Daarom is besloten dit topic op te starten waarin we onze ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen helpen waar nodig.
Moest na verloop van tijd dit topic erg populair worden, dan kunnen er specifieke sub-topics gemaakt worden of misschien zelf een eigen subforum.
Ik zal enkele berichten uit het 'Ik heb nieuw speelgoed'-topic naar hier verhuizen en hoop alvast dat dit topic interessant en leerzaam zal worden
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hierbij de post waarmee ik begonnen was in het eerder genoemde topic:
Na wikken en wegen toch maar een 3D-printer bestelt (ik heb het speelgoed nog niet, maar kijk er al zo naar uit dat ik het al wil posten)
Het is een Prusa i3 MK3S geworden. Door Corona helaas 3-4 weken levertijd, maar in die tijd kan ik al wat leren ontwerpen.
Ik heb lang getwijfeld tussen deze en een Creality printer (goedkoper, zodat er bv. nog geld over is voor iets anders leuk, bv. een oscilloscoop), maar ik wil de printer vooral gebruiken en zie hem minder als een hobby op zich. In eerste instantie wil ik er gewoon custom casings mee maken om wat elektronica mooi te kunnen plaatsen in het huis (bv. ESP32 met wat sensoren, display etc. dewelke dan integreert in mijn home assistant installatie). Andere leuke zaken zijn nog te ontdekken, maar ik zie hier en daar wel al leuke ideeën