Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Unicorn1 schreef:Feiten zijn wat ze zijn; Trump is/was een betere president dan Obama/Bush/Clinton. :beerchug:
Vreemd dat die wel op 4 more years konden rekenen. Het probleem van Trump is dat hij zo goed is dat de kiezers het gewoon niet zien. Dat komt wel vaker voor met stabiele genieën. :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De feiten zijn vooral dat 1. hij 5 miljoen stemmen minder heeft dan zijn opponent. 2. hij op voorhand al zei "can you believe if I lose to the worst candidate ever?" en toch verloor. 3. hij zelfs typisch republikeinse staten verloor aan de democraten.

Tel daarbij de lijst grove leugens bij op en het niet aanpakken/minimaliseren van Covid-19 bij op en hij zal eerder een van de slechtste presidenten ooit zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. Dat vat Trump redelijk goed samen.

PS iemand nieuws over Arizona?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:
Unicorn1 schreef:Feiten zijn wat ze zijn; Trump is/was een betere president dan Obama/Bush/Clinton. :beerchug:
Vreemd dat die wel op 4 more years konden rekenen.

Dit is wel overdreven. Zonder corona crisis was hij natuurlijk altijd herverkozen. Zou eens willen zien dat als er vandaag verkiezingen waren in om het even welk Europees land (met uitzondering van misschien Duitsland) de president of regeringsleider de stembusslag zou overleven. De kans is klein.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De meeste van hen hoeven helemaal niet te overleven, zij vinden nadien wel een echte fat-cat post bij de EU :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Misschien moet Biden zijn maatje Trump dan maar ambassadeur maken in België :banana:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Antifa/blm gespuis weer op hun best, zitten zelfs mensen met kinderen aan te vallen, alweer mensen hun zaak vernield en mensen die hen niks deden zitten neermeppen (ook als ze nog op de grond liggen).

Dat land is gewoon ziek als je ziet hoe links daar blijft oprukken, geen goeie evolutie, zo gek als een achterdeur, nergens nog veilig. Zelfs een oude man die daar alleen liep met zijn fiets werd ook aangevallen.

Uiteraard mag Brussel er ook weer niet aan ontbreken, ook daar weer 3 politie agenten gewond geraakt.

Het gaat goed met links en de multicul overal ter wereld.
Zelfs nen blinde ziet in dat het totaal fout loopt met dank aan de zovele politici die denken we gaan nog meer gespuis bij elkaar steken, het zal wel werken hoor lol.
De Merkels en Verhofstadts en de Somdrsen en Groenen en sossen en tsjeven, overal zijn ze de boel volledig omzeep aan het helpen.

Er is geen discipline meer. Toen ik naar school ging e kreeg ik vd lerares een tik op mijn vingers met haar (dunne) bamboostok en ook de ouders toen waren veelal strenger en gedisciplineerder.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Regimes genoeg waar ze nog met de stok, of het 21ste eeuwse equivalent, "orde" laten gelden.
Wat maakt dat je nog in dit verdorven, linkse land wil blijven?

Genoeg Afrikaanse, Arabische, Aziatische, Zuid-Amerikaanse en Russische landen waar ze met veel plezier "de stok" hanteren om elke dissidente stem te smoren.
Om dat in een topic over presidentsverkiezingen als het walhalla te presenteren, moet je wel durven :). Want die landen met "de stok" zijn allemaal dictaturen of gelijk(w)aardig.

Het is aandoenlijk dat je enkel links geweld ziet en niet het geweld, de moorden en het terrorisme aan de (extreem)rechtse kant.
Dat mag natuurlijk, het staat eenieder vrij te kiezen om met oogkleppen op de wereld in te trekken. Maar ik veroordeel liever alle geweld: niet omdat het al dan niet van moslims/antifa/VB/SS/... komt, maar omdat het geweld(adig) is.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Zoveel mensen, zoveel meningen aangaande de presidentsverkiezingen in Amerika.

Graag deel ik deze kernzin, een hele mooie, een parel eigenlijk, uit een column in dS.
...
"Bij de zege van Joe Biden werd niet de Democratische Partij of haar leider gevierd. Wel werden het einde van de leugen, het misprijzen en het platvloerse racisme gevierd, de terugkeer van de wetenschappen en het fatsoen, en de aftocht van de waanzin van een leider die net zo gek was op tweets als op detergent."
...
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201113_96135595 (betaalmuur)
Tableaux Delvaux, De Standaard 14 - 15 november 2020

Beatrice Delvaux is senior writer bij Le Soir en columniste bij deze krant. In Tableaux Delvaux schildert ze maandelijks op groot canvas taferelen die haar beroeren en verontrusten.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Alsof (vóór Trump) onze westerse democratie vrij was van leugens, en/of enkel vervuld was van fatsoen!? Wat een onzin :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

philippe_d schreef:Ik dacht dat deze topic over de Amerikaanse verkiezingen ging?
Ik denk dat het topic afgeweken is daarvan, omdat sommigen hier kwamen verkondigen dat het Amerikaanse kiessysteem niet goed was, en het onze 'veel beter', wat dan natuurlijk ervoor zorgt dat we gaan vergelijken.
En zo komen we weer bij België, natuurlijk
Devilkin schreef:Voor Amerika? Kan.
Voor de wereld? Nope.
Ja, maar het waren dan ook Amerikaanse verkiezingen.
Draai het eventjes om, als wij naar de stembus gaan, zijn wij dan bezig of onze leiders goed beleid hebben gevoerd voor de Fransen, Duitsers, Amerikanen, ...?
Heist_175 schreef:Het is aandoenlijk dat je enkel links geweld ziet en niet het geweld, de moorden en het terrorisme aan de (extreem)rechtse kant.
Is het niet vreemd?
Hij noemt gespuis in Brussel dat de politie aanvalt, en onmiddellijk zie je dat als links.
Schuldbekentenis?

Ik zie overigens bitter weinig rechts terrorisme, vooral moslimterrorisme.

