Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik hou mijn hart vast als ze weer die strategie zouden toepassen.Ordon schreef: Allicht hopen ze het kerstverlof te halen ... alvorens de cijfers wederom al te hoog oplopen.
Op 1 september hadden we 400 gevallen/dag. Als de scholen maandag opengaan, zal het vermoedelijk nog rond de 4000/dag liggen.
Gezien de exponentiele werking, van 400 naar 4k duurt veel langer dan van 4k naar 40k, denk ik dat we de kerstvakantie niet gaan halen met die strategie. Ook het slechte weer dat er momenteel lijkt aan te komen vanaf midden volgende week zal niet helpen, met afkoeling en neerslag, itt de eerste relatief mooie weken van september.
Natuurlijk zijn er ook lichtpuntjes: de scholen gaan maar gedeeltelijk open itt 1 september, de kerstvakantie valt vroeg dus na sinterklaas laat de examenperiode alles weer op een minder pitje draaien, en er zijn minder ruimtes open waar het virus secundair kan doorgegeven worden na een infectie in het huishouden.
Hoe het zich allemaal gaat verhouden lijkt me volledig onvoorspelbaar te zijn want we hebben geen enkel model inzake. Ze zullen in Brussel weer hopen voor het beste denk ik, een strategie die nog nooit gewerkt heeft.
Ik verwacht ook de comeback van Annemans ieder moment.boonpwnz schreef:Diene bouchez is echt niet goed bij zen hoofd. Heeft hij wel eigenlijk enig besef van hoeveel schade hij al tenminste aanricht met dat gewoon te zeggen?
De fouten, ze worden telkens weer opnieuw gemaakt. De hoofdarts van UZ Brussel heeft het voorspeld, we gaan het allemaal nog een derde keer kunnen doormaken, want twee keer is niet genoeg.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 12 nov 2020, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
de doden is toch maar maximum 0,X % vd besmetten?FlashBlue schreef:.
Gezelligheid mag wat kosten, niet waar, paar duizend doden per week moet kunnen, en al die gezondheidswerkers op de grens van een burnout, laten we die rustig over de rand duwen, de afgrond in.
Ongelofelijk.
en uiteindelijk zijn eht toch enkel 80 + 'ers die sterven?
Dat 20% vh zorgpersoneel eruit ligt, in a'pen 25% vd vuilkar thuis en in napels mensen tegenwoordig op de parking zuurstof krijgen?
Blijkbaar moet je enkel naar de sterftecijfers kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Dat gaat wat worden. Ik zou liever voor de korte pijn gaan nu...CCatalyst schreef:
Ik verwacht ook de comeback van Annemans ieder moment.
De fouten, ze worden telkens weer opnieuw gemaakt. De hoofdarts van UZ Brussel heeft het voorspeld, we gaan het allemaal nog een derde keer kunnen doormaken, want twee keer is niet genoeg.
-
- Elite Poster
maak u geen zorgenboonpwnz schreef: Dat gaat wat worden. Ik zou liever voor de korte pijn gaan nu...
na 8 maand snappen sommige eindelijk het concept ecponentiële groei, de beweging andersom is net hetzelfde (het daalt exponentieel).
ik verwacht probleemloos een rits versoepelingen begin december, oa omwille vd najaarsperiode en eht economische belang
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Krokus- en Paasverlof zitten ook al in pijplijn, al dan niet verlengd.CCatalyst schreef:Ik hou mijn hart vast als ze weer die strategie zouden toepassen.Ordon schreef: Allicht hopen ze het kerstverlof te halen ... alvorens de cijfers wederom al te hoog oplopen.
Iedere keer gaat men daar een daling proberen bewerkstelligen.
Maar men vergeet dat men iedere keer vanuit een slechtere positie vertrekt (zoals nu maandag bijvoorbeeld).
Hoe men het ook draait of keert: SARS-CoV-2 leidt de dans!!!
En we zullen het geweten hebben...
Learning the hard way.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
2x er los overFlashBlue schreef:Allez hup, na de "We moeten de scholen redden want we willen onze kinderen niet in huis" club onder leiding van Heist, is nu ook de "we moeten kerst redden want gezelligheid is belangrijker dan mensenlevens" club wakker geworden,deze keer onder leiding van Georges-Louis Bouchez.
Weet ge, doe anders direct ook de winkels terug open dat iedereen kan gaan kerstshoppen. En organiseer gewoon al die winterfeesten en kerstmarkten.
Gezelligheid mag wat kosten, niet waar, paar duizend doden per week moet kunnen, en al die gezondheidswerkers op de grens van een burnout, laten we die rustig over de rand duwen, de afgrond in.
Ongelofelijk.
1. door uzelf door te beginnen over we willen onze kinderen niet in huis. Wat al meermaals is tegengesproken. Gelieve niet met zo'n zever af te komen. Dank je
2. door Bouchez: van een voorzitter van een politieke partij verwacht ik toch dat hij een voorbeeld functie heeft. Dit kan absoluut niet door de beugel. Er zal toch wel een deftige reactie komen van uit de regering
edit: Wel belangrijke nuance:
Dus als de cijfers het toelaten. Hangt natuurlijk af waar ze de grens willen leggenWat wil dat concreet zeggen? Dat we met onze familie de vakantie zullen kunnen doorbrengen? “Daar moeten we het doel van maken, ja, als de cijfers het toelaten.” En de winkels, mogen die ook terug open om kerstcadeautjes te kopen? “De prioriteit moet bij het gezin liggen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Er zijn echt mensen die het bashen op kinderen en scholen voor waar aannemen
.
@Schiet niet op de pianist Heist_175
Ik heb er absoluut geen probleem mee, met kinderen thuis.
Sterker nog: wij vangen geregeld (ook vandaag bv) kinderen uit de buurt op wiens ouders niet kunnen telewerken (zelfstandigen in de bouw, retailpersoneel, ...). Wel enkel in de namiddag, zodat de kinderen eerst het (voor die dag voorziene) schoolwerk kunnen afmaken.
Projecteer uw eigen problemen dus niet op het discours dat anderen afsteken.
@DeStandaard
Je bent toch wel groot genoeg om het artikel waar DeStandaard zelf een link naar geeft te lezen, nee?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201111_97924482

