Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

axs schreef: Verder is er in het MB een lijst met zeer specifieke uitzonderingen.
Zeer specifiek?
- De wetgevende en uitvoerende machten, met al hun diensten;
- De medische zorginstellingen, met inbegrip van de diensten voor preventieve gezondheidszorg;
- De diensten voor zorg, opvang en bijstand voor oudere personen, voor minderjarigen, voor mindervalide personen en voor kwetsbare personen, met inbegrip van slachtoffers van intrafamiliaal en seksueel geweld;
- De instellingen, diensten en bedrijven die verantwoordelijk zijn voor toezicht, controle en crisisbeheer voor milieuzorg en gezondheidszorg;
- De asiel en migratiediensten met inbegrip van asielopvang en detentie in het kader van gedwongen terugkeer;
- De integratie en inburgeringsdiensten;
- De telecominfrastructuur en -diensten (met inbegrip van het vervangen en verkopen van telefoontoestellen, modems, simkaarten en het uitvoeren van installaties) en digitale infrastructuur;
- De media, de journalisten en de diensten van de communicatie;
- De diensten voor de afvalophaling en -verwerking;
- De hulpverleningszones;
- De diensten en bedrijven voor het beheer van vervuilde gronden;
- De diensten van private en bijzondere veiligheid;
- De politiediensten;
- De diensten van de medische hulpverlening en de dringende medische hulpverlening;
- Defensie en de veiligheids- en defensie-industrie;
- De Civiele Bescherming;
- De inlichtingendiensten- en veiligheidsdiensten, met inbegrip van het OCAD;
- De justitiediensten en de beroepen die daaraan verbonden zijn: justitiehuizen, magistratuur en penitentiaire instellingen, jeugdinstellingen, elektronisch toezicht, gerechtsdeskundigen, gerechtsdeurwaarders, gerechtspersoneel, vertalers-tolken, advocaten, met uitzondering van psycho-medische-sociale centra voor het herstel in het recht tot sturen.
- De Raad van State en de administratieve rechtscolleges;
- Het Grondwettelijk Hof;
- De internationale instellingen en diplomatieke posten;
- De noodplannings- en crisisbeheerdiensten, met inbegrip van Brussel Preventie en Veiligheid;
- De Algemene Administratie van douane en accijnzen;
- De omgevingen van kinderopvang en scholen, met het oog op het organiseren van opvang, internaten, opvangtehuizen en permanente zorginstellingen;
- De universiteiten en hogescholen;
- De taxidiensten, de diensten van het openbaar vervoer, het spoorvervoer van personen en goederen, andere vervoersmodi van personen en goederen en logistiek, en de essentiële diensten ter ondersteuning van deze transportmodi.
- De leveranciers en transporteurs van brandstoffen, en de leveranciers van brandhout;
- De handelszaken en bedrijven die tussenkomen in het kader van de agro-voedselketen, dierenvoeding, de voedingsnijverheid, land- en tuinbouw, productie van meststoffen en andere essentiële grondstoffen voor de agro-voedingsindustrie en visserij;
- Dierenartsen, inseminatoren voor de veeteelt en dienst van vilbeluik;
- Diensten voor de verzorging, opvang en het asiel van dieren;
- Dierenvervoer;
- De bedrijven actief in het kader van de productie van persoonlijke hygiëne producten;
- De productieketens die niet kunnen worden stilgelegd omwille van technische of veiligheidsredenen;
- De verpakkingsindustrie verbonden aan de toegelaten activiteiten;
- De apotheken en farmaceutische industrie;
- De hotels;
- De pech-, herstellings-, onderhouds- en naverkoopdiensten voor voertuigen (inclusief fietsen), alsook het ter beschikking stellen van vervangwagens en het vervangen van banden;
- De diensten die essentieel zijn voor dringende herstellingen die een veiligheids- of hygiënerisico inhouden;
- De bedrijven actief in de sector van de schoonmaak, het onderhoud en de herstelling voor de andere cruciale sectoren en essentiële diensten;
- De postdiensten;
- De begrafenisondernemingen, grafdelvers en crematoria;
- De overheidsdiensten en -infrastructuur die een rol hebben in de essentiële dienstverlening van de toegelaten categorieën;
- De waterhuishouding;
- De inspectie- en controlediensten;
- De sociale secretariaten;
- De noodcentrales en ASTRID;
- De meteo- en weerdiensten;
- De uitbetalingsinstellingen van sociale prestaties;
- De energiesector (gas, elektriciteit, en olie): opbouw, productie, raffinaderij, opslag, transmissie, distributie, markt;
- De watersector: drinkwater, zuivering, winning, distributie, en het oppompen;
- De chemische industrie, inclusief contracting en onderhoud;
- De productie van medische instrumenten;
- De financiële sector: banken, elektronisch betalingsverkeer en alle diensten die hiervoor nuttig zijn, handel in effecten, financiële markinfrastructuur, buitenlandse handel, diensten die instaan voor de bevoorrading van cash geld, geldtransporten, geldverwerkers en de financiële berichtgeving tussen banken, de diensten verricht door accountants, belastingconsulenten, erkende boekhouders en erkende boekhouder-fiscalisten;
- De verzekeringssector;
- De grondstations van ruimtevaartsystemen;
- De productie van radio-isotopen;
- Het wetenschappelijk onderzoek van vitaal belang;
- Het nationaal, internationaal transport en logistiek;
- Het luchtvervoer, de luchthavens en de essentiële diensten ter ondersteuning van het luchtvervoer, de grondafhandeling, de luchthavens, de luchtvaartnavigatie en de luchtverkeersleiding en -planning;
- De havens, maritiem vervoer, estuaire vaart, short sea shipping, goederenvervoer over water, binnenvaart en de essentiële diensten ter ondersteuning hiervan;
- De nucleaire en radiologische sector;
- De cementindustrie ;
- De notariaten ;
- De technische keuring van de voertuigen;
- De syndici ;
- De juridische diensten van de representatieve werknemersorganisaties.
Uitgelicht:
- Bedrijven actief in de digitale infrastructuur
- De bedrijven actief in het onderhoud en de herstelling voor de andere cruciale sectoren en essentiële diensten;
- De productieketens die niet kunnen worden stilgelegd omwille van technische of veiligheidsredenen;

