Gohja dat is wel waar, zeker als je ziet hoeveel beter 4G het doet op upload.
Maar aangezien dit om 5G Light gaat gebaseerd op een 'oude' 3G frequentie... ik blijf er alleszins heel tevreden van.
De snelheden en het bereik/beschikbaarheid is echt zo slecht nog niet momenteel!
Opnieuw in Gent, toch echt wel de moeite hoor los van die upload. Ontvangst is toch ook al niet slecht gezien heel het gebeuren rond de uitrol.
In Gent van station tot het centrum continu 5G, met trein tot iets voorbij Merelbeke heb ik nog 5G ontvangst. In Brussel zelf uiteraard niks, maar Zaventem en dan de autostrade van de ring richting Leuven tot ter hoogte Kortenberg ook 5G en opnieuw in en rond (Oud) Heverlee, tot helemaal in Leuven zelf ook in centrum en de ring rond Leuven.
Dit kreeg ik net:
Beste Proximus-klant, met je Mobilus 5G Unlimited kun je onbeperkt surfen. Zodra je echter nationaal meer dan 50 GB verbruikt, wordt je surfsnelheid beperkt tot 512 Kbps. In de rest van de EU betaal je, zodra je meer dan 50 GB verbruikt, € 0,0042/extra MB (incl. btw). Vanaf 01/01/2021 zal je nog slechts € 0,0036/extra MB betalen wanneer je meer dan 50 GB verbruikt. Niet tevreden? Je kunt je abonnement kosteloos opzeggen op proximus.be/opzeggen
"Onbeperkte data: In België je surft onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk. In de rest van de Europese Unie je beschikt over 50 GB. Boven 50 GB zal je aan aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB)."
Een andere klant meld mij naar Proximus gebeld te hebben en zij zeggen dat het een fout is.
En ik zit nu nog altijd niet op smallband.
Volgende maand, meer info.
UPDATED INFO (via Twitter): Ik heb meer duidelijkheid gevraagd. En Proximus HEEFT ZICH GEËXCUSEERD dat het over een foutief bericht gaat.
Deze namiddag krijgen we een nieuwe sms met de juiste info. Hij meld ons wel dat het dataverbruik in België niet beperkt zal worden en enkel in de EU je minder zal betalen.
Beste Proximus-klant, hierbij een rechtzetting van de sms die vanmorgen werd verstuurd: met je Mobilus 5G Unlimited kun je onbeperkt nationaal surfen. In de rest van de EU betaal je, zodra je meer dan 50 GB verbruikt, € 0,0042/extra MB (incl. btw). Vanaf 01/01/2021 zal je nog slechts € 0,0036/extra MB betalen wanneer je meer dan 50 GB verbruikt. Niet tevreden? Je kunt je abonnement kosteloos opzeggen op proximus.be/opzeggen
Het is mij wel opgevallen dat Proximus de "Bijzondere voorwaarden voor het 5G Unlimited en 5G Bizz Unlimited plan" laten vallen heeft.
Daar stond in dat 100GB wordt beschouwd als normaal en persoonlijk gebruik.
Nu ik terug naar de algemene voorwaarden op zoek was sinds het voorval van gisteren heb ik die Bijzondere voorwaarden niet meer teruggevonden.
Ik denk dus dat ze nu wel Unlimited als Unlimited beschouwen. Maar zo is het ook in de praktijk. (een andere klant waarvan ik weet zit nu aan een totaal verbruik van 1300GB deze maand).
streulma schreef:Het is mij wel opgevallen dat Proximus de "Bijzondere voorwaarden voor het 5G Unlimited en 5G Bizz Unlimited plan" laten vallen heeft.
Dit staat nu in "bijzondere voorwaarden - Mobiele telefoondienst".
streulma schreef:Het is mij wel opgevallen dat Proximus de "Bijzondere voorwaarden voor het 5G Unlimited en 5G Bizz Unlimited plan" laten vallen heeft.
Dit staat nu in "bijzondere voorwaarden - Mobiele telefoondienst".
dit is van toepassing op de XL unlimited NIET op de 5G unlimited.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
De eerste keer dat ik een 5G logo zie op mijn smartphone, maar geen 5G snelheid.