Om maar te zeggen wat een Sherlock je moet zijn om van het geciteerde DS artikel tot bij het Nature artikel te raken.

@Schiet niet op de pianist Heist_175
Ik heb er absoluut geen probleem mee, met kinderen thuis.
Sterker nog: wij vangen geregeld (ook vandaag bv) kinderen uit de buurt op wiens ouders niet kunnen telewerken (zelfstandigen in de bouw, retailpersoneel, ...). Wel enkel in de namiddag, zodat de kinderen eerst het (voor die dag voorziene) schoolwerk kunnen afmaken.
Projecteer uw eigen problemen dus niet op het discours dat anderen afsteken.
@DeStandaard
Je bent toch wel groot genoeg om het artikel waar DeStandaard zelf een link naar geeft te lezen, nee?

Om maar te zeggen wat een Sherlock je moet zijn om van het geciteerde DS artikel tot bij het Nature artikel te raken.
-
- Elite Poster
Dat hebben enkelen hier inderdaad gedaan, en het lijkt dat de auteur van De Standaard het artikel in Nature niet volledig begrepen heeft, of er misschien te snel over gegaan is.
Om te beginnen is er een significante feitelijke vergissing, de auteur schrijft dat de studie gevonden heeft dat "cafés" onderdeel vormen van een schare "klein aantal hotspots" die verantwoordelijk zijn voor een "groot aantal infecties". Dat kan niet, want de studie vermeldt expliciet dat ze wat wij verstaan als "cafés" - of het equivalent daarvan in de VS (bars, pubs) - niet onderzocht hebben. Ze hebben in de studie weliswaar "cafés" onderzocht, maar als een Amerikaan het over een café heeft, dan bedoelt hij een niet-alcoholisch koffiehuis zoals Starbucks
Ook luchthavens, ziekenhuizen, scholen enzomeer werden trouwens niet onderzocht, meer zelfs, de data van die locaties werd expliciet geweerd uit de dataset.
Wat de horeca en fitness betreft, meldt de studie nergens dat het beperkt is tot die ruimtes of een klein aantal hotspots (het zijn gewoon specifieke voorbeelden die ze onderzocht hebben), en wat De Standaard precies met "groot aantal infecties" bedoelt (relatief? absoluut?) is ook onduidelijk want dat vind ik evenmin in de studie terug, daarin worden infecties op een model geprojecteerd dat niet noodzakelijk verband houdt met de realiteit.
Let wel: de studie in Nature lijkt me goed opgesteld en van hoge kwaliteit te zijn. Ik denk niet dat het de grote "doorbraak" is die de media ervan maakt, het is eerder een bewijs voor enkele zaken die we veronderstelden. En zoals de studie ook aanhaalt: de capaciteit van indoorruimtes beperken kan al heel veel bereiken. De "samenvatting" die De Standaard ervan gemaakt heeft, dat is heel wat minder.
Om te beginnen is er een significante feitelijke vergissing, de auteur schrijft dat de studie gevonden heeft dat "cafés" onderdeel vormen van een schare "klein aantal hotspots" die verantwoordelijk zijn voor een "groot aantal infecties". Dat kan niet, want de studie vermeldt expliciet dat ze wat wij verstaan als "cafés" - of het equivalent daarvan in de VS (bars, pubs) - niet onderzocht hebben. Ze hebben in de studie weliswaar "cafés" onderzocht, maar als een Amerikaan het over een café heeft, dan bedoelt hij een niet-alcoholisch koffiehuis zoals Starbucks

