Je nieuwe lief vind je op het internet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

De wanhopigen onder de Userbasers zonder lief mogen zeker en vast hun moed niet in de schoenen laten zakken. Een lief zoeken via het internet, het succes ervan blijft maar toenemen. ,,Logisch'', zegt de Leuvense mediaprofessor Dirk De Grooff. ,,Het is anoniem, niet duur en daardoor heel laagdrempelig.'' Vanuit Amerika komen ondertussen datingsites aangewaaid die alle singles eerst nauwgezet screenen. Want niet alles is rozengeur en maneschijn.

Volgens onderzoeksbureaus is de markt van on-linedating de jongste drie jaar wereldwijd met bijna 400 procent gegroeid. In ons land telt marktleider Rendez-vous zo'n 36.000 bezoekers per dag. Relatieplanet.be krijgt in Vlaanderen en Nederland dagelijks 60.000 bezoekers. ,,Per dag krijgen we er 1.100 leden bij'', zegt Chris Van Tuijl, directeur van Relatieplanet.be . ,,Eerlijk gezegd dachten we dat we in 2005 ons plafond zouden bereiken. Je kunt niet eeuwig blijven groeien. Maar niet dus.''

On-linedating is ook big business. Wie zich via deze sites op vrijersvoeten begeeft, moet daar uiteindelijk toch enkele tientallen euro's voor ophoesten . De omzet van Rendez-vous bedroeg vorig jaar 445.000 euro, dit boekjaar wordt het dubbele verwacht. Veel kosten hebben de internetbedrijfjes niet. De sites worden meestal door een handvol werknemers beheerd.

Dirk De Grooff, hoogleraar communicatiewetenschappen aan de KULeuven, is niet echt verbaasd over het succes van de sites. ,,Het is anoniem, goedkoop en laagdrempelig, terwijl het langs de andere kant steeds minder vanzelfsprekend wordt om op de klassieke manier een partner te vinden. Probeer in een café of een discotheek maar eens iemand aan te spreken.''

Toch is het niet vrij van risico's. ,,De profielen zijn verre van waarheidsgetrouw'', aldus nog De Grooff. Een onderzoek van één van zijn studenten wees uit, dat één op de vier leden van een populaire datingsite ooit al eens loog over zijn geslacht. Ook Rika Ponnet van het relatiebemiddelings-bureau Duet stelt zich vragen bij het sérieux van de sites. ,,Voor veel mensen - sommigen zelfs getrouwd - is het niet meer dan wat vertier." Toch beschouwt ze de dating-sites niet als een bedreiging van haar 'klassieke' sector. ,,Nee, mee dankzij on-linedating raakt relatiebemiddeling uit de taboesfeer. Daar plukken ook wij de vruchten van.''

Chris Van Tuijl nuanceert de misbruiken: ,, Als je op café iemand aanspreekt, loop je ook het risico een blauwtje te lopen of wordt soms ook pas na enkele weken duidelijk dat je met een getrouwd iemand te maken hebt. Er is trouwens wel degelijk controle. Onze mensen zijn 7 dagen op 7 bezig met het controleren van foto's en profielen die ingegeven worden.''

Vanuit Amerika komt trouwens een ,veiliger' vorm van on-linedating aangewaaid. Chris Van Tuijl. ,,Je kunt pas lid worden nadat je zwart op wit je identiteit en je burgerlijke staat hebt bewezen. Het ene concept sluit het andere niet uit. Sommige willen liever volgens dat Amerikaanse model daten, anderen dan weer absoluut niet.''

Volgens Van Tuijl vindt zo'n 20 procent van de leden een lief via de site. ,,We krijgen dagelijks om en bij de 20 verhalen van mensen die ons bedanken omdat ze via onze site een partner vonden.'' Bij de klassieke relatiebureaus ligt dat percentage hoger. ,,Bij ons vindt ongeveer de helft van onze leden een partner via onze bemiddeling'', zegt Rika Ponnet van Duet .

Bron: VUM
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Wie van jullie heeft al een date gehad met iemand die ze online hebben ontmoet via een dating-site? Hoe is dat verlopen. Klopte zijn/haar profiel en was het zoals je verwacht had? Zijn jullie nog samen? Vertel het ons!!!

Ik ben benieuwd ;)

K.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

ja hoor, alles klopte, tot alles bereid en ik kreeg een kwartiertje voor 50€ !
:P
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Alsof er vele userbase een internet date hebben/gehad.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Alsof er vele userbase een internet date hebben/gehad.
Alsof er vele UB'ers uberhaupt een date hebben gehad...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

NickG schreef:
Ken schreef:Alsof er vele userbase een internet date hebben/gehad.
Alsof er vele UB'ers uberhaupt een date hebben gehad...
Die dingen zegt meer over jullie dan over de gemiddelde Userbaser :P
NickG
Elite Poster
Elite Poster

héééé man, ik ben verloofd met een meisje met het ideale beroep :p

-edit: en nee, ik heb ze niet via internet leren kennen ;-)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mijn exen ken ik via internet. Naderhand eens afgesproken enzo. Bij de ene ging het al beter dan bij de andere :) Toch een relatie van 4 maanden gehad, niet niks, gezien de omstandigheden.

