Tv maakt maar even verbinding met hdmi ?

Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb een tv (LG OLED)via HDMI ARC aangesloten op een soundbar en de soundbar(Samsung) is op zijn beurt aangesloten op een Telenet digicorder.(werkt perfect)
Ook is de tv via hdmi aangesloten op een mediaspeler.(werkt perfect)
Daarnaast zit er ook via hdmi een chromecast aangesloten.(werkt perfect)
Ook is er een optische kabel aangesloten op de tv die naar de soundbar gaat(werkt perfect)
De reden van de optische kabel is dat bij het kijken naar de tv via bv Netflix of chromecast het geluid ook uit de soundbar komt.
Probleem is echter(sinds een tijdje) wanneer we de digicorder aanzetten onmiddellijk de tv en de soundbar mee opspringen zoals het moet (verschijnt HDMI op de soundbar) en we tv kunnen kijken maar na enkele seconden wordt het beeld zwart en verschijnt er D.IN op de soundbar.
Enkele seconden later verschijnt er dan weer HDMI op de soundbar en hebben we terug beeld en is er verder geen probleem meer.

Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn ?
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Probleem met de decoder of soundbar?
Probeer eens anders aan te sluiten of andere toestellen proberen
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens mij kan je alles simpeler aansluiten.

Sluit je decoder, mediaspeler en chromecast rechtstreeks aan op je tv op HDMI1,3 & 4
Sluit de soundbar aan op HDMI2 (arc) - (is toch bij mijn LG oled de ARC aansluiting).
Verwijder de optische kabel (heeft nl. dezelfde functie als HDMI ARC)
Zet via de instellingen op je tv de geluidsuitgang op “optisch/HDMI ARC”)

Normaal loopt nu alle geluid via de soundbar. Zowel van de aangesloten apparaten als interne tv apps zoals Netflix.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ga het nog eens bekijken want is een hele warboel aan draden.
Net gemerkt wanneer ik de optische kabel uit de tv haal die verbonden is met de soundbar het probleem is opgelost.
Netflix werkt tegenwoordig via de app op de digicorder en dus ook met de soundbar dus dat probleem is ook al opgelost.
Enkel geeft de chromecast nu geen geluid meer.

Dus om de chromecast nog te laten werken zal de tv het geluid naar de soundbar moeten sturen via hdmi arc zoals jij opgeeft.(hoop ik)

Samengevat : het probleem dat zich nu voordoet zal zijn dat de tv contact maakt met de digicorder via hdmi, even erna wordt de optische uitgang actief en maakt contact met de soundbar die op zijn beurt geen signaal ziet er terug overschakelt naar hdmi.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

kdhoe schreef:Volgens mij kan je alles simpeler aansluiten.
Sluit je decoder, mediaspeler en chromecast rechtstreeks aan op je tv op HDMI1,3 & 4
Sluit de soundbar aan op HDMI2 (arc) - (is toch bij mijn LG oled de ARC aansluiting).
Verwijder de optische kabel (heeft nl. dezelfde functie als HDMI ARC)
Zet via de instellingen op je tv de geluidsuitgang op “optisch/HDMI ARC”)
Normaal loopt nu alle geluid via de soundbar. Zowel van de aangesloten apparaten als interne tv apps zoals Netflix.
Probleem is dat de tv maar 3 hdmi ingangen heeft zie ik.
Op de Samsung soundbar is er een hdmi arc ingang en een gewone hdmi ingang.

Intussen is het probleem wel opgelost door een softwareupdate van de soundbar te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”