Wat de horeca en fitness betreft, meldt de studie nergens dat het beperkt is tot die ruimtes of een klein aantal hotspots (het zijn gewoon specifieke voorbeelden die ze onderzocht hebben), en wat De Standaard precies met "groot aantal infecties" bedoelt (relatief? absoluut?) is ook onduidelijk want dat vind ik evenmin in de studie terug, daarin worden infecties op een model geprojecteerd dat niet noodzakelijk verband houdt met de realiteit.
Let wel: de studie in Nature lijkt me goed opgesteld en van hoge kwaliteit te zijn. Ik denk niet dat het de grote "doorbraak" is die de media ervan maakt, het is eerder een bewijs voor enkele zaken die we veronderstelden. En zoals de studie ook aanhaalt: de capaciteit van indoorruimtes beperken kan al heel veel bereiken. De "samenvatting" die De Standaard ervan gemaakt heeft, dat is heel wat minder.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 12 nov 2020, 14:41, in totaal 12 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Gij hebt mij niet te vertellen wat ik al of niet mag zeggen, dus hou u zever voor uzelfquovadis schreef: Gelieve niet met zo'n zever af te komen. Dank je

En uw bedankingen heb ik ook niet nodig.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Zo de overheid heeft nu weer vijgen na pasen propaganda:
"Was horeca sluiten juiste beslissing? Ja, zegt studie uit VS."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... ronavirus/
Bizar want bij de opening van de horeca gebeurde er niks nada rien:
en zo zijn ze gewoon een studie aan het cherry pick'en die in hun narrative valt
"Was horeca sluiten juiste beslissing? Ja, zegt studie uit VS."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... ronavirus/
Bizar want bij de opening van de horeca gebeurde er niks nada rien:
en zo zijn ze gewoon een studie aan het cherry pick'en die in hun narrative valt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Dan wil ne mens keer vriendelijk zijnFlashBlue schreef:Gij hebt mij niet te vertellen wat ik al of niet mag zeggen, dus hou u zever voor uzelfquovadis schreef: Gelieve niet met zo'n zever af te komen. Dank je![]()
En uw bedankingen heb ik ook niet nodig.