Toch zijn er veel factoren die men uit het oog verliest. Het is makkelijk eens af te spreken met iemand, maar het moet natuurlijk ook een reele afstand zijn. Ook een belangrijk feit is dat men via chat en dergelijke meestal alleen de dingen laat zien (dus qua karakter) die men wilt laten zien. Het is ook allemaal heel erg raar. De meeste internet "daters" zijn meestal ook best wel verlegen wat dus aardig onderschat wordt.

Al bij al heeft het mij wel geholpen, ik was véél te verlegen tegen meisjes. Dat is nu wel anders gelukkig :)
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BkE kom eens vertellen over uw sté, hop hop :P
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Snakehit schreef:BkE kom eens vertellen over uw sté, hop hop :P
Ja hoe zit het daar eigenlijk mee Bke.
blabla
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Dat is geen lief maar een goeie vriendin! :?
Akira
Elite Poster
Elite Poster

mijn vader heeft z'n nieuwe 'vriendin' leren kennen op relatieplanet
maar naar het schijnt botert die relatie ook al niet goed
en hervalt m'n pa weer in z'n oude patroon van kritiek geven en zelf zielig zijn.
de pispaal <<
mm2
Pro Member
Pro Member

Phuncz schreef:Mijn exen ken ik via internet. Naderhand eens afgesproken enzo. Bij de ene ging het al beter dan bij de andere :) Toch een relatie van 4 maanden gehad, niet niks, gezien de omstandigheden.

Het is makkelijk eens af te spreken met iemand, maar het moet natuurlijk ook een reele afstand zijn. Ook een belangrijk feit is dat men via chat en dergelijke meestal alleen de dingen laat zien (dus qua karakter) die men wilt laten zien. Het is ook allemaal heel erg raar. De meeste internet "daters" zijn meestal ook best wel verlegen wat dus aardig onderschat wordt.
Er zit veel waarheid in wat je schrijft vind ik... ik heb een korte relatie gehad met iemand via een datingsite. Via telefoon en chat waren we 2 zielsverwanten, alleen merkte ik pas later "in real life" dat zij niet zonder haar ouders kon en haar ouders niet zonder haar. Met andere woorden: haar ouders overal en altijd bij of achter ons, zelfs bij een wandeling op de zeedijk. :roll: Heb er dan maar zelf een punt achtergezet toen de ouders zich aangetast voelden in hun privacy :!:

Een gouden raad: neem het gewoon vriendschappelijk op zonder hoge verwachtingen en laat je hoofd zeker niet van in het begin op hol brengen door een mooi snoetje. Pas na een paar maanden leer je de minder fraaie kant van iemand kennen want dan is het "nieuwe" eraf. Blijf nuchter en laat je niet uitmelken.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:héééé man, ik ben verloofd met een meisje met het ideale beroep :p
en dat is? :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Een leuke therapeute :lol:
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

mm2 schreef: Er zit veel waarheid in wat je schrijft vind ik... ik heb een korte relatie gehad met iemand via een datingsite. Via telefoon en chat waren we 2 zielsverwanten, alleen merkte ik pas later "in real life" dat zij niet zonder haar ouders kon en haar ouders niet zonder haar. Met andere woorden: haar ouders overal en altijd bij of achter ons, zelfs bij een wandeling op de zeedijk. :roll: Heb er dan maar zelf een punt achtergezet toen de ouders zich aangetast voelden in hun privacy :!:

Een gouden raad: neem het gewoon vriendschappelijk op zonder hoge verwachtingen en laat je hoofd zeker niet van in het begin op hol brengen door een mooi snoetje. Pas na een paar maanden leer je de minder fraaie kant van iemand kennen want dan is het "nieuwe" eraf. Blijf nuchter en laat je niet uitmelken.
Hier ga ik volledig akkoord mee. Het is heel belangrijk dat je niet "verliefd" wordt op het zicht dat je van die persoon hebt voor je die persoon hebt ontmoet. Het gebeurt erg vaak (heb het ook al meegemaakt) dat er gevoelens komen simpelweg door te chatten en meestal leidt dit tot veel te hoge verwachtingen (door het opgehemelde beeld wat je van die persoon hebt), naderhand gevolgd door teleurstellingen.

