We leven in een absurde wereld

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik geef de aftrap.

Ik denk dat dit het toppunt is van de definitie absurd ( wildly unreasonable, illogical, or inappropriate. )

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/15 ... -euro-doo/

1.6 miljoen voor een duif ....
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

tja, die duif kan misschien je post wel op tijd leveren :)

maar als dat voor jou pas het absurde is, dan valt het nog mee.
ik vind bijna alles in de maatschappij redelijk op de rand van absurd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die gokchinees is al miljardair en gaat daar misschien wel vele miljoenen aan verdienen. "Blijf in uw duivenkot!" zou de slogan moeten zijn om de economie te ondersteunen. Ik herinner me nog de invoering van de wet die stilte rond een duivenkot verplichtte op zondag (wegens duivenmelker als overbuur) -- de bedenker moet een echte Nostradamus geweest zijn :-)
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Het zou absurd en grappig zijn als dat beest nu de vogelgriep te pakken kreeg en doodvalt. Niet dat ik het de duif of de Chinees in kwestie toewens.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat nog veel absurder is dan de prijs van het beest is de commissie van het veilinghuis....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Splitter schreef: ik vind bijna alles in de maatschappij redelijk op de rand van absurd.
Zo denk ik er ook over.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ub4b schreef:Ik geef de aftrap.

Ik denk dat dit het toppunt is van de definitie absurd ( wildly unreasonable, illogical, or inappropriate. )

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/15 ... -euro-doo/

1.6 miljoen voor een duif ....
Helemaal niet absurd; Het is maar wat de gek er wilt voor geven. Als ik een idioot vind die mijn rijhuis wilt kopen voor een half miljoen, dan zal mijn handtekening nogal rap onder de papieren staan. Mocht jij die duivenmelker geweest zijn, dan stond dit bericht hier niet.
En hoe het die duif heel waarschijnlijk zal vergaan: net zoals die andere prijsduif die een hele tijd geleden werd verkocht: privé bewaking en nooit meer buiten vliegen
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is trouwens ook heel absurd dat mensen overpriced audio equipment kopen, toch ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

En ik vind een auto die harder kan dan 140km/u absurd.
Of een smartphone van +€400

Ieder zijn ding zeker. :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als het bekeken wordt vanuit het standpunt van de koper/audiofreak/... dan zal hij dat helemaal geen absurd bedrag vinden voor audio toestellen. Bekijk je het vanuit het standpunt van een buitenstaander die heel waarschijnlijk niet op de hoogte is van prijzen/kwaliteit/... dan zal die dat wél een absurd bedrag vinden. Dus ja, wie heeft er gelijk in deze? De ene vindt het zijn geld waard en de ander vindt het weggegooid geld.
Ik kocht een tweetal weken geleden nog eens een Iberico ham, dus een volledige "pata" ofte "poot" met hoef en al eraan. Reken op, in mijn geval, 40 euro per kilo, ding weegt ruim 5 kilo. Als je bovendien weet dat voor een schouderham (wat ik dus gekocht heb) er gemiddeld 60% afval en 40% vlees op zit. Als je dan ook nog eens weet dat 40 euro per kilo echt wel zowat de laagste prijs is, die prijzen gaan makkelijk tot 100 euro per kilo. Een buitenstaander die er geen verstand van heeft zal zeggen: een Vlaemsche boerenhesp is even lekker en veel goedkoper. Tja, als je het verschil niet kent tussen een Iberico ham een een Vlaemsche boerenhesp, dan heb je geen recht van spreken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben lang geleden eens naar een presentatie geweest van super high end spul.
Je zat in een zaal en zag een pianist spelen. Gaandeweg namen luidsprekers over. Je hoorde gewoon geen verschil.
Als je dat hoort versta je wel dat er effectief een zee van verschil in kwaliteit bestaat.

De prijzen weet ik niet meer, maar een setup daar kostte meer dan een mooie auto.

Bij mij staat er dus een gewone Sony keten. 8)
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Het ding is wel dat die zalen daarop geoptimaliseerd zijn, in je huiskamer ga je dat nooit kunnen evenaren. Nu, los daarvan, ik ben verre van een audiofiel maar sinds ik ietwat kwalitatieve speakers heb staan thuis (en die zijn dan nog mijlen ver onder het budget dat de gemiddelde audiofiel eraan geeft) valt het op hoe belabberd mijn andere speakers, die ik vroeger best goed vond, eigenlijk klinken.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Nee hoor, dat was gewoon in een hotel vergaderzaal.