edit:
mssn in het vervolg geen zaken meer uit te vinden over de redenen waarom sommigen de scholen niet allemaal dicht willen. Lees anders het topic nog eens door voor je met zo'n statements afkomt als "We moeten de scholen redden want we willen onze kinderen niet in huis".
-
- Elite Poster
Gelukkig voor SARS-CoV-2 zijn er ruim voldoende mensen die (doelbewust!) alles uit de kast halen, inclusief dubieuze rechtshandelingen (en dito informatie), om het virus toch maar, keer op keer, aan een erg uitgebreide feestdis te laten plaatsnemen...heist_175 schreef: Je bent toch wel groot genoeg om het artikel waar DeStandaard zelf een link naar geeft te lezen, nee?
Maar goed, Darwin observeerde en zijn vaststellingen blijken heden ten dage actueler dan ooit.
Het feit dat vele media (in België) en private personen niet meer beschikken over essentiële reflexen, zoals bronnenonderzoek, duidt mijn inziens toch op ernstige tekortkomingen in "tonderwijs", zelfs in het pre-corona tijdperk.
De algemene vorming die onze schoolgaande jeugd heden krijgt door de maatschappelijke gebeurtenissen zoals ze zich nu manifesteren, is dan ook louter en alleen al door deze feiten ernstig aangetast.
De schoolgaande jeugd neemt de huidige maatschappelijke attitude allicht klakkeloos over...
Dat belooft voor de toekomst.
-
- Elite Poster
Zeer interessant wetenschappelijk onderbouwd interview rond covid, dan nog met een Belgische expert:
besmet != besmettelijk
besmet != besmettelijk
-
- Elite Poster
Bron: VrtNieuw onderzoek van KU Leuven en Sciensano: "Kinderen wel degelijk vatbaar voor corona, meer zelfs dan eerst gedacht"
.
Zij zaten in het lager onderwijs en de eerste drie jaar van het middelbaar.
.
Doel van het onderzoek: is dit verschil tussen de gemeenten ook bij kinderen merkbaar? Het antwoord op die vraag is een duidelijke 'ja', want het verschil in viruscirculatie is heel duidelijk. In Alken werden antistoffen gemeten bij 14,4 procent van de deelnemers (26 op 181) tegenover 4,4 procent in Pelt (8 op 181). De studie toont ook aan dat er in Alken amper verschil is tussen het aantal besmettingen bij kinderen uit de lagere school (13,3 procent) en jongeren in de eerste jaren van het secundair onderwijs.
.
De kinderen die antistoffen hebben, werden besmet tijdens de eerste golf, net voor of tijdens de lockdown, zo stellen de onderzoekers.
Dit onderzoek gebeurde vanaf 21 september tot en met 6 oktober 2020.
Mooi artikel met heel wat gegevens.
Blijkbaar blijven de antistoffen toch een tijdje aanwezig.
Wat een positief gegeven is inzake de huidige transmissie.
Hoelang? Dat zal nog moeten blijken.
Levenslang zou mooi zijn natuurlijk...

Hopelijk heeft SARS-CoV-2 voor deze kinderen geen nare gevolgen voor hun verdere leven in petto!
Of er daar zelfs al onderzoek is naar gedaan?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De vraag is hoe relevant die antistoffen zijn (als ze al lang genoeg aanwezig blijven), gegeven dat het virus muteert? De virusversie in China is niet de versie die in de rest van de wereld circuleert en in Denemarken hebben ze een mutatie via nertsen vast.Ordon schreef:Blijkbaar blijven de antistoffen toch een tijdje aanwezig.
Wat een positief gegeven is inzake de huidige transmissie.
Dezelfde vraag gaat op voor het vaccin natuurlijk: hoe robuust is het vaccin (er zijn er meerdere, de vraag geldt voor elks afzonderlijk) tov mutaties?
-
- Elite Poster
Hier is voor zover ik weet nog geen onderzoek naar gedaan. De toekomst zal het moeten uitwijzen.Ordon schreef: Hopelijk heeft SARS-CoV-2 voor deze kinderen geen nare gevolgen voor hun verdere leven in petto!
Er is wel op korte termijn (tot 6 weken na infectie) een verband vastgesteld tussen besmetting met SARS-CoV-2 en de ontwikkeling van MIS-C in een kind. De kans is bijzonder klein, maar als het voorvalt, leidt het tot koorts, buikpijn, braken, lage bloeddruk, onvoldoende bloedtoevoer (shock), huiduitslag, vergrote lymfeklieren, en neurologische stoornissen. In het slechtste geval wordt ook het hart getroffen, en kan het kind overlijden.
Een besmetting met SARS-CoV-2 is de enige gekende aanleiding voor de ontwikkeling van MIS-C; men veronderstelt dat de aandoening ontstaat door immunulogische reacties in het lichaam na een besmetting met het virus. De aandoening wordt niet altijd gedetecteerd als MIS-C omdat ze qua symptomen erg gelijkaardig is aan de ziekte van Kawasaki. Pediaters die niet op de hoogte zijn van MIS-C stellen deze misdiagnose.
In de VS zijn er momenteel 1163 gekende bevestigde gevallen van MIS-C, waaraan 20 kinderen gestorven zijn. De gemiddelde leeftijd is 8 jaar, de jongste minder dan 1 jaar, de oudste 20 jaar. 98% van de bevestigde gevallen had antistoffen voor SARS-CoV-2 in hun bloed. Frankrijk, die de ziekte sinds eind april erkent, meldt in hun laatste rapport 240 gevallen, waarvan 110 kinderen in intensieve zorgen opgenomen moesten worden, gemiddelde leeftijd 7 jaar. Sinds eind september neemt de incidentie van de ziekte daar weer toe, samen met het stijgend aantal besmettingen.
In België wordt het bestaan van de ziekte niet erkend. Het vermoeden is dat de kinderen gemisdiagnosticeerd worden met de Ziekte van Kawasaki, echter cijfers over het aantal diagnoses hiervan worden ook niet gepubliceerd.
Ook de gevolgen van MIS-C op langere termijn zijn nog niet onderzocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Belgisch expert?
Ik kan er niets over vinden, ik zie gewoon een oude man.
Blue Tiger... amuzant is het wel, zeker de comments onder de video
, maar daar blijft het bij.
Ik kan er niets over vinden, ik zie gewoon een oude man.

