heist_175 schreef:In het TheLancet artikel staat er ook nergens dat de scholen toe moeten, dus zelfs de bronnen waarmee enkele UB'ers het argument om alle scholen te sluiten willen stofferen zegt toch echt wel iets anders.
Uiteraard staat dat niet in een wetenschappelijk artikel.
Net zomin als men in het wetenschappelijk artikel rond het nieuwe vaccin zal terugvinden dat mensen gevaccineerd moeten worden (cfr infra).
Er staat in beide artikels wat werkzaam is en in welke mate.
Aan de lezer om met die informatie iets te doen of net niet.
Wat jij ervan maakt, slaat dan ook helemaal nergens op...
Niet verwonderlijk voor een zelfverklaarde "bureaucraat" die, blijkbaar, enkel in staat is om de van boven opgelegde regeltjes klakkeloos lopen rond te toeteren.
heist_175 schreef:Er zijn UB'ers die sinds 1/9 maar 1 discours volgden: alle scholen toe en wel meteen. Tegen dat discours verzet ik me geheel, omdat de realiteit veel genuanceerder is dan dat. Het gaat dus niet over "de motor" of "een motor", wel over "alle scholen toe" of toch maar niet.
Ik ga voor de "toch maar niet".
Voor de duidelijkheid: ik behoor niet tot jouw vakje "alle scholen toe en wel meteen".
Ik behoor ook niet tot jouw vakje "alle scholen open en we zien wel".
Er is
nuance, weet je wel.
De eerste zinnen in het betreffende
artikel in The Lancet onder de hoofding "Discussion",
dat is van gedachten wisselen, luiden:
There is increasing realisation that removing COVID-19 restrictions is not about returning to the prepandemic normal but about gradually and cautiously transitioning to a new normal, while being ready to reimpose measures if, and when, necessary. Nonetheless, countries have diverged in terms of the speed, scale, and intensity at which they have implemented similar interventions, and differences can be observed between Asia and Europe in this regard.
Zulks noemt men vooruit denken.
Die zinnen heb jij er niet uit kunnen halen hé.

Ze ondersteunen dan ook niet het parcours dat jij loopt te verdedigen...
En wat is er hier op 1 september gebeurd: terugkeren naar de situatie van voor de pandemie... terwijl we midden in een pandemie zitten.
En ja, dat is duidelijk faliekant afgelopen. Toch?
Voorspelbaar: ja.
Maar niet voor een zelfverklaarde "bureaucraat" natuurlijk.
Jij bent van het type van het "voortschrijdend inzicht",
na het maken van voorspelbare fouten... en dan wat onduidelijke uitvluchten en bijbehorende cijfers naar boven toveren van welklinkende en (hopelijk) ontzag scheppende openbare instellingen (zoals het CLB)
zonder durven te duiden waarom het is fout gelopen.
heist_175 schreef:Herlees het artikel nog eens en zeg me waar je de wijsheid om alle scholen te sluiten vandaan haalt?
Zie mijn argumentatie hierboven. Je slaat de bal helemaal mis. Weeral.
Ik behoor niet tot jouw vakje "alle scholen dicht en wel onmiddellijk".
Er is
nuance, weet je wel.
heist_175 schreef:Overigens: als de betere argumenten al op de man moeten gaan ("uw denkvermogen"), zegt dat misschien ook iets over de wanhoop om geen inhoudelijke argumenten meer te hebben?
Nee, er is helemaal sprake van geen wanhoop.
Er zijn voldoende inhoudelijke argumenten, voor de goede verstaander.
Maar het moge duidelijk wezen dat jij, nog steeds, niet weet dat in een wetenschappelijk artikel
enkel onderbouwde bevindingen dienen te staan.
Geen dwingende maatregelen zoals je voor de zoveelste keer tracht aan te brengen.
Daarvoor zijn er andere geschriften (bijvoorbeeld: KB, MB, ordonnantie, etc) mocht je zulks ontgaan zijn.
Wel leerrijk om te zien hoe mensen zoals jij, die retorisch toch goed onderlegd zijn, er zo'n puinhoop kunnen van maken.
En dan niet (willen of kunnen) begrijpen waarom het is misgegaan.