Maar inderdaad speakers, het verschil kan enorm zijn, zelfs voor een aanvaardbaar budget.
Ik heb mijn sony speakers verruild voor afgeschreven studio luidsprekers. Ondanks dat het een budget versterker is was het verschil ook groot.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Ze moeten iets doen om de duivenmelkers te verjongen, aan de staat van de duivenkoten hier in't dorp denk ik dat dit toch wel uitzondering blijft :lol:

Ook bij audio zijn er inderdaad die het verschil horen, voor de producenten gelukig minder dan die het kopen.
De piano hier is geen slechte casio maar zeker niet zo high end, hierbij is het verschil positief als de luidsprekers overnemen (en in dit digitaal geval is het natuurlijk ook altijd via luidsprekers) :lol: Gelukig zijn de oren niet echt heel high-end meer. Uitzicht en gewoon de hoop/gevoel van kwaliteit doet ook wel veel. Geluid is net iets waar een beetje kwaliteit veel verschil maakt maar voldoende 'normale' mensen die gewoon hun tv als radio gebruiken.

Denk dat buitenstaanders de gemiddelde userbaser gek verklaren over hoeveel hier uitgegeven wordt aan computermateriaal, energiebesparingen, domotica :lol:

Met zeeeer veel geld zou ik echter ook wel eens aan een veiling willen meedoen, de duurste whiskey kopen en ipv anoniem bod over telefoon gewoon naar voor gaan, fles in ontvangst nemen en er een whiskey-cola mee maken :lol: (en dan nog liefst met river cola). Die houding is ongetwijfeld ook wel de reden dat ik nooit in die positie zal komen...
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Net zoals ik het elke dag opnieuw absurd vind om te zien welk uurtarief klanten aan mijn werkgever betalen voor mij voor bepaalde 'consultancy-opdrachten' (om het zo te beschrijven zonder in detail te gaan)
Anderzijds snap ik het aangezien ik weet dat de kosten voor de klant op termijn nog veel hoger zijn als ze mij niet inhuren ...

Schaarste (gebrek aan goede concurrentie) drijft de prijzen op. En dan vooral absurd om te zien hoe bepaalde schaarste kunstmatig wordt gecreëerd.

/edit: nog absurder hoeveel dit bericht kost aangezien ik reply tijdens mijn werktijd :-D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

cadsite schreef:Ik ben lang geleden eens naar een presentatie geweest van super high end spul.
Je zat in een zaal en zag een pianist spelen. Gaandeweg namen luidsprekers over. Je hoorde gewoon geen verschil.
Als je dat hoort versta je wel dat er effectief een zee van verschil in kwaliteit bestaat.
Ik zit op dat lastig te bereiken niveau, waar een systeem de werkelijkheid kan weergeven, en we met onze bron best of show winnen in Munchen. Als je weet dat daar honderden merken staan op de high-endshow, en wij als Belgische speler en een eerste deelname direct best of show winnen, en dit na minder dan 4 jaar in de business ;)

Onze concurrenten vragen nog veel meer voor hun bronnen en ze zijn bijlange niet beter klankmatig.
Maar window dressing door een mooiere kast en je kan veel meer doorrekenen.

Mijn klanten hun systemen waarin onze bron zit, kost vaak de prijs van een villa.

Gelukkig kost mijn totaalsysteem waarop ik ontwikkel (bron / dac / eindversterker / speakers / kabels) maar een 60K door slim samen te stellen. Zo zit een bepaalde tweeter die in merk A voor een speaker 100K per paar vraagt, in merk B voor maar 15K per paar. Je moet dus slim zijn en weten wat goed is voor zijn geld, of veel geld uitgeven.

Zo is er een dac merk met dezelfde specs als mijn dac, die 100K of meer rekent, ik kocht hem waarbij de retail maar 6K was, en hij heeft nu een opvolger die beter klinkt en maar de helft kost. Heb ze nu beide om een beetje af te wisselen.

Je moet slim zijn en je oren vertrouwen en niet afgaan op de prijs van een toestel.

Ik krijg soms foto's van klanten ver weg, waarbij dan speakers van 85K per paar in een kast ingewerkt zitten, dus ja we zitten in een absurde wereld.

Echter als ik kijk wat ze voor sportauto's soms vragen, dan is dit nog absurder dan hifi. Daar betaal je nog meer voor de naam en de looks ipv de prestaties. Ik rij met een betaalbare sportauto die volgens de kenners (o.a. Shmee150) dezelfde handling heeft van een supercar. Ik heb voorlopig geen interesse om meer uit te geven daarvoor ;) Dus ook bij auto's zijn er koopjes te doen. Omdat er van mijn model geen opvolger meer komt, ga ik er een beetje spaarzaam op zijn.

Hint: den Shmee150 heeft net een exemplaar in 't rood verkocht
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Het probleem is ’geld’

Dat is ontstaan omdat ruilhandel wel wat nadelen had. De boer kon zijn appelen ruilen voor eieren ofzo, maar als tseizoen van de appelen voorbij was had hij niks meer. Geld was toen goud en zilver (argent), dat je niet a volente kon bijdrukken.