Blue Tiger... amuzant is het wel, zeker de comments onder de video

Laatst gewijzigd door ddd 13 nov 2020, 09:10, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Blijkbaar is er toch een enorm meningsverschil tussen fact checkers (op zich een business, die betaald wordt om zaken te debunken, dit kwam dus aan bod in een recente aflevering van pano), die beweren dat het aantal cycli in een PCR test niet uitmaakt voor de betrouwbaarheid:
https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-923989/
en dan zijn er experten die zelf PCR testen designen, die beweren dat alles vanaf 35 cycli bagger is, dus het aantal testen maakt wel uit:
Ik ben nog op zoek naar een bron die aangeef hoeveel cycli onze referentielabo's gebruiken, wie kan mij helpen? Het lijkt er dus op dat de fact checkers een loopje met de waarheid nemen en hun bronnen cherry picken om tot het vooraf gewenste resultaat te komen.
Vandaar dat ik kritisch blijf voor zowel de officiële lezing die we voorgeschoteld krijgen door de TV virologen en media, als de alternatieve kanalen.
https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-923989/
en dan zijn er experten die zelf PCR testen designen, die beweren dat alles vanaf 35 cycli bagger is, dus het aantal testen maakt wel uit:
Ik ben nog op zoek naar een bron die aangeef hoeveel cycli onze referentielabo's gebruiken, wie kan mij helpen? Het lijkt er dus op dat de fact checkers een loopje met de waarheid nemen en hun bronnen cherry picken om tot het vooraf gewenste resultaat te komen.
Vandaar dat ik kritisch blijf voor zowel de officiële lezing die we voorgeschoteld krijgen door de TV virologen en media, als de alternatieve kanalen.
-
- Elite Poster
Die op de mainstream media komen, zijn we wel quasi zeker dat het virologen zijn..
Maar die "Belgische expert"?
In uw laatste link "moleculair bioloog Peter Borger". Ja die heeft die studies gedaan, maar dat wil niet zeggen dat je ze allemaal op een rijtje hebt.
Gelooft bv in Creationisme... en die moet je serieus nemen?
http://www.deatheist.nl/index.php/artik ... ch-bioloog
Mainstream media moet je idd altijd wat met een korreltje zout nemen. Maar bij die zolderkamer-studios, doe ik er een heel pak zout bij.
Maar die "Belgische expert"?
In uw laatste link "moleculair bioloog Peter Borger". Ja die heeft die studies gedaan, maar dat wil niet zeggen dat je ze allemaal op een rijtje hebt.
Gelooft bv in Creationisme... en die moet je serieus nemen?