Dizzy schreef:Wat ik vreemd vind aan die kritiek op de Vlaamse media is dat terwijl de kiezers eerder rechts stemmen en dit volgens sommigen een grondstroom zou zijn, de media links zou zijn.
Er zit altijd een demagogisch kantje aan je replieken.
Ik hoorde als kind al, nog voordat er zelfs nog maar sprake was van het Vlaams Blok of van N-VA en toen de VRT nog BRT heette, al dat de media linksgezind was.
Door nu te doen alsof het beeld van de linkse media een recent fenomeen is, doe je alsof het aan Trump of de rechtse partijen van nu ligt, terwijl het 50 jaar geleden met andere partijen en andere politici net zozeer gezegd werd.
Dizzy schreef:Wat houdt rechts ook tegen om zelf media te ontwikkelen die veel beter en neutraler berichten?
Het belangrijkste is dat mensen zich bewust zijn van die linkse manipulatie.
Zelf kritische vragen stellen, dus.
Bijvoorbeeld zich afvragen waarom iemand van van alles beschuldigd wordt, maar geen weerwoord krijgt.
De meest interessante informatie is vaak diegene die niet gegeven wordt.
Ik heb al het voorbeeld gegeven van in de US presidentsverkiezingen waarbij een verloederde wijk getoond wordt, erbij verteld wordt dat de zwarten die daar leven ongetwijfeld voor de Democraten gaan stemmen, maar er niet bijvertellen wie op dit moment die stad en Staat bestuurt.
Ook als er heel lang aan een topic besteed wordt, zich afvragen of dit nu echt zo'n belangrijk topic is, of omgekeerd als een thema in sneltreinvaart benaderd wordt, of dat wel terecht is.
Dizzy schreef:DIW is satire en er wordt gelachen met dwaze zaken uit de actualiteit.
Maar er wordt niet zomaar gelachen met de actualiteit, ook de afkeer van rechts zit erin verweven.
De Woordvoerder is het typevoorbeeld van een intentieproces, ook al is het omgeven door een humoristisch sausje.
De woordvoerder gaat zogezegd zeggen wat die mensen denken, en geeft er meestal een zeer negatieve draai aan.
Maar hij doet dat voornamelijk bij VB, N-VA en bedrijven.
Hij doet dat zelden bij Groen of bij SP.a.
Ik had het over de woordvoerder, maar jij maakt er direct weer DIW als geheel van, waarschijnlijk omdat je wel ziet dat ik daar gelijk heb.
Dizzy schreef:Uiteraard zie ik ook dat een Weyts eerder een kolderfiguur is dan een minister
De manier waarop hij het onderwijs openhoudt, maakt van hem heel wat anders dan een kolderfiguur, ook op dat vlak is je visie heel gekleurd.
Waarom zou er niet kolder mogelijk zijn rond Decroo, die zich opwerpt als feminist, maar Rutten een mes in de rug stak om premier te kunnen worden?
Een kolfje naar de hand van de woordvoerder, maar ik zie het hem niet direct doen...
Of denk aan Bouchez, als er nu één schertsfiguur is, moet hij het wel zijn.
Dizzy schreef:... met De Block en Beke en ook Van Ranst is er al opgevoerd.
Geen linkse politici in dit lijstje dus...
Van Ranst is geen politicus, ook al heeft hij duidelijk PVDA sympathieën.
Dizzy schreef:We gaan toch geen censuur invoeren en bepalen dat men met bepaalde zaken niet meer mag lachen. Daar zouden bepaalde extremisten zeer blij mee zijn.
Kijk, hoe je mijn mening verdraait.
Ik pleit helemaal niet voor censuur, ik wijs erop dat de media niet objectief zijn, en links heel erg sparen.
Voor mij mag er dus méér satire komen, maar doe het dan voor alle strekkingen.
Dizzy schreef:Er is geen stemplicht in België.
Ochja, technisch gesproken ben je alleen verplicht om te komen opdagen, en kan je dan nog blanco stemmen, ongeldig kan ook als het nog met potlood is.
Maar ik blijf erbij, wie niet geïnteresseerd is om te stemmen, en met tegenzin daarnaartoe gaat, zonder zelfs maar te weten wie er aan de macht is, diens stem is nauwelijks iets waard.
Dizzy schreef:Coalities zijn niet kunstmatig maar overeenkomsten.
Coalities van 7 partijen, dat is een fletse brij, en het leidt tot grote begrotingstekorten, omdat iedere partij zijn trofee moet hebben, en dat kost geld...
Dizzy schreef:Elk politiek systeem heeft zijn fouten en ook met grote blokken of winner takes all krijgt 1 grote partij ook veel meer macht dan ze electoraal verdiende.
Maar je weet dan wel wie verantwoordelijk is voor het beleid, en kunt die de volgende keer wegsturen.
En je hebt tenminste een beleid, in tegenstelling tot hier waar ze bijna 2 jaar aanmodderen voor ze een regering kunnen vormen.
Dizzy schreef:Het is juist dat er weinig degelijk beleid is in België maar als we dan kijken naar Vlaanderen zie je vaak net dezelfde fouten.
En toch had Vlaanderen decennialang betere begrotingscijfers dan Wallonië, er is dus wel een verschil.
Ik zeg niet dat alle problemen opgelost worden met staatshervorming, maar ook in een onafhankelijk Vlaanderen zou je elke 5 jaar verkiezingen hebben, slechte bestuurders kunnen dus nog altijd weggestuurd worden.
Dizzy schreef:Duidelijkheid is inderdaad leuk maar veel dingen zijn eerder ingewikkeld en simpele duidelijke oplossingen bestaan niet of werken niet.
Dat klopt, maar met 7 verschillende partijen, die het elk op hun manier willen doen, maak je het nodeloos ingewikkeld.
Dizzy schreef:We hebben de kracht van verandering meegemaakt, het bleek een achteruitgang, wow. Nadien werd diezelfde kracht electoraal afgestraft.
Dat is het verhaaltje van de oppositie, geen objectieve vaststelling.
Dizzy schreef:BDW moet geen akkoord met enkel Magnette sluiten maar met een meerderheid.
Inderdaad, precies zoals ik zei dus, kleine partijen zoals de VLD krijgen onevenredig veel mogelijkheden om stokken in de wielen te steken in dit slechte systeem.
Dizzy schreef:BDW had zijn droomcoalitie en heeft ze zelf verlaten toevallig net voor ging bekend worden dat er mensensmokkel op het kabinet van zijn staatssecretaris werd georganiseerd.
Goh, er worden allerlei redenen genoemd, ik heb toevallig vandaag Wissel van de Macht bekeken, over de regering Michel.
Daar wordt dat heel anders verteld, maar ik zie dat je bronnen behoorlijk links zijn...
Over die zaak is er bij mijn weten nog altijd geen veroordeling, dus ik weet niet of het verhaal van de VRT wel klopt, een VRT die nu zelf door het parket onderzocht wordt...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/10 ... -bij-de-v/
Dizzy schreef:Wie dan verwonderd is dat dezelfde partij niet echt vaart maakt met nodige ingrepen of beleid die snap ik echt niet.
En nu 'vergeet' je plots weer dat in jouw fantastische coalitiesysteem elke regering uit meerdere partijen bestaat.
N-VA heeft al samen geregeerd met SP.a, met VLD en CD&V op Vlaams vlak, ook in een tijd toen N-VA nog de kleinste van die 3 was.
Opnieuw heeft jouw betoog weinig met de werkelijkheid te maken.
Dizzy schreef:En karaktermoord? Heb je die mening ook over sleepy Joe, lock her up, crooked Hillary,...
Het is inderdaad een karaktermoord, omdat na 4 jaar beleid hij een 9 miljoen extra stemmen behaalde, dat zou onmogelijk zijn als hij zo'n slecht beleid voor de Amerikanen gevoerd heeft.
En ja, het zijn simplistische slogans, maar als je Joe Biden ziet, dan snap je wel waar die bijnaam vandaan komt.
Ze hadden toch een dynamischere kandidaat mogen kiezen bij de Democraten, je vraagt je af of hij de 4 jaar nog zal kunnen uitdoen.
En crooked Hillary, tja, de schandalen waar zij bij betrokken was, kwamen hier natuurlijk zelden aan bod, maar ook die bijnaam kwam niet uit de lucht vallen.
Dizzy schreef:Trump is ook niet echt zo hard tegen de pers als je zelf gelooft, meer nog, hij gebruikt de pers harder en beter dan anderen. Elke dag staat hij in de belangstelling met de meest triviale zever.
Dat komt omdat die linkse persjongens voortdurend denken mensen te moeten schaden door negatief nieuws te komen brengen, en daarmee schieten ze zichzelf heel vaak in eigen voet.
Je moet dan de schuld niet bij Trump leggen, het zijn de media die beslissen wat zij in hun krant/TV journaal tonen, niet Trump.
Dizzy schreef:Vreemd dat je klaagt over partijdigheid van de pers en dezelfde pers aanhaalt om aan te geven dat sommige (Vlaamse) Amerikanen ook pro trump kunnen zijn.
Je 'vergeet' weer een cruciaal detail : deze pers komt dat positieve nieuws over Trumps beleid alleen maar vlak voor de verkiezingen brengen, waarschijnlijk omdat ze niet wisten of Trump het misschien toch wel ging halen, en dat mensen dan totaal niet zouden begrijpen hoe hij herverkozen geraakte, nadat ze 4 jaar lang, dag in dag uit, negatief nieuws te horen kregen...
Dizzy schreef:Uiteraard kwam NVA pas aan bod toen ze ook electoraal van betekenis werden.
Neen, ze kwame in beeld toen ze samen met CD&V waren, toen kon de media hen niet meer zomaar negeren.
Kleine linkse partijen komen wel aan bod, ook toen Groen uit het federale parlement verdween, bleven ze gevraagd worden voor studiogesprekken.
De behandeling is dus wel degelijk anders volgens dat het om links of rechts gaat.
https://www.gva.be/cnt/aid572518/groen- ... nt-zetelen
Dizzy schreef:NVA krijgt nu echter meer dan dubbel zoveel zendtijd op VTM als op VRT en is de marktleider op dat vlak.
Daarvoor zijn ze tot voor de rechtbank moeten gaan, want als het aan de VRT lag, zouden ze blijven discrimineren : https://www.gva.be/cnt/aid570884/rechte ... d-op-vrt-3
Ik had het overigens in de eeste plaats over Vlaams Belang, maar dan heb je het lieve over iets anders.
Dizzy schreef:Wat ook meespeelt is de actualiteit. Het klimaat is lang het grootste thema geweest, het is dus logisch dat er dus ook meer mensen van Groen hierover aan bod komen net zoals het logisch is dat Theo de show mag voeren als het over migratie gaat.
Da's een goeie, alsof die klimaatscholieren iets hadden voorgesteld, als ze niet constant in de pers werden getoond.
Het zijn de media die hen 'groot' gemaakt heeft.
Maar toen er verkiezingen waren, bleek de bevolking nauwelijks extra stemmen te geven aan Groen, in tegenstelling tot Vlaams Belang dat de grote winnaar was.
De linkse pers heeft dus geprobeerd de actualiteit naar haar hand te zetten, en gefaald.
Dizzy schreef:Migratie is een probleem en dat zal niet verdwijnen, ook niet met of door extreem rechts.
Ook dat is demagogisch, alsof het allemaal hetzelfde is : illegalen, Europese migranten (die onder de vrijheid van personenverkeer vallen), uitgenodigde migranten voor knelpuntjobs, enz.
Het probleem zit hem bij de illegalen.
Dizzy schreef:De vermenging van volkeren is er al en is onomkeerbaar.
Heb ik daar iets tegen gezegd, dan?
Het gaat er hem niet om dat iedereen blank is en blauwe ogen heeft.
Waar het mij over gaat is : betaalbaarheid van de sociale zekerheid, waarden en normen, respect voor het Nederlands.
Geen analfabeten die hier denken rijk te worden zonder er iets te moeten voor doen.
Geen moslims die hier denken de democratie te komen omverwerpen en hun achterlijke kalifaat te moeten vestigen.
Opnieuw verzin je dus een standpunt waar ik dan zogezegd achtersta, en dat ik dan zou moeten verdedigen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

sandbert schreef: Wel werden het einde van de leugen, het misprijzen en het platvloerse racisme gevierd, de terugkeer van de wetenschappen en het fatsoen, en de aftocht van de waanzin van een leider die net zo gek was op tweets als op detergent."
...
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201113_96135595 (betaalmuur)
De standaard haha, please man, die linkse vodde gazette.

Leugens? Het klopt; Trump heeft leugens verkocht ja, maar vertel me nu eens welke heel bekende politieker dan die nog niet zou gelogen hebben? Ik ben echt benieuwd naar je antwoord. Biden bv loog in dat 1ste debat 33 keer man. Kamala deed het hem na.

Platvloers racisme?? Bewijs me dat dan maar eens, tot nu toe heeft nog geen ene dat gekunnen want Trump heeft ook nog nooit iets racistisch gezegd dus ik ben zeer benieuwd. Zoek wel eerst nog eens goed op dat racisme juist is, vooraleer dat ik weer moet gaan posten dat dat het niet is.
Ik zal u alvast een handje helpen wat Biden betreft; you ain't black, dat is pas staaltje van racisme. En er is nog veel meer dan dat, die kerel heeft meerdere van zo'n uitspraken gedaan.

Wetenschappen, ja zeg, al goed dat die der nooit naast zitten, die ezels hebben er ook al genoeg naast gezeten.

Aan heist hier ook nog; ik heb urenlang alles zitten volgen gitseren; Soenens en Greetje zwijgen als vermoord, we hadden niks anders verwacht ook, dat zijn geen journalisten maar linkse activisten.
En alles verliep vrij rustig, Trump fans hebben geen wagens of mensen hun zaken zitten vernielen of in brand zitten steken of zitten plunderen enz...
Tot het antifa/blm gespuis afkwamen, want de eerste uren waren er bijna geen, ze zijn later toegekomen en dan was het weeral prijs.

