Trage verbinding
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nog iemand problemen met EDPNet in het Leuvense (Herent) ? Ik ben aan het downloaden en haal 40, max 50Mbit terwijl de VDSL synct op 100Mbit. Het lijkt er op alsof ze capaciteitsproblemen hebben.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Hier in Wilsele niet meteen traag internet maar vooral veel "blackouts" waar voor een minuutje het internet gewoon uitvalt. De Fritzbox meldt niks vreemd maar op Smartphone en computer loopt nu een continue test om te zien hoevaak het gebeurt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dat heb ik ook al gemerkt dat soms het even hapert. Niet echt tevreden met EDPNet, het internet is duidelijk onstabieler dan bij Proximus.
Internet: EDPNet VDSL
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Als je altijd max 50Mbit haalt kan dat verschillende redenen hebben.
Als het "grotendeels" 100Mbit is maar soms 50 kan dat er ook aan liggen, maar je kan eens even Joachim hier polssen, of een ticket aanmaken met de vraag om extra VLAN capaciteit te nemen (als het daaraan ligt).
Qua "duidelijk onstabieler" moet ik je eigenlijk tegenspreken. Nu heb ik zelf nooit een proximus VDSL2 aansluiting gehad, maar qua stability steken ze toch vrij ver voorop eigenlijk.
Qua peering naar verscheidene hosts is het soms wat minder, maar overall is het verre van slecht zoals jij het ervaart eigenlijk.
Minus de "wet van murphy" dan natuurlijk waar er een fiber doorgestoken wordt ofzo met daarna een extra fiber kapot zoals in mei dit jaar.
Maar als er werken gepland zijn staan die altijd op https://issues.edpnet.net/
Long story short: Eens even laten kijken of je VLAN capaciteit voldoende is.
Als het "grotendeels" 100Mbit is maar soms 50 kan dat er ook aan liggen, maar je kan eens even Joachim hier polssen, of een ticket aanmaken met de vraag om extra VLAN capaciteit te nemen (als het daaraan ligt).
Qua "duidelijk onstabieler" moet ik je eigenlijk tegenspreken. Nu heb ik zelf nooit een proximus VDSL2 aansluiting gehad, maar qua stability steken ze toch vrij ver voorop eigenlijk.
Qua peering naar verscheidene hosts is het soms wat minder, maar overall is het verre van slecht zoals jij het ervaart eigenlijk.
Minus de "wet van murphy" dan natuurlijk waar er een fiber doorgestoken wordt ofzo met daarna een extra fiber kapot zoals in mei dit jaar.
Maar als er werken gepland zijn staan die altijd op https://issues.edpnet.net/
Long story short: Eens even laten kijken of je VLAN capaciteit voldoende is.
Zeer vreemd, net iets opgemerkt en 3 maal getest. Van zodra ik WoW opstart/inlog verlies ik precies mijn verbinding en het is niet dat WoW dan ineens een prachtige connectie heeft, hier staat de ping ook op een 5000-10000 ms.
Het is nu ook niet dat WoW een data vreter is. Ongeveer 25-50 MiB per uur of een 10KiB/s ongeveer.
Dit is al bijna de hele week zo, superfrustrerend. Packet loss gaat wel ineens naar 0% met WoW aan en zonder WoW is dit 1-5%.
Het is nu ook niet dat WoW een data vreter is. Ongeveer 25-50 MiB per uur of een 10KiB/s ongeveer.
Dit is al bijna de hele week zo, superfrustrerend. Packet loss gaat wel ineens naar 0% met WoW aan en zonder WoW is dit 1-5%.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat voor software is me dat dat zulks een tabel genereert.
Doe jij nu elke paar seconden een nieuwe speedtest en log je die? Dat is wel wat... excessief.
Of is het een "current usage" op je PC/laptop?
Als je een andere PC of laptop hebt zou ik daar toch ook eens op nakijken, want als dat je verbinding is naar de F!B (zeker als het een bedrade verbinding is) of je PC geen malware heeft of drivers/software welke roet in het eten gooien.
De enige manier dat ik m'n edpnet conn echt op dat niveau kon influencen was dat ik in P2P software letterlijk duizenden connecties per seconde aan het maken was.
Indien het over wifi is zeker eens bedraad proberen dus.
Doe jij nu elke paar seconden een nieuwe speedtest en log je die? Dat is wel wat... excessief.
Of is het een "current usage" op je PC/laptop?
Als je een andere PC of laptop hebt zou ik daar toch ook eens op nakijken, want als dat je verbinding is naar de F!B (zeker als het een bedrade verbinding is) of je PC geen malware heeft of drivers/software welke roet in het eten gooien.
De enige manier dat ik m'n edpnet conn echt op dat niveau kon influencen was dat ik in P2P software letterlijk duizenden connecties per seconde aan het maken was.
Indien het over wifi is zeker eens bedraad proberen dus.
StarTrinity Continuous Speedtest, van zodra alles in rood gaat gaat ook het internet via Smartphone, laptop,... niet meer. De resource monitor van Windows toont ook aan dat de incoming/outgoing ineens dropt naar bijna niets. Ik zal zo eens testen bekabeld maar blijf het raar vinden omdat er nog nooit eerder WIFI problemen waren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is de eerste stap dat je altijd moet doen, bekabeld testen.
WIFI is per definitie een gedeeld medium. Er zijn ontelbare mogelijkheden voor storingen welke je niet zelf onder controle hebt.
Zelfs al woon je in een afgelegen gebied en is je dichtsbijzijnde buur 5km veraf kunnen er nog altijd storingsfactoren op de loer liggen.
Daarom dat mensen je altijd zeggen van "test eerst ook bekabeld".
Alsnog is een 24/7 speedtest een beetje excessief. En gezien consumenten apperatuur bijna nooit deftige QoS hebben is het een beetje logisch dat je verbinding dan bij het minste extra traffiek als een WoW gesaturate wordt gezien je niet genoeg upload over hebt voor ACK packets terug te sturen.
Als je echt een "constante" speedtest wil doen zijn er andere en betere oplossingen om je verbinding te meten, maar het blijft een beetje verspilling IMO.
WIFI is per definitie een gedeeld medium. Er zijn ontelbare mogelijkheden voor storingen welke je niet zelf onder controle hebt.
Zelfs al woon je in een afgelegen gebied en is je dichtsbijzijnde buur 5km veraf kunnen er nog altijd storingsfactoren op de loer liggen.
Daarom dat mensen je altijd zeggen van "test eerst ook bekabeld".
Alsnog is een 24/7 speedtest een beetje excessief. En gezien consumenten apperatuur bijna nooit deftige QoS hebben is het een beetje logisch dat je verbinding dan bij het minste extra traffiek als een WoW gesaturate wordt gezien je niet genoeg upload over hebt voor ACK packets terug te sturen.
Als je echt een "constante" speedtest wil doen zijn er andere en betere oplossingen om je verbinding te meten, maar het blijft een beetje verspilling IMO.