Dizzy schreef:Biden heeft voldoende stemmen gehaald om president te worden en dat mag gezegd worden. Trump had er te weinig en dat mag ook gezegd worden. Biden wordt dus de nieuwe president.
Klopt niet, Biden heeft op dit moment geen enkele stem gehaald. De burger koos geen Biden of Trump maar kiesmannen, en de stemmen op Biden of Trump worden door de kiesmannen gegeven die nu nog niet samengekomen zijn. Het argument is compleet gezien die kiesmannen in de meeste staten ook niet gehouden zijn om te stemmen op de persoon die de burger hen verzocht heeft om op te stemmen. Je mag dat weer afdoen als een
formaliteitje, maar dat is het zeker niet: het is Grondwettelijke procedure, in een van de weinige landen waar de Grondwet gerespecteerd wordt.
Dat je zegt dat Biden voldoende stemmen gehaald heeft is wel typerend, want inderdaad, de media hebben Biden al verkozen, en dulden duidelijk geen rechtszaken daartegen.
Dizzy schreef:We hebben daar nog niets van gezien en integendeel veel zaken zien afgewezen worden en advocaten zien stoppen.
Als de eindstrategie het Supreme Court is (wat ik niet bevestig of ontken, geschiedenis toont het wel aan), dan zijn die snelle afwijzingen een vooruitgang voor Trump, geen tegenslag. En advocaten die stoppen omdat de media hen publiek aanvallen en hun thuisadressen publiceren omdat ze ingaan tegen de kandidaat die de media verkozen heeft, lijkt me opnieuw een verkeerde vorm van legitimering van de media te zijn.
Dizzy schreef:Zijn pogingen lijken meer op een tergend en roekeloos geding als uitstel van de complete afgang.
Dit klopt niet, temeer daar er een duidelijk einde is: 6 januari. Al bij al 2 maanden is zeker niet voldoende voor "tergend". Mocht hij de data kunnen veranderen, dan was tergend mogelijks wel van toepassing. Of het roekeloos is of niet, dat is aan de rechtbank, dus spreek ik me niet over uit. Jij bent blijkbaar wel rechter in de VS, of is het roekeloos omdat Don Lemon, chief-justice van het prestigieuze Cable News Network Supreme Court, geoordeeld heeft dat het roekeloos is?
Dizzy schreef:De gezondheidscrisis is er NU en er is dus geen tijd te verliezen.
Wederom, het maakt gewoon totaal niet uit. Als Biden effectief wint, maakt hij zijn eerste beslissing op 20 januari 2021, en Trump's rechtszaken worden dan een voetnoot. Stop nu toch eens met te doen alsof Biden morgen de telefoons in de Oval Office zal beantwoorden als Trump zijn eventuele nederlaag vandaag zou toegeven. Minstens tot 20 januari 2021 is het Trump's White House, waarin hij zijn wettelijke termijn van 4 jaar mag afwerken. Heeft Obama in zijn laatste maanden anders al beslissingen genomen ifv Trump's agenda?l
Dizzy schreef:Dat Trump gewoon met zijn wanbeleid verder doet is dus bijna crimineel te noemen maar dat hij ook nieuw beleid zo lang mogelijk tegen houdt is niet onschuldig. Dat heeft niets met populisme te maken net zoals de doden niets met populisme te maken hebben maar met bittere gevolgen van slecht beleid. Hij moet de overgang gewoon laten plaatsvinden zoals dat altijd al gegaan is en OOK wachten op de rechtbank voor de definitieve uitspraak over zijn postje. Nu plaatst hij zijn eigen belang voor dat van zijn landgenoten, what a hero
Dat is jouw mening, waarin de cultuur en identiteit van de VS niet zo in lijkt door te dringen. Heel wat Amerikanen lijken er ook een andere mening op na te houden. En nee, ik denk niet dat hij de overgang moet laten plaatsvinden en tegelijk naar de rechtbank gaan, dat is geen duidelijk signaal. Het zou Biden nu sieren mocht hij ook eens respect tonen voor de rechtsgang ipv die te proberen te beinvloeden, want dat belooft anders voor straks als hij effectief in het Witte Huis zetelt.
En ik meen dat ik het in elke post zal moeten herhalen: ik zeg
niet dat de rechtbanken (tot het Supreme Court toe) hier al dan niet akkoord mee zullen gaan, ik ben geen rechter, en AP is dat evenmin.