Modem defect of niet?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo

Graag jullie advies.
Mijn ouders hebben nog de zwarte telenet modem. Achter de modem zit de netgear r7000 wat ze gebruiken voor hun wifi.

De laatste tijd hebben ze veel problemen met hun netwerk. Het gebeurde eerst vaak dat hun computer de verbinding verloor met het netwerk, waardoor we dachten dat er iets fout was met de netgear. Ik heb daar inmiddels alle software gereset en geupdate. Nadien begon ook hun webradio via denon versterker uit te vallen (was via de netgear aangesloten).

Om te kijken of het probleem toch niet van de telenet modem kan komen hebben we nu de denon versterker rechtstreeks op de telenet modem aangesloten. Vandaag viel de webradio opnieuw weg, maar de wifi werkte wel nog perfect. De denon deed het weer bij het herstarten van de telenet modem.

Ik heb altijd gedacht dat het toch aan de modem van Telenet zou liggen, maar ik weet het niet goed. Toen mijn vader naar Telenet belde om het probleem aan te kaarten zeiden ze: "Meneer, u gebruikt eigen hardware dus wij kunnen niets meten. Onze modem werkt perfect".

Telenet wisselt natuurlijk geen modem zonder dat er fouten zichtbaar zijn. Zou het de modem zijn? Of is er toch iets anders aan de hand?
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Tot en met de/het modem is de bevoegdheid van Telenet.
Na de/het Telenet modem is de bevoegdheid van de bewoner.

De/het eigen router er tussenuit laten en alles testen via Telenet en dit bedraad (verschillende netwerkkabels proberen).
Als daarna nog problemen opduiken met verschillende toestellen en websites is er een probleem met de/het Telenet modem en kan je een Telenet technieker laten langskomen.
Als er geen probleem opduikt is er een probleem met interferentie met de wifi en/of een probleem met de eigen router.
mathiasb
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2020, 18:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Cecemel schreef:Telenet wisselt natuurlijk geen modem zonder dat er fouten zichtbaar zijn
Als je ergens een Telenet center in de buurt hebt en men is daar wat van goede wil wisselen ze kosteloos je oude modem in. (of dat was toch bij mij het geval). Dat zou mijn eerste stap zijn, dan ben je alvast zeker dat de Telenet hardware up-to-date is.

Wat @LoewieKatorz voorstelt lijkt me dan de volgende stap, kijken of alles by default werkt vanop de Telenet hardware. Daarna zou ik in eigen boezem gaan kijken als het ware.
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

ze waren van goede wil in het telenet center en heb meteen een nieuwe modem meegekregen!
hopelijk zijn de problemen van de baan
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Heb je van Telenet een modem of een modem/router ?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”