Geldigheid Pay&Go krediet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik dacht dat als voor meer dan 5€ herlaadt, je krediet dan weer een maand geldig is. Maar mijn zoon zegt nu dat een herlaadbeurt van 25€ slechts 1 maand geldig was. Stond zo al in de SMS die hij kreeg.
Maar hier lees ik iets anders:
Telkens je je kaart voor € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met een maand verlengd. Telkens je je kaart voor meer dan € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met twaalf maanden verlengd.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_paygo_ ... -plus.html

Wat is het nu? Ben ik al enkele malen zwaar in de zak het door Proximus?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Je moet herladen om de bonus van 5GB, ongelimiteerd sms'en en 50 belminuten voor 31 dagen te krijgen.
Het geld op de kaart vervalt na 12 maanden als je voor meer dan €5 herlaad.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Het speelt zowel bij mijn dochter als zoon.
Dochter op 21/8 herladen voor 15€.
Op de website staat:
€15 credit
Up to 50 call minutes or 125 SMSes

+ Free bonus :
20 min.
Unlimited SMSes
instead of250MB 3GB
Dan lees ik dat men een maand lang 20min, onbeperkte SMS en 3GB extra krijgt. Ik vind het beetje smerig dat de 3GB al zo snel vervalt, maar soit.
Maar mijn dochter zou toch voor 12 maanden 50 belminuten of 125 SMS moeten hebben? No way dat zij zoveel gebeld en/of SMSjes verstuurd heeft. Ook heeft zij geen 3GB op een maand verbruikt.

Bij mijn zoon op 23/9 voor 25€ herlaad. Ook geen 5GB verbruikt in oktober, bellen doet hij al helemaal niet en amper SMS.

Ik snap echt niet dat het krediet volledig op is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Er is een verschil tussen geldigheid van de kaart en de geldigheid van de bundels, al dan niet overdraagbaar.

Prepaid kaarten zijn pokkeduur in verbruik buiten bundel.

Neem u de tijd om de voorwaarden te lezen en begrijpen als je niet vertrouwd bent met prepaid.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Fyi

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepai ... arten.html

Uw belkrediet van 15 euro blijft onbeperkt geldig
U dient voor meer dan 5 euro op te laden om de geldigheid van uw P&G kaart met 12 maanden te verlengen
Indien u voor 15 euro oplaadt:
krijgt u bijkomend via de Proximus-website gedurende 1 maand volgend op de herlaadbeurt én 20 minuten nationaal bellen én onbeperkt sms én 3GB data
Eens deze opgebruikt zijn of meer dan 1 maand nadien worden volgende nationale tarieven toegepast: 0.30 euro/minuut, 0.12/sms, 0.50/mms en surfen 0.50/MB
U kunt evenwel eventueel ook belkrediet omzetten in data bv. 3 GB voor € 12: vorm #151*1# met je Pay&Go-gsm en druk op de beltoets.

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... etten.html
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

M.a.w. als u op 1 dag na het vervallen van uw voordeelbundel (dus 1 maand en 1 dag na herladen), 30MB verbruikt is uw belkrediet op..
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Chris_147 schreef: Maar mijn dochter zou toch voor 12 maanden 50 belminuten of 125 SMS moeten hebben?
Zo werkt het uiteraard niet. U krijgt een bundel en het krediet. Verbruik je meer dan je bundel gaat het van je krediet. Is je bundel vervallen dan verdwijnt je krediet als sneeuw voor de zon, zeker als het over een smartphone gaat die data verbruikt.


Prepaids zijn leuk maar je moet je aandacht er wat bijhouden, kan je dat niet opbrengen ben je beter af met een abonnement.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Het zal dan de 0,5 euro per MB zijn die het krediet heeft opgemaakt, want zij bellen eigenlijk nooit en SMSen enkel met ons, niet met vrienden.

Ik denk dat we dan toch beter voor een abonnement gaan. Weet echter niet goed welk.
Zelf zit ik met mijn zaak bij Proximus voor Internet, GSM en TV. (Bizz Mobile M)
Mijn vrouw heeft een 8 euro abonnement bij Scarlet. Dat is slechts 0,5GB, voor haar geen probleem, maar waarschijnlijk wel voor de kinderen.
Kinderen zullen waarschijnlijk liever meer data hebben dan belminuten of SMS.
Mijn abonnement op de zaak opzeggen en privé abonnement nemen voor heel het gezin? (en vergoeding krijgen van de zaak?)
Een groepsabonnement voor vrouw en kinderen?
Aparte abonnementen voor de kinderen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer goed eerlijk gezegd.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Als je t mij vraagt:
Telenet 'Prijs volgens verbruik' + optie Surf 4GB (4GB/mnd aan 10€/mnd)

Ik dacht dat je ook het extra verbruik kon limieten tot x€/maand..
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor de tip, ik zie echter geen optie om het extra verbruik te limiteren.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Op 'Mijn Telenet', onder de sectie "Verbruik" : Mobiel Verbruik onder controle houden. Daar kan je een verbruikslimiet per nummer instellen.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Maar nu toch even bij Proximus gekeken naar de Family abonnementen.
Daar is iedere extra telefoon 9€ en krijgt 5 GB, onbeperkt bellen en SMSen.
Toch betere deal dan die van Telenet?
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Als je een bundel hebt waar je dit kan toevoegen lijkt dit inderdaad interessant.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”