Een gouden raad, zoals mm2 al zei: laat de liefde komen uit elkaars gezelschap en niet uit een mooie woordkeuze op jullie chat.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Een leuke therapeute
Damn, en ik maar hopen op een babe die toevallig een doctoraat aangaande computernetwerken had :p.
Laatst gewijzigd door The_Borg 04 okt 2005, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
NickG
Elite Poster
Elite Poster

ach, ze heeft een licenciaatsdiploma, en een thesis over seks waar ik als proefkonijn diende (waarmee ze uiteraard met onderscheiding geslaagd is) :P

Basiscomputerkennis ja, meer is er toch niet nodig als je van dat andere zoveel afweet? ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Basiscomputerkennis is zelfs niet nodig. Je moet elkaar de vrijheid geven om je hobby's zelf op te vullen. Er zijn nog andere dingen die je kan doen dan achter je PC zitten he The_Borg ;)
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Basiscomputerkennis is zelfs niet nodig. Je moet elkaar de vrijheid geven om je hobby's zelf op te vullen. Er zijn nog andere dingen die je kan doen dan achter je PC zitten he The_Borg ;)
[nerdmodus] ja op de xbox spelen![/nerdmodus

ik heb geen xbox!
de pispaal <<
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Bke: Dat is geen lief maar een goeie vriendin!
wie zoekt nu een "vriendin" op de site www.zoekteenLIEF.be?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Veel blijkbaar, als ge ziet hoeveel er elke dag bijkomen op die site! :roll: :|
Word het trouwens eens geen tijd dat gij ook eens zoekt voor een "vriendin"? :|
CiBi
Premium Member
Premium Member

waarom?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
NickG
Elite Poster
Elite Poster

godver, nog al ene met die banner ;-)

Ikke, Deej, en nu DJBramo ook nog, ik ga nen anderen moeten zoeken...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

NickG schreef:Ikke, Deej, en nu DJBramo ook nog, ik ga nen anderen moeten zoeken...
Wees stoer en begin te folden bij Userbase, dan krijg je ook zo'n übercoole banner zoals velen hier! ;)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb mijn lief ook leren kennen via msn dating,... nu bijna een jaar samen en wij verwachten een kleine spruit (5maand zwanger) :wink: :!: :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kan de userbase geen 'Geek for geeks' meeting/dating point vormen? Kan nog lachen worden :-D
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

http://dating.userbase.be :)
Maar ik denk dat er weinig vrouwelijk volk zich zal registreren :(
Afbeelding
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

patje schreef:Ik heb mijn lief ook leren kennen via msn dating,... nu bijna een jaar samen en wij verwachten een kleine spruit (5maand zwanger) :wink: :!: :lol:
Gefeliciteerd :) Het levende bewijs binnenkort dat het werkt :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

patje schreef:Ik heb mijn lief ook leren kennen via msn dating,... nu bijna een jaar samen en wij verwachten een kleine spruit (5maand zwanger) :wink: :!: :lol:
Proficiat :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Sub Zero schreef:Maar ik denk dat er weinig vrouwelijk volk zich zal registreren :(
Zet er een gastenboek-functionaliteit op met de meest zotte smilies en kleuren, dat trekt dat soort mensen blijkbaar aan :P
CiBi
Premium Member
Premium Member

ook ne dikke proficiat hoe zal hij/zij noemen?

Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

NickG schreef:ach, ze heeft een licenciaatsdiploma, en een thesis over seks waar ik als proefkonijn diende (waarmee ze uiteraard met onderscheiding geslaagd is) :P
Geen GROTE onderscheiding :oops: :lol:
Greetz Bossie
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

CiBi schreef:
ook ne dikke proficiat hoe zal hij/zij noemen?
Thx voor de proficiat :wink: we wachten wel af wat het wordt (een hij/of zij) :-D
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

patje schreef:we wachten wel af wat het wordt (een hij/of zij) :-D
't wordt een joezerbeezeke :)
mm2
Pro Member
Pro Member

Kochanie schreef:Het is anoniem, goedkoop en laagdrempelig,
Goedkoop zou ik dat toch niet durven noemen hoor... bedragen tussen de 20 en 40 euro per maand voor lidmaatschap zijn heel courant. Op 1 of 2 datingsites na, die een schappelijke prijs vragen van enkele euro's per maand, is het een bikkelharde geldbusiness.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

mm2 schreef:
Kochanie schreef:Het is anoniem, goedkoop en laagdrempelig,
Goedkoop zou ik dat toch niet durven noemen hoor... bedragen tussen de 20 en 40 euro per maand voor lidmaatschap zijn heel courant. Op 1 of 2 datingsites na, die een schappelijke prijs vragen van enkele euro's per maand, is het een bikkelharde geldbusiness.
niet dat ik het doe, maar zo weet je ook meteen zeker dat je met serieuze mensen te maken hebt die ook echt op zoek zijn, en niet van die flauwe moppentappers
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

By the way ik heb hier last van een meiske die constant sms't naar mij, ik ken ze nog van op 't school en soms nekeer tegenkomen maar die zit echt achter mij éh. Niet dat ze lelijk is maar ze is 2 jaar jonger dan ik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
laris
Plus Member
Plus Member

oh no! 2 jaar :eek:
meon
Administrator
Administrator