Als je dan rekent dat ook functies die niet kunnen thuiswerken vrijgesteld zijn (bouw bijvoorbeeld), dan is alles eigenlijk een uitzondering, behalve horeca (ook uitzonderingen in), winkels (ook uitzonderingen in) en contactberoepen. Je moet al ferm pech hebben om niet onder een uitzondering te vallen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

axs schreef:
Slafes schreef:
tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten of de dienstverlening.
Alles achter de 'tenzij' is belangrijk om te lezen.
Maar dat maakt toch niet uit als je zegt, ze kunnen perfect de job technisch van bij hen thuis doen. Dan hoeft die tenzij toch niet? Het is daar waar ik niet goed volg.

Thuiswerken is verplicht, maar omdat die mensen in een 'tenzij' functie of uitzondering zitten is het verplicht dat ze komen werken ondanks ze toch perfect thuis kunnen werken? Als ik dat zo lees gaat dat toch in tegen wat de regering nu precies wil? Als diensthoofd zijne zou ik net thuiswerk proberen te bevorderen want als er eentje van die 60 ziek valt is de kans niet onbestaande dat de rest ook ziek valt en die steken dan weer...

Ach ja, ik zal me nog wat verder opsluiten de komende maanden. :)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Slafes schreef:
axs schreef:
Slafes schreef:
tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten of de dienstverlening.
Alles achter de 'tenzij' is belangrijk om te lezen.
Maar dat maakt toch niet uit als je zegt, ze kunnen perfect de job technisch van bij hen thuis doen. Dan hoeft die tenzij toch niet? Het is daar waar ik niet goed vol
Technisch gesproken kan het perfect van thuis - de technologie laat het toe.
Spreken we echter over alle andere dingen naast het ‘uitvoerende’ (voornamelijk echte interacties tussen mensen, die bijdragen tot het eigen welzijn en daardoor een impact hebben op de service die we leveren) is het duidelijk dat er heel wat dingen niet kunnen in een home office setting.
In de business waarin wij actief zijn, kunnen we ons momenteel niet permitteren dat het welzijn van de werknemer zou achterop gesteld worden.
Mijn teams geven zelf aan dat ze hun stukken beter voelen in onze Office setting dan in de full home office setting.
Is ook duidelijk te merken aan hoe ze met elkaar omgaan , wat een duidelijk positieve impact heeft op hun welzijn en uiteindelijk ook op de interacties met al onze stakeholders.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

axs schreef: Spreken we echter over alle andere dingen naast het ‘uitvoerende’ (voornamelijk echte interacties tussen mensen, die bijdragen tot het eigen welzijn en daardoor een impact hebben op de service die we leveren) is het duidelijk dat er heel wat dingen niet kunnen in een home office setting.
Weet je wat heel opmerkelijk bij mij ook is met dat thuiswerken is dat je de vragen dat je anders makkelijk zo mondeling kan tonen met een voorbeeld nu veel moeilijker is.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Plenty of examples ...