Ik ben niet blind voor geweld aan de andere kant, ik zeg dat gisteren antifa en blm alweer degene waren die de boel kwamen verzieken. Ze waren er alleen op uit om mensen aan te vallen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

boulder schreef:
Devilkin schreef:Voor Amerika? Kan.
Voor de wereld? Nope.
Ja, maar het waren dan ook Amerikaanse verkiezingen.
Draai het eventjes om, als wij naar de stembus gaan, zijn wij dan bezig of onze leiders goed beleid hebben gevoerd voor de Fransen, Duitsers, Amerikanen, ...?
Nee, zeker niet.
Maar de impact van hun clown op de rest vd wereld is wel enorm, onze clowns .. die maken niks uit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
phil48
Elite Poster
Elite Poster

onze clowns .. die maken niks uit.
Dàt zou ik niet zomaar beweren. Intussen weten ze tot in Timboektoe dat "onze clowns" de strafste corona cijfers (doden per aantal inwoners) ter wereld hebben.

Zelfs Trump deed het daarmee vergeleken nog vrij goed. De imago schade voor ons land door "onze clowns" bij de rest van de wereld is dan ook gigantisch.

Maar daar denken wij niet over na, we zijn te druk bezig met de Amerikaanse verkiezingen :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Ik zie overigens bitter weinig rechts terrorisme, vooral moslimterrorisme.

Ik hoorde als kind al, nog voordat er zelfs nog maar sprake was van het Vlaams Blok of van N-VA en toen de VRT nog BRT heette, al dat de media linksgezind was.
Dat ligt dat aan uw ogen of bubble want er is, zeker in de VS, heel wat rechts terrorisme en daar is ook genoeg info over te vinden.

Je bent blijkbaar opgegroeid met een minderwaardigheidscomplex, iets dat vaak voorkomt aan rechterzijde. Zelfs als men in de meerderheid zit kan men het calimero-gedrag niet laten.

De media zijn niet neutraal, ze zijn dat nooit geweest en zullen het ook nooit worden. Je spreekt over zelf nadenken, waarom is dat dan zo moeilijk bij de media. Ik lees meerdere kranten en besef dat deze niet 100% neutraal zijn maar je kan vandaag toch niet meer beweren dat er geen toegang tot info of opzoekmogelijkheden bestaan.

Wil je media die "ander" nieuws brengen dan zal men met een beter alternatief moeten afkomen. Helaas zie ik enkel alternatieven die vaak nog veel minder neutraal zijn en kwalitatief zeker niet beter. Rechts moet ipv calimero te spelen gewoon een zelf met iets afkomen.

Gisteren publiceerde een zeker Dries een foto om de sterke opkomst bij de betoging pro-Trump aan te tonen. Hij gebruikte daarbij helaas een foto van een betoging TEGEN Trump. Die man klaagt ook steeds over de MSM maar doet zelf niet anders dan onzin rondtoeteren. Eén van zijn vriendinnen gaat een SS-er groeten en dan maar klagen dat mensen verontwaardigd zijn :roll:

Ik lach met alle politici en DIW doet dat ook. Ik stel vast dat je liever met links zou lachen maar is dat dan neutraal? Bij satire kijk ik niet naar de kleur maar of het al dan niet grappig is. De woordvoerder is grappig en wie erin komt zit ik niet te tellen. Als er iemand vaker in komt zou dat ook kunnen wijzen dat er veel mee te lachen is? Soit er zijn al politci van alle partijen erdoor gesleurd maar sommigen zijn gewoon beter als caricatuur omdat ze in werkelijkheid er ook eentje zijn. Een Beke wordt ook vaak vergeleken met Marcske uit de kampioenen bvb.

Weyts was kandidaat voorzitter maar is aan de kant geschoven wegens niet bekwaam geacht door BDW. Weyts is ook de man die De Lijn "gered" heeft en niet te vergeten een katje. Nu is hij alweer aan een schitterend parcours bezig op onderwijs. :lol:

Onbekwamen heb je uiteraard overal en Bouchez is inderdaad een specialleke. Die man zou zelfs de woordvoerder niet kunnen bedenken als hij al niet bestond :lol:

Blij dat je toegeeft dat stemplicht niet bestaat.

Zoveel regeringen, parlementen enz... dat kost geld en dat voor een klein land.We hadden Zweeds met minder partijen en ook daar zagen we ondanks de belofte van show us the money... een begrotingstekort. Goed beleid hebben we nodig en dat ligt meer aan de bekwaamheid van mensen en wil om echt iets te verbeteren dan wat anders.

Werken tot 67, een indexsprong en als afsluiter een begrotingstekort nadat men is gaan lopen heet ik geen verbetering. Het is en blijft de keuze van de NVA om destijds te gaan lopen uit hun eigen droomcoalitie.

Nergens noem ik ons systeem fantastisch, dat doe enkel jij als je me woorden in de mond wil leggen, waarom doe je dat?

Biden heeft er 5 miljoen meer. Als je Trump bekijkt zie je ook waar oranje clown vandaan komt :lol:
Biden heeft een vice voor iets en Trump heeft rechtzaken genoeg om zich mee bezig te houden.

Het klimaat gaat niet weg, net zoals die studenten niet weg zullen gaan. De media verslaan maar, het waren de studenten die er telkens stonden. Dit is trouwens een mondiale zaak, Vlaanderen kan dit niet stoppen en de pers ook niet.

We hebben een rechtse staatssecretaris gehad en die heeft weinig opgelost, nog net op tijd gaan lopen voor het schandaal van mensenhandel op zijn kabinet uit kwam. Migratie is net als klimaat een mondiaal probleem dat vraagt om beleid ipv te doen alsof het iets is dat je terug kan draaien.