Nu is geld gelinkt aan egotrippers. De happy few willen nog meer, en brengen zo de economie in gevaar. Het vertrouwen in geld wordt ondermijnd... die superrijken willen nog rijker zijn, niet omdat ze het nodig hebben, maar gewoon uit een soort van evil gedachtengoed dat ze het ’goed’ doen. Terwijl langs de andere kant, mensen sterven van honger, kou, oorlog etc

Geld is een probleem geworden, dat niet te onderschatten is. De tentakels van de superrijken gaan zo ver, dat ze zelfs de politiek in de macht hebben.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En als men dan over voetbal begint is het kot te klein... Absurditeit is al langer aanwezig in de sportwereld, en dan voornamelijk voetbal, met belachelijke astronomische sommen geld voor transferts... :bang:

De wereld is al veel langer een echte absurditeit danzkij de mensheid dan heden met covid19 en deze prachtige prijsduif erbij.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Voetbal... :bang:

Mijn collega's zitten er ook op te kakken, maar kijken wel lustig op TV, of nog beter, betaal-TV.
Als je wilt dat die zottigheid stopt, stop dan met te kijken naar die zever.
Er kan daar zoveel geld aan uit gegeven worden omdat er zoveel mensen naar kijken. :roll:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://en.wikipedia.org/wiki/Popcorn_(novel)
As the novel progresses, Bruce and a critically injured Brooke Daniels are joined inside his house by his wife and daughter and a TV camera crew. The siege reaches its climax as Wayne holds a ratings monitor and announces on live TV that he will spare the hostages if everyone stops watching the siege in the next few minutes - however, this does not happen (...)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

cadsite schreef:Er kan daar zoveel geld aan uit gegeven worden omdat er zoveel mensen naar kijken. :roll:
En ondertussen zijn ze niet op zoek naar de waarheid achter deze realiteit.
Nu ik moet niet spreken, er was een tijd dat ik al mijn vrije tijd in het kijken van hollywood films stak en sci-fi aflevering binge watchen op DVD. Ik had een van de beste home cinema's van het land.

Toen ik dan in Gent nog woonde en ik kwam een betoging met standjes tegen met anti-globalisten, snapte ik totaal niet waarover dit ging.

En ik las toen in een restaurant elke dag de krant, en de kassierster vertelde "je moet niet alles geloven wat er in de krant staat" en ik begreep die totaal niet.

Dus als je genoeg afgeleid bent door (dom) vermaak en door de angst, onzin en slecht nieuws van de mainstream media dan ben je volledig verdoofd voor wat werkelijk gaande is.
Niet te verwonderen dat een kleine elite dit graag zo houdt, dan kunnen ze hun gang blijven gaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Iets is waard what a fool wants to pay. Vraag en aanbod, daar is ons economisch systeem op gebaseerd. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil al zijn er inderdaad soms wel vragen bij sommige zaken te stellen.

De duif is niet eens zo zot. De koper had ook al een andere duif gekocht voor veel geld. Nu kan hij met die 2 topduiven kweken en de nakomelingen voor nog meer geld verkopen. Zo dwaas is het dus niet. Uiteraard zit er een risico aan maar de man is blijkbaar rijk en verstandig genoeg om dit in te schatten.

Sport is entertainment en entertainment is inderdaad brood en spelen. Als mensen met entertainment bezig zijn voeren ze geen oorlog of opstanden.

Dat geldt deels ook voor onze consumptiemaatschappij. Kopen doet plezierhormonen vrijkomen en dus zijn velen verslaafd aan kopen zonder dat ze het soms zelf beseffen. De pakjesbedrijven worden er rijk op. Liefst zo vaak mogelijk een pakje en zelfs het uitpakken is goed voor een video voor andere verslaafden. Normaal ontgroei je dat een beetje met de leeftijd en maken tegenslagen je duidelijk wat echt telt in het leven, sommigen halen dat stadium echter nooit en blijven hopen dat de volgende aankoop hen deze keer wel echt gelukkig zal maken. Inderdaad een absurde wereld maar soms wel grappig.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Yep, zoals die amerikanen op TV 'ik ben er zeker van dat het een complot is'.
En dan ben je uitgepraat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Joe de Mannen schreef:Yep, zoals die amerikanen op TV 'ik ben er zeker van dat het een complot is'.
En dan ben je uitgepraat.

J.
Je mag wat mij betreft zelfs binnen onze landsgrenzen blijven want hier heb je er ook die altijd en overal ergens wel een complot zien.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ub4b schreef:Ik geef de aftrap.

Ik denk dat dit het toppunt is van de definitie absurd ( wildly unreasonable, illogical, or inappropriate. )

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/15 ... -euro-doo/

1.6 miljoen voor een duif ....
Duiven worden wel vaker voor zo'n prijs verkocht, ge weet het als ge nog eens door een stad loopt en er loopt er eentje voor U ge zou wel eens miljionair kunnen worden als ge hem kunt vangen :p
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”