Joe de Mannen schreef:De ene overtreding goedpraten met de andere, 't is ni just zenne...
Ik ga ook op het fietspad rijden met de auto, dat mag want er rijden constant fietsers op de weg...
waar gaat het naartoe met deze wereld
J.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Volgens mij is het niet in staat zijn om het verkeer rondom je te horen door luide muziek ook een overtreding hoor...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik vermoed van niet. Anders zou iemand die doof is, ook niet mogen deelnemen in het verkeer (wat wel het geval is).
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/104-art7
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/108-art87.2. De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, hierin begrepen het personeel dat aan het werk is voor het onderhoud van de wegen en de uitrusting langs de weg, de diensten voor toezicht en de prioritaire voertuigen.
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
In Nederland bestaat of heeft bestaan een speciaal verkeersbord voor fietsers en voetgangers die doof of slechthorend zijn. Maar je mag perfect deelnemen aan het verkeer met gehoor problemen. Tenzij dat aan de basis van duizelingen zou liggen, in dat geval is het verboden.crapiecorn schreef:Ik vermoed van niet. Anders zou iemand die doof is, ook niet mogen deelnemen in het verkeer (wat wel het geval is).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, dus het luisteren van "harde muziek" is dus geen overtreding als wandelaar. Maar je moet natuurlijk dan extra je omgeving in de gaten houden. En best links houden zodat je aankomend verkeer kan zien. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het in Brussel verloopt. Moest vroeger langs een straat passeren met 3 middelbare scholen. Zal ongeveer vergelijkbaar zijn
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het blijkt inderdaad in Belgie nog niet strafbaar te zijn.
Maar @Jack, het laat je nog steeds niet toe om zelf een overtreding te begaan.
Als ik 'snachts alleen op de baan ben, mag ik mijn lichten dan doven ? er is toch niemand die ze ziet…
Als ik alleen aan een kruispunt sta te wachten, mag ik dan door het rood rijden ?
Als een fietser op de weg rijdt, mag ik dan op het fietspad met de auto ?
Moet ik niet bellen omdat niemand het hoort ?
J.
Maar @Jack, het laat je nog steeds niet toe om zelf een overtreding te begaan.
Als ik 'snachts alleen op de baan ben, mag ik mijn lichten dan doven ? er is toch niemand die ze ziet…
Als ik alleen aan een kruispunt sta te wachten, mag ik dan door het rood rijden ?
Als een fietser op de weg rijdt, mag ik dan op het fietspad met de auto ?
Moet ik niet bellen omdat niemand het hoort ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Voor rijbewijs & handicap moet je bij cara zijn (ook als dat pas na behalen rijbewijs is):crapiecorn schreef:Ik vermoed van niet. Anders zou iemand die doof is, ook niet mogen deelnemen in het verkeer (wat wel het geval is).
https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Vo ... /rijbewijs
Eventueel kunnen er beperkingen op rijbewijs komen en/of moet je attest oogarts/psycho krijgen. Meeste zijn eerder op zicht of ontbrekende/minder goed werkende ledematen gericht. Is wel code voor hooraparaat.
Voor kortere periodes kom je er (ze horen me graag komen ) normaal wel met doktersattest vanaf en controle gaat zelden gebeuren (op mijn rijbewijs staat dat nergens op, politie weet *niet direct* van iets, ongeval kan probleem worden (rijden zonder rijbewijs)).
Over het algemeen is nederland hier duidelijker in maar wat ik zo snel vind is dat gehoor geen impact op rijgeschiktheid heeft??? Bordje op fiets al wel meer tegen gekomen op facebook maar twijfel dat veel weggebruikers het gaan kennen (weet zelfs niet of het officieel is).
(en volgens oud collega's parkeerde ik altijd al als een vrouw en voldoende reden om niet meer te mogen rijden )
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Gelezen, en ik zie het probleem niet.Jack Daniels schreef:Fake news. Lees eerst dit:blaatpraat schreef: Ik ken iemand die al beboet is omdat hij 40 reed binnen een zone 30.
https://www.clint.be/entertainment/fiet ... eid-video/
Dergelijke snelheidsovertredingen zijn echter moeilijk vast te stellen, omdat er geen fietsflitscamera’s bestaan en de identiteit van de bestuurder moeilijk te achterhalen is”, aldus Sven Lommaert. (KDN)
Verder is het zo dat een agent die ergens staat te flitsen alleen in de auto zit. Die gaat zeker zijn auto niet verlaten om achter die fietser te lopen. En met zijn flitsvoertuig gaat hij er al zeker niet achteraan. Die auto staat namelijk op een "geijkte" plaats om auto's te flitsen. De agent gaat eerst met een meter de afstand meten tussen 2 punten en daar wordt zijn auto opgesteld.
Ze zeggen net dat het perfect mogelijk is, maar niet frequent gedaan wordt.
Maar goed, die vriend heeft natuurlijk zijn boete 10 jaar geleden niet online op een website gezet, dus het valt niet te bewijzen, dus het is per definitie fake news tegenwoordig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Over welke overtreding heb je het? Ik haal gewoon aan dat een fietsbel nul komma nul waarde heeft als een aso op het fietspad wandelt met oortjes of een koptelefoon op zijn trommelvliezen want die hoort die bel niet. En ik zie het dagelijks gebeuren in Brussel. Achteropkomende fietser belt zich te pletter maar de aso met oortjes vertoeft op dat moment uiteraard op een andere planeet.Joe de Mannen schreef:Het blijkt inderdaad in Belgie nog niet strafbaar te zijn.
Maar @Jack, het laat je nog steeds niet toe om zelf een overtreding te begaan.
J.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als het geen fake news is, zal het toch eerder een voorbeeld zijn van een gefrustreerde flik die een punt wou maken.blaatpraat schreef: Maar goed, die vriend heeft natuurlijk zijn boete 10 jaar geleden niet online op een website gezet, dus het valt niet te bewijzen, dus het is per definitie fake news tegenwoordig.