Een sterke sociale zekerheid krijg je niet met partijen die bij elke kans in diezelfde sociale zekerheid gaan hakken. We zullen het samen moeten doen in een samenleving. Mensen tegen elkaar opzetten is contraproductief maar zolang politici blijven doen alsof zij onomkeerbare veranderingen kunnen omkeren, tja. Wat we nodig hebben is meer geloof in eigen kunnen en minder het is de schuld van...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Nee, zeker niet.
Maar de impact van hun clown op de rest vd wereld is wel enorm, onze clowns .. die maken niks uit.
Klopt, maar je kunt niet verwachten dat de Amerikaanse burgers dat als bekommernis hebben als ze naar de stembus trekken.
Dizzy schreef:Dat ligt dat aan uw ogen of bubble want er is, zeker in de VS, heel wat rechts terrorisme en daar is ook genoeg info over te vinden.
En weer dat demagogisch trekje, uw link geeft geen lijst van rechts terrorisme van alle soorten terrorisme, vanaf de 19e eeuw...
Als je gewoon wat willekeurig kijkt vanaf de jaren '2000 zie je steeds meer moslimterrorisme.
Dizzy schreef:Je bent blijkbaar opgegroeid met een minderwaardigheidscomplex, iets dat vaak voorkomt aan rechterzijde. Zelfs als men in de meerderheid zit kan men het calimero-gedrag niet laten.
Het is niet omdat ik dat in mijn kindertijd hoorde, dat dat noodzakelijk van mijn ouders kwam, maar kijk, dit is typisch.
Jij wilt doen alsof die linkse media een recent fenomeen is, ik wijs je erop dat dit al zo oud is als de straat, conclusie van Dizzy: ik heb een minderwaardigheidscomplex.
Ik spreek van tijden van vóór ik oud genoeg was om te stemmen, van vóór N-VA of VB bestonden, dan hoorde ik toen al van verschillende mensen dat de media links zijn, dus wat heeft dit nu met Calimerogedrag te maken...
Dizzy schreef:De media zijn niet neutraal, ze zijn dat nooit geweest en zullen het ook nooit worden.
Terwijl je net die linkse media afdeed als een idee dat enkel een recent fenomeen is, dat door Trumpiaanse tegenstanders gelanceerd is.
Jij spreekt jezelf tegen binnen je eigen post.
Dizzy schreef:Je spreekt over zelf nadenken, waarom is dat dan zo moeilijk bij de media.
Ik heb dat nu net meer dan genoeg bewezen, met het voorbeeld dat ik gaf over die arme zwarten in Amerika, en onze media die verzwijgt wie daar al jaren bestuurt.
Toch raar dat je dan tot die onzinnige conclusies komt.
Dizzy schreef:Ik lees meerdere kranten en besef dat deze niet 100% neutraal zijn maar je kan vandaag toch niet meer beweren dat er geen toegang tot info of opzoekmogelijkheden bestaan.
Heeft iemand dat beweerd?
Dan moet je ook niet die indruk geven...
Dizzy schreef:Wil je media die "ander" nieuws brengen dan zal men met een beter alternatief moeten afkomen. Helaas zie ik enkel alternatieven die vaak nog veel minder neutraal zijn
Ze bevallen je niet omdat ze je niet bevestigen in je strekking, maar of ze minder neutraal zijn, zou ik wel betwijfelen.
Dizzy schreef:Gisteren publiceerde een zeker Dries een foto om de sterke opkomst bij de betoging pro-Trump aan te tonen.
Dries is ook weer zo'n voorbeeld van wat ik zei, hoe linkse media iemand demoniseert en er graag slecht nieuws over brengt, denkende dat dat zijn populariteit zal schaden.
Vooraleer Pano hem publiekelijk veroordeelde had ik nog nooit van Dries gehoord, en ongetwijfeld vele duizenden Vlamingen ook niet.
Door die campagne van de VRT werd hij in de armen van het VB geduwd.
Weer zo'n domme zet van links...
Dizzy schreef:Ik lach met alle politici en DIW doet dat ook.
Het ging specifiek over De Woordvoerder.
Het valt op dat je mijn ongelijk op dat punt niet met voorbeelden kunt staven.
Dizzy schreef:Ik stel vast dat je liever met links zou lachen maar is dat dan neutraal?
Ik heb gezegd : iedereen op dezelfde manier behandelen, wat raar dat jij dat dan weer vervormt tot "met links lachen".
Laat ze nu eens gewoon die woordvoerder hetzelfde doen met de linkse partijen, maar ik zal u zeggen dat dat niet zal gebeuren, omdat DIW niet neutraal is.
Dizzy schreef:Bij satire kijk ik niet naar de kleur maar of het al dan niet grappig is. De woordvoerder is grappig en wie erin komt zit ik niet te tellen.
Je hoeft het niet te tellen, gewoon een zoekopdracht woordvoerder, ideale wereld.
Het is echt zoeken naar eentje over linkse partijen, hoor.
Dizzy schreef:Als er iemand vaker in komt zou dat ook kunnen wijzen dat er veel mee te lachen is?
Maak jezelf maar wat wijs, ik denk niet dat anderen geloven dat die van Groen of van SP.a nooit iets doms doen.
Dizzy schreef:Soit er zijn al politci van alle partijen erdoor gesleurd maar sommigen zijn gewoon beter als caricatuur omdat ze in werkelijkheid er ook eentje zijn. Een Beke wordt ook vaak vergeleken met Marcske uit de kampioenen bvb.
Beke is niet links, hee, maar hij heeft fysiek wel mee van Marcske, dat had ik zelf ook al gezien voor ze die grappen maakten.
Het ging om linkse partijen.
Dizzy schreef:Weyts was kandidaat voorzitter maar is aan de kant geschoven wegens niet bekwaam geacht door BDW.
Ben jij nu al de woordvoerder van BDW?
Jij spreekt toch echt graag in ieders naam, hee...
Dizzy schreef:Weyts is ook de man die De Lijn "gered" heeft en niet te vergeten een katje. Nu is hij alweer aan een schitterend parcours bezig op onderwijs. :lol:
Wat doet hij dan zo fout op onderwijs?
Hij zou ook gewoon de scholen kunnen dicht houden.
Zou dat dan goed zijn, volgens jou?
Dizzy schreef:Onbekwamen heb je uiteraard overal en Bouchez is inderdaad een specialleke.
Wat vreemd dat we dan geen filmpjes over hem vinden bij de Woordvoerder...
Dizzy schreef:Blij dat je toegeeft dat stemplicht niet bestaat.
Naast de kwestie, zoals altijd.
Die opkomstplicht is even erg.
Als iemand niet in politiek geïnteresseerd is, waarom moet je hem dan verplichten om naar de stembus te gaan?
Als iemand niet weet wie er in de regering zat, dan is die stem pure vogelpik.
Dizzy schreef:Zoveel regeringen, parlementen enz... dat kost geld en dat voor een klein land.We hadden Zweeds met minder partijen en ook daar zagen we ondanks de belofte van show us the money...
En Vivaldi heeft helemaal niets gedaan om de kabinetten te beperken, ze gaan ons nog wat meer kosten.
Maar daarover hoor ik je niet...
Dizzy schreef:een begrotingstekort.
Proest, al eens gezien hoe Vivaldi het geld dat er niet is erdoor jaagt?
Dizzy schreef:Goed beleid hebben we nodig en dat ligt meer aan de bekwaamheid van mensen en wil om echt iets te verbeteren dan wat anders.
Dan zijn we eraan, want met 7 partijen moet je echt op een mirakel rekenen.
Dizzy schreef:Werken tot 67
Vandenbroucke zit in deze regering, vraag hem misschien eens of hij tegen is.
Die man heeft er jaren studies aan gewijd.
Hij was de eerste socialist die toegaf dat langer werken de enige haalbare optie is...
Dizzy schreef:een indexsprong en als afsluiter een begrotingstekort nadat men is gaan lopen heet ik geen verbetering.
Nu gaat dat allemaal beter gaan, de begrotingstekorten zijn er al van in de jaren '70, begonnen met de socialisten... :lol:
Dizzy schreef:Nergens noem ik ons systeem fantastisch, dat doe enkel jij als je me woorden in de mond wil leggen, waarom doe je dat?
Je wou toch de Amerikanen de les lezen?
Ons systeem was toch zoveel beter, met die coalities waarin prutspartijen alle macht krijgen om de boel te blokkeren?
Dizzy schreef:Biden heeft er 5 miljoen meer. Als je Trump bekijkt zie je ook waar oranje clown vandaan komt :lol:
Amerika heeft misschien een clown, wij hebben een heel circus...
Dizzy schreef:Het klimaat gaat niet weg, net zoals die studenten niet weg zullen gaan. De media verslaan maar, het waren de studenten die er telkens stonden.
Er zijn genoeg zaken waar de media niet op afstappen, het zijn wel degelijk de media die spraken van een groene golf, en het fenomeen veel groter maakten dan het was.
Dat heeft de verkiezingsuitslag meer dan bewezen, de kiezer lag veel meer wakker van illegale migratie dan van dat klimaatgedoe.
Dizzy schreef:We hebben een rechtse staatssecretaris gehad en die heeft weinig opgelost
Opnieuw, jouw woorden, geen feiten.
Dizzy schreef:nog net op tijd gaan lopen voor het schandaal van mensenhandel op zijn kabinet uit kwam.
Opnieuw jouw woorden, de boel is gevallen over Marrakech.
Als het werkelijk daarom gedraaid had, hadden zij dat makkelijk kunnen bewijzen, dan hadden ze maar zich moeten onthouden op dat punt.
Dizzy schreef:Migratie is net als klimaat een mondiaal probleem dat vraagt om beleid ipv te doen alsof het iets is dat je terug kan draaien.
ILLEGALE migratie, dat woordje ILLEGAAL vergeet je altijd.
Dizzy schreef:Een sterke sociale zekerheid krijg je niet met partijen die bij elke kans in diezelfde sociale zekerheid gaan hakken.
Je kunt geen sterke sociale zekerheid hebben als je de grenzen openzet en analfabete illegale migratie aantrekt.
Links snapt niet dat sociale zekerheid een verzekeringssysteem is, er moeten eerst genoeg mensen geld instoppen (via bijdragen), vooraleer anderen er weer geld uithalen (via uitkeringen).
Dizzy schreef:We zullen het samen moeten doen in een samenleving.
Klinkt goed, ik stel vast dat de werkloosheid bij migranten vele malen hoger ligt dan bij de autochtonen.
Dizzy schreef:Mensen tegen elkaar opzetten is contraproductief
Zoals van die mensen die de democratie weg willen, en een kalifaat in de plaats willen, bijv.?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Unicorn1 schreef:Antifa/blm gespuis weer op hun best, zitten zelfs mensen met kinderen aan te vallen, alweer mensen hun zaak vernield en mensen die hen niks deden zitten neermeppen (ook als ze nog op de grond liggen).
Ik vermoed dat je oa hier naar verwijst

Maar dan zou ik toch eens naar het 2de filmpje kijken voor je een oordeel velt.

Geweld langs beide zijde kan niet en moet bestraft worden
boulder
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:
Unicorn1 schreef:Antifa/blm gespuis weer op hun best, zitten zelfs mensen
Op VTM nieuws waren ze ook weer de zaken onder de mat aan het vegen, geen woord over Antifa of BLM.
Wie op zo'n manier geweld gebruikt verliest gewoon de sympathie in de samenleving, of het nu om een pro-Trump of een pro-BLM betoging gaat.
In Frankrijk hebben we dat ook gezien met de Gele Hesjes, die algauw veranderden in een groep janhagel, die niets anders deed dan vandalisme plegen en gewelddaden uitvoeren.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn hier op UB nog mensen die eerst beweerden dat er enkel moslimterrorisme en -infiltratie in politiediensten was, maar dat is gewoon niet correct.
Ik wil dat we als maatschappij optreden tegen àlle soorten geweld, niet enkel als het past in de agenda van de machthebbers.

In België
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201108_97900666
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200713_96455834 - zie je Belkacem al op een 1 mei betoging van de sossen :)?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_05004765
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200625_05000684
...

In "De Wereld"
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200917_93599938
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200630_05004477
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200623_04998497
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200617_04993155
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200614_04990757
...

Maar het staat u vrij enkel het geweld door BLM, ... te veroordelen en het geweld van (extreem)rechts te vergoelijken. Het zou u wel sieren als je er openlijk voor uitkwam, kwestie van de duidelijkheid :)?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

De impact op de wereld en imago kan wel degelijk heel wat Amerikanen iets schelen. Amerikanen zijn fier op hun land en telkens belachelijk gemaakt worden door hun eigen leider is niet iets wat iedereen kan appreciëren. Er zijn heel wat Amerikanen die in het buitenland werken of er geregeld naartoe moeten, die worden daar telkens mee geconfronteerd. Het buitenlandbeleid van de VS is ook iets heel anders dan dat van pakweg België.

Er is wel degelijk meer intern terrorisme dan wat anders in de VS en daar zijn bronnen genoeg voor zoals anderen hier ook al aangetoond hebben. Als je alleen maar kijkt naar de shootings (niet altijd terroristisch maar gelijkaardige gevolgen) dan is de VS wereldleider. Daar hoeft men hen niet meer great again te maken. Elke zot kan daar wapens kopen en ze doen dat dan ook met alle gevolgen van dien.

Waar vernoem ik uw ouders? Ik heb ook veel geleerd in mijn kindertijd zonder mijn ouders. Nergens beweer ik dat linkse media nieuw zijn. Wat wel klopt is dat je telkens vervalt in een slachtofferrol en doet alsof je tot een (verdrukte/miskende) minderheid behoort terwijl het omgekeerde het geval is. Dat heet men calimero-gedrag, ik heb dat niet uitgevonden.

Je wil geen neutrale media maar gewoon rechtse media die uw bubble voeden. Neutrale media bestaan nl. niet, leer ermee te leven en gebruik uw verstand om zelf te denken ipv als een don quichote te strijden tegen MSM.

Ik lees diverse kranten en media maar ik zie weinig tot geen media die kwalitatiever zijn dan de MSM, u mag mij verbeteren. In de VS haalt men bvb Fox aan als alternatief maar je kan die toch niet als neutraal of kwalitatiever beoordelen? Hier heb je dingen als Palieterke, Sceptr en Doorbraak. Geen van allen zijn neutraal en vaak is hun berichtgeving gewoon fout. Mochten deze media kwaliteit leveren en beter zijn dan de anderen hadden ze een veel groter succes, of zijn de Vlamingen te dwaas om kwaliteit te zien? Neen toch.

Dries heeft niemand nodig om zichzelf belachelijk te maken. Zijn twitterpost heeft hij zelf gedaan en de twitteraars denken er terecht het hunne van. Hij is inderdaad een "slachtoffer" van de linkse pers waarzonder hij niet eens "politiek" zou bestaan. Wel vreemd dat je iemand die niet anders doet dan eenzijdig berichten en leugens en andere gore onzin verspreiden, gaat verdedigen. Is dat de "kwaliteit" die je beoogt, het is eerder kwalliteit. Ik vind het vooral dom van de rechterzijde dat men dergelijke figuren op het schild gaat hijsen en dan verbaasd is van de gevolgen :roll:

Weyts is publiek als kandidaat voorzitter voorgesteld op een bepaald moment. Nadien was hij dat niet meer. Ik denk dan niet dat dat is omdat hij te bekwaam geacht werd. Weyts is een aankondiger van beleid ipv voeren van beleid. Zondag staat hij in "de zondag" met een spade om aan te kondigen waar er weer gewerkt wordt maar in de praktijk komt er weinig van zijn plannen. Zoals ik al zei, de lijn kreeg ook vaak bezoek van Weyts om een nieuwe tram te tonen maar de lijn is gewoon compleet kapotgemaakt om af te kunnen voeren en te vervangen door privé. Zijn laptops zijn een ander recenter voorbeeld. Het katje heeft hij wel prachtig gered, dat moet ik eerlijk toegeven.

Iedereen heeft recht om te stemmen, wij moeten niet bepalen wie genoeg geïnformeerd is om geldig te kunnen stemmen. Wie niet wil stemmen kan dat, punt uit.

Ik ben tegen kabinetten, ongeacht welke regering. Beleid zou met de administratie moeten gevoerd worden.

Langer werken zat in geen enkel programma maar was het eerste dat erdoor kwam. Dat was dan de verandering want die heb ik niet echt gezien. De kiezers die NVA verlaten hebben blijkbaar ook niet. Nu hopen ze op VB een partij die het einde van het land wenst en daarom een geweldig goed beleid gaat voeren in België :roll:

Ik zei dat ELK systeem zijn nadelen heeft, het onze dus ook. Ik geloof niet in het grote gelijk van deze of gene kant.

Wij hadden 1 circus maar we hebben er 3 van gemaakt en nu zitten we met 7 clowns die we moeten betalen. Anderen lachen nu met onze soap.

Het fenomeen/probleem klimaatverandering is ook niet weg, het is even uit de aandacht door corona maar het keert gewoon terug . Je bent kwaad op jonge mensen die wijzen op mondiale problemen maar weigert in te zien dat er wel degelijk iets aan deze problemen, incl. migratie, moet gedaan worden. Hoeveel problemen hebben we al opgelost door te doen alsof ze niet bestaan?

Mensen zullen altijd eerder kiezen voor hun basisbehoeften dan voor problemen die verder af lijken. De mens heeft iets van zelfdestructie en perfectioneert dit nog altijd. Wij handelen pas als het eigenlijk al bijna te laat is. Tot dan volgen velen liever mensen die doen alsof er geen probleem is. Kritische mensen bekijken dat anders.

De rechtse staatssecretaris heeft het wel opgelost? Waar spreken we dan nog over? :lol:

Illegale migratie kan men enkel internationaal aanpakken. Dat betekent ook dat men een deel van de problemen moet aanvaarden. Veel mensen krijg je nooit meer weg en het is ook niet fair om enkele landen te laten opdraaien voor de meerderheid van de illegalen. zolang landen niet overeen komen hierin zal het probleem blijven bestaan. Mensen zullen altijd naar streken trekken waar het beter is, dat is ook logisch. Het is niet omdat je iets niet wil dat het zomaar gaat verdwijnen. Ik wil ook geen regen en dat gaat ook maar door.

Je vergeet dat nieuwkomers ondergebruik vertonen van veel sociale voordelen of er zelfs geen recht op hebben (illegalen). Je vergeet ook de studie die NVA bestelde die migratie zelfs als positief zag op termijn. Ondanks de instroom van nieuwkomers daalde bvb onze werkloosheid onafgebroken, vreemd toch voor mensen die zogezegd niet bijdragen. Je maakt de fout dat je alle nieuwkomers over dezelfde kam scheert en daarom het probleem veel groter maakt dan het is. De illegalen instroom moet internationaal behandeld worden maar anderen moet je gewoon deel laten uitmaken van onze maatschappij. No taxation without representation dus.

Werkloosheid ligt in bepaalde groepen inderdaad hoger dan in andere landen maar als we dit willen controleren mag het niet. Wij hebben als enige land dommere nieuwkomers blijkbaar :)

De sociale zekerheid ziet veel meer af van het invoeren van nieuwe manieren om niet meer te hoeven bijdragen door fictieve statuten en andere nepoplossingen of cadeaus aan bedrijven zonder wederdienst.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Feit is dat ongeveer de helft van alle amerikanen een man volgt waarvan zij hopen dat hij hun miserabel leventje kan verbeteren! Fierheid tonen is voorlopig niet hun grootste zorg daar, lijkt mij :-(
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:Feit is dat ongeveer de helft van alle amerikanen een man volgt waarvan zij hopen dat hij hun miserabel leventje kan verbeteren! Fierheid tonen is voorlopig niet hun grootste zorg daar, lijkt mij :-(
Heb jij het MAGA deel gemist? Dat drijft toch op die fierheid.

Uiteraard zijn er veel Amerikanen en dus ook veel verschillende visies maar als je geregeld met hen optrekt merk je toch wel wat van die ingesteldheid. Ze zijn letterlijk grootgebracht met het idee dat ze in het beste land van de wereld geboren zijn/wonen. Dat heeft voordelen want ze zien het al snel groot en aan dromen lijken geen grenzen. Dat is goed om te ondernemen.

Het nadeel is dat ze soms te ver in hun realiteit zitten dat ze geen juist oog meer hebben op de rest van de wereld. Als je niet inziet dat je stilletjes achteruit boert en anderen enorme sprongen maakt kan je eens vies wakker worden. Je kan je dan wat terugplooien op jezelf en jezelf wijsmaken dat je nog altijd fantastisch bent, en velen zullen dat maar al te graag horen, maar het verandert weinig aan de kern van de zaak: de top is voorbij.

Het feit dat de Amerikaanse droom maar voor een zeer kleine minderheid nog geldt maakt inderdaad gaten in die fierheid maar je ziet dat de droom nog altijd leeft in de reacties van velen op deze problemen. Mensen die het niet maken zijn losers of nog erger, communisten :lol: Als je mislukt is dat je eigen fout want aan het prachtige USA kan het gewoon niet liggen. Als het voor de volgers toch fout gaat dan wijs je gewoon op anderen als schuldigen en leg je de "het is de fout van..." op, altijd een hit!

Een anekdote: ik sprak eens met een Amerikaanse tijdens een reis in een national park. Toen ze hoorde dat ik van België was vroeg ze doodserieus of wij ook TV hadden. Ik heb maar geantwoord dat we vooral rond kampvuren zitten tot het hout op is want daar begin ik zelfs niet aan.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:
Een anekdote: ik sprak eens met een Amerikaanse tijdens een reis in een national park. Toen ze hoorde dat ik van België was vroeg ze doodserieus of wij ook TV hadden. Ik heb maar geantwoord dat we vooral rond kampvuren zitten tot het hout op is want daar begin ik zelfs niet aan.

Je had ook kunnen antwoorden dat wij al vele jaren elektronisch stemmen en de uitslag dan na een paar uur bekend is, net zoals in de rest van Europa en niet zoals bij de uitvinders van de democratie, die (hoewel ze het land van Microsoft etc zijn) nog wekenlang de dan pas gearriveerde poststemmen moeten natellen.

Zelfs in de donkerste uithoeken van Afrika duurt het telproces minder lang dan in de USA.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Een andere dacht dat ik een spion van de uiteraard communistische overheid van België was toen ik hem vertelde dat 3 weken niet zo duur was omdat het betaald verlof was :lol: Je kan er veel lachen maar het zijn niet altijd moppen.

Eén van de redenen waarom ik er niet zou kunnen wonen , ook al is het qua natuur prachtig op plaatsen, is dat ze zo slecht met absurde humor of sarcasme om kunnen. Ze nemen de meest absurde dingen vaak heel serieus op terwijl niemand het hier voor ernst zou nemen.

Ik huurde eens een wagen en de veiligheidsgordel sloot niet goed bij de passagier. Mijn vriendin zat dus achteraan tot dat opgelost was. Toen ik ging tanken vroeg men mij vlakaf waarom mijn vrouw achteraan zat. Ik zei "she's punished", om te lachen maar het werd doodstil :lol: Ik heb het maar uitgelegd want ik wou geen politie achter mij.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schrijft: ...Als je niet inziet dat je stilletjes achteruit boert en anderen enorme sprongen maakt kan je eens vies wakker worden...

Daar sla je de nagel op de kop, ook voor een landje als Belgie (en nog tal van andere "socialistische" EU landen)...
PS: je gevoel voor humor is alleszins 100% OK :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Er zijn hier op UB nog mensen die eerst beweerden dat er enkel moslimterrorisme en -infiltratie in politiediensten was, maar dat is gewoon niet correct.
Ik wil dat we als maatschappij optreden tegen àlle soorten geweld, niet enkel als het past in de agenda van de machthebbers.

