Wij hadden een verhuis aangevraagd bij Telenet van onze oude naar nieuwe adres (nieuwbouw); deze stond gepland op 03/11/2020.
Op 30/10 zie ik op "Mijn Telenet" 2 afspraken staan: eentje op 29/10/2020 en eentje op 29/12/2020.
Ik bel naar de klantendienst: deze van 29/10 is "afgewerkt" (ik veronderstel dat dat het aansluiten van de klaarliggende buitenkabel op de gevel van de overbuur is, maar bij Telenet zelf weten ze het niet) en de andere is inderdaad op 29/12. Ze zien dat de afspraak van 03/11 geannuleerd werd, maar ze weten niet door wie of waarom. Eerste afspraak die we kunnen krijgen is 10/11, maar daar ga ik niet mee akkoord. Ik krijg iemand anders aan de lijn, maar bij de planning kan men niemand meer bereiken, maar ze zouden een sms sturen... Niets ontvangen.
02/11: ik bel opnieuw naar de klantendienst: blijkbaar hebben we nu een afspraak op 05/11.
05/11: technieker begint de installatie te plaatsen, maar stopt er al gauw mee. Hij kan de coax die van buiten komt niet aansluiten; deze is "te dik" (PE14 is voorzien, zoals in de brochure van Telenet zelf). Ook mijn UTP-kabels zijn "verkeerd" (F/UTP cat. 6; in 2008 heb ik op een ander adres zelfs STP cat. 6 gebruikt zonder problemen). Technieker vertrekt, maar zou ons binnen een half uur contacteren voor een afspraak met een andere technieker... Niets meer gehoord.
Na anderhalf uur wachten, bellen we zelf naar de klantendienst: nieuwe afspraak staat genoteerd voor 09/01/2021! Ze kunnen wel een dossiertje (nóg eentje?) aanmaken voor nog een andere dienst (nóg eentje?) die me "zo snel mogelijk" zal contacteren voor een eventueel vroegere afspraak.
Pure kafka!
Update 06/11: sms ontvangen dat men de installatieafspraak helaas niet kan veranderen en deze op 19/11/2020 blijft. Men zet ons doodleuk nog eens 2 weken zonder tv en internet. Ik had ondertussen zelf nog eens gebeld, ook al om te vragen of men onze 4G-data op onbeperkt kon zetten tot zolang de installatie niet afgewerkt was, maar dat kon ook niet. Ik moest terugbellen als onze limiet bereikt was.
Verhuizen - wat kan er allemaal fout gaan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Welke UTP kabel je gebruikt maakt toch niet uit zolang JIJ er maar de juiste connectors op zet ?kikimouse schreef:Ook mijn UTP-kabels zijn "verkeerd" (F/UTP cat. 6; in 2008 heb ik op een ander adres zelfs STP cat. 6 gebruikt zonder problemen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Als jij een coax hebt liggen zoals voorgeschreven in de brochure dan moet TN deze aansluiting... te dik lijkt me dan een bizat argument
Trouwens PE14 moet je pas leggen vanaf 50m (PE6 is tot 30m, PE11 is tot 50m)... woon je zover van het aansluitpunt ?
Nu of die afstand correct is of niet de technieker moet alle drie soorten coax kunnen aansluiten (dikke is beter trouwens).
Trouwens PE14 moet je pas leggen vanaf 50m (PE6 is tot 30m, PE11 is tot 50m)... woon je zover van het aansluitpunt ?
Nu of die afstand correct is of niet de technieker moet alle drie soorten coax kunnen aansluiten (dikke is beter trouwens).
De kabel gaat ondergronds tot aan de rooilijn, dan opzij tot recht tegenover de paal van Eandis, dan onder de straat door, dan de paal omhoog en dan via de lucht tot aan het aansluitpunt op de gevel van de naburige woning. In totaal ca. 47 m. Ik heb voor het zekerste de PE14 genomen, te meer omdat we een 2de tv-toestel voorzien op zo'n 20 m van het aansluitpunt binnen.
Ook nu nog niets van Telenet vernomen, hoewel men telkens belooft om het door te geven aan een andere dienst, die me dan zou contacteren...
Dat is wat me nog het meest stoort: fouten gebeuren, maar men doet geen enkele moeite om ze recht te zetten.
Ook nu nog niets van Telenet vernomen, hoewel men telkens belooft om het door te geven aan een andere dienst, die me dan zou contacteren...
Dat is wat me nog het meest stoort: fouten gebeuren, maar men doet geen enkele moeite om ze recht te zetten.
Dit: "'Bij een Telenet-technieker. Heb je een technieker nodig voor je installatie of bij een herstelling? Dan test de technieker je wifi op verschillende plaatsen in huis. Kan een Wifi-booster je bereik verbeteren in bepaalde ruimte? Dan installeert de technieker meteen een Wifi- booster voor je, zonder extra leveringskosten." klopt overigens ook niet. De installateur had geen boosters bij zich.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hij had waarschijnlijk geen PE14 fiches bij zichkikimouse schreef:Bij Telenet zelf weet men van niets.
Volgens de technieker van gisteren (een heel vriendelijke man die goed en proper werk leverde), was de vorige "misschien een beginneling"...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Zo zijn er wel meer, als ik het her en der lees. Telenet stelt zelf 3 varianten in kabels voor, maar hun onderaannemers kunnen er maar 2 aansluiten omdat ze geen geschikt materiaal bij hebben. Het is nu niet dat dat heel veel plek inneemt in hun bestelwagen, hé.philippe_d schreef:Hij had waarschijnlijk geen PE14 fiches bij zich