Mijn teams leveren 1st/2nd/3th level support voor apparatuur die een hoofdrol spelen in deze pandemie.

De interacties met collega’s zijn enorm belangrijk om tot een finale oplossing voor de klant te komen.
Verder lopen onze end-users op de toppen van hun tenen, wat tot bijkomende frustraties in het 1st line team leidt. Het belang van dan even een uitlaatklep bij de collega’s te vinden is op zo een moment cruciaal.
En een uitlaatklep via telefoon / video / chat is echt niet vergelijkbaar met ‘life’ interacties over de desk dividers heen of in de relax ruimtes.

Gevolg bij gebrek aan deze interacties: nog meer gefrustreerd, productiviteit naar beneden, straalt zich af op de end-user etc etc...

Dus ja, bij ons is de regeling terug zoals in pre Corona tijden - op vraag van de werknemers! (en volledig conform het MB ter zake)
Werknemers die zelf het belang van deze life interacties inzien en de impact van het gemis van diezelfde interacties (ze hebben ook allen home office based gewerkt tijdens de eerste golf)

Ik begrijp ook wel dat ik me absoluut gelukkig mag prijzen dat mijn teams die impact zien en weten wat hun verantwoordelijkheid is om deze pandemie order controle te krijgen.
Begrijp ook dat andere bedrijven die eventuele hit op performance er wel bijnemen (ook wij) maar wij hebben business gewijs tijdens deze pandemie absoluut nood aan werknemers die hun alles geven, hun goed voelen en dat proberen we ook zo goed mogelijk te omkaderen - en dat lukt ons blijkbaar zeer goed.
Geen besmettingen, geen uitval door ‘ziekte’, werknemers die hun beter voelen en gemotiveerder zijn dat ooit ervoor...

ironisch genoeg is het net die echte verbondenheid die mist in een connected world...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Weekje Fuerteventura, als we niet mogen gaan skiën of feesten gaan we wel een week surfen
De warmte zal goed doen, hopelijk zijn tegen dan de winkels nog toe, kunnen we wat langer blijven.
Zal winkeltje spelen worden ipv Fuerteventura :angel:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De ene business tegenover de andere... in ons team werkten we sowieso al redelijk eilandsgewijs - ieder bezig met zijn technologie, zijn deel. Overlegmomenten waren pre-covid ook al grotendeels digitaal, nu volledig digitaal.

Het enige waar we nog geen echt goed alternatief voor hebben is een whiteboard. Samen aan iets ontwerpen, dat is het enige wat niet deftig lukt. Dus is het nu eerder persoon x maakt het design, legt het voor, en zo na enige iteraties zitten we waar we willen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Mijn werkgever zet nu nog meer in op thuiswerkmogelijkheden door een verbetering van de infrastructuur waar van thuis uit gebruik kan worden gemaakt. Daar ben ik ook heel dankbaar voor.

In deze 2e gedeeltelijke lockdown is het daardoor nog maar 1 keer noodzakelijk geweest om van op kantoor te werken (er kan tegenwoordig heel veel van thuis uit, maar niet alles).

En volgens mij is thuiswerk een blijver, ook na de Covid-crisis. Er werd lang kritisch over gedaan (en dat mag uiteraard), en nu ziet men er alleen maar voordelen in.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:
axs schreef: Spreken we echter over alle andere dingen naast het ‘uitvoerende’ (voornamelijk echte interacties tussen mensen, die bijdragen tot het eigen welzijn en daardoor een impact hebben op de service die we leveren) is het duidelijk dat er heel wat dingen niet kunnen in een home office setting.
Weet je wat heel opmerkelijk bij mij ook is met dat thuiswerken is dat je de vragen dat je anders makkelijk zo mondeling kan tonen met een voorbeeld nu veel moeilijker is.
Ik kan perfekt het scherm van een klant overnemen en dat sharen met een kollega, op mijn tweede scherm doe ik een videocall met die kollega.
Bij ons (medische software) lukt dat prima.
Resultaat is even goed als van kantoor en zonder mogelijk besmettings risico van vlak naast iemand te zitten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Slafes schreef: Als diensthoofd zijne zou ik net thuiswerk proberen te bevorderen want als er eentje van die 60 ziek valt is de kans niet onbestaande dat de rest ook ziek valt en die steken dan weer...
Tja, ik zal het nog maar eens herhalen...
Als je de regels volgt op de werkplek is dit totaal onbestaande.
Bij de contact tracing op het werk zien we zelfs bij de weinige hoogrisico contacten geen verdere besmetting.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
iceke schreef: Weekje Fuerteventura, als we niet mogen gaan skiën of feesten gaan we wel een week surfen
De warmte zal goed doen, hopelijk zijn tegen dan de winkels nog toe, kunnen we wat langer blijven.
Zal winkeltje spelen worden ipv Fuerteventura :angel:
Idd, de vliegickets waren trouwens véél te duur, 1950€ gvd... Nu maar hopen op een nieuwe lockdown in januari...1. vanaf 3 januari is het terug 500€ en een klets. 2. januari is de beste maand qua omzet, dus die 10% omzet sponsering + dubbel overbruggingskrediet is meer dan welkom :angel:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ongelooflijk... en ondertussen de mensen vertellen dat je Kerst niet met je ouders mag vieren :bang:

https://www.hln.be/brussel/als-dit-een- ... ~ae3fad03/

Hetzelfde trouwens in Brugge en dan moeten de koopzondagen nog komen :bang:
Laatst gewijzigd door DarkV 28 nov 2020, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Of hoe erg is het om met twee naar de supermarkt te gaan als mensen zo dom blijven zijn...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

@ Brugge en Brussel ik snap echt die mensen niet hoe dom kan je zijn :bang: :bang:

@warpozio zij het niet dat we nog altijd tamelijk veel papier based werken en dat even een dossier tonen niet altijd even makkelijk is(kan het wel uitleggen)

@slafes ik steun wel je visie over de supermarkten als je lekker weet wat je nodig hebt en gewoon in heel korte tijd terug buiten bent ben je niet in gevaar. Zeker als je dat op een rustig moment kan doen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Adviesorgaan Celeval is definitief opgedoekt.Nu er een nieuwe regering is kwamen die niet meer in het beeld,zijn eigenlijk ook verantwoordelijk voor het beleid,tot de tweede golf sterk terugsloeg.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202011 ... 7452928903

Ik persoonlijk besef dat de maatregelen helemaal niet leuk zijn,toch zeer veel begrip voor VDB,en De Croo die echt een derde wave proberen te vermijden,men heeft na de eerste veel te vlug de maatregelen laten verslappen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

DarkV schreef:Ongelooflijk... en ondertussen de mensen vertellen dat je Kerst niet met je ouders mag vieren :bang:

https://www.hln.be/brussel/als-dit-een- ... ~ae3fad03/

Hetzelfde trouwens in Brugge en dan moeten de koopzondagen nog komen :bang:
En beide evenementen zijn georganiseerd door de stedelijke overheden die vanaf dinsdag ook verantwoordelijk zijn voor de organisatie en handhaving in de winkelstraten nu de winkels weer open gaan. Wat een Belgenmop.
Eerst alle evenementen verbieden, om er dan zelf één unieke te organiseren en vervolgens verbaasd te zijn dat er te veel volk op afkomt.
En dan een oproep doen aan de bevolking (dus allemaal individuen of bubbels) om "gespreid" te komen...

Hoe naiëf en onbekwaam kan je zijn?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Je moet dat een beetje kaderen... anders stonden er alleen maar negatieve berichten over Joden en Marokkanen in de gazet. Daar kan MVR maandag toch niet boos of verontwaardigd over zijn ? Niet ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

fluppie schreef: Ik persoonlijk besef dat de maatregelen helemaal niet leuk zijn,toch zeer veel begrip voor VDB,en De Croo die echt een derde wave proberen te vermijden,men heeft na de eerste veel te vlug de maatregelen laten verslappen.
met alle respect voor de Croo en VDB
ze hadden onmiddleijk, na hun koningsbezoekje, de noodrem moeten trekken.
ze vonden het toen nog interessanter/belangrijker om nieuwe dikbetaalde postjes te verzinnen voor mensen ...

Geen idee wat de Pedro, onze coronacommissaris, zo uitsteekt de hele dag
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het is heel lastig om de maatregelen nog langer vol te houden, maar wel de enige juiste, denk ik.
Anders gaan we - met nog een paar duizend besmettingen per dag, recht naar de 3de golf. Nog snel nu het nog kan voor de vaccinaties beginnen.
Zij die eronder lijden moeten geholpen worden, maar de bedoeling moet zijn om zonder 3de golf naar de vaccinatiecampagnes te raken en dan 1 lange rechte klim uit het dal, niet onderbroken door een zoveelste golf.
De oproep van Voka enkele weken geleden was veelzeggend: ipv te lobby'en voor al snel een versoepeling vroegen ze net dat: hou de lockdown zo lang aan tot we zeker zijn dat een 3de golf er niet komt en het herstel ononderbroken kan zijn.
Knipperlichtmaatregelen is niemand bij gebaat: niet de burger en niet de getroffen sectoren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Knipperlichtmaatregelen is niemand bij gebaat: niet de burger en niet de getroffen sectoren.
Onderschat ook niet de mentale veldslag met dat gedrag. Ik hoop idd dat ze echt nu even een flinke handrem inzetten en aanhouden.
1207
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: Onderschat ook niet de mentale veldslag met dat gedrag. Ik hoop idd dat ze echt nu even een flinke handrem inzetten en aanhouden.
mja
opnieuw zie je het beleid aan eht werk

nu gaan alle steden lichtshows aanbieden voor de goede naam vd stad.
blijkbaar denkt men bij de overheid dat alle belgen in 1 en dezelfde whatsapp-groep zitten en daar samen afspreken wie morgen kan gaan zien, straks, vanavond, ...
opnieuw stomverbaasd als er te veel volk naar de grote markt in Brussel afzakt

en dan de onzin om terug naar huis te gaan?
volk dat vanuit de kempen naar de meir afzakt? gaan dei terug naar huis als er teveel volk in 't stad rondloopt?
koopzondagen? gaan allemaal door want zoals dewever een tijdje geleden zei.
kunnen ze bij os niet shoppen zakken ze naar een andere stad af, wij blijven vollen bak open.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dat de regering zeer strenge maatregelen genomen heeft voor het eindejaar, zou je zelfs even doen denken dat onze politici het nu echt menen ... Wat deze maatregelen betreft, heeft onze regering nu dus een toch wel duidelijke taal gesproken. Maar, hoog van den toren blazen zonder daar gevolgen aan te koppelen, heeft voor mij de waarde van een poppenkast vertoning
.
In mijn directe werkomgeving in het ziekenhuis zijn er momenteel 8 op de 19 collega's besmet. Het virus doet dus nog volop zijn ronde.
Maar ...

In Brugge en Brussel opnieuw "bal op", alsof er niets aan de hand is. Groot feest deze week in Antwerpen ook afgelopen week binnen de Joodse Gemeenschap.

Minister De Croo: heb samen met uw collega's nu ook nog eens de moed niet enkel om strenge maatregelen uit te voeren maar de naleving ervan ook af te dwingen.
Hoe doe je dit? Door den burger zwaar in zijne portemonnee te treffen; anders is er de onwil en het gebrek aan inzicht / verstand evenals verantwoordelijkheidsbesef om nu weer eventjes toch wat discipline op te brengen.

Dus wat mijn betreft, gewoon per overtreding bij wijze van minnelijke schikking bij het vaststellen van overtredingen inzake het niet naleven van maatregelen:
- minimaal 1.250 euro boete per persoon en voor de organisatoren 2.500 + 1.250 euro want ze zijn tegelijkertijd ook deelnemer
- bij recidief, van 't zelfde + inlezen pas, hetgeen impliceert: integraal zelf kosten van opname en behandeling betalen bij ziekenhuisopname.

Na 9 maanden blijft nog altijd dat men ofwel te lomp en dom is om de ernst van deze crisis te beseffen, ofwel is sommigen hun levensmotto: "geef ons brood en spelen en voor de rest de p** op". Ik ken "beschavingen" die hier aan ten onder gegaan zijn. Geen probleem met dergelijke levensvisie, zolang dit natuurlijk geen mensenlevens moet kosten, los van psychische en economische schade van ongezien omvang.
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: In Brugge en Brussel opnieuw "bal op", alsof er niets aan de hand is.
georganiseerd en toegelaten door de overheid
vanaf dinsdag en de komende koopzondagen zal dit dus ook te zien zijn in al de grote steden.
die zullen dan uiteraard de paraplu opentrekken en met de bekende excuses komen
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Niks verplicht ons van daar naartoe te gaan... je weet wel, dat 'gezonde verstand'.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Dat "gezond" verstand valt blijkbaar niet onder de essentiële aankopen.
Anderzijds, het was al lang uitverkocht.

Het lijkt er op dat noch de bevolking, noch de overheden al gesnapt hebben hoe dat virus zich verspreidt. De moeheid, de frustraties, het winstbejag en de electorale belangen zijn weer belangrijker dan de gezondheid.

Ik blijf gemotiveerd om mij aan de regels te houden (omdat dat de enige manier is) tot de vaccins het virus teruggedrongen hebben. Maar die belachelijke politici maken het wel zeer moeilijk om ook niet foert te zeggen.
Laatst gewijzigd door R2D2 29 nov 2020, 14:54, in totaal 2 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Niks verplicht ons van daar naartoe te gaan... je weet wel, dat 'gezonde verstand'.
nog steeds het dogma dat de overheid bijzonder goed bezig is en al die activiteiten nu zijn eigenlijk een uitdaging voor de bevolking om er zeker niet naar toe te gaan?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het moet van twee kanten komen.

Als je niet wilt dat alles platgereguleerd wordt moet je aantonen dat je op een gezonde wijze overweg kan met wat er is en wat kan.

En dat doen we NIET.
1207
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: En dat doen we NIET.
weet jij van al je buren en je hele woonwijk wat ze deze namiddag allemaal van plan zijn? zodat jij er rekening mee kunt houden?Zodat we er allemaal rekening mee kunnen houden
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee. Maar als je naar iets gaat en je ziet dat het druk is ga je toch gewoon terug?

Of als je merkt dat het druk wordt, kan je perfect naar huis terugkeren.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Of je gaat gewoon niet naar events waarvan je kan vermoeden dat er veel volk is.
Als de heemkundige kring van Neerpelt een wandeling organiseert, zou ik durven gokken dat er weinig belangstelling is (aangenomen dat dat genootschap überhaupt bestaat).
Als de stad Antwerpen volk probeert te lokken met een lichtfeest, wel ja, dan lokken ze dus massa's volk. Om lekker in elkaars gezicht te niezen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Als de stad Antwerpen volk probeert te lokken met een lichtfeest, wel ja, dan lokken ze dus massa's volk. Om lekker in elkaars gezicht te niezen.
in A'pen zal het de koopzondag zijn. Brugge en Brussel zullen ook niets veranderen en andere steden zullen ook nog hun ding doen om massa's volk te lokken. kun je weer netjes zwarte pieten want voor hetgeen er in Brugge gisteren gebeurd is zal wel niemand verantwoordelijk zijn (buiten de stoute burger)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Er staat: “Roep mensen op zoals bij de verkiezingen. Wie zich eraan wil onttrekken moet via de huisarts passeren.”
https://www.hln.be/medisch/ex-farmabaas ... ~a888682d/

Ik lees: als vaccinatie verplicht wordt gaat de overheid een pak meer doses moeten aankopen waardoor de farma industrie meteen een pak meer inkomsten genereert. Had bovenstaande uitspraak gekomen van een of ander onbeduidend persoon, ze zou nog geloofwaardig overgekomen zijn. Maar de woorden zijn afkomstig van een ex-farmabaas.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

De zoveelste illustratie van de de onzin van maatregelen en wetten zonder repressie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/29 ... stilgeleg/
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

1e keer pakken: €250
2e keer: €2.500
3e keer: €25.000

Het zal rap gedaan zijn. :cop:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Is nu toch al? Bij herhaaldelijke inbreuken is het naar de rechtbank... Ook dit schrikt sommigen niet af hoor...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

https://www.hln.be/home/ophef-in-tv-stu ... ~a372809d/

Sorry maar dit is gewoon een domme geit en is nog lekker arrogant ook. Hopelijk geen voorbeeld voor onze jeugd. :bang: :bang: :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster

Da is onze jeugd
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:Da is onze jeugd
Op basis van wat poneer je dat?
In elke leeftijdsgroep vind je egoïsten, niet?
Aan de schoolpoort van het secundair zie ik nog steeds kinderen zonder mondmasker de school verlaten, maar op een school van 1200 lln zijn dat er enkelingen...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

1207 schreef:Da is onze jeugd
Correctie: "da is een deel van onze jeugd".

In elke leeftijdscategorie vind je zo'n pipo's. Zoek anders eens dit artikel op op facebook en lees de commentaren eronder.
"Da is onze maatschappij" kan je dan zeggen. :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Liever een geit dan een schaap zou ub4b dan zeggen :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”