In België
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201108_97900666
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200713_96455834 - zie je Belkacem al op een 1 mei betoging van de sossen :)?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_05004765
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200625_05000684
...
Zoals gewoonlijk, veel gebakken lucht, overdrijven in het kwadraat.
"Angst voor", "gevaar van...", "uitlatingen", enz.
Dat is nogal wat anders dan het moslim tuig dat met de regelmaat van een klok de politie te lijf gaat, aanslagen pleegt, op menigtes inrijdt, enz.
Wat voor gespuis er op de 1 mei vieringen allemaal rondlopen?
Geen idee, en jij ook niet, zoveel mensen onderzoeken ze niet.
heist_175 schreef:Maar het staat u vrij enkel het geweld door BLM, ... te veroordelen en het geweld van (extreem)rechts te vergoelijken. Het zou u wel sieren als je er openlijk voor uitkwam, kwestie van de duidelijkheid :)?
Stond daar geweld, laat staan terreur?
Iemand is preventief geschorst, een ander is een Fransman, dus niet eens een Belg, en hij was gewoon aanwezig op een viering.
Maar dat wordt dus vergeleken met moslims die mensen hun hoofd afkappen.

Wat een demagogie!
Dizzy schreef:De impact op de wereld en imago kan wel degelijk heel wat Amerikanen iets schelen.
Heb je ze het gevraagd, of is dat uw dikke teen die dat vertelt?
Mochten ze er zo van wakker liggen, zouden er niet 9 miljoen extra voor Trump gestemd hebben.
"It's the economy, stupid!", is dan ook niet zomaar een slogan.
Dizzy schreef:Amerikanen zijn fier op hun land en telkens belachelijk gemaakt worden door hun eigen leider is niet iets wat iedereen kan appreciëren.
So what, het belet hen niet om voor Trump te kiezen, en bovendien, veel van dat belachelijk maken komt van de tegenpartij.
De economie deed het bijzonder goed onder zijn beleid.
Dizzy schreef:Er is wel degelijk meer intern terrorisme dan wat anders in de VS en daar zijn bronnen genoeg voor zoals anderen hier ook al aangetoond hebben.
Er is veel intern geweld, maar zeker niet altijd terrorisme.
Vergeet ook niet dat daar de wapendracht toegelaten is, ik zou eens willen zien wat het hier zou geven als dat er zou zijn, dan zou de politie ook wel veel rapper geweld gebruiken, en zouden er ook veel ongelukken gebeuren.
Maar goed, Biden gaat dat nu allemaal oplossen, zeker? :lol:
Dat is het grappige, dat linkse stemmen altijd doen alsof het met de Democraten allemaal anders gaat worden.
Nochtans was het Clinton die een hek langs de grens met Mexico zette, wat Trump dan wou upgraden naar een muur...
En ook Obama deed helemaal niets om de wapenwetgeving te veranderen.
Dizzy schreef:Als je alleen maar kijkt naar de shootings (niet altijd terroristisch maar gelijkaardige gevolgen) dan is de VS wereldleider. Daar hoeft men hen niet meer great again te maken. Elke zot kan daar wapens kopen en ze doen dat dan ook met alle gevolgen van dien.
Maar daar hebben uw 15 Democratische presidenten dus nul de botten aan gedaan.
Doet mij denken aan de socialisten hier.
Toen Ingrid Lieten (SP.a) 5 jaar verantwoordelijk geweest was voor Armoedebestrijding, moest ze toegeven dat de armoede onder haar beleid nog gestegen was...
Dizzy schreef:Waar vernoem ik uw ouders? Ik heb ook veel geleerd in mijn kindertijd zonder mijn ouders.
Je bent weer aan het vitten.
Je zegt "opgegroeid met", dan denk ik inderdaad spontaan aan de familie, want het is niet dat leraars of vrienden zo'n grote invloed op mij hebben.
Er zat wel een overtuigde communist in de klas, een leraar die duidelijk pro-CVP was, enz.
Ik ben gelukkig niet voor meeloper in de wieg gelegd... :-)
Dizzy schreef:Nergens beweer ik dat linkse media nieuw zijn.
Jaja, zoals altijd zeg je van alles, om het nadien weer te ontkennen.
Je linkt het aan Trump, maar beweert dan dat je niet gezegd hebt dat het een recent fenomeen is?
Het is dit soort voortdurend ontkennen van je eigen woorden dat het zo irritant maakt om met jou te discussiëren.
Sterker nog, je beweerde dat de media niet links zijn, nu zeg je dat het altijd zo geweest is.
Dizzy schreef:Wat ik vreemd vind aan die kritiek op de Vlaamse media is dat terwijl de kiezers eerder rechts stemmen en dit volgens sommigen een grondstroom zou zijn, de media links zou zijn.
Dizzy schreef:Wat wel klopt is dat je telkens vervalt in een slachtofferrol en doet alsof je tot een (verdrukte/miskende) minderheid behoort terwijl het omgekeerde het geval is. Dat heet men calimero-gedrag, ik heb dat niet uitgevonden.
Ik heb je erop gewezen dat VB niet everedig behandeld wordt, als andere partijen, tot zo erg dat ze er moesten een rechtzaak voor aanspannen tegen de VRT, en die ook gewonnen hebben.
Jij maakt daar dan "Calimerogedrag" van, terwijl het gewoon feiten zijn.
Dizzy schreef:Je wil geen neutrale media maar gewoon rechtse media die uw bubble voeden.
Weer zo'n intentieproces, op niets gebaseerd behalve op de verhaaltjes die u vanuit uw linkse bubble verzint.
Ik heb meerdere malen gezegd dat wat ik zou willen is dat iedereen gelijk behandeld wordt door de media, maar zoals altijd verdreai je mijn woorden.
Dizzy schreef:Neutrale media bestaan nl. niet, leer ermee te leven en gebruik uw verstand om zelf te denken ipv als een don quichote te strijden tegen MSM.
"Strijden tegen", "Don Quijote", wat een zielige fantasie heb jij toch.
Argumenteer in plaats van uw eigen verzinsels voor waarheid te nemen.
Dizzy schreef:Ik lees diverse kranten en media maar ik zie weinig tot geen media die kwalitatiever zijn dan de MSM
Dé MSM? Kan het nog algemener?
Wie tijd heeft om 5 kranten te lezen om toch maar een iets evenwichtiger beeld te hebben van het nieuws, heeft duidelijk tijd teveel.
Dizzy schreef:In de VS haalt men bvb Fox aan als alternatief maar je kan die toch niet als neutraal of kwalitatiever beoordelen?
"Men"?
Moet ik nu al het standpunt van "men" gaan verdedigen?
Omgekeerd zou je ook weigeren als ik je vraag de woorden van anderen te verdedigen.
Dizzy schreef:Hier heb je dingen als Palieterke, Sceptr en Doorbraak. Geen van allen zijn neutraal en vaak is hun berichtgeving gewoon fout.
Van sceptr vind ik hun berichtgeving vaak accurater dan de MSM, bovendien, die MSM zit ook heel vaak fout, en moet zich dan nadien corrigeren.
Soms vertikken ze dat zelfs gewoon.
Maar wat ik apprecieer aan sceptr is dat ze niet meedoen met het vergoelijken.
"Jongeren" heet daar "allochtone relschoppers" als het gewoon zo is.
"Verwarde man met mes" heet daar "moslim aanvaller", als het gewoon zo is.
Dizzy schreef:Mochten deze media kwaliteit leveren en beter zijn dan de anderen hadden ze een veel groter succes, of zijn de Vlamingen te dwaas om kwaliteit te zien? Neen toch.
Je moet ook eens kijken met hoeveel fondsen ze dat nieuws verslaan.
Ik vind het in elk geval goed dat sceptr bestaat, en ik lees er regelmatig zaken op.
IK vraag mij ook af, als die sites er niet zouden zijn, of de feiten niet gewoon onder de mat zouden geveegd zijn;
We zien nu al hoe die "jongeren" in Elsene de politie aanvielen, schopten en sloegen, en daarna gewoon vrijgelaten werden door het parket.
Dizzy schreef:Dries heeft niemand nodig om zichzelf belachelijk te maken.
Blijkbaar zijn de kiezers het daar niet mee eens, hij bleek zeer populair bij de jeugd.
Bovendien, zonder die Pano reportage was hij nooit in het voetlicht getreden, en daarover ging het...
Dizzy schreef:Hij is inderdaad een "slachtoffer" van de linkse pers
Het is die domme linkse pers die hem groot gemaakt heeft.
Je zou denken dat ze na al die jaren al eens iets geleerd hebben, maar ze schieten voortdurend in eigen voet.
Dizzy schreef:waarzonder hij niet eens "politiek" zou bestaan. Wel vreemd dat je iemand die niet anders doet dan eenzijdig berichten en leugens en andere gore onzin verspreiden, gaat verdedigen.
Is dat zo?
Het is niet dat hij dagelijks op TV komt, maar qua onzin ben je dus weer goed bezig, als je zegt dat ik hem verdedig.
Ik heb gewezen op die domme linkse pers die hem groot gemaakt heeft, en dat hij duidelijk populair is bij de jongeren.
De rest heb jij erbij verzonnen, zoals gewoonlijk.
Dizzy schreef:Weyts is publiek als kandidaat voorzitter voorgesteld op een bepaald moment. Nadien was hij dat niet meer.
Bron? :?
Dizzy schreef:Ik denk dan niet dat dat is omdat hij te bekwaam geacht werd.
Eerst tonen dat het waar is, want jij verzint er graag op los.
Bovendien, Bart Dewever is nu eenmaal een supertalent, waar men in veel partijen jaloers op is, anders zou hij nooit zo lang voorzitter gebleven zijn.
Dizzy schreef:Weyts is een aankondiger van beleid ipv voeren van beleid.
Opnieuw : fake news vanuit uw linkerduim.
Je kunt onmogelijk in Coronatijden met aankondigingspolitiek werken, de scholen zijn nú weer open, daar kun je dus niet iets aankondigen en het dan pas later uitvoeren.
Dizzy schreef:Zondag staat hij in "de zondag" met een spade om aan te kondigen waar er weer gewerkt wordt
Jij dacht dat wegenwerken op zondag beginnen, en de volgende dag gedaan zijn? :roll:
En vorige ministers van verkeer nemen nooit een foto als er ergens wegenwerken starten, zeker?
Maar als je gedreven wordt door haat tov. rechts zal het nooit goed zijn.
Dizzy schreef:Zijn laptops zijn een ander recenter voorbeeld.
Dat bleek dus ook een leugen van de media.
Toevallig op de radio gehoord dat het budget maar liefst vertienvoudigd is, en van dat vetienvoudigde budget wordt er inderdaad een voorafname gedaan.
Als je daarvan toch nog een negatief verhaal kunt breien, dan moet je niet naar Trump wijzen voor fake news... :roll:
Dizzy schreef:Iedereen heeft recht om te stemmen, wij moeten niet bepalen wie genoeg geïnformeerd is om geldig te kunnen stemmen. Wie niet wil stemmen kan dat, punt uit.
Je draait altijd de zaken om, ik ontzeg niemand het recht om te stemmen, het gaat over die verdomde opkomstplicht.
Mensen die tegen hun zin naar het stemhokje gaan en dan maar "iets" kleuren, dat heeft geen enkele zin.
Dizzy schreef:Ik ben tegen kabinetten, ongeacht welke regering. Beleid zou met de administratie moeten gevoerd worden.
Maar de partijen waar u voor stemt doen het dus ook niet beter, integendeel Vivaldi heeft nog méér personeel in dienst...
Dizzy schreef:Langer werken zat in geen enkel programma maar was het eerste dat erdoor kwam.
Frank Vandenbroucke was vóór, en die zei dat twintig jaar geleden al.
Maar dat vergeet je graag...
Dizzy schreef:Dat was dan de verandering want die heb ik niet echt gezien.
Extreem links zal nooit iets goed vinden in rechts, ze gaan dat altijd afbreken.
Stelt niets voor.
Dizzy schreef:Ik zei dat ELK systeem zijn nadelen heeft, het onze dus ook. Ik geloof niet in het grote gelijk van deze of gene kant.
Toch vond je het onze beter, met regeringen met 7 partijen, die 16 maanden duren om te vormen, reken de tijd van de campagne, en de lopende zaken voor de verkiezingen erbij en je zit aan 2 jaar.
Dizzy schreef:Wij hadden 1 circus maar we hebben er 3 van gemaakt en nu zitten we met 7 clowns die we moeten betalen. Anderen lachen nu met onze soap.
Ik heb liever politici die ik zelf kan verkiezen, dan die mij opgedrongen worden vanuit Wallonië.
Vind je ze niet goed?
Je kunt ze altijd wegstemmnen.
Dizzy schreef:Het fenomeen/probleem klimaatverandering is ook niet weg
En migratie ook niet, en we weten nu wat de kiezer het belangrijkste vindt.
Dizzy schreef:Je bent kwaad op jonge mensen die wijzen op mondiale problemen maar weigert in te zien dat er wel degelijk iets aan deze problemen, incl. migratie, moet gedaan worden.
Weer je eigen fantasie.
Ik heb gezegd dat de linkse media dit probleem overdreven als HET belangrijkste naar voor schoven, en ondanks maandenlang gratis campagne, bleek migratie voor de mensen veel belangrijker...
Dizzy schreef:Hoeveel problemen hebben we al opgelost door te doen alsof ze niet bestaan?
Geen idee, dat lijkt mij meer jouw ding :P
Dizzy schreef:Mensen zullen altijd eerder kiezen voor hun basisbehoeften dan voor problemen die verder af lijken. De mens heeft iets van zelfdestructie en perfectioneert dit nog altijd.
Dat is geen zelfdestructie, maar realisme.
Wat zou je je zorgen maken over iets van binnen 5 generaties, als je nu problemen hebt om de maand rond te komen?
Dizzy schreef:De rechtse staatssecretaris heeft het wel opgelost? Waar spreken we dan nog over?
Hij heeft het in elk geval pakken beter gegaan dan Maggie Mondmasker...
Dizzy schreef:Illegale migratie kan men enkel internationaal aanpakken.
Dat deed Francken dan ook, door verdragen af te sluiten met landen die moeilijk hun illegalen terugnamen.
Dizzy schreef:Dat betekent ook dat men een deel van de problemen moet aanvaarden. Veel mensen krijg je nooit meer weg en het is ook niet fair om enkele landen te laten opdraaien voor de meerderheid van de illegalen.
Van zodra illegalen denken dat ze ermee weg komen als ze hier maar lang genoeg onderduiken, creëer je een aanzuigeffect.
We moeten zo rap mogelijk illegalen terugsturen, procedures zo kort mogelijk maken.
Dizzy schreef:zolang landen niet overeen komen hierin zal het probleem blijven bestaan.
Linkse dromers denken dat wij het OCMW van heel de wereld kunnen zijn.
Ze dwalen...
Dizzy schreef:Mensen zullen altijd naar streken trekken waar het beter is, dat is ook logisch.
Dat wil niet zeggen dat wij ze niet moeten terugsturen.
Met mensen die analfabeet zijn, en hier denken te leven van een uitkering, daar zijn we niets mee.
Dizzy schreef:Het is niet omdat je iets niet wil dat het zomaar gaat verdwijnen. Ik wil ook geen regen en dat gaat ook maar door.
En toch bestaan er paraplu's... :roll:
Dizzy schreef:Je vergeet dat nieuwkomers ondergebruik vertonen van veel sociale voordelen of er zelfs geen recht op hebben (illegalen).
Dat verhaal klopt van geen kanten.
Als ze hier zijn, vanwaar leven die dan?
Ze dragen niet bij tot de sociale zekerheid.
En als ze ziek worden, wie gaat de rekening betalen?
Dizzy schreef:Je vergeet ook de studie die NVA bestelde die migratie zelfs als positief zag op termijn.
Dat was niet de N-VA maar de regering Michel.
Bovendien, de studie is vaag, en gooit van alles op één hoopje.
Europese "migranten" samen met illegalen, alsof dat iets met elkaar te maken heeft.
En dan zijn er nog heel veel kosten die er niet inzitten.
Dizzy schreef:Ondanks de instroom van nieuwkomers daalde bvb onze werkloosheid onafgebroken, vreemd toch voor mensen die zogezegd niet bijdragen.
En toch is de werkloosheid bij migranten vele malen hoger dan bij de autochtonen.
Maar natuurlijk, als je de boel belazert door Nederlanders, Amerikanen, enz. op dezelfde hoop te gooien als illegalen, dan kun je alles bewijzen...
Dizzy schreef:Je maakt de fout dat je alle nieuwkomers over dezelfde kam scheert
Duidelijk het tegenovergestelde van wat ik schreef, jij gooit ze allemaal op één hoopje, terwijl ik zei dat het over illegalen ging.

