Monitor voor PS4 pro

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Hallo, wij gamen nu op een oude plasma TV, en nu zijn we aan het kijken of gamen beter kan als we er een instapmodel monitor op zetten ipv de plasma.
https://www.tones.be/nl/article/132958

oa Fortnite zou dan vlotter gaan...? vloeiendere beelden?

Of moet je voor betere beelden op de PS4 pro veel meer geld uitgeven aan een monitor om verbetering te zien?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb 2x PS4 PRO, een 65 inch 1080P plasma, een 49 inch 4K LCD TV en een 65 inch 4K LG OLED CX.

Het max wat een PS4 PRO gaat uitsturen is 4K HDR op 60 Hz in BT2020, en geen idee hoeveel de werkelijke framerate dan nog is maar mijn OLED is erg vloeiend met een spel als Watch Dogs legions, uiteraard als de HDR stand op de game mode staat, anders schokt het beeld gezien de AI wellicht een filmbeeld verwacht.

Op de LCD heb ik in Project Cars 2 de lap time op het Ferrari circuit gematched van een echte coureur .... dus ;)

Het grootste probleem aan de plasma zal de processing delay zijn, niet de framerate op zich.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

dus gaat een instap monitor dan beter zijn? ik ben een leek op dat vlak dus zoek wat redenen om aankoop te doen of niet...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

johand schreef:dus gaat een instap monitor dan beter zijn? ik ben een leek op dat vlak dus zoek wat redenen om aankoop te doen of niet...
Blijkbaar is de CX reeks van LG ook leuk als game monitor, was op zoek naar kleinste OLED afmeting ;)

johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Dat is wel een heel ander budget.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

johand schreef:oa Fortnite zou dan vlotter gaan...? vloeiendere beelden?
Wat bedoel je met 'vlotter' ? Een plasma kan juist veel beter overweg met bewegende beelden dan een LCD. En wat is er niet goed aan de plasma ? De enige reden die ik me kan inbeelden (buiten versleten) is dat je er geen 4K noch HDR op hebt, maar de monitor waar je naar linkt is ook geen 4K en ook geen HDR.
Ik vind de vraag ook raar omdat je een plasma (die typisch vrij groot zijn), gaat vervangen door een 27" monitor. Dus blijkbaar ga je ook de omgeving waarin je gamet veranderen. De vraag is dan of je die verandert omdat het budget je dwingt richting een monitor, of is het dat je wil veranderen naar een bureau+monitor setup en dat daarom een 27" beter past ?

Nu we een PS5 hebben is onze PS4 Pro verhuisd naar onze home-cinema / retro-gaming kamer, en daar staat nog een 42" plasma van 2007. No way dat ik 200 euro zou uitgeven dan om in de plaats van in een sofa op die plasma, te gaan verhuizen naar een bureaustoel met een 27" monitor.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”