Mainstream media moet je idd altijd wat met een korreltje zout nemen. Maar bij die zolderkamer-studios, doe ik er een heel pak zout bij.
-
- Elite Poster
Selectief lui om zijn naam niet te moeten googlen?ddd schreef: Belgisch expert?
Ik kan er niets over vinden, ik zie gewoon een oude man.![]()
https://be.linkedin.com/in/john-schulpen-51aba623
Alles wat niet van de TV-virologen komt wil je waarschijnlijk zelfs niet eens verder onderzoeken. Kritisch denken is niet aan jou besteed.ddd schreef:Blue Tiger... amuzant is het wel, zeker de comments onder de video, maar daar blijft het bij.
Klassieke denkfout, je zoekt één mismatch met je eigen wereldbeeld om hem dan volledig te kunnen afschrijven als onzin. Dan nog naast de kwestie, de kwestie is dat PCR niet betrouwbaar is, en dat het aantal cycli die ze gebruiken veel te hoog is, en dat de lange termijnseffecten van de vaccins niet bekend zijn in geval van corona.ddd schreef: Gelooft bv in Creationisme... en die moet je serieus nemen?
Als we jouw redenering toepassen op mensen die in god geloven, dan moeten we wel heel veel mensen voortaan volledig negeren.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
We hebben er ondertussen in België al een handvol die kritisch zijn op het huidige beleid die monddood zijn gemaakt, echt proper is dat niet imho.
Owja, van Ranst heeft natuurlijk wel een onbesproken Carrière
Soit, over pcr-tests
Dat van die cycli ga je nergens vinden, simpelweg omdat elk lab zijn eigen testmethode eraan vast prikt.
Petrol heeft er trouwens al genoeg over geschreven hier op dit forum.
Maar om ff te herhalen : een pcr test is 100% betrouwbaar volgens hem.
Of het labo of diegene die de test afneemt ook 100% betrouwbaar is, is een andere zaak.
Owja, van Ranst heeft natuurlijk wel een onbesproken Carrière

Soit, over pcr-tests
Dat van die cycli ga je nergens vinden, simpelweg omdat elk lab zijn eigen testmethode eraan vast prikt.
Petrol heeft er trouwens al genoeg over geschreven hier op dit forum.
Maar om ff te herhalen : een pcr test is 100% betrouwbaar volgens hem.
Of het labo of diegene die de test afneemt ook 100% betrouwbaar is, is een andere zaak.
-
- Elite Poster
Heb toch de moeite genomen om die Blue Tiger video verder te bekijken. Toch halfweg geraakt, dan heb ik em afgezet.
Op 30:30 zegt de host : "men klaagt over volle ziekenhuizen en ICs, wat twijfelachtig is"...

Maar bon, ieder in "zijn waarheid" laten zeker.
Op 30:30 zegt de host : "men klaagt over volle ziekenhuizen en ICs, wat twijfelachtig is"...