Zou je eens eerlijk willen debatteren, in plaats van constant mijn woorden te verdraaien?
Dizzy schreef:De illegalen instroom moet internationaal behandeld worden maar anderen moet je gewoon deel laten uitmaken van onze maatschappij.
We gaan toch niet wachten tot heel Europa op één lijn zit om iets te doen, zeker?
We kunnen anders hetzelfde argument voor het milieu gebruiken, hoor... :roll:
Dizzy schreef:No taxation without representation dus.
Woehaha, precies alsof een illegaal hier belastingen betaalt.
Dizzy schreef:Werkloosheid ligt in bepaalde groepen inderdaad hoger dan in andere landen maar als we dit willen controleren mag het niet.
Waarop slaat dat nu weer?
Wie werkloosheidsvergoeding aanvraagt, wordt wel gecontroleerd.
Dizzy schreef:Wij hebben als enige land dommere nieuwkomers blijkbaar :)
Andere landen hebben geen problemen met illegalen?
Ik denk dat jij in een parallel universum woont.
Dizzy schreef:De sociale zekerheid ziet veel meer af van het invoeren van nieuwe manieren om niet meer te hoeven bijdragen door fictieve statuten en andere nepoplossingen of cadeaus aan bedrijven zonder wederdienst.
Heb je daar cijfers van, of komt dat weer uit je linkerduim?
Laatst gewijzigd door boulder 16 nov 2020, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

@op de menigte inrijden
Dat was toch een white supremacist, die nota bene iemand heeft doodgereden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190628_04484616

Misschien heb je de aanslagen in Nieuw Zeeland gemist (2019), of Hanau (2020), Boogaloo (2020), Poway (2019), El Paso (2019), ...
Maar jij wil enkel de onthoofding en aanslagen in FR onthouden en zien, omdat die gepleegd zijn door moslimzotten en/of immigranten?

Ondertussen gaan Belgen op extreem rechts trainingskamp, is het leger in BE en DE geïnfiltreerd met extreemrechtse zotten, maar dat vinden we geen probleem? Serieus man :).

Overigens worden de meeste aanslagen en vallen de meeste doden/gewonden ver buiten het Westen (EU, US, Aus, Can, Jap, ...).
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Trump officials rush to auction off rights to Arctic National Wildlife Refuge before Biden can block it
By Juliet Eilperin

https://www.washingtonpost.com/climate- ... ing-trump/

Pracht voorbeeld hoe pro life de Trump regering wel niet is... Oh, ja, wacht, het zijn geen ongeboren mensen so #care

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:@op de menigte inrijden
Dat was toch een white supremacist, die nota bene iemand heeft doodgereden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190628_04484616
De Morgen rapporteerde de eerste dag, net zoals sceptr, dat het die allochtonen waren die in volle vaart door de menigte reden.
Er staan filmpjes van op sceptr.
De allochtonen die op de menigte inreden, zetten zelf hun filmpje op facebook.
Pas achteraf kwam hun advocaat af met alternatieve feiten.
Ik geloof niets van dat verhaal.
heist_175 schreef:Misschien heb je de aanslagen in Nieuw Zeeland gemist (2019), of Hanau (2020), Boogaloo (2020), Poway (2019), El Paso (2019), ...
Je mag gerust dat lijstje moslimaanslagen erbij zetten, met het aantal doden en gewonden.
Dit soort misleiding werkt niet.
heist_175 schreef:Maar jij wil enkel de onthoofding en aanslagen in FR onthouden en zien, omdat die gepleegd zijn door moslimzotten en/of immigranten?
Vandaag nog in VTM Nieuws: een agente die bont en blauw geslagen en geschopt werd door allochtoon tuig.
Ik zou het eerder omdraaien, als het allochtonen zijn, dan zijn er die het niet willen zien.
heist_175 schreef:Ondertussen gaan Belgen op extreem rechts trainingskamp, is het leger in BE en DE geïnfiltreerd met extreemrechtse zotten, maar dat vinden we geen probleem? Serieus man :).
Ik geloof de pers niet zomaar, er zijn hier zeker wapenfreaks, maar of dat ook wil zeggen dat die aanslagen gaan plegen is nog een andere zaak.
We horen om de haverklap van moslim aanvallen, dan moet je niet afkomen met "dreiging" van iets anders.
De realiteit is erg genoeg.
heist_175 schreef:Overigens worden de meeste aanslagen en vallen de meeste doden/gewonden ver buiten het Westen (EU, US, Aus, Can, Jap, ...).
Ah, dan is het OK, of zo?
Of het is OK als de ene moslim de andere moslim uitmoordt?
De religie van de vrede...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Boulder, ik ga niet meer reageren op de ellenlange herhalingen van uw tunnelvisie. Als je begint over moslimtuig enz dan stopt het voor mij. Met extremisten hou ik mij niet bezig en ik dacht dat UB wat strenger was voor extreem taalgebruik en haatspraak. Met mensen die niet meer open staan voor anderen en andere meningen kan je geen discussie hebben. Argumenten worden simpelweg afgeblokt met "ik geloof niet dat..." Ik zal me dus beperken tot de anderen die wel kunnen/willen met open vizier en zonder haat een mening geven.

@topic: Trump komt steeds meer in de problemen nu zijn rechtszaken doodlopen en de staten niet willen meewerken met zijn hopeloze plannen. De miljoenenmars bleek eentje van enkele duizenden. Hij zal dus toch moeten plooien en het is aftellen tot wanneer we dit "heerschap" mogen uitwuiven. Hem kennende zal hij nog wel enkele stunt achter de hand hebben om toch tot op de laatste dag te kunnen genieten van zijn 4 years of fame. Nadien is het aan Biden om puin te ruimen.

Onlangs hoorde ik iets over een eigen betaalzender. Dat zou wel mooi zijn. De mensen die hij ging helpen mogen hem dan helpen zijn rechtszaken betalen. Het zou ook de ultieme bubble zijn. 24/24 nieuws van en over the Donald. Jammer dat de naam Orange al ingenomen is.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:@topic: Trump komt steeds meer in de problemen nu zijn rechtszaken doodlopen
De advocaten dringen zelfs niet aan

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201112_97856965
‘Roekeloos en tergend geding.’ Zo heet dat in het recht wanneer je een rechtszaak begint louter om de ­tegenpartij te pesten, zonder een poot om op te staan. In het Amerikaanse recht bestaat ook zoiets. Een advocaat die overduidelijk de tijd van de rechter verkwist, riskeert van de balielijst geschrapt te worden.
Het verklaart een aantal incidenten van de jongste dagen, waarbij advocaten van de Republikeinse partij eisen dat stemmen in een bepaald district geschrapt worden, maar voor de rechter moeten toegeven dat ze geen enkele reden hebben om fraude te vermoeden. Eén advocaat voerde zelfs aan dat observatoren niet dicht genoeg bij de tellers mochten komen, en moest dan toegeven dat zijn kamp helemaal geen observator had gestuurd. De advocaten dringen niet aan: ze hebben geen zin om voor Donald Trump hun carrière te riskeren.
Over zo'n "fraude" gaat het dus.

Al zullen er wel YT kanalen zijn die volstaan met getrickte beelden etc.
Maar het is wel de MSM en de "sheeple" die in een bubbel leven :banana:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Boulder, ik ga niet meer reageren op de ellenlange herhalingen van uw tunnelvisie.
Ik zou niet zoveel moeten reageren als je gewoon zou reageren op wat ik schreef, in plaats van mijn woorden voortdurend te verdraaien, aangevuld met zelfverzonnen "feiten".
Het is echt niet aangenaam met dergelijke figuren debatteren.
Dizzy schreef:Als je begint over moslimtuig enz dan stopt het voor mij.
Ja, want moslims zijn bij u heilig, hee.
Als ze de politie aanvallen, dan zijn het nog brave mensen voor u, want het zijn moslims...
Dizzy schreef:Met extremisten hou ik mij niet bezig en ik dacht dat UB wat strenger was voor extreem taalgebruik en haatspraak.
Haatspraak, omdat ik moslims die de politie aanvallen, moslimtuig noem?
Wat zijn het dan anders?
"Jongeren"?
En moslimterroristen?
Zijn dat ook brave mensen voor u?
Dan vind ik dat JIJ de extremist bent, want je praat geweld goed.
Waar is uw verontwaardiging over het feit dat agenten aangevallen worden?
Totaal onbestaande...
Dizzy schreef:Met mensen die niet meer open staan voor anderen en andere meningen kan je geen discussie hebben.
Die politieganten die de Covid maatregelen deden naleven, die stonden open voor andere meningen.
Ze zijn nu een paar weken werkonbekwaam, en het gerecht laat de daders zomaar vrij.
Dizzy schreef:Argumenten worden simpelweg afgeblokt met "ik geloof niet dat..."
Welke argumenten?
Je legt mij voortdurend woorden in de mond die ik niet gezegd hebt, of je haalt "men" aan, en dat is dan zogezegd mijn mening, die ik zou moeten verdedigen.
En neen, een advocaat van een dader hoef ik niet zomaar blindelings te geloven, die verdedigt zijn cliënt, hij hoeft niet de waarheid te vertellen.
En ook je verhaal over Ben Weyts heb ik je niet zien hardmaken.
Dizzy schreef:Ik zal me dus beperken tot de anderen die wel kunnen/willen met open vizier en zonder haat een mening geven.
Wat jij haat noemt, is gewoon een kat een kat noemen.
Wie de politie aanvalt omdat die gewoon haar werk doet, is tuig, punt uit.
Dizzy schreef: Onlangs hoorde ik iets over een eigen betaalzender. Dat zou wel mooi zijn. De mensen die hij ging helpen mogen hem dan helpen zijn rechtszaken betalen. Het zou ook de ultieme bubble zijn. 24/24 nieuws van en over the Donald. Jammer dat de naam Orange al ingenomen is.
Jij pleitte toch voor eigen rechtse media?
Maar als iemand het doet, is het ook weer niet goed...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

:eek:

:lol: :lol: :lol: :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
Dizzy schreef:@topic: Trump komt steeds meer in de problemen nu zijn rechtszaken doodlopen
De advocaten dringen zelfs niet aan
Hij zal het inderdaad niet halen, en dat verwondert mij niet.
Dat er wat gefoefeld zal zijn, daar twijfel ik niet aan, maar om de kiesuitslag om te draaien, heb je heel veel gefoefel nodig.
Dat zal er niet geweest zijn.

Een tijdje geleden heb ik hier geschreven dat Trump volgens mij een bocht gaat nemen.
Ik denk nog altijd dat het op een sisser gaat aflopen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ik vroeg me af waarom er amper kwalitatieve rechtse media waren. Een zender over en van 1 persoon reken ik niet als kwalitatief maar het zal aan mij liggen.

Over hetzelfde was nog nieuws te rapen: VB is ook bezig met eigen nieuws en het gaat uiteraard al direct compleet mis. Het is een mooi voorbeeld van wat ik vertelde, de klagers over MSM komen af met zaken die nog erger zijn. Je kan erom lachen maar we betalen die onnozelaar 7.000 EUR/maand :roll:
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Ongetelde stemmen voor Trump gevonden in Georgia

In het Republikeins-gezinde kiesdistrict Floyd County in de Amerikaanse staat Georgia zijn tijdens de hertelling van de stemmen ongeveer 2.600 stembiljetten aangetroffen die nog niet waren meegeteld. Dat melden de Amerikaanse media. Volgens de systeemmanager voor de verkiezingen in Georgia, Gabriel Sterling, gaat het om een menselijke fout die geen impact heeft op de uitkomst.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

phil48 schreef:Ongetelde stemmen voor Trump gevonden in Georgia

In dezelfde hoeveelheid zaten ook Biden stemmen.
Hij zou netto ongeveer 800 stemmen extra krijgen. ‘Het zal de finale uitkomst niet veranderen, maar het verandert de percentages wel een beetje’
Kwestie van niet te doen geloven dat het om 100% Trumpstemmen waren :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Als ze nog veel zo'n "menselijke fouten" ontdekken zou het wel eens impact kunnen hebben op de toekomst.

En los daarvan speelt zoiets natuurlijk volledig in het voordeel van de narrative die al een tijdje draait.
on4bam schreef:In dezelfde hoeveelheid zaten ook Biden stemmen.
Ja, anders zou het excuus van de menselijke fout niet van toepassing kunnen zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bij elke verkiezing zijn er wel menselijke fouten, het zijn nl mensen die het organiseren en behandelen. Punt is of deze fouten een verschil maken voor de uitslag en dat is eerder bijzonder twijfelachtig. De achterstand is nu +5.000.000 stemmen en er zijn verschillende staten overgenomen door Biden. Er moeten al zeer veel menselijke fouten zijn om nog maar een waterkansje te laten bestaan en dan moeten die fouten nog telkens in het nadeel van Trump zijn.

Het is voorbij en al dat gestribbel heeft nog maar 1 doel, de mensen onnodig ophitsen uit eigenbelang.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Ik vroeg me af waarom er amper kwalitatieve rechtse media waren. Een zender over en van 1 persoon reken ik niet als kwalitatief maar het zal aan mij liggen.

Over hetzelfde was nog nieuws te rapen: VB is ook bezig met eigen nieuws en het gaat uiteraard al direct compleet mis. Het is een mooi voorbeeld van wat ik vertelde, de klagers over MSM komen af met zaken die nog erger zijn. Je kan erom lachen maar we betalen die onnozelaar 7.000 EUR/maand :roll:
Hoeveel betalen we de onnozelaars van jouw partij?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”