In Tsjechië hebben ze een nieuwe methode gevonden om het alcoholgehalte in je bloed te meten via je gsm. Via een sms-dienst die door een Tsjechische vereniging die alcoholisme en drugs bestrijdt gestart is, kan je te weten komen of je nog mag rijden of niet.
Voordat je plaats neemt achter het stuur kun je eerst een sms'je sturen waarin je je geslacht, gewicht en de hoeveelheid gedronken alcohol vermeldt. Vervolgens krijg je een sms terug of je mag rijden of krijg je aanwijzingen over je alcoholgehalte en de duur om dat gehalte te laten dalen en weer te mogen rijden.
Toeval of niet, maar de Tsjechen zijn de grootste bierdrinkers van de wereld met de 160 liter die ze gemiddeld per inwoner en per jaar drinken. Per sms'je kost het je 0,68 euro. De dienst is voorlopig alleen in Tsjechië te gebruiken.
Bron: VUM
Tsjechische SMS-service bepaalt alcoholpercentage
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
en hoe ga je de hoeveelheid alcohol die je gedronken hebt aantonen? Ik heb 2 jupkes, 3 tequila's en nen hoop HEINEKEN gedronken, hoeveel alcohol heb ik dan op? ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En gaat dit rechtsgeldig zijn? Je sms zegt dat je mag rijden, meneer de flik laat je blazen en je blijkt nét teveel te hebben... Is dan de boete voor het sms-bedrijf?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En gaat dit rechtsgeldig zijn? Je sms zegt dat je mag rijden, meneer de flik laat je blazen en je blijkt nét teveel te hebben... Is dan de boete voor het sms-bedrijf?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dan heb je 3 jupkes en 3 tequila's op ! Heiniken is geen volwaardig bier, volgens mij zit er niet eens alcohol inNickG schreef:en hoe ga je de hoeveelheid alcohol die je gedronken hebt aantonen? Ik heb 2 jupkes, 3 tequila's en nen hoop HEINEKEN gedronken, hoeveel alcohol heb ik dan op?
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
ik heb dit in een java programmatje op men gsm staan. Ik moet zeggen dat ik de resultaten toch niet echt vertrouw.
voor de geïntresserden: http://myt610.lasyk.net/preview/6617/15 ... lator.html
voor de geïntresserden: http://myt610.lasyk.net/preview/6617/15 ... lator.html
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
nu eerlijk gezegt wie is hier het doelpubliek van?
Ne strontzatte moet nie weten dattem zat is da weet em toch
En ik betwijfel da ge zat zijt da ge daar gebruik van zou maken
Om te weten da ik na 5 pinten NIE meer mag rijden is nogal logisch en ja tot 5 tellen lukt nog net
Goed als ik 2 pinten gedronken heb kan ik nog rijden da hoeft ne SMS mij nie te vertellen
en verder tegen de tijd da ik da SMSke verstuur en het antwoord ontvang kan ik evengoed da zelf ff uitrekenen me de calc in mijne gsm
Niet veel nut denk ik zo
overigens zo nieuw is dit niet hoor.
Ik herinner mij de start periode van WAP met proximus
zelfs zij hadden zo'n calc
Ne strontzatte moet nie weten dattem zat is da weet em toch
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
En ik betwijfel da ge zat zijt da ge daar gebruik van zou maken
Om te weten da ik na 5 pinten NIE meer mag rijden is nogal logisch en ja tot 5 tellen lukt nog net
Goed als ik 2 pinten gedronken heb kan ik nog rijden da hoeft ne SMS mij nie te vertellen
en verder tegen de tijd da ik da SMSke verstuur en het antwoord ontvang kan ik evengoed da zelf ff uitrekenen me de calc in mijne gsm
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Niet veel nut denk ik zo
overigens zo nieuw is dit niet hoor.
Ik herinner mij de start periode van WAP met proximus
zelfs zij hadden zo'n calc