Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zij is tenminste eerlijk en komt er openlijk voor uit. Een groot deel van de bevolking doet identiek hetzelfde maar schreeuwt het niet van de daken. En als ik dan de beelden bekijk van Brussel of Maastricht of de joden of... Wie ben ik om haar ongelijk te geven?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat veel mensen schreeuwen dat zij het volgen en anderen het opleggen (maar het daarom zelf niet volgen) en dat er een heel grote groep is die het maar 'deels' volgt. Die grote groep heeft waarschijnlijk wel het verstand om bepaalde dingen in vraag te stellen en houdt zich ook grotendeels aan de regels. Je hebt een kleinere groep die slaafs alles volgt en een nog kleinere groep* die de regels voor zichzelf (en anderen) nog strenger maakt.

Er is ook een kleine groep die er zijn voeten aan veegt en gewoon geen enkel moraliteitsbesef heeft... Dat is dezelfde groep die ook datzelfde besef niet heeft voor andere regels zoals verkeersregels, respect naar andere mensen toe etc etc...

*Gisteren kwam er iemand een gratis strijkijzer oppikken, die persoon kon het niet testen, want de doos werd met handschoenen opgepikt en ging nu voor zeker 4 dagen in quarantaine zodat ze zeker geen corona besmetting kon oplopen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als ik die idiote regeltjes zie, dan begin ik meer en meer begrip op te brengen voor (het standpunt van) dat meisje
https://www.hln.be/binnenland/afspreken ... ~a8bfa0ab/
Er staat: wie in een open of halfopen bebouwing woont mag volk ontvangen, wie in een rijhuis woont mag dat niet. Kafka kan nog veel leren van onze excellenties. Je vraagt je op de duur af wie dergelijke onzin verzint.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Er staat: wie in een open of halfopen bebouwing woont mag volk ontvangen, wie in een rijhuis woont mag dat niet. Kafka kan nog veel leren van onze excellenties. Je vraagt je op de duur af wie dergelijke onzin verzint.
Vooral dat in combinatie met massa events zoals in Brussel, Brugge, ... en de aankomende koopzondagen zorgt dat je draagvlak verdwijnt als sneeuw voor de zon :bang: Ik vraag me soms af hoe DOM je moet zijn voor je minister kan worden :roll:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Er staat toch nergens in het MB dat enkel mensen met een open of een HOB bebouwing mensen mogen ontvangen? Wel staat er dat je buiten mag samenkomen met 4 mensen.


edit: en hoe dom je kan je zijn als mensen om naar die koopzondagen te gaan of naar die massaevenementen?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Snap het ook niet, je mag idd met 4 buiten afspreken. Simpel toch?
Als je daar niet geraakt, tenzij door uw huis, mag het niet. Simpel toch?

Wat is dan een betere regel? Je mag wel door uw huis gaan. -> dan gaan we heel traag door ons huis naar de tuin (lees, we spreken gewoon binnen af).
Bij elke regel kan je zo de kantjes eraf lopen, en kom je idd absurde situaties tegen.

Of heb je liever dat je NIEMAND in zijn tuin mag afspreken? En alleen in het bos/park.
Geef ne mens ne vinger... :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

We zijn nu bijna een jaar verder en ze snappen het nog altijd niet....hoe je een volk moet verbieden om elkaar nog te zien :angel:
Geen nood, na mondmasker en bubbel staat het volgende modewoord al klaar..crowdcontrol.
Net zoals die anpr camera's geplaatst zijn om alleen boeven te vangen, gaat men dus nu een systeem invoeren om er voor te zorgen dat men niet met teveel gaat "winkelen" :bang: :bang: :bang:


Gelukkig doe ik nooit niks verkeerd, dus hang alles maar vol camera's en controle mechanismen.
Het is niet dat de wereld ineens kan veranderen en dat wat vandaag volstrekt normaal is, morgen ineens ondenkbaar gaat zijn.