Ik heb verschillende servers geprobeerd en dit was de snelste (Louvain-La-Neuve).
Bijlagen
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Normaal en persoonlijk gebruik van de Dienst door de Klant en onbeperkt gebruik
De dienst is geconditioneerd tot een niet-afwijkend gebruik, "als een goede huisvader". Proximus behoudt zich dus het recht voor om de dienst te beperken of op te schorten bij gebruik van meer dan 100 GB/maand.
streulma schreef:Normaal en persoonlijk gebruik van de Dienst door de Klant en onbeperkt gebruik
De dienst is geconditioneerd tot een niet-afwijkend gebruik, "als een goede huisvader". Proximus behoudt zich dus het recht voor om de dienst te beperken of op te schorten bij gebruik van meer dan 100 GB/maand.
Schermafdruk van 2021-01-13 13-25-14.png
dit is hier al een paar keer gezegd !!!
toegeven het staat ongelukkig geformuleerd, maar 5G echt onbeperkt, hetgeen staat afgebeeld slaat op de gewone unlimited.
@streuma & @proximusboyke correct deze vermelding (mogelijke beperking tot) 100 GB staat/stond voor Mobilus 5G Unlimited in de algemene/specifieke voorwaarden & in een popup message destijds ook door mij ontvangen bi de bestelling destijds
in hoeverre deze beperking (ooit) effectief gaat/zal toegepast worden is op dit ogenblik evenwel nog een open vraag (zoals dit ook soms elders/bij anderen voor persoonlijk gebruik het geval is/kan zijn)
ik ken er al die 4 TB hebben doorgejaagd zonder smallband
Op VTM is het ook al 2x aangehaald door keneth dee die de snelheden teste en de woordvoerder van proximus die duidelijk was.
op pagina 4 is ook door streulma een antwoord van proximus gepost dat er bij 5g geen fup is.
Natuurlijk zoals bij alle providers je mag 100x bellen je zal 80 verschillende antwoorden krijgen, maar als je naar praktijk kijkt is het toch heel wa anders !!!!
corrigeer me als ik verkeerd ben maar ik heb nog van niemand gehoord dat ze op verlaagde snelheid zaten.
Beste Proximus-klant, goed nieuws! Vanaf 01/02 krijg je op je Bizz Mobile Unlimited-abonnement toegang tot het 5G-netwerk. Verder wijzigt er niets en blijf je (nationaal + EU) 40 GB surfen aan volle snelheid via ons 4G, 4G+ en 5G-netwerk. Buiten bundel surf je aan een verlaagde snelheid van 512 kbps zonder extra kosten. Meer info: proximus.be/5G-business . Wij wensen je het beste voor het nieuwe jaar.
Ik ben benieuwd wanneer ik eens 5G zou zien verschijnen.
Echter heb ik al een paar keer in de buurt van Paal 5G gehad.
Bij de algemene voorwaarden is nu terug het volgende te lezen :
Mobilus 5G Unlimited :
Het 5G-netwerk is enkel toegankelijk in specifieke zones in België met een 5G compatibel toestel: meer info op www.proximus.be/5G.. Het dataverbruik in België is onbeperkt. In de rest van de EU beschik je over 50 GB/maand: daarna kan je onbeperkt verder surfen aan € 0,0036/MB.
Misschien een domme vraag maar werken alle 5G NR toestellen die de juiste frequentiebanden ondersteunen op het Proximus netwerk of is er een soort van operator specifieke compatibiliteit nodig zoals bij VoLTE?
Kan je idd over discussiëren: "Als je meer verbruikt blijf je verder surfen met een verlaagde snelheid (maximum 512 kbps) zonder meerkost."
Voordeel van deze is dat je ook in Europa aan 512kbps kan verder surfen, onbeperkt.
Dat is niet het echte "Unlimited" abo van het andere topic, en hier rechts staat.
(wat wel beperkt is in Europa)
Staat er toch bij ? "aan volle snelheid"
Dus gegarandeerd afgekeken van Telenet met hun Telemeter: onbeperkt, maar als je over je volume zit, wordt de snelheid flink teruggedraaid.