iceke schreef:
Dat zullen dan waarschijnlijk diezelfde apothekers zijn waar de helft van hun winkel volstaat met homeopathische zalfjes en kruidenthee's.. ik zie dat verschijnsel hier nu ook in mijn apotheek...de mensen zijn bang en de apotheek is precies een halve kwakzalverij geworden![]()
Elke anderhalve meter een wachtvakje op de vloer, net naast de eilandjes met kwakzalvers producten natuurlijkeen goudmijn is het geworden mijnheer, heel dat covid gedrocht, angst doet kopen en geloven .
En voor alle duidelijkheid, ik laat me daar ook aan vangen hoor... ik moet hier van mijn madam ook elke ochtend een shotje vitamine braaksel innemen, schaad het niet dan baat het niet't geld dat naar de cafebaas ging gaat nu naar den Apotheker blijkbaar
(ik voelde me veel gelukkiger toen het andersom was, but hey, nu voel ik me veel gezonder, depressief, maar véééél gezonder)
'k Moet u weer teleurstellen Iceke. Naast onze eigen apotheker - die allesbehalve voorstander is van alternatieve producten en kruidengeneeskunde - zijn het ziekenhuisapothekers en een 4- tal biotechnologen die ik ken vanuit mijn dagelijkse werksetting. En om u gerust te stellen, ja: het zijn er niet enkel van het ziekenhuis waar ik werk maar van meerder Vlaamse universitaire ziekenhuizen ...
Enfin soit. Deze morgen artikel gelezen in Het NIeuwsblad dat er nog meer vaccins op komst zijn op heel korte termijn.https://www.nieuwsblad.be/krant/publica ... /optimized, gebaseerd op een interview met Bruno Holthof, CEO van de Oxford University Hospitals. Bij deze enkele citaten uit dit artikel:
"Wat garandeert dat we over vijf jaar niet met bijwerkingen zitten? In de jaren 50 was Softenon het wondermiddel tegen misselijkheid. Later bleek dat daardoor meer dan tienduizend kinderen misvormd geboren werden.
“In het geval van Oxford hebben we al jaren vrijwilligers rondlopen die gevaccineerd zijn met een gelijkaardig coronavaccin waarop dit gebaseerd is. Die worden nog steeds opgevolgd. Intussen staat ons gezondheidssysteem ook tientallen jaren verder. De regels omtrent medicatie zijn vandaag veel strenger dan toen.”
In België zal het vaccin wellicht vrijwillig worden ingeënt. 50 procent ziet dat zitten, 30 procent twijfelt en de rest bedankt vriendelijk. Maar experts denken dat minstens 70 procent gevaccineerd moet zijn voor de brede verspreiding van het virus stopt. De sleutel tot succes ligt dus bij de twijfelaars.
“Ja, en die mensen moeten we duidelijk maken dat je met een vaccin niet alleen jezelf beschermt, maar ook anderen.”
En de knaller, eens te meer illustratief voor ons beleid:
Experts en politici in België waarschuwen voor de logistieke moeilijkheid.
“Het is ook een ongelooflijke logistieke inspanning. In het VK zijn ze daar sinds de zomer mee bezig. Intussen heeft de overheid verschillende actoren gevraagd om klaar te zijn tegen 1 december, zodat we eventueel kunnen beginnen te vaccineren met het Pfizer/BioNTech- en het AstraZeneca/Oxford-vaccin. Ook het leger wordt ingezet om de logistiek te organiseren. Maar de effectieve vaccinatiestart hangt af van de goedkeuringsdatum van de MHRA.”
Kan iemand me zeggen waar onze politici deze zomer mee bezig waren: bekvechten, posten claimen (hetgeen men hier regeringsvorming noemt) met alle hieraan gekoppeld achterhoede gevechten (niet waar mijnheer Calvo, gebeten door een andere gifslang van eigen soort), nadenken hoe men er zich ging uitlullen over de vernietigde maskers, etc. etc.
Nu denk ik dat ze aan het nadenken zijn over het feit hoe ze de bevolking gaan uitleggen dat er gewoon te weinig geld is om vaccins aan te kopen en dat de logistiek, weliswaar en huzarenstuk, een mooi drogreden is om aan te manen tot afwachten.
Nu dit keer gaan ze het opperste gelul moeten zien uit te kramen want de nieuwe vaccins waarvan melding in dit artikel, kunnen gewoon in de koelkast bewaard worden ...