Laatst gewijzigd door ddd 13 nov 2020, 09:19, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Is er al onderzoek gedaan naar de (lange termijn) gevolgen van de corona angstsychose (lockdown, geen normale contacten, bange ouders, mondmaskers, gesloten scholen, speeltuinen en winkels...) op kinderen in de meest kwetsbare milieus (zeg maar de "armere" bevolking) en leeftijdsgroepen ?CCatalyst schreef:Hier is voor zover ik weet nog geen onderzoek naar gedaan. De toekomst zal het moeten uitwijzen.Ordon schreef: Hopelijk heeft SARS-CoV-2 voor deze kinderen geen nare gevolgen voor hun verdere leven in petto!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Omtrent de klassen blijkbaar blijven ramen en deuren open en krijgen de kinderen boodschap om zich heel warm te kleden. ik weet niet of iemand dit kan bevestigen maar ik zag dit ergens passeren.
-
- Elite Poster
Mijn partner heeft door een hersenschudding een MRI moeten laten nemen, en dit was tijdens de 1e lockdown. Haar feedback was letterlijk dat ze in Aalst in een vrijwel leeg ziekenhuis een bepaald traject moest volgen om tot aan de radiologie te geraken. Het was daar akelig doods.ddd schreef:Op 30:30 zegt de host : "men klaagt over volle ziekenhuizen en ICs, wat twijfelachtig is"...![]()
Verder werd de MSM reeds betrapt op fake ziekenhuis beelden ... ze kunnen nadien dan altijd zeggen dat een foutje gemaakt hebben maar hoeveel schapen zijn er weer in gelopen?
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 59015.html
-
- Elite Poster
Ze hebben hun fout ook gewoon toegegeven (na bakken kritiek). Zou een menseklijke fout zijn en een verkeerd fragment gebruikt uit een reportage over Luiks ziekenhuis, maar je hebt de volledige fact check wel gelezen zeker.
Hier zijn wel enkele UBers die jou graag een keertje meenemen naar een IC in een aantal ziekenhuizen hoor. Kan je het zelf even zien, zonder die gemene media.
En wat "schapen" er altijd mee te maken hebben? Dacht dat alleen Vlaams Belangers - die enkel uit zijn op polarisatie - die term gebruikten... "Wij, de wolven, weten het beter"
Hier zijn wel enkele UBers die jou graag een keertje meenemen naar een IC in een aantal ziekenhuizen hoor. Kan je het zelf even zien, zonder die gemene media.
En wat "schapen" er altijd mee te maken hebben? Dacht dat alleen Vlaams Belangers - die enkel uit zijn op polarisatie - die term gebruikten... "Wij, de wolven, weten het beter"
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Er is een verschil tussen de delen waar jouw partner geweest zal zijn en de delen waar covid patiënten liggen.ub4b schreef:Mijn partner heeft door een hersenschudding een MRI moeten laten nemen, en dit was tijdens de 1e lockdown. Haar feedback was letterlijk dat ze in Aalst in een vrijwel leeg ziekenhuis een bepaald traject moest volgen om tot aan de radiologie te geraken. Het was daar akelig doods.ddd schreef:Op 30:30 zegt de host : "men klaagt over volle ziekenhuizen en ICs, wat twijfelachtig is"...![]()
Verder werd de MSM reeds betrapt op fake ziekenhuis beelden ... ze kunnen nadien dan altijd zeggen dat een foutje gemaakt hebben maar hoeveel schapen zijn er weer in gelopen?
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 59015.html
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Ik keur niet alles goed hé, deze vigilantes gaan nogal ver, en gezien dezelfde club die de officiële lezing sturen, ook zij zijn die de ongrondwettelijke MB's mogen uitschrijven, en het alleenrecht op geweld (politie) aansturen, is het vrij zinloos om Puurs te gaan bezetten ...
De repressie zal er dan snel zijn, ze moeten met hun waterkanon maar vanuit Brussel komen, 't is niet ver ....
Ook dankzij het verbod op samenscholingen hebben ze elk verzet tegen het etablissement al op voorhand uitgeschakeld.
Onze machtskakkerlakken zijn wel goed uitgeslapen.
Oproepen tot dit soort zaken is de grenzen opzoeken. Gezien de vrijheid van meningsuiting en omdat iedere userbaser deze oproep wel kan plaatsen op een gezonde manier,hierbij enkel een kleine herinnering aan de regels in dit subforum:
De repressie zal er dan snel zijn, ze moeten met hun waterkanon maar vanuit Brussel komen, 't is niet ver ....
Ook dankzij het verbod op samenscholingen hebben ze elk verzet tegen het etablissement al op voorhand uitgeschakeld.
Onze machtskakkerlakken zijn wel goed uitgeslapen.
Modbreak:
Link verwijderd, we gaan geen 'haat' promoten.
Moderator input:Link verwijderd, we gaan geen 'haat' promoten.
Oproepen tot dit soort zaken is de grenzen opzoeken. Gezien de vrijheid van meningsuiting en omdat iedere userbaser deze oproep wel kan plaatsen op een gezonde manier,hierbij enkel een kleine herinnering aan de regels in dit subforum:
Gevolg kan zijn:Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen.
...
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren. Toegang tot dit subforum is zeker geen recht, maar een privilege. Geweigerde toegang tot dit subforum betekent echter nog geen ban van het ganse forum.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Even wat olie op het vuur gooien...
Kinderen blijken nu toch vatbaarder te zijn voor het virus dan gedacht.
Zie live feed Hln...
Kinderen blijken nu toch vatbaarder te zijn voor het virus dan gedacht.

