Stomme vraag
Hoe verander je in het opstart scherm (username en psw) het toetsenbord. de instellingen zijn aangepast voor gewoon te werken als xp is doorgestart. Ik moet tijdelijk een us keybord gebruiken dit werkt in alle programma's maar niet in het opstart scherm.
Register aanpassen zeker ????
toetsenbord veranderen in xp
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ja inderdaad, maar niet als je je moet aanmelden daar blijft het het oude toetsenbord. Het is het aanlogscherm waar ik het toetsenbord niet veranderd krijg. In programs lukt het inderdaad als je het bij landinstellingen extra doet maar niet bij het aanlogscherm.
Het zal zoiets zijn als de num lock bij win 200 dat moest je ook aanpassen in het register.
Ik heb een nieuwe config voor iemand gemaakt met het belgiche punt toetsenbord maar werkt die natuurlijk met een us keybord niet leuk als je je paswoord moet inbrengen.... heb de instellingen veranderd in landinstellingen talen details en daar us keybord gebruiken en belgisch weg na volgende opstart. alles werkt (word exell enz) behalve het opstartscherm.
Het zal zoiets zijn als de num lock bij win 200 dat moest je ook aanpassen in het register.
Ik heb een nieuwe config voor iemand gemaakt met het belgiche punt toetsenbord maar werkt die natuurlijk met een us keybord niet leuk als je je paswoord moet inbrengen.... heb de instellingen veranderd in landinstellingen talen details en daar us keybord gebruiken en belgisch weg na volgende opstart. alles werkt (word exell enz) behalve het opstartscherm.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik vermoed dat je eigenlijk de "All Users" settings moet veranderen, maar als die kan je niet aanmelden.
Waarschijnlijk is bij de setup al de verkeerde keuze gemaakt.
Als je dan per sé het register wilt in duiken:
HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload
Verwijder daar alle sleutels, behalve de standaard en sleutel "1" met waarde 00000813 (dat is Belgisch Punt).
Waarschijnlijk is bij de setup al de verkeerde keuze gemaakt.
Verwijder daar alle sleutels, behalve de standaard en sleutel "1" met waarde 00000813 (dat is Belgisch Punt).
-
- Pro Member
Het moet wel het us keybord worden. De eigenaar van de pc werkt met us layout
Bij de setup van xp wist ik dit niet, dacht dat hij zoals de meesten wel werkte met een azertyken van belgische makelij. frans of ned maakt ook al een verschil Kan dat nu niet veel simperder voor alle users ingesteld worden.
Deze is dus nog niet de juiste moet die van den clinton zijn....
Bij de setup van xp wist ik dit niet, dacht dat hij zoals de meesten wel werkte met een azertyken van belgische makelij. frans of ned maakt ook al een verschil Kan dat nu niet veel simperder voor alle users ingesteld worden.
Deze is dus nog niet de juiste moet die van den clinton zijn....
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
stefke schreef:Deze is dus nog niet de juiste moet die van den clinton zijn....
Dat zou waarde 00000409 moeten zijn.
Dit is nog handig bij verdere problemen: http://support.microsoft.com/default.as ... -us;138354
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Meon ge hebt gelijk zenne..
Bij windows 2000 en Xp moet ge bij de setup een keuze maken die voor Default users en All users gebruikt wordt, dat is ook de taal voor het LoginSchermpje, enkel de specifieke users waarmee ge inlogged kunt ge wijzigen via cfgscherm...
Heb dat dus ook eens gehad bij allereerste installatie van Win2k
Idd dive into the registry om het the fixen, zal wel werken zenne stefke heb die fix ook al gedaan.
Bij windows 2000 en Xp moet ge bij de setup een keuze maken die voor Default users en All users gebruikt wordt, dat is ook de taal voor het LoginSchermpje, enkel de specifieke users waarmee ge inlogged kunt ge wijzigen via cfgscherm...
Heb dat dus ook eens gehad bij allereerste installatie van Win2k
Idd dive into the registry om het the fixen, zal wel werken zenne stefke heb die fix ook al gedaan.
I love it when a plan comes together!
-
- Pro Member
Jamaar 't bij mij niet mijn eerste installatie verdomme, alleen mijne klant had mij niet verwittigd dat ze (ja het is een ze) met een us keybordje van clinton werkte.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Idd, Stefke, moet daar niet van wakker liggen... das misverstandje tussen u en klant eh... kunt et simpelweg oplossen eh.
I love it when a plan comes together!