Ik vraag me dus nog altijd af waar het voor sommigen misgelopen is al die hier schrijven 250-2500-25000 € boet als uwen hond na 22h nog eens dringend moet gaan pissen of kakken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ddd schreef:Snap het ook niet, je mag idd met 4 buiten afspreken. Simpel toch?
Als je daar niet geraakt, tenzij door uw huis, mag het niet. Simpel toch?
-
en wie mag er naar het wc?
https://www.hln.be/binnenland/afspreken ... ~a8bfa0ab/

nog steeds wordt er elke dag een regionaal ziekenhuis gevuld met covid-patenten
het is ni de tijd voor allerlei kerstdingen,

ge pakt alles af dus op alles wa ge geeft gaan mensen springen. en neen, da is nog steeds een promille kleine minderheid maar daar blokkeert ons brein.
100 man samen zien vindt iedereen veel volk tem massaal.
steden meoten die onzin alten maar het is duidelijk dat men ook nu, voor de zoveelste keer, politieke spelletjes laat primeren.

de koopzondag op de meir ga een complete ramp worden. en neen, de familie uit pakweg turnhout zal niet in zijn auto terugrijden als ze geen parkeerplaats vinden in de buurt vd kaaien en meïr.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ja, toch duidelijk? Er mag maar 1 "vreemd" persoon in uw huis, het knuffelcontact. Simpel toch?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
ddd schreef:Snap het ook niet, je mag idd met 4 buiten afspreken. Simpel toch?
Als je daar niet geraakt, tenzij door uw huis, mag het niet. Simpel toch?
-
en wie mag er naar het wc?
https://www.hln.be/binnenland/afspreken ... ~a8bfa0ab/

nog steeds wordt er elke dag een regionaal ziekenhuis gevuld met covid-patenten
het is ni de tijd voor allerlei kerstdingen,

ge pakt alles af dus op alles wa ge geeft gaan mensen springen. en neen, da is nog steeds een promille kleine minderheid maar daar blokkeert ons brein.
100 man samen zien vindt iedereen veel volk tem massaal.
steden meoten die onzin alten maar het is duidelijk dat men ook nu, voor de zoveelste keer, politieke spelletjes laat primeren.

de koopzondag op de meir ga een complete ramp worden. en neen, de familie uit pakweg turnhout zal niet in zijn auto terugrijden als ze geen parkeerplaats vinden in de buurt vd kaaien en meïr.
niemand mag binnen naar het toilet op het knuffelcontact na. Dat is toch gewoon allemaal duidelijk


en er was wel degelijk meer volk samen dan enkel 100 man in Brussel. Dat de steden deze zaken niet moeten laten doorgaan is idd een feit maar dat de mensen ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen is ook een feit en zich niet gaan verschuilen achter gelijk welk excuus
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

quovadis schreef:niemand mag binnen naar het toilet op het knuffelcontact na. Dat is toch gewoon allemaal duidelijk.
Openbare zedenschennis mag ook niet... Dus nee, in uw tuin kakken voor het raam van de buren is ook niet opportuun. Allez, nee, zo duidelijk is het dus niet. Thuis mogen dus 3 van de 4 mensen niet naar de wc...

Op het werk gaan we met 360 man naar dezelfde wc's. Allez komaan. Dat er hier nog mensen meegaan met die regels. :roll:

Mondmaskers waren toch DE oplossing?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Slafes schreef:
quovadis schreef:niemand mag binnen naar het toilet op het knuffelcontact na. Dat is toch gewoon allemaal duidelijk.
Openbare zedenschennis mag ook niet... Dus nee, in uw tuin kakken voor het raam van de buren is ook niet opportuun. Allez, nee, zo duidelijk is het dus niet. Thuis mogen dus 3 van de 4 mensen niet naar de wc...

Op het werk gaan we met 360 man naar dezelfde wc's. Allez komaan. Dat er hier nog mensen meegaan met die regels. :roll:

Mondmaskers waren toch DE oplossing?
Dan moeten ze naar huis gaan. Waarom weer andere zaken bijhalen.

Je mag met 4 mensen buiten samenkomen. Hoe simpel kan iets zijn.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Behoorlijk relevant om er iets anders bij te halen als je zoiets absurd leest... Of moet jij nooit naar de wc? Deze mensen moeten de auto nemen en naar huis rijden om hun gevoeg te doen en dan terugkomen? Of hebben al uw collega's een persoonlijk toilet? Ha ja, enkel uw knuffel collega mag uw wc gebruiken, de rest buiten in de bosjes?

Ach ja... What's next.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

quovadis schreef: Je mag met 4 mensen buiten samenkomen. Hoe simpel kan iets zijn.
Het is niet omdat het simpel is, dat het ook logisch of consequent is. Of het terecht is laat ik dan nog in het midden. En simpel is het ook niet altijd.

Er zijn momenten dat je wel met meer dan 4 mensen mag binnen zitten. Ik mag bijvoorbeeld Nieuwjaar vieren met 5 mensen buiten mijn gezin... op het werk in de controlekamer. Gewoon aan een tafel, en zolang de afstand bewaard wordt mag en kan het. En dan is het plots een pak minder simpel om de regel verkocht te krijgen dat mensen privé 3 anderen buiten mogen zien, maar die mogen niet door het huis of naar de WC. Dat is dus absurdistan in het kwadraat.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De "denkfout" zit erin dat wij (de mensen) dat allemaal "gelijk" willen hebben, in de dagdagelijkse leefomstandigheden.
De modellen waarmee biostatistici aan de slag gaan, zullen juist bij sommige dingen de teugels wat meer vieren, bij andere iets strakker aanhalen.
Dat is werkbaar mits men zich daar van bewust is én dat ook duidelijk gecommuniceerd wordt waarom.
En dan bedoel ik niet het oplijsten "van wat toegelaten is" maar ook benadrukken waarom die keuzes gemaakt zijn...

Beperkt worden in onze bewegingsvrijheid is niet iets dat wij al kenden...
Nuances hierin aanbrengen is dan haast ook onbegonnen werk.
Dat men van overheidswege keuzes voor ons maakt (in de gegeven omstandigheden), strookt voor velen niet met hun overtuiging...
Kaboem! Dat botst.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Slafes schreef:Behoorlijk relevant om er iets anders bij te halen als je zoiets absurd leest... Of moet jij nooit naar de wc? Deze mensen moeten de auto nemen en naar huis rijden om hun gevoeg te doen en dan terugkomen? Of hebben al uw collega's een persoonlijk toilet? Ha ja, enkel uw knuffel collega mag uw wc gebruiken, de rest buiten in de bosjes?
Mja, de auto nemen om naar huis te rijden voor kleine of grote boodschap. Dat gaan de groenen dan weer niet leuk vinden met die uitstoot van fijn stof voor zo een korte rit. Stel je voor dat ze dan ook nog eens hun auto stationair laten draaien terwijl ze op de pot zitten. Dan besterven de groene rakkers het helemaal.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nah, wat we willen is niet verzoenbaar met de realiteit.

Wij willen wereldvrede, maar kunnen niks verdragen van een ander.
Wij willen geen imigranten, maar zijn te lui om zelf ons gat af te kuisen.
Wij willen het milieu niet naar de kl*ten, maar geven zero f*cks als de vakantie voor de deur staat.
Wij willen een bloeiende economie, maar bestellen duchtig bij AliExpress, zalando of bol omdat het 2 € goedkoper is.
Wij willen ons leven terug...maar ineens moeten we solidair zijn met de verpleegster, de buschauffeur, de dokter,.de kapster, de winkelier,......

Ik geloof nog altijd in de goedheid van de mens...
We moeten streven naar een perfecte balans, heel hard gaan trekken aan de ene of de andere kant helpt niet...dat zie je nu perfect.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Er is geen enkel land dat aan België kan tippen. We mogen wel gaan wippen maar niet ons haar laten knippen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sdke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Er is geen enkel land dat aan België kan tippen. We mogen wel gaan wippen maar niet ons haar laten knippen.
Leugens. Dat mag ook helemaal niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:We mogen wel gaan wippen maar niet ons haar laten knippen.
Hoe origineel...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

les gouts et les couleurs...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Slafes schreef:Behoorlijk relevant om er iets anders bij te halen als je zoiets absurd leest... Of moet jij nooit naar de wc? Deze mensen moeten de auto nemen en naar huis rijden om hun gevoeg te doen en dan terugkomen? Of hebben al uw collega's een persoonlijk toilet? Ha ja, enkel uw knuffel collega mag uw wc gebruiken, de rest buiten in de bosjes?

Ach ja... What's next.
Nogmaals je mag buiten 4 mensen ontmoeten, of dit nu in uw tuin is of ergens op straat of in een bos maakt niet uit. En er mag maar 1 iemand binnen in huis en dat is uw knuffelcontact.

Er is niemand die je verplicht om bijeen te komen in iemand zijn tuin hé. Daar kies je zelf voor en als je dan naar huis moet om naar het toilet te gaan dan is dat maar zo.

Mijn collega's hebben idd allemaal hun eigen privé toilet nl thuis want thuis werk is verplicht indien mogelijk

@Petrol: werk en thuis hebben nu eenmaal andere regels. Zijn die altijd even logisch? Nee dat zijn ze niet. Maar er gelden wel simpele regels in de privé nl je mag buiten komen met 4 mensen en er mag maar 1 iemand binnen in je huis. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk?

@Jack Daniels: geen leugens verkondigen hé. Je mag niet gaan "wippen"
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

quovadis schreef: niemand mag binnen naar het toilet op het knuffelcontact na. Dat is toch gewoon allemaal duidelijk
en toen de regel van 4 in uwen hof werd aangekondigd was dat voor u direct volstrekt duidelijk?
mij alleszins niet, ik moest erop gewezen worden :)
en er was wel degelijk meer volk samen dan enkel 100 man in Brussel.
het absolute aantal maakt niet uit
de cijfers dalen dus zijn de Belgen, het collectief, meegaand in de regels. da's de logica
maar nu waren het weer regels vd epidemiologen en co, de blok moest erop. da is relatief duidelijk.

de versoepeling is iets voor de politiek dus verwacht u maar aan een hoop onzin. de daling in ziekenhuisopnames vertraagt? netjes 14 dagen na begin schoolopening en heel die massa die dagelijks de baan op moet?

het is de politiek die nu beslist om allerlei massa-evenementen te laten doorgaan in heel het land.
shopping centra gaan aan de deur tellen en vol is vol? dan zult ge komende zondag voor de deur een overrompeling zien natuurlijk
dat de mensen ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen is ook een feit en zich niet gaan verschuilen achter gelijk welk excuus
ik weet wat ik vandaag ga doen maar ik heb volstrekt geen idee wat gij en de andere 500 000 man heir in A'pen vandaag, morgen of dit weekend van plan zijn. ik kan hooguit gokken en hopen dat het ergens op zaterdagochtend rustig is, tot ik daar ineens de wandelclub tegenkom. waarom meot ivd an naar huis en zij niet? zo redeneren ook een hoop mensen

ik weet wel dat heel wat armen subiet bij den action en co MOETEN aanschuiven om toch een paar dingen te kopen van 1,5 euro om niet over hun ocmw-budget te gaan. Denkt gij dat die daar straks voor hun plezier staan?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Afbeelding
:bdaysmile:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
en toen de regel van 4 in uwen hof werd aangekondigd was dat voor u direct volstrekt duidelijk?
mij alleszins niet, ik moest erop gewezen worden :)
eigenlijk wel ja. Als ze letterlijk zeggen dat je met 4 mensen mag samenkomen buiten. Dan zie ik niet in wat er daar niet duidelijk aan is. Net zoals ze letterlijk zeggen dat je maar 1 iemand binnenshuis mag zien, dat is voor mij ook duidelijk.

Dat er dan allerlei verhaaltjes worden rondgebreid, verandert niet aan de simpele regel nl 4 personen buiten, 1 persoon binnen. En als je dan naar huis moet voor naar het toilet te gaan, dan is dat maar zo.


@Verantwoordelijkheid nemen: dat is iets wat we allemaal moeten doen en stoppen met denken van ikke, ikke, ikke. Als het te druk is, ga naar huis. Ik snap opnieuw niet wat er daar moeilijk aan is

@Action: de winkels zijn open dus je mag er naar toe gaan. Maar als het te druk, ga je gewoon op een later tijdstip. En als je het moet redden met een ocmw uitkering dan heb je meestal tijd genoeg om op een later moment terug te gaan
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

quovadis schreef: eigenlijk wel ja. Als ze letterlijk zeggen dat je met 4 mensen mag samenkomen buiten. Dan zie ik niet in wat er daar niet duidelijk aan is.
mja, pissen en kakken blijven toch redelijk essentiële behoeftes denk ik dan. is er een wc op 5m stuur ik mensen niet naar huis.
gij blijkbaar wel omdat het zo duidelijk is
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Omdat SARS-CoV-2 "nogal rondspettert" bij het vervullen van die essentiële behoeftes. :lol:
Dus indien die vier van buiten effe uw plekske mogen gebruiken, kunt ge al evengoed naar binnen gaan etc.
Haha, probleem. Waarom ook niet knuffelen nu de barrière toch doorbroken is? :wink:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
quovadis schreef: eigenlijk wel ja. Als ze letterlijk zeggen dat je met 4 mensen mag samenkomen buiten. Dan zie ik niet in wat er daar niet duidelijk aan is.
mja, pissen en kakken blijven toch redelijk essentiële behoeftes denk ik dan. is er een wc op 5m stuur ik mensen niet naar huis.
gij blijkbaar wel omdat het zo duidelijk is
Omdat ze gewoon niet binnen mogen. Allez das toch niet moeilijk om te verstaan. Opnieuw begin je er een verhaal rond te breien van redelijk essentiële behoefte enzo. Dat doet helemaal niets ter zake. Het mag niet PUNT.



edit: en wat Ordon said
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

quovadis schreef: Omdat ze gewoon niet binnen mogen. Allez das toch niet moeilijk om te verstaan.
mea culpa dat ik de enige ben die daar, via de pers, op gewezen moest worden dat ge nu directe familie niet bij u moogt laten pissen ook al hebt ge ze uitgenodigd omdat het mag, in uwen hof welteverstaan.

ik heb overduidelijk geen gezond verstand :)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
quovadis schreef: Omdat ze gewoon niet binnen mogen. Allez das toch niet moeilijk om te verstaan.
mea culpa dat ik de enige ben die daar, via de pers, op gewezen moest worden dat ge nu directe familie niet bij u moogt laten pissen ook al hebt ge ze uitgenodigd omdat het mag.

ik heb overduidelijk geen gezond verstand :)
maar allez 1207. Er is op 30 oktober beslist dat je maar 1 contact mag hebben binnenshuis. Dat is toch al lang geweten?

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ3010/
Sociaal leven

Elk gezinslid heeft recht op 1 knuffelcontact. Gezinnen mogen maar één knuffelcontact tegelijk thuis uitnodigen. Men kan geen ander bezoek thuis ontvangen. Er is een uitzondering voor mensen die alleen wonen: zij mogen naast hun knuffelcontact nog 1 persoon uitnodigen, maar niet tegelijkertijd.
Samenkomsten buiten: regel van vier, op veilige afstand.[/quote]
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Man man toch ... het is toch simpel eigenlijk hoor:

1. Hou Afstand
2. Kan je het sociaal niet meer aan ==> Allez, ge moogt 1 of 2 of 4 mensen ontvangen afhankelijk van je gezinssituatie en de locatie
3. Twijfel je nog altijd? Ga naar 1.
4. Twijfel je niet meer, proficiat, gelieve niet de kantjes eraf te rijden en 5 mensen uit te nodigen waarbij je telkens steeds maar 1 persoon binnenlaat (*sigh*).

Probeer nu toch gewoons eens niet het onderste uit de kan te halen of een verkeerde, niet weerlegbare, interpretatie te vinden. Regel 1 is de prioriteit, al de rest is voor de boelekes te susses die maar blijven bleiten.

En of het moeilijk is of niet ... de belastingsbrief lijkt me toch een lastiger vraagstuk dan deze 'regels' hoor !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Begint een soap te worden... Voor hen die het allemaal duidelijk vinden en ongetwijfeld ook in hun werkelijke leven het algemeen wetboek bij hen hebben en vanbuiten kunnen citeren en ook nooit eens de grijze zone opzoeken en dan hebben we de rest. :-)

Als ik nu zo'n mobiel toilet buiten laat zetten... Wie mag er dan naar de wc? Mijn knuffel contact binnen en dan moeten er twee van de drie nog uitmaken of zij een knuffel contact worden en de 4e heeft pech?

Wat als die 4 van hetzelfde gezin zijn? Dan maakt het geen f*** uit he...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Nogmaals ... het gaat het er toch niet om of het MAG of niet ? Nog nooit van risicobeperking gehoord ? Als je weet dat een toiletbezoek een groter risico is dan een korte knuffel (weet ik zelfs niet eigenlijk), maakt het dan nog uit of het mag of niet ? De 'geest van de maatregel' gaat over het feit dat we afstand moeten houden om het risico op besmetting te beperken.

Vertrek nu gewoon eens vanuit die positie en bepaal dan zelf of je dat wil toelaten of niet, ze gaan niet komen controleren hoor ...

Echt ... zelfs mijn kinderen doen nog niet zo moeilijk bij zulke dingen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Slafes schreef:Begint een soap te worden... .
Kleine correctie: dat is het al sinds de uitbraak van Corona
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Slafes schreef:Begint een soap te worden... Voor hen die het allemaal duidelijk vinden en ongetwijfeld ook in hun werkelijke leven het algemeen wetboek bij hen hebben en vanbuiten kunnen citeren en ook nooit eens de grijze zone opzoeken en dan hebben we de rest. :-)

Als ik nu zo'n mobiel toilet buiten laat zetten... Wie mag er dan naar de wc? Mijn knuffel contact binnen en dan moeten er twee van de drie nog uitmaken of zij een knuffel contact worden en de 4e heeft pech?

Wat als die 4 van hetzelfde gezin zijn? Dan maakt het geen f*** uit he...
opnieuw stop met verhaaltjes er rond te breien.

de regels is met 4 buiten en er mag 1 iemand binnen. Hou het ook simpel.

Stop met de kantjes er persee te willen vanaf lopen. De regels zijn wat ze zijn.

en als je de regels niet wil volgen, mij ook goed maar stop dan met het proberen te vergoelijken waarom iets wel of niet mssn zou mogen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:Man man toch ... het is toch simpel eigenlijk hoor:

Inderdaad, het is zeer simpel, behalve voor zij die bij alles "ja maar, als ik dan...." situaties verzinnen.

Ik heb ook de indruk dat wanneer men iets "mag" er velen denken dat het "moet".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Nee, het is totaal niet simpel. Wat gisteren mocht, mag vandaag niet meer maar waarschijnlijk mag het volgende week weer wel. Bovendien is het vaag, erg vaag zoals bij ons in Dendermonde. Mondmaskers verplicht in de winkelstraten. Wat wordt beschouwd als winkelstraat? Geen idee. Ze zijn ook maar verplicht tot 19u 's avonds. Maar de mondmaskers zijn enkel verplicht voor mensen die zich al wandelend verplaatsen. Fietsers of joggres moeten geen mondmasker opzetten. Maar als diezelfde voetganger zich neerzet op een bankje in het centrum, dan mag het masker wel weer af. En dat is enkel nog maar de situatie in Dendermonde. Ik vraag mij werkelijk af hoe al die UB leden hier, die zo dwepen met "regels zijn regels" zelf nog weten hoe de vork aan de steel zit. Zowel gemeentelijk als federaal als provinciaal. Want als ik buiten mijn gemeente ga, tellen er heel waarschijnlijk andere regels. Ik ga mij écht niet amuseren om al die regeltjes te gaan opzoeken alvorens ik naar een buurgemeente ga om te winkelen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Lijkt me al bij al toch vrij eenvoudig:

* Is het druk? Keer uw kar of zet een masker op.
* de definitie 'winkelstraat' is vaag, maar ga er vanuit dat dit een straat is met veel winkels. En dikwijls in voetgangersgebied.
* Sport je? Ok, fine, masker moet niet, kan in de weg zitten bij snel/diep ademhalen
* Blijf je stilzitten: OK fine, je gaat niet actief mensen kruisen, geen masker
* Ben je in beweging en ga je anderen kruisen aan een lage snelheid: masker op

De beslissingsboom lijkt me toch vrij doenbaar...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

@Jack: het ging over de regel van 4 mensen buiten mogen zien en 1 iemand binnen. Niet over de lokale regeltjes die iedere gemeente zelf beslist.


Voor de rest vat Devilkin het heel goed samen
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Voorlopig nog geen stormloop en hamsteren voor volwassen luiers :lol:
Nu ja, ben zelf niet meer verplicht naar begrafenissen te gaan ("liever niet" zelfs) en familiefeesten is ook al 15 jaar geleden :lol: Lijkt me ook geen extreem uitzonderlijke situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”