Zie live feed Hln...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ticketmaster US wil alvast enkel toegang geven als je of kan bewijzen dat je gevaccineerd bent of een negatieve covid test kan voorleggen (24-72u oud)ddd schreef:Nou moe, sommigen gaan wel heel ver.![]()
Vaccineren is toch niet verplicht denk ik?
Maar ik zie het al voor me: "Rock Werchter September 2021 (alleen voor gevaccineerden)"
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ik heb het al meermaals geschreven... veel mensen (ongeacht hun leeftijd) langere tijd bij elkaar in een gesloten ruimte = ellendeSlafes schreef:Kinderen blijken nu toch vatbaarder te zijn voor het virus dan gedacht.

-
- Elite Poster
Het lijkt er dus op dat covid-19 gebruikt zal worden als drogreden om het Chinese systeem hier ook in te voeren.devilkin schreef:Ticketmaster US wil alvast enkel toegang geven als je of kan bewijzen dat je gevaccineerd bent of een negatieve covid test kan voorleggen (24-72u oud)ddd schreef:Nou moe, sommigen gaan wel heel ver.![]()
Vaccineren is toch niet verplicht denk ik?
Maar ik zie het al voor me: "Rock Werchter September 2021 (alleen voor gevaccineerden)"
Als je braaf de regeltjes volgt en in de overheidspropaganda gelooft, dan mag je meer dan zij die kritisch denken en de maatregelen & pandemie in vraag stellen.
Neem iedereen zijn rechten af, en geef ze pas terug bij vaxxen, en ze zullen smeken om hun dosis. Ze zullen het zelfs niet moeten verplichten.
Uiteraard houdt het mainstream nieuws dit stil, maar ze zijn hier al lang mee bezig:
https://ec.europa.eu/health/sites/healt ... map_en.pdf
-
- Elite Poster
Informeer u eerst eens wat dat systeem juist inhoudtub4b schreef: Het lijkt er dus op dat covid-19 gebruikt zal worden als drogreden om het Chinese systeem hier ook in te voeren.
dat gaat toch wat verder als:
bewijs ff rap met een sneltest dat ge geen corona hebt voor ge naar werchter afzakt
maar ons beleid zal alles netjes verknoeien
net een stukje gelezen over huisartsen. gemiddeld 2u per dag is een praktijk bezig met papieren rond corona.
wie verzint dat toch daar in Brussel?
wie zijn die debielen in Brussel die niets anders doen als protocollen, regeltjes, procedures en papieren verzinnen?
ik had het onlangs ook. naam, adres, telefoonnummer en rijksregisternummer vragen kennen we
Maar die mens moest ineens het nummer vd identiteitskaart hebben. toen ik vroeg waarom zei die dat zijn computer da vroeg

ik vroeg hem wie da verzint en waarom en hij kon het antwoord ni geven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ahja, we zijn het al gewoon dat ze hier alles verkloten. Het zijn daar gewoon een bende debielen in Brussel en wij zijn nog grotere debielen dat we hun gezeik en geblunder maar blijven slikken.
Ik zie de komende feestdagen echt als een probleem waar we een oplossing voor moeten vinden. Er wordt nu hoop gegeven voor de bevolking door uitspraken van bepaalde politici. Denken dat ze daarmee de sympathie van het volk gaan opwekken en zichzelf wat populair gaan maken is gewoon wederom egoïstisch en populistisch. Ga f*** rond de tafel zitten en bespreek dit onder elkaar en kom daarna naar buiten met uitspraken. Maar stop met het volk zo te polariseren.
Ik zie de komende feestdagen echt als een probleem waar we een oplossing voor moeten vinden. Er wordt nu hoop gegeven voor de bevolking door uitspraken van bepaalde politici. Denken dat ze daarmee de sympathie van het volk gaan opwekken en zichzelf wat populair gaan maken is gewoon wederom egoïstisch en populistisch. Ga f*** rond de tafel zitten en bespreek dit onder elkaar en kom daarna naar buiten met uitspraken. Maar stop met het volk zo te polariseren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Volksgezondheid is geen prioriteit bij elke politieker. Nu gaat men inderdaad wat poken en sympathie oogsten bij de mensen om de belangengroepen terwille te kunnen zijn. Tja, wat verwacht je van mensen die zelfs vlak voor de lockdown nog even reclame voor een lokale koopzondag gaan maken 

Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen