Brucargo postbus 10060

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Veel van mijn aliexpress materiaal heeft de laatste tijd als afzender

Code: Selecteer alles

PO BOX 10060
Brucargo 829C
1934 EMC Brucargo
Brucargo in het algemeen ken ik natuurlijk wel, maar weet iemand wat dit precies is? Is dat een EU warehouse, een logistieke afhandelaar, een entrypoint voor vliegtuigen uit China in Bpost, ..?
En hoe komt het dat de Chinese afzender -schijnbaar toch- een etiket maakt met als afzender een Belgisch adres?

Is daar ergens een documentaire of achtergrondartikelen over te vinden?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik vermoed dat het een sorteercentrum is van bpost voor de afhendeling van air-mail.

edit

https://www.google.com/maps/place/bpost ... d4.4476226

je merkt dit soort praktijken ook op als je iets besteld van coolblue. Als het van nederland komt is het retouradres vaak brussel-X, bij amazon.de is het vaak het sorteercentrum van bpost uit chaleroi.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bpost biedt specifieke diensten aan voor grote buitenlandse verzenders (niet-EU) onder de naam "Landmark Global", waaronder inklaringen, behandeling van retourzendingen of niet-afgehaalde zendingen en dat soort zaken.

Er is geen echte "postbus 10060" op dat adres, dat is een interne routingcode voor de betrokken firma die klant is van hen, ahv dat nummer weten ze naar waar ze het moeten terugsturen. Dat vliegt dan in een (air)container ginder en eenmaal die vol is gaat die terug naar afzender.

Brucargo 829C is idd het gebouw van bpost waar alle zendingen die via vliegtuigen aankomen/vertrekken behandeld worden, ook de "Landmark" operaties gebeuren hier. De douane doet daar ook de inklaringen van de postzendingen. Als je postpakket "bij de douane ligt", dan ligt het hier :-) (en niet in het douanekantoor dat 100 